Autor Wątek: Polonez Caro C20NE-T by LUKI  (Przeczytany 66102 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Poldonez Caro 96 by LUKI
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 11, 2012, 21:51:09 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Kolejna porcja wiadomości z placu boju :P


Udało mi się zakupić blisko i w miare tanio skrzynie z omegi  a,od razu musiałem przerobić łapę wysprzęglajacą  zmiejszając o ok 13mm odległość  łożyska od docisku ponieważ skrzynia omegi jest przystosowana do ciężkiego garkowego koła zamachowego,a że u mnie jest lekkie płaskie z kadetta to tym samym jest  wiecej oddalone od łożyska oporowego. Szału ze spawami niema ale myśle że wytrzyma :D  Przerobiłem trochę wahacze obcinając co niektóre niepotrzebne rzeczy i przy okazji troszkę je obspawałem. Buda także została troszkę wzmocniona w miejscach gdzie mocuje się drazki reakcyjne do budy ;)  Kołyska na dniach będzie zawieziona do frezera w celu nawiercenia i rozpiłowaniu nowych otworów mocujących dolne wahacze,dzięki temu wahacze przy obniżonym zawieszeniu będą w poziomie a pozatym będę miał tam regulację kąta pochylenia koła ;)

Na dniach ma przyjechać do mnie trochę gratów niezbędnych do montażu silnika w budzie - miska,wybierak biegów,łapy silnika,łapa skrzyni itd.



Nastepna relacja na dniach ;)

Odp: Poldonez Caro 96 by LUKI
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 12, 2012, 17:32:29 pm »

Offline patrick

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Przejścióweczka :P
no składaj to szybciej;p
Bo długość trąbienia
Zalezy od stopna wkur*ienia;p

Odp: Poldonez Caro 96 by LUKI
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 12, 2012, 20:47:58 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Już jest bliżej jak dalej,części powoli sie do mnie zjeżdżają takze myśle ze na poczatku października silnik bedzie w budzie a do zimy już odpali i bedą pierwsze próby na torze w Biłgo ;)

Odp: Poldonez Caro 96 by LUKI
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 21, 2012, 15:32:33 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Następna relacja :P

Prace przy poldku idą niestety w ślamazarnym tempie :/ Główny powód to brak czasu,mam czas dla niego tylko wieczorami i nie każdy weekend  :/
Ale cały czas coś staram się robić żeby było bliżej jak dalej ;)

Od ostatniej relacji udało mi się zrobić nową podstawkę na akumulator (będzie przeniesiony za siedzenie pasażera),przerobiłem kolektor ssacy wywalając całkowice listwę wtryskowa,złożyłem sprzęgło i przerobiłem  łapę wysprzęglającą żeby w końcu dobrze wysprzęglała. Poza tym  zrobiłem flansze pod nowe łapy silnika,oddałem kołyskę silnika do przerobienia otworów mocujących dolne wahacze. Silnik dokładnie wymyłem tak na zewnątrz jak i w magistrali wodnej i po wszystkim złożyłem rozrząd,wiązka silnika uległą odchudzeniu poprzez wycięcie kabli do wtrysków. ;)
 

Trochę fotek:
-Przerobiona  i obspawana kołyska


-Dystanse 1cm na przednie koła wytoczone z bębnów


-Amortyzatory z VW T4 przerobione pod mocowania polonezowskie na przedni zawias


-Dowód że instalacja PB wyleciała z samochodu :D


- Nowa ramka pod aku,jeszcze nie dokończona


- Drazek kierowniczy i stabilizator z Poldorovera


- A tutaj silnik jeszcze bez miski i smoka ;)


-Odmalowana już miska


- zawieszenie prawie gotowe,zostały jeszcze do założenia stabilizator i sprężyny na które czekam


-odmalowana przednia podłoga i zdjęta górna część tunelu


-tunel dostał kilkanaście młotków co by się skrzynia mieściła bez większych problemów


- zatkany dolot powietrza  z zewnątrz do nagrzewnicy,teraz będzie tylko ze środka pobierac powietrze



Teraz jeszcze tylko czekam na sprężyny ,smoka olejowego  i samochód będzie gotowy do montowania silnika w budzie ;)

Odp: Poldonez Caro 96 by LUKI
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 21, 2012, 17:31:46 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
-Dowód że instalacja PB wyleciała z samochodu :D
A jaki w tym cel ? :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Poldonez Caro 96 by LUKI
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 21, 2012, 17:47:25 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Jak już na początku pisałem,do taniej nauki driftu ;)  A ze bedzie jeżdżony tylko na LPG to instalacja PB bedzie nieużywana przez co bedzie tylko niepotrzebnym balastem zwiększającym wage samochodu ;)

Odp: Poldonez Caro 96 by LUKI
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 25, 2012, 19:56:42 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Stoiiii! :D
W końcu po kilku miesięcznym postoju na kobyłkach poldek dzisiaj stanął na kołach :P Negatywy całkiem fajnie wyszły ale jeszcze wszystko do doregulowania. Szczelina  między oponą a błotnikiem to jakieś  4cm na pustej budzie. Zostało jeszcze założyć stabilizator i czekam na smoka olejowego  który ma jutro u mnie być,składam do kupy silnik i poldek będzie gotowy do wkładania nowej motorowni :D

Foto:


Nastepna relacja niebawem :P

Odp: Polonez Caro C20NE by LUKI
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 17, 2012, 22:16:07 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Kolejny update :P

Kilka dni temu udało mi się zamontować silnik w budzie (podziękowania dla BanOff-a za pomoc ;) ),dzisiaj  udało mi się go trochę uzbroić i powoli zaczyna to wszystko jakoś wyglądać. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie to poldek powinien przed świętami być gotowy do upalania. Pozostało mi jeszcze podłączyć całą magistrale wodną,uspawac wydech,podłączyć elektryke,przerobić wał i podłączyćcały układ „paliwowy” ;)




pozdr

Odp: Polonez Caro C20NE by LUKI
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 18, 2012, 12:18:50 pm »

Offline patrick

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Przejścióweczka :P
no no coraz lepiej:D
Bo długość trąbienia
Zalezy od stopna wkur*ienia;p

Odp: Polonez Caro C20NE by LUKI
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 18, 2012, 13:38:50 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Bardzo pozytywnie !!  :) W przyszłym roku turbo !!

Odp: Polonez Caro C20NE by LUKI
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 18, 2012, 15:26:03 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Jak dobrze pójdzie to w przyszłym roku pewnie wpadnie jakis garett t25 ;)

Odp: Polonez Caro C20NE by LUKI
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 18, 2012, 16:40:59 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
Z zainteresowaniem czytam twój temat.
Duża rzeźba z tunelem i kołyską i łapami????
Może zwymiarujesz albo jakiś rysuneczek dla potomnych.
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be

Odp: Polonez Caro C20NE by LUKI
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 18, 2012, 17:45:12 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Kołyska z OHV została nie ruszana,stabilizator z poldorovera,drązek środkowy układu kierowniczego z OHV (roverowski przeszkadzał),tunel dostał kilka młotków zeby był szerszy i odnitowałem górna czesć jak widac na zdjeciu. Łapy robiłem od podstaw z blachy 5mm + poduszki z BMW E30 325 (podobne do polonezowskich) takze silnik jest tak pochylony jak powinien. Jeszcze nie wiem jak do końca z poziomowaniem,ale miske ustawiłem niecały centymetr nad kołyską,a skrzynia jest zaraz pod tunelem takze nie powinno sie nic dziać nawet jak będzie cały układ silnik-skrzynia przodem do góry. Z resztą nie raz przyglądałem sie ustawieniem silnika w omegach i też silnik zadziera nosa.
Sprawdzałem pionową odległosć wałka atakującego wychodzącego ze skrzyni i wchodzacego w wał do dolnej płaszczyzny podłużnic i wychodzi tak jak w serii silniku czyli ok 11cm.
Ogólnie posadzenia silnika z wyspawaniem łap zajęło mi niecałe 7h z pomocą kolegi i wyciagarką ;)

Polonezowska koncówka suwana wału napędowego bedzie połączona na tokarce z końcówką oplowską,sam wał nie bedzie ruszany. Wybierak biegów też skróciłem i powinno wszystko ładnie chodzić. Linka sprzęgła polonezowska pasuje idealnie. Magistrala wodna (węże gumowe) z Opla Omegi A tak samo idealnie pasują. Na wydech też jest sporo miejsca takze nie powinno być z niczym wiekszego problemu a ja bede pchał u siebie 2,25cala ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2012, 17:53:05 pm wysłana przez LUKI »

Odp: Polonez Caro C20NE by LUKI
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 18, 2012, 17:50:01 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
widzę, że swap prawie P&P. powodzenia w dalszych pracach.  <spoko>
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez Caro C20NE by LUKI
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 18, 2012, 20:32:18 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Potem w przyszlosci na taki blok można posadzić głowicę 16V czy trzeba cały silnik wymienić na C20XE ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez Caro C20NE by LUKI
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 18, 2012, 20:37:56 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Potem w przyszlosci na taki blok można posadzić głowicę 16V czy trzeba cały silnik wymienić na C20XE ?
Lepiej wymienić cały silnik bo różnice w bloku choć niewielkie ale są.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Polonez Caro C20NE by LUKI
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 18, 2012, 20:41:53 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Potem w przyszlosci na taki blok można posadzić głowicę 16V czy trzeba cały silnik wymienić na C20XE ?
Lepiej wymienić cały silnik bo różnice w bloku choć niewielkie ale są.



Ale nie na tyle duże zeby przeszkadzały w zmianie głowicy czy innego osprzętu  ;)

Odp: Polonez Caro C20NE by LUKI
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 18, 2012, 20:42:53 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ale nie na tyle duże zeby przeszkadzały w zmianie głowicy czy innego osprzętu
A sprawdziłeś to czy na 100% głowice można przełożyć??
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Polonez Caro C20NE by LUKI
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 18, 2012, 21:03:29 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Poczytaj troche tamatów na racing forum lub jakimś innym poświęconym tematyce oplowskiej to wszystko bedziesz wiedział. ;) Głowica podejdzie CI na 100%,ale przy okazji musisz zmienic tłoki na te z 16V bo w tłokach C20NE nie masz kieszonek pod zawory ;)  Czyli mało opłacalna zabawa,lepiej odrazu kupić C20Xe ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2012, 21:08:14 pm wysłana przez LUKI »

Odp: Polonez Caro C20NE by LUKI
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 18, 2012, 21:19:50 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ja  wiem że bloki różnią się kanałem olejowym zasilającym głowicę. Druga sprawa to słabszy układ korbowo tłokowy oraz inne sprzęgło.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata