Autor Wątek: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport  (Przeczytany 37637 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 09, 2013, 17:25:36 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Polonez był fabrycznie przystosowany do montażu Fiatowskiego DOHC więc dobre lanie wody, charakteru też mu nie brakuje, a 2.0 16V turbo znosi nie mało. Wszystko zależy do czego ktoś buduje auto, jak do jazdy na wprost  to i V8 można pakować :)

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 10, 2013, 00:32:08 am »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Polonez był fabrycznie przystosowany do montażu Fiatowskiego DOHC więc dobre lanie wody, charakteru też mu nie brakuje, a 2.0 16V turbo znosi nie mało.
Zauważ tylko że mój silnik pochodzi z Delty HF Turbo i.e. i przystosowanie go do montażu wzdłużnego wiąże się przeróbką całego osprzętu silnika, także na razie to Ty lejesz wodę... Zresztą to jest w tym momencie nie ważne, jak tylko ogarnę się z przygotowaniem do swapa na M50, DOHC robi wyjazd z budy i będzie na sprzedaż. O prowadzenie się nie martwię bo i tak nie umiem jeździć. ;p Ja tego samochodu używam do wożenia dupska do pracy i z powrotem a nie wyścigów więc jestem w stanie pogodzić się z utratą kierowalności. ;p
PS: Wcześniej miałem Audi B3 2.3 w której 170kg silnik w całości wisiał przed przednią osią i jakoś dało się skręcać. <rotfl2>

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 10, 2013, 09:53:03 am »

Offline radzionam

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Nismolonez / Dodge Hemi V8 SRT
NeoN powiem tak, polonez konstrukcją zawieszenie przypomina wóz drabiniasty z przełomu XIV i XV wieku, można pokusić się także o stwierdzenie że podobne zawieszenie miały amerykańskie Muscle Car, jakieś 60 lat temu..i jak wszyscy chyba wiemy, na wprost jechały spoko, gorzej ze skręcaniem..utrata kierowalności z przypadku poloneza może skończyć się poważnym problemem, jednak wybór należy oczywiście do Ciebie :) gdybyś potrzebował m50b25 to ja kupiłem takiego w bd stanie i teraz leży wraz ze skrzynią wiązką itd..
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne..

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 02, 2013, 16:23:11 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Wrzucam mały teaser tego co będzie grane w najbliższym czasie. Trafiła się naprawdę niezła okazja i nabyłem kompletny M20Bxx który wkrótce trafi do Poldka w wersji turbodoładowanej. :]

Jak go trochę podgarnę to porobię lepsze fotki.

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 19, 2013, 10:00:01 am »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Póki jeszcze 1.6 na pokładzie postanowiłem nakręcić na spontanie filmik z przyśpieszenia. Słaba jakość, ale daje jakiś pogląd.
http://www.youtube.com/watch?v=J6wkbM4vMvo&feature=share
PS: Uprzedzając pytania, kontrolka stop zaświeciła się na desce dlatego że kabelek od kontrolki temp płyn lekko zwierał do masy.

Mała zajawka tego co nadchodzi:
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2013, 10:03:29 am wysłana przez NeoN »

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 19, 2013, 10:03:57 am »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Powiem że jest grubo. <lol>
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 21, 2013, 21:25:58 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA

m20b27 na glowicy z b25  silnik wlozony do polonza wraqz ze skrzyna w zeszlym roku stoi chwilowo z braku funduszy na dalsze dzialania...  jednak projekt po kryzysie ma ruszyc dalej, probably kompresor wyląduje.  tak ze dzialaj dzialaj w razie co pytaj;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 23, 2013, 11:04:20 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
o matko ale to zapier*ala...
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 23, 2013, 19:07:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Powiem że jest grubo. <lol>
no niezle ,ale nie wyglada zeby bylo lepiej niz w twojej OHVce  <rotfl2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 23, 2013, 19:52:48 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
no niezle ,ale nie wyglada zeby bylo lepiej niz w twojej OHVce  <rotfl2>
Też odnoszę takie wrażenie, dodatkowo OHV dużo lepiej brzmi. Jakby dźwignąć boost na z 0,5 na 1,2 bara u mnie to mógłby już przyzwoity przeciąg robić. Nie chce mi się jednak już dłubać tego 1.6 więc kręcenie MBC będzie dopiero w M20. ;)

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 23, 2013, 21:51:46 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Tylko że u mnie jest w tej chwili boost ok 1 bara, a tutaj jest most 4.3 gdybym ja miał takie przełożenie to pewnie asfalt zwijał bym na 4 a może 5 biegiem na tych 205-kach. A tak zostaje tylko 3-ka w zakrętach. ;p
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 16, 2013, 21:20:18 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Może starczy na ohv'kę... :P

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 17, 2013, 21:37:23 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Pewnie odpadnę w przedbiegach <mysli> ale zawszę można spróbować będzie na pewno ciekawie, ale  w przyszłym roku jak założę 2.0 16vt to szanse będą wyrównane ]:->.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 17, 2013, 22:10:23 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Nom, trzeba będzie się kiedyś jakoś spotkać w gronie mocnych Poldków. Bardzo jestem ciekaw porównania 16vt kontra M20T, zwłaszcza że wybór pomiędzy tymi dwoma silnikami rodzi sporo kontrowersji. :) Tak swoją drogą jak jesteśmy przy ohv, to zaczynamy z kolegą uturbianie jego poldka. W skrócie, k03, fmic, wydech 2,5 cala, ssący z gsi, obrobiona głowica, wyważony dół i wtrysk lpg. Zobaczymy ile weźmie na klatę. :)

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 17, 2013, 22:22:57 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
widze wysyp uturbionych poldkow bedzie....  ciekaw jestem jakie bedą ich przebiegi i zywotnosci... moj powstal pare ladnych lat temu w waronkach kiedy nikt nic nie wiedzial i prawie nic nie bylo a jak bylo to za chore ceny...ale stuknelo mu juz prawie 400tys... i dopiero w zeszlym tyg mial mini remont...(dół) ciekaw jestem czy ktorys z teraz powstajacych tubopolonezow przejezdzi 10 lat i tyle km... chyba powinny są w koncu budowane przy uzyciu leprzych technologi i przy leprzej dostepnosci dobrych czesci...

powodzenia panowie!
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 17, 2013, 23:09:29 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
jakie oznaczenia ma głowica w tym m20 ? to jest b25 ? jak tak to spawałeś kanały wodne ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:35:26 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Widzę tyle się "na drugi rok" szykuje to i muszę swoje 16vt podgonić. Wprawdzie już gotowe poza kolektorem wydechowym, tylko czeka na auto, bo cza blachę nareperować przed włożeniem. 125p chyba lżejszy z tego co pamiętam to powchłania te wszystkie wasze turbolonezy ]:->.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 21, 2013, 15:52:48 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
125p chyba lżejszy z tego co pamiętam to powchłania te wszystkie wasze turbolonezy ]:->.
Chętnie zweryfikuję. :)

Odp: FSO Polonez HF Turbo i.e. '95
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 24, 2014, 17:45:26 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Projekt wszedł już w takie stadium że zostanie złożony na pewno, więc czas odkopać temat.
Właśnie kończę swap na M20B20 w wersji wolnossącej z możliwością dalszego rozwoju. Silnik osadzony w budzie, wał dorobiony, zostało dorobić trochę osprzętu i można odpalać. Specyfikacja silnikowa ma obejmować:
-dolot 3" z usuniętym przepływomierzem, filtr za lewym halogenem
-kolektory wydechowe M52B25, custom dwururka i dalej 2,5" z kwasa z jednym dużym tłumikiem przelotowym
-wtrysk LPG na DET3 FIT, w planach na później jest zabawa z dodatkowym wtryskiwaczem przed przepustnicą (teoretycznie może poprawić moc przy wysokich obrotach.
W zawieszeniu doszło poli na dolne wachacze i wpadną amortyzatory z Isuzu Trooper. Hamulce bez zmian prócz usunięcia korektora siły hamowania.
Parę foto żeby zobrazować stan:





Tak jak wcześniej pisałem, silnik siada w komorze bardzo ładnie. Praktycznie cały osprzęt wchodzi bez przeróbek. Jak dotąd swap idzie dużo sprawniej niż w przypadku 1.6. Jak się zdecyduję na turbo to bez problemu się znajdzie na nie miejsce.

Odp: '95 FSO Polonez HF Turbo i.e. > 2000 Motorsport
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 24, 2014, 18:19:54 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
No belkę wycinałeś czy coś jeszcze? Stab nie przeszkadza?
Coś więcej o tych amorach?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .