Autor Wątek: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)  (Przeczytany 48003 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Witam, postanowiłem jeszcze tu opisać historię tego poloneza , pewnie i tak znanego z youtube czy innych forów.
Linki do tematów w racingforum:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=97519&st=0&start=0

oraz motonews.pl:
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=181771

autko w tym roku przeszło kompleksową , trwajacą ponad pół roku odbudowę polegającą na rozebraniu tego do gołej budy, posapwaniu wszystkiego , pomalowaniu środka, z zewnątrz oraz złożeniu tego od nowa na nowych/ w dobrym stanie gratach. Niestety nie wyrobiłem się na tegoroczny zlot ze względu na kilka niedoróbek/fuckupów - jak to w takim przypadku zawsze bywa.

Zatem kilka fotek - powtarzających się z innych forów, obecnie po remoncie auto wygląda tak - trochę inny image:







oraz przód:







komora silnika, tutaj fotki jeszcze in progress:





oraz co to potrafi:



o ile mi wiadomo to jest drugi taki silnik na świecie - jeden jeździ w macedoni u krste trajkovskiego w ritmo, drugi tutaj - więcej takich hybryd nie znam - czyli tego bloku z taką głowicą :)
Więcej o silniku w tym temacie:

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=20548.0


Obecnie auto jeździ ale trzeba dopracować kilka rzeczy, doborić customowy bak, zamontować prostowód watta itp




« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2013, 12:34:12 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 27, 2013, 00:14:14 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ale momentu toto niema..;) ;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Polonez EFI - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 27, 2013, 00:23:41 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Na razie nie ma, to jedzie mocą , dlatego ma przełożenie 4.55 :)

A tak przy okazji to kilka dodatkowych fotek:



taki pomysł pewnego kolegi ;)

bak ,paliwa z swirl portem/surge tankiem, wykonany z nierdzewki - pierwsze przymiarki:



do tego mam pompę z jaguara 4.0 więc powinna wydolić przy tej wiertarce :)

szpera czekająca na półosie i montaż - chwilowo wstrzymana przez remont budy:



oraz na koniec czeka ITB



a przy okazji filmik jak się to odpycha:

https://www.youtube.com/watch?v=rn1WCOE8QeQ

oraz hamownia:

https://www.youtube.com/watch?v=qDXShbGn-_M

czyli jednym słowem - wieczne in progress
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 27, 2013, 00:30:56 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
sam przebieg momentu, też coś dziwny.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez EFI - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 27, 2013, 10:36:52 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
bo silnik tylko był hamowany a nie było nic kręcone na hamowni - ani kółkami ani zapłonem , czy paliwem. Po prostu zjawił się tak jak stał na dynówce. Jak już uporam się z innymi tematami to trzeba będzie jechać na hamownię i trochę pobawić się z setupem, tak żeby charakterystyka była bardziej uczciwa, generalnie po wykresie widać że 8100 to za nisko odcinka, natomiast mechanika powinna wydolić do 8500 i wtedy szacuję że jest do ugrania 160km przy 8500 patrząc na wykres.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 28, 2013, 15:27:52 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Przecież jest napisane że jest to prototyp, więc sprawa nie jest taka prosta żeby wykres był idealny, potrzeba wielu prób z różnymi ustawieniami żeby wynik był naprawdę zajebisty, coś o tym wiem.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Polonez EFI - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 28, 2013, 22:50:42 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
8500 w polonezie..... szok
jak niutkow bedzie tyle co kucy to bedzie zabijaka :D

Odp: Polonez EFI - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 28, 2013, 23:55:18 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
nooo kreci sie jak wariat.. widze ze idziesz w strone zupelnie przeciwna niz ja..;) mly silnik dyzo mocy  wysokih obrotow mniej momentu.. a ja kombinuje  juz nieco wiekrzej pojmnosci  przy jak najniższych obrotach jak najwiecej momentu.. dlamnie silnik moze miec 80koni byle mial 8set niutonometrow pry 1200 obbrotow;) hehe
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Polonez EFI - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 29, 2013, 13:53:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dlamnie silnik moze miec 80koni byle mial 8set niutonometrow pry 1200 obbrotow;) hehe
musze cie zmartwic,bo 800Nm przy 1200rpm to jest 137KM :D

co do szaraka,to mam nadzieje ,ze dach trzyma sie teraz slupkow na spawach ,a nie na szpachli ,bo jak go widzialem,to wymagal poprawienia tych mocowan,albo przerobienia na kabrio,
remont budy to niewdzieczna robota,wiec współczuje (doslownie,bo swoja tez latam),
a przebieg momentu domaga sie dostrojenia i przefazowania rozrzadu,bo teraz nie widac konca zakresu uzytecznych obrotow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez EFI - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 29, 2013, 14:27:00 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
FAjnie że jeździ i działa, ale osiągi nie powalają na ziemie - chociaż moc idzie z momentem do góry jak złoto.
Zgaduję ze od początku celowaleś w osiągnięcie szlifierki ? (wysoka moc przy wysokich obrotach)
Bo ITB mu momentu nie poprawi... a podejrzewam że wręcz przeciwnie.

Jak liczony był wydech ? Tutaj dobrą rzeźbą można by dołozyć ze 20 niutków.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Polonez EFI - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 30, 2013, 13:16:37 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Ekstra Polonez Święty tak trzymaj, Twój Poldek to taka Polska Honda, mi się podoba ma swój styl :).

Odp: Polonez EFI - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 30, 2013, 13:39:39 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Szacun za mody przy silniku, no i za nowe wcielenie budy :) U mnie remont trwa.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Polonez EFI - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 30, 2013, 16:21:09 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
zakres użytecznych obrotów pasuje żeby się kończył koło 8500 ( tyle wg crofta wytrzyma seryjny dół z 1.6), pewnie kręcąc wałkami (a zwłaszcza ssącym) uda się uzyskać zamierzony cel - teraz prawdopodobnie moc wypadnie coś koło 9000 (patrząc na oba garby wykresu i zależności między nimi). ITB niekoniecznie musi odebrać momentu, znam przypadki że urosło sporo a nie tylko moc ale tutaj jest kwestia zestrojenia dolotu , wałków i wydechu. Zestrojenie w sensie dopasowanie długości lejków, faz wałków, kąta zapłonu oraz mapy paliwa.
Z wydechem to wyższa szkoła jazdy ale możliwe że coś pokminię, zwłaszcza że prawdopodobnie ulter z tyłu robi kiepską robotę (za bardzo restrykcyjny).
Silnik z założenia miał być wiertarką a taka charakterystyka (poza dołkiem w wykresie i ciut słabym momencie) mi bardzo odpowiada - zwłaszcza jak przekroczy 6000 to efekt jest niesamowity, auto zaczyna naprawdę ciągnąć aż zaczyna brakować obrotomierza :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2013, 16:31:22 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 30, 2013, 19:12:55 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
I bardzo dobrze - bo wieszs co chcesz i robisz po kolei co trzeba. Teraz albo zacząć liczyć wydech.. albo kręcić...
Przy czym - ja bym zaczął od wydechu - pierwsza komora rozprężna jest ? Jeśli tak to gdzie ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Polonez EFI - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 04, 2013, 12:11:11 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Komory nie ma obecnie, wydech do poprawy więc przy okazji będzie tak zrobiony na flanszach żeby można było zmieniać pewne rzeczy jak klocki - komora będzie , zresztą takie coś miało być od początku, tyle że jak zawsze zbyt szybko wszystko było ogarniane. Przy remoncie też nie było czasu na wydech, teraz czeka aż inne rzeczy będą zrobione, np rozpórka tylna podłużnic z uchwytem na prostowód watta, dopiero wtedy będzie wiadomo jak rury puścić.
Środek obecnie wygląda tak, zostaje tylko ECU podwiesić i praktycznie gotowe.



Największy drut projektu ? Obecne mocowanie baku:



dlatego robi się mniejszy z nierdzewki

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 04, 2013, 13:51:16 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
W tym nowym zbiorniku będziesz jakieś poprzeczne przegrody dodatkowe robił? By się przydało wstawić blachę z wyciętymi poziomo otworami ale jak będzie swirl pot ciągnął paliwo z dyszy umiejscowionej na dnie zbiornika to nie będzie to potrzebne.  Ja mam od trabanta zbiornik 21l i bez swirl pota koniecznie muszę jakąś gąbkę techniczną tam wcisnąć bo przy większej prędkości na ostrym zakręcie przy 1/4 paliwa w zbiorniku czuć szarpnięcie z braku dopływu paliwa.
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 04, 2013, 15:22:55 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
O gąbce myślałem ale cena zabija , 150 zł za kawałki wypełniające 10-15L paliwa , nie mogę znaleźć żadnego sklepu gdzie mają coś podobnego - z tego co wiem tworzywo to filtren czy bulpren, ale u nas w Tarnowie nie mają, nie wiem też jak się toto zachowa w kontakcie z benzyną. Przegrody mają jakieś na dole być, prawdopodobnie tylko 4 niewielkie, tak żeby coś zawsze pompa pociagła. Swirl pot będzie wbudowany , tak że nie powinno być problemów, teraz tak mam i jest wszystko ok. Zresztą jak coś mój wkrótce będzie do sprzedania ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 12, 2013, 19:11:05 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Środek wreszcie prawie ogranięty za wyjątkiem baku. Na tylne wycięte drzwi założyłem maskownice ze spienionego PCV, ECU doczekał się normalnego uchwytu.
Przy okazji wymyłem cały środek. Kilka nowych fotek:









Taka sama akcja mycia dotyczyła silnika - sam pył blacharsko-lakierniczy. Wreszcie wygląda to jak powinno :)



Kolejny update wkrótce - mam nadzieję że z budowy prostowodu watta czy wydechu :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 25, 2013, 16:08:09 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Anty honda :d :d :d :d
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Polonez EFI 1.6 16v - czyli niekończąca się historia pewnego prototypu :)
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 10, 2013, 21:33:43 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Fotki ze zlotu w Rzeszowie, tak się to teraz prezentuje :)







w międzyczasie walczę z zapachem spalin w aucie, oraz kilka tematów się niestety przeciąga ... :(
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2013, 21:36:47 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"