Autor Wątek: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1  (Przeczytany 80746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 05, 2013, 22:26:52 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Na małej turbinie nie można nic ponad to co wyszło. Dla porównania wrzucam wykres z docierania na T25 z Nissana i bardzo słabej mapie. <lol>




« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2013, 22:33:22 pm wysłana przez MrVspec1 »
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 06, 2013, 00:16:17 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
naprawde powinieneś go zabrać na normalną hamownie, aby potwierdzić wynik raz a dobrze, ta z deta podobno jakoś strasznie nie przekłamuje wiec wynik mógłby być dość intrygujący ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 06, 2013, 01:34:53 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na zlocie bedzie hamownia (chodzi mi o ta do samochodow :d ) to bedzie dobra okazja porownac wyniki,
tylko trzeba przewody dobrze facetowi polaczyc, bo ostatnio to nadepniecie na przewod zmienialo wyniki <lol2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 06, 2013, 08:53:40 am »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
KGB
Chyba wiadomo że ten silnik nie jest robiony pod normalną jazdę tylko pod w pewnym sensie wyczyn, który w tym wypadku jest zastosowaniem użytkowym dla tego pojazdu. Wyjaśnij jak w przypadku przełożenia pierwszego i drugiego biegu w polonezie wykorzystasz pełny ciąg tego silnika. Rover idzie z obrotami do końca, zresztą co tu porównywać silnik z turbo do niedoładowanego
Zresztą jak mamy porównywać to gógiel pokazał takie 1,4t (240km)

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=413045

Mam znajomego który siedzi trochę w dieslach i czasem też podsyła podobne wykresy typu 2000rpm i 600nm ale takie silniki są najlepsze do ukręcania półosiek, reszta to już mniej.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 06, 2013, 14:34:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jaki wyczyn ? ten silnik normalnie pracuje na wolnych obrotach, nie pierdzi w wydech paliwem,zeby utrzymac obroty sprezarki i mozna nim jechac wolno

Wyjaśnij jak w przypadku przełożenia pierwszego i drugiego biegu w polonezie wykorzystasz pełny ciąg tego silnika.
normalnie ,zrzucajac z I na II przy 5500rpm spadasz na obroty 2850rpm  ,z II na III przy 5500 spadasz na 3700rpm ,z III na IV przy 5500 na 4100rpm


Rover idzie z obrotami do końca, zresztą co tu porównywać silnik z turbo do niedoładowanego
Zresztą jak mamy porównywać to gógiel pokazał takie 1,4t (240km)
a dlaczego, by nie prownywac ? dieslowcy caly czas tak robia <lol2>,
akurat tutaj nie chodzi o to,czy porownujemy doladowane ,czy wolnossace ,bo mnie osobiscie obchodzi cena,
uturbienie OHVki kosztuje tyle co swap na rovera 1.4 ,a OHV wciaga go po tym trzema cylindrami,
uturbione 1.4 240KM nie wiadomo ile kosztowalo i nie wiadomo ile wytrzyma glowica,
jezeli chcialbys porownywac bez ceny ,to co z takiego doladowanego rovera ,skoro bmw M3 3.2 wolnossaca go wciaga swoimi 321KM,
jezeli cena ma znaczenie to juz inaczej trzeba na to spojrzeć ,
tutaj nie chodzi o to ,ze OHVka jest najlepszym silnikiem do uturbiania - chodzi o to,ze wszyscy "znawcy" i inni piewcy mitow ,jak to 3 podpory sa slabe i do niczego sie nie nadaja moga w koncu bez zwatpienia przeprosic i s... ,po czym zabrac sie za wymiane uszczelki w swoim roverze  <cwaniak2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 06, 2013, 14:53:14 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
tutaj nie chodzi o to ,ze OHVka jest najlepszym silnikiem do uturbiania - chodzi o to,ze wszyscy "znawcy" i inni piewcy mitow ,jak to 3 podpory sa slabe

hehe, ohafałka to rzeczywiście nie jest najlepszym silnikiem do uturbiania  - można nawet zaryzykować tezę że jest jednym z najgorszych :D

Bronisz zaciekle 3 panewek ale fizyki się nie oszuka, wał się będzie wyginał i zawsze jakikolwiek silnik na 5 panewkach będzie miał lepsze podparcie wału niż ohv.
Nie rozumiem tego podejścia anty-rover, jest to w sumie trochę śmieszne że ohv potrzebuje turbo aby pokonać rovera tej samej pojemności. Potencjał rovera przy 5 podporach, lekkim rozrządzie i 16 zaworach jest niezaprzeczalny.

Nie jestem piewcą mitów i znawcą, mam też ohafałkę która już dokonuje żywota i ma niemal 400k km, złego słowa na to nie powiem, ale nie da się ukryć że to nie jest silnik który nadaje się do tajuningu.



Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 06, 2013, 15:28:36 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
ale nie da się ukryć że to nie jest silnik który nadaje się do tajuningu.
A wyjątek (ten, jak i MarCaro) tylko "potwierdza" ta regułę... <rotfl>

Idąc dalej takim rozumowaniem, że OHV-ka nie nadaje się do modyfikacji, można stwierdzić, że Polonez też nie nadaje się do tunningu (od czego "wyjątkami" są różne projekty na choćby tym forum) bo np. Civic będzie do tego celu wdzięczniejszą bazą. Posuwając się jeszcze dalej tym szlakiem - można rzucić hasło, że Polonez jako taki w ogóle jest bez sensu, bo są od niego lepsze, ładniejsze, mniej awaryjne, wygodniejsze, ekonomiczniejsze mniejsze/większe, bardziej sportowe/rodzinne, bardziej terenowe/torowe samochody :] A i samą idee tuningu można uznać za absurdalną - skoro pieniądze i czas włożone w modyfikacje jednego auta można po prostu dołożyć kwoty z jego sprzedaży i... kupić szybsze/nowsze/fajniejsze :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2013, 15:38:17 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 06, 2013, 15:37:49 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Trochę oczywiście mnie poniosło, ale Koledzy! Nie zapominajmy, że w gruncie rzeczy praktycznie każda pasja jest ekonomicznie przynajmniej "nieuzasadniona" (chyba że ktoś jest akurat wolontariuszem lub pracoholikiem:) ), ale BEZ PASJI życie zwyczajnie jest NUDNE i cofa nas do poziomu zwierząt... Co kto lubi  ;p

Co do samego uturbiania OHV-ki jestem jak najbardziej "za" (zważając na a) niski koszt i trudność, równe lub mniejsze niż swapa na inny silnik b) cenę OHV i części do niej c) efekt! ;) ), ale jako posiadacz tylko jednego auta, które musi być "uniwersalne" i zawsze "w gotowości", swap póki co, wydaje mi się jednak bezpieczniejszą drogą (do żwawszej i przyjemniejszej jazdy).
Ale to chyba jedyny powód, bo jak byśmy mieli jeszcze choćby poczciwą Felicję to już bym odkładał kasę na zestaw turbo do Poldka! <lol>
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2013, 15:40:36 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 06, 2013, 15:51:05 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
uturbione 1.4 240KM nie wiadomo ile kosztowalo i nie wiadomo ile wytrzyma glowica<cwaniak2>

A co miałoby jej się stać ? :>
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 06, 2013, 15:58:38 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Patrz -> Zombiepox na ostatnich zawodach ;>

Oczywiście, nie że to jakaś "prawidłowość" ale zawsze przykład...
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 06, 2013, 15:59:36 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Nie rozumiem tego podejścia anty-rover, jest to w sumie trochę śmieszne że ohv potrzebuje turbo aby pokonać rovera tej samej pojemności

Tylko, że rover jest o "kilka" lat nowszą konstrukcją więc nie widzę w tym nic śmiesznego :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 06, 2013, 16:11:31 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Patrz -> Zombiepox na ostatnich zawodach ;>

Oczywiście, nie że to jakaś "prawidłowość" ale zawsze przykład...

Gdyby poskładał to tak jak należy to by się nie rozleciało. Kiepski przykład. Patrz seryjne 1.8 Turbo, które bez ingerencji w silnik/osprzęt, tylko w elektronikę robi 200km i 270Nm i śmiga. :) :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 06, 2013, 16:55:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
hehe, ohafałka to rzeczywiście nie jest najlepszym silnikiem do uturbiania  - można nawet zaryzykować tezę że jest jednym z najgorszych :D
smiem twierdzic,ze K16 nadaje sie mniej

Bronisz zaciekle 3 panewek ale fizyki się nie oszuka, wał się będzie wyginał i zawsze jakikolwiek silnik na 5 panewkach będzie miał lepsze podparcie wału niż ohv.
czy amerykanskie V8 i V6 oszukuja fizyke ? a co z 5 i 6 podporowcami obracajacymi panewki ?
nie myl fizyki z metafizyką !

Nie rozumiem tego podejścia anty-rover
akcja rodzi reakcje - fizyki nie oszukasz ;],
podobno jestes starym klubowizem,wiec powinies wiedziec jakie klimaty kiedys panowaly


jest to w sumie trochę śmieszne że ohv potrzebuje turbo aby pokonać rovera tej samej pojemności
no wiesz ,30lat roznicy narodzinach tych silnikow jakos musialo sie odbic pozytywnie na nowszym,
gdyby OHVka dostala stylowa czapeczke ,to moze i by bez turbo pojechala po roverze ,popatrz sobie np. na takiego starocia (z 5 lat starszy od K16) jak XU5 1.6 CTI - 8v ,walek na sztywno ,a 115KM wypluwa ,gdzie mu 1.6 K16 podskoczy ?


Potencjał rovera przy 5 podporach, lekkim rozrządzie i 16 zaworach jest niezaprzeczalny.
gdyby tak zwazyc,to moze sie okazac,ze szkalanka+laska wiecej nie waza niz hydroszklanka K16,
dol w K16 jest mocny ,silniki trzymaja serie - nigdy temu nie przeczylem,
ale maja problem z trzymaniem tuleji i glowicy oraz maja idiotyczna UPG ,wiec taniego uturbiania dla nich nie widze


A co miałoby jej się stać ? :>
np. to co sie z nimi dzieje bez doladowania - sa nie stale w uczuciach, czesto zmieniaja partnerki i nie lubia sie z blokiem


ale jako posiadacz tylko jednego auta, które musi być "uniwersalne" i zawsze "w gotowości", swap póki co, wydaje mi się jednak bezpieczniejszą drogą (do żwawszej i przyjemniejszej jazdy).
nie medrkuj i podlicz koszta - jak ci sie w K16 wypluje uszczelka ,albo bedzie trzeba zmienic rozrzad ,to co to za pewnosc jazdy ?
rozrzad do K16 kosztuje tyle co OHVka,uszczelka ci unieruchamia samochod na dluzej,
a OHVka z suszarka pod maska jezdzi zwawo i pewnie - nie musisz od razu zylowac osiagow ,od biedy wystarczy 0.5bara i brak IC tez ponad 100KM da
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2013, 16:57:31 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 06, 2013, 17:17:24 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
czy amerykanskie V8 i V6 oszukuja fizyke ?
tak btw to niby jak by miały oszukiwać skoro nawet w v6 jest wiecej podpór niż w naszej ohv-ce?
swego czasu w pl jeździł 480 konny potwór na bazie k16 wiec da sie zrobić wszystko...
najlepszym elementem projetków turbo na ohv-ce to zdecydowanie nie moc osiągana a koszta zarówno budowy jak i naprawy ewentualnego fuck upu..
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 06, 2013, 17:20:55 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Panowie nie porównujcie mojego silnika do tego 1.4 Turbo, bo tam jest wszystko wymienione na kute gdyby to było wykonane na ori częściach to można by się spierać. Pocieszam się jedynie faktem że ma również docisk na podwójnej sprężynie. ;p
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 06, 2013, 17:22:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak btw to niby jak by miały oszukiwać skoro nawet w v6 jest wiecej podpór niż w naszej ohv-ce?
tak 4 -chodzi o to,ze sa lozyskowane jak OHVka (hehe,zazwyczaj tez sa/byly ohvkami ;) )co drugi cylinder,
chyba nie twierdzisz ,ze 4 podpory wiecej daja niz 3 podpory  ,przeciez OHVka R6 tez ma 4 podpory ;>

najlepszym elementem projetków turbo na ohv-ce to zdecydowanie nie moc osiągana a koszta zarówno budowy jak i naprawy ewentualnego fuck upu..
i o to chodzilo przy koncepcji ,a ze w praniu wyszlo iż 3 podpory przenosza wiecej niz sie niektorym wydawalo ,to juz bonus
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 06, 2013, 19:49:08 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Parafrazując cytat klasyka:

"Silnik OHV psuje się, ale tylko tym, którzy go nie mają" :P


Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 06, 2013, 19:52:54 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Udowodniliście że da się zrobić coś z niczego :)  <ok> Jeśli to pojeździ trochę km to sam się zastanowię :) Tak czy inaczej chylę czoła !

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 06, 2013, 20:49:31 pm »

Offline SzymonFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez kombi 1.6GSI
    • Szymonbud
Ja również jestem zadania jak Ciastek oby więcej takich projektów . I już podjołem pierwsze rozmowy na temat uturbiania mojego Kombi z kolega MrVspec1

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 06, 2013, 20:59:55 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
juz od dawien dawna twierdzilem ze ohvłka daje rade i niepada tak szybko jak mowia mity.... prawda jest taka ze kazdy silnik uzytkowany z glowa pojezdzi... mi tez te pare ladnych lat temu mowili ze to wybuchnie ze niebedzie dzialac a wyjolem go kilka dni temu z przebiegiem 400tys....
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk