Autor Wątek: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1  (Przeczytany 80769 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #180 dnia: Lipiec 05, 2014, 21:50:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a to w ogole bylo seryjnie montowane ? bo pamietam tylko cujniki do zegarow w podstawce filtra oleju,
moze warto wytoczyc cos solidniejszego niz ten odlewany rozdzielacz,

a tak na marginesie to jakie masz poduszki silnika ? jezeli zeryjne,to juz moze byc dla nich za duzo tego momentu,
przydaloby sie zabezpieczyc przed rozrywaniem lewą - jakis stalowy ogranicznik wychyłu zalatwilby sprawe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #181 dnia: Lipiec 05, 2014, 21:59:30 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Tak był montowany seryjnie nawet w Morawskim jest zdjęcie. Ogólnie ma plan jechać na hamownię jak będę leciał na zlot żeby zobaczyć czy coś tam przybyło czy nie.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #182 dnia: Lipiec 05, 2014, 23:18:03 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
No powiem Ci, że czytając Twoj post serce zabiło mocniej... dobrze, że skonczyło się na takiej awarii :D ufff :D
Powiem tak - jeżdziłem nim tydzień temu... jest po prostu MEGA :D 200KM to lekko jest :P sąsiedzi chyba mają dość :D
pozdrawiam ! :)

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #183 dnia: Sierpień 03, 2014, 18:48:06 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Przed zlotem postanowiłem wpaść na hamownie i zobaczyć czy coś przybyło rumaków :].

Przyrost prawie żaden ale następne strojenie będzie na hamowni wtedy może więcej coś się ugra.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #184 dnia: Sierpień 03, 2014, 19:26:50 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ładnie ładnie, a idzie przy takiej mocy osiągnać normalne spalanie typu 9-10l/100km w trasie ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #185 dnia: Sierpień 03, 2014, 19:29:02 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
coś dziwny ten wykres. moc maksymalna przy prawie 7000, moment powyżej 4000.  <mysli> jesteś pewien, że hamownia była dobrze ustawiona?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #186 dnia: Sierpień 03, 2014, 22:05:27 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
coś dziwny ten wykres. moc maksymalna przy prawie 7000, moment powyżej 4000.  <mysli> jesteś pewien, że hamownia była dobrze ustawiona?
Ale z czym jest dziwny bo silnik się kręci do 7000, a co do momentu to praktycznie pozostał na tych samych obrotach co w było w zeszłym roku.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #187 dnia: Sierpień 04, 2014, 00:53:59 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
moc i moment strasznie wysoko, do tego krzywa mocy właściwie nie opada.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #188 dnia: Sierpień 04, 2014, 16:05:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moc i moment strasznie wysoko, do tego krzywa mocy właściwie nie opada.
to nie jest mala turbinka ,to moment  wysoko,
ale jest w porzadku ,wystarczy porownac oba wykresy i wychodzi 170KM ponizej 6000rpm ,a pozniej silnik kreci sie dalej ,moment leci mocno w dol,ale akurat tak ,ze moc jest stala i nastepuje odcinka,
nic szczegolnego,silnik sie dusi trzymajac stala moc :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #189 dnia: Sierpień 05, 2014, 18:18:50 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Jest dobrze, rovery miękną ;)
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #190 dnia: Sierpień 05, 2014, 18:44:06 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Projekt świetny. Słyszałem pracę silnika na zlocie i przyznam, że jestem pod wrażeniem. Ciekawi mnie ile jeszcze dasz radę wyciągnąć z OHV. :)

Jest dobrze, rovery miękną ;)

Uturbiony Rover o tej samej pojemności i podobnym dopracowaniu przekroczyłby 200... Także skończmy te bezsensowne porównania. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #191 dnia: Sierpień 05, 2014, 20:41:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jest z grubsza tak jak było we fabrycznym rajdowym 1.5Turbo gr. A, tylko jeszcze 20KM brakuje.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #192 dnia: Sierpień 05, 2014, 21:09:07 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Cytat: damian6819 w Dzisiaj o 18:18:50
Jest dobrze, rovery miękną

Uturbiony Rover o tej samej pojemności i podobnym dopracowaniu przekroczyłby 200... Także skończmy te bezsensowne porównania.

Panowie nie ma się tutaj co spierać o takie kwestie. Powinniśmy docenić to co MrVspec1, Święty i inni wydumali niezależnie od tego co to jest za silnik, ważne że dłubią to własnie w polonezie i zechcieli się tym pochwalić. ;)

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #193 dnia: Sierpień 05, 2014, 22:36:46 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Generalnie plan jest na 2xx rumaków ale co z tego wyjdzie to zobaczymy <mysli>, a co do zakresu obrotów w którym pracuje ten silnik nie jest przeznaczony tylko dla silnika Rovera ]:->. W tym momencie jestem zadowolony ze spalania które się mieści w okolicy 10L. ale można by zejść jeszcze niżej tylko muszę zmienić 5 bieg bo jest za krótki, 100-kę mam przy 3250obr. więc trochę wysoko.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #194 dnia: Sierpień 05, 2014, 23:14:20 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
i tak przy moim zakresie obrotów to rover wygląda biednie :P nie mogłem się powstrzymać - po za tym chętnie zobaczę rovera z turbem co wypluje większą moc nie podnosząc głowicy w górę ;)
a wracając do tematu to zastanawiam się czy czasem już głowica nie jest najbardziej restrykcyjnym elementem tego silnika - może dałoby się wsadzić większe zawory ssące bądź na maxa porzeźbić kanały w głowicy ? Myślę że kolektor ssący o innym kształcie z trąbkami w środku pewnie zrobiłby robotę o te kilka km ale rzeźby z tym coniemiara.
Nie wiem czy pamiętasz ale na zlocie mówiłem Ci o takim designie kolekotra ssącego:





tutaj praktycznie masz idealny rozkład ładunku na każdy cylinder (na obrazkach do silnika 6 cyl ale przy 4 ta sama zasada)





a schodząc na ziemię to może by zrobić jakaś kopie ssacęgo "Magnusa" coby poprawić przepływ ?
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #195 dnia: Sierpień 05, 2014, 23:33:39 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
i tak przy moim zakresie obrotów to rover wygląda biednie :P nie mogłem się powstrzymać - po za tym chętnie zobaczę rovera z turbem co wypluje większą moc nie podnosząc głowicy w górę ;)

Choćby remapowane 1.8 Turbo - 200KM i ok. 270niuta bez dotykania silnika.

EOT.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #196 dnia: Sierpień 06, 2014, 11:25:45 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
ale co tu porównywać seryjny silnik turbo, większej pojemności z uturbionym n/a. Ja bym chciał zobaczyć 1.6 rovera z k serii na aluminiowym bloku, z mocą ponad 200km w polonezie - wtedy możemy porozmawiać a nie T serię na żeliwnym bloku.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #197 dnia: Sierpień 06, 2014, 11:37:43 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Robi się tu małe OT, ale cóż...

Cytuj (zaznaczone)
Ja bym chciał zobaczyć 1.6 rovera z k serii na aluminiowym bloku, z mocą ponad 200km w polonezie - wtedy możemy porozmawiać a nie T serię na żeliwnym bloku.

1.8 Turbo to nadal jest K seria na aluminiowym bloku.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #198 dnia: Sierpień 06, 2014, 18:35:40 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
ale co tu porównywać seryjny silnik turbo, większej pojemności z uturbionym n/a. Ja bym chciał zobaczyć 1.6 rovera z k serii na aluminiowym bloku, z mocą ponad 200km w polonezie - wtedy możemy porozmawiać a nie T serię na żeliwnym bloku.


Przeca 1.8 Turbo to K-Seria na tym samym bloku co 1,4, 1,6, zwykłe 1,8 i VVC. :) Ba, nawet na tej samej uszczelce i głowicy... :) Jedyna różnica to krótsze korby celem odprężenia i mocniejsze tłoki, takie jak w VVC 160.

Ale koniec OT i porównań. Zombiepox pojedzie na hamownie to zobaczymy co wyjdzie. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez 1.6T OHV Green Power by MrVspec1
« Odpowiedź #199 dnia: Sierpień 10, 2014, 16:29:43 pm »

Offline gabriel0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 39
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tester zawieszenia
    • FSO Polonez Caro MR91 1992r.
Nie mogę nigdzie znaleźć, jaki most masz w nim? Ze zwykłego poloneza?