Autor Wątek: Most z innego auta np. BMW  (Przeczytany 33445 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 24, 2012, 14:43:46 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
No tak ale w dalszym ciągu pozostaje problem gniazd sprężyn oraz amortyztorów, więc chyba najlepiej byłoby zrobić jak kania_ czyli wyformować jedno gniazdo na gotową kolumnę - amortyzator/sprężyna :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 24, 2012, 20:04:19 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
No tak ale w dalszym ciągu pozostaje problem gniazd sprężyn oraz amortyztorów, więc chyba najlepiej byłoby zrobić jak kania_ czyli wyformować jedno gniazdo na gotową kolumnę - amortyzator/sprężyna :)

czyli ogólnie posadzić tył na McPhersonie.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 26, 2012, 16:08:22 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Przyglądając się układowi De Dion, wpadłem na prostszy pomysł: zrobić własny most: Gruby kątownik w kstałcie litery J (mniej więcej) robiłby za ramę do której przyczepiamy dowolne piasty i dyfer z dowolnego auta. Półosie szły by na wierzchu. Wszystko zostałoby nawet na resorach z Poloneza. Konstrukcja prosta jak cep, wybór dyferencjałów i połosiek praktycznie nieograniczony.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 26, 2012, 18:32:43 pm »

Offline berecik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo
Ktoś kiedyś wspominał o przeróbce dyfru z BMW na sztywny most. Ale nie rozwinął tematu.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 26, 2012, 19:24:49 pm »

red_p

  • Gość
A jak było w prototypie FSO? Widziałem wahacze wleczone, pytanie jak z resztą?

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 26, 2012, 20:22:40 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
zrobić własny most
wiesz główna kwestia to:
- żeby było idealnie prosto, bo przekoszenie o nawet 1mm przy 150km/h odbije się od drzewa
- żeby było wytrzymałe i się nie rozleciało
Najlepiej jak by się udało coś wymodzić pod fabryczne punkty mocowań resorów, wtedy mamy pewność, że będzie prosto ...
Ponadto trzeba wziąć pod uwagę, że to ma przenosić ogromne siły (nie chodzi mi tu tylko o moc z silnika bo jak się wał urypie to mniejszy problem)
Bo jak wpadniemy w jakiś większy dół i się urwie koło przy jakiejś dużej prędkości to będzie już większy problem.
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 26, 2012, 23:44:11 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Kiedyś widziałem jak mechanik u znajomego robił taki wynalazek do Mustanga. Z profilu zamkniętego zrobił taką jakby ramę montowaną do oryginalnych mocowań resoru i opierała się o podwozie i w kilku miejscach była do niego przykręcona. Do tej ramy przymocował oryginalny wózek wyjęty z Forda (bodajże Scorpio V6) i jeździło to prosto. Popytam jutro czy ma jakieś fotki.
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 27, 2012, 00:57:30 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
A jak było w prototypie FSO? Widziałem wahacze wleczone, pytanie jak z resztą?

Normalny sztywny most posadzony na wahaczach wleczonych.

- żeby było idealnie prosto, bo przekoszenie o nawet 1mm przy 150km/h odbije się od drzewa

Moim zdaniem będzie to łatwiejsze niż wspawanie prosto całej podłogi od BMW i nie trudniejsze niż wspawanie półramy pod takie zawieszenie.
- żeby było wytrzymałe i się nie rozleciało

Rura kwadratowa o grubej ściance i zastosowaniu budowlanym powinna załatwić sprawę... Z cieńszych się klatki bezpieczeństwa robi albo ramy prototypów wyścigowych.
Bo jak wpadniemy w jakiś większy dół i się urwie koło przy jakiejś dużej prędkości to będzie już większy problem.

Rura jw., blacha pancerna i grube śruby do przymocowania piasty powinny sobie poradzić.

Najlepiej jak by się udało coś wymodzić pod fabryczne punkty mocowań resorów, wtedy mamy pewność, że będzie prosto ...

O tym właśnie pisałem.



Uploaded with ImageShack.us

Jakby ktoś miał wątpliwości jak interpretować szkic to czarne z dyfrem to nasz nowy sztywny most uspawany w garażu, póśki idą do piast przymocowanych na sztywno do tego mostu. Normalny sztywny most, tyle że o dziwnym wyglądzie, home made i na flakach jakie chcemy. Co najlepsze, w razie awarii dyfra będzie można łatwo wymienić cały dyfer z przekładnią i wstawić nowy, nie martwiąc się o ustawianie łożysk itp.


Myślę że most własnej konstrukcji na rurach pancernych to najprostsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie. W dodatku podwozie pozostaje nieprzerobione więc nie trzeba rejestrować jako sam, w najgorszym razie powie się diagnoście że to most z amerykańca, bo wiadomo że to chory na głowę naród, albo że z brytyjskiego TVRa, bardzo ekscentryczna konstrukcja :] Cała trudność w tej konstrukcji polega na odpowiednim wymierzeniu spawanych rur, oraz znalezieniu dyfra i półosiek które nam pasują, oraz równego przymocowania tego do ramy mostu. Ogarnięty spawacz powinien sobie poradzić.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2012, 01:00:41 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 28, 2012, 16:02:27 pm »

Offline leonidasso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
Co do rozwiązania banned można obwinić na przeglądzie amerykana podobne rozwiązanie funkcjonuje w voyagerach awd
http://allegro.pl/chrysler-grand-voyager-most-tylny-awd-gs-ns-i2833973084.html
Cytat: volant
Romantyczne jest wspólne łapanie stopa, a nie chlamydii

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 28, 2012, 16:18:22 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
i też na resory siada :O  Ciekawe jak z wymiarami tej belki jest

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 28, 2012, 18:10:52 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Ciekawe teorie.

Zrób jak Kania w 125p i będzie po sprawie.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 28, 2012, 21:50:54 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
i też na resory siada :O  Ciekawe jak z wymiarami tej belki jest
Rozstaw kół 1626mm
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 28, 2012, 22:04:25 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Lepiej od Voyager-owej tylnej belki pasuje belka od Volvo 340 i gdyby nie to, że dyfer jest razem ze skrzynią to pewnie już czekała by u mnie na montaż
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 30, 2012, 00:18:59 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
W rozwiązaniu Voyagerowym trochę mnie martwi wpływ przestawiania mostu na półosie i dyfer przymocowany do budy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 30, 2012, 11:19:48 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
fakt, pasowałyby jakieś drążki stabilizujące, ew półosie mogące pracować z dużymi przesunięciami.Natomiast ze względu na masę nieresorowaną to rozwiązanie jest genialne :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 30, 2012, 16:00:57 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
fakt, pasowałyby jakieś drążki stabilizujące, ew półosie mogące pracować z dużymi przesunięciami
Chodzi Ci o przesunięcie belki na boki tak?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 30, 2012, 18:30:51 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Cytat: święty w Dzisiaj o 11:19:48
fakt, pasowałyby jakieś drążki stabilizujące, ew półosie mogące pracować z dużymi przesunięciami
Chodzi Ci o przesunięcie belki na boki tak?
chyba prędzej chodziło o to że belka pracuje góra dół w związku z czym oddala sie i przybliża do dyfra co byłby zawieszony pod autem.

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 30, 2012, 20:50:40 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Chodzi Ci o przesunięcie belki na boki tak?

Tak. Most podwieszony na samych resorach i drążkach reakcyjnych lata spokojnie po 3 cm względem budy, jak nie więcej. Nie dość że półosie i dyfer by dostawał, to jeszcze by obciążyło budę w miejscu mocowania dyfra.


Natomiast ze względu na masę nieresorowaną to rozwiązanie jest genialne

Tylko że znowu znacznie trudniejsze techniczne, niż zabudowanie dyfra i półosi na sztywno w naszej customowej belce która prowadzenia nie poprawi ale jest rozwiązaniem idealnym pod względem prostoty i wyboru części oraz prawa, bo podłoga zostaje nieprzerobiona.

chyba prędzej chodziło o to że belka pracuje góra dół w związku z czym oddala sie i przybliża do dyfra co byłby zawieszony pod autem.

Właśnie zastanawiam się jak ten problem rozwiązany jest w tym amerykańcu i do niczego nie dojdę. Nie potrafię sobie tego wyobrazić i nie mam pojęcia o przegubach. Wiem tylko że im bardziej zgięty, tym większa szansa że się ukręci.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 30, 2012, 20:58:21 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Przecież półoś w przegubie może się przesuwać więc przesunięcie belki tu niczemu nie szkodzi
A tak jak napisałem wyżej Volvo 340 ma taką samą belkę o szerokości mostu PN i dobrać tylko jakiś dyfer bo ten od Volvo nie przypasi i można montować do FSO
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Most z innego auta np. BMW
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 30, 2012, 22:39:29 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Podstawowy problem przy adaptacji jakiegos tylniego zawieszenia do FSO jest po prostu brak miejsca na takie zabawy zwiazane z budowa ramy pomocniczej mocujaca zawieszenie niezalezne w miejsce sztywnego mostu -zeby cokolwiek wsadzic to i tak trzeba przerabiac podłoge, zbiornik paliwa i wydech. Jedyne co to mozna spróbowac zostawic seryjne punkty mocowania zawieszenia i wyciac tylko elementy nie bedace konstrukcja nosna ale to i tak roboty od cholery zeby to pozenic razem
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG