Autor Wątek: 2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy  (Przeczytany 48500 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #160 dnia: Grudzień 21, 2005, 21:38:22 pm »

Bodzioo

  • Gość
i Ci zapobiegliwi kupili je :smile:  czy będ? jeszcze jakie? fajne zabawki w promocyjnych cenach?:>

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #161 dnia: Grudzień 21, 2005, 23:21:20 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Maybe... czuwajcie, to traficie.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #162 dnia: Grudzień 21, 2005, 23:26:32 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Mrozek#83"
Maybe... czuwajcie, to traficie.

 ;)

Dzisiaj wyczysciłem i wypolerowałem zawory :D  Została jeszcze komora spalania, i kanały do poprawki :) trzeba z nich całkiem sporo wybrac zeby zachowac jednakowy przekrój kanału(zwłaszcza przy prowadnicach). Do tego jeszcze tzreba wymyc seryjny zeliwniak :?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #163 dnia: Luty 25, 2006, 18:47:45 pm »

Rav

  • Gość
Witam. Mam problem!jaki jest k?t wyprzedzenia zapłonu w corsie 1.4 NZ.Można go ustawić bez lampy?prosze o pomoc!!! :cry:

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #164 dnia: Luty 27, 2006, 21:29:12 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Kilka fotek z remontu.Silnik czeka obecnie na włozenie i przykrecenie głowicy. W silniku przeprowadzono tylko standardowe zmiany tzn zmodernizowano komore spalania i spasowano kanały, splanowano blok i głowice, dotarto zawory ,wyszlifowano komore korbowa zeby olej szybciej spływał, odchudzono koło zamachowe i wypolerowano gardziele i rozpylacze w gazniku. Wymieniono  tloki, pierscienie, panewki,  wszystkie uszczelki i trybik napedu pompy oleju. Do wymiany został? jeszcze tylko chłodnica na taka od plusa tj aluminiowa z dwoma wentami bo ta co mam teraz to mozna o kant dupy potłuc



Silnik u mnie w pokoju


Wypolerowane tłoki


Tymczasowa głowica - wkrótce bedzie lepsza i na wiekszych zaworach



Moje zabawki które mam nadzieje ze juz bardzo bardzo niedługo zagoszcza u mnie pod maska zamiast kurzyc sie w pokoju  :twisted:


Ps od czego mozna wziosc trójnik o srednicy 8 mm ??? potrzebuje taki aby móc podłaczyc pompe od abimexa do gaznika
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #165 dnia: Luty 27, 2006, 21:36:49 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Nic tylko pozazdroscic :) Nie dziwie sie ze nie mozesz sie doczekac :D
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #166 dnia: Luty 27, 2006, 22:53:45 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
hmm ja mam taki od jakiegos systemu nawadniaj?cego. w hydraulicznym popytaj. u mnie bedzie założony do czujnika ci?nienia paliwa w listwie  :twisted:

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #167 dnia: Luty 28, 2006, 19:03:40 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
to jest dopiero zamilowanie silnik w domu na dywanie :), kola zebate jakos maja malej wysokosci zeby, albo mi sie zdaje
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #168 dnia: Luty 28, 2006, 20:56:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mały kosztorys :
Czesci
Tłoki od 2,0 nominał              180zł
Pierscienie                        87zł
Sworznie tłokowe(od zuka)          28zł
Panewki główne                     70zł
Panewki korbowodowe                44zł
Łozysko wałka sprzegłowego(od PN)   5zł
Trybik pompy oleju(od ritmo)       35zł
Uszczelki                         120zł
Uszczelka pod głowice(lepsza)      50zł
Uszczelniacze zaworowe              8zł
Silicon                            10zł
Sruby głowicy(od cromy)            70zł
Filtr oleju(od PN)                 14zł
Papier scierny, sruby, obejmy itd  50zł razem 777zł

Robocizna
Dorobienie panewek, skrócenie
sworzni ,podciecie tłoków          200zł
Odchudzenie koła zamachowego        20zł
Planowanie bloku                    90zł
planowanie głowicy                  70zł razem 480zł w sumie ok 1250zł

Gazniki                                            600zł
Kolektor dolotowy(ritmo 130TC)         200
WYdech od PN przespawany do DOHC    dostałem  :D
Do tego dojda jeszcze uszczelki          180zł

Oprócz tego kupiłem :
Klucz dynanometryczny KIngStony      250zł
Nasadka 19 1/2                                  12zł
Gwintownik M10x1,25(głowica)             35zł
Nasadka do srub od cromy                  70złrazem  367zł
ogółem jakies 2420zł

Swiece, napinacz paska, pasek, termostat zostaja stare
Polerowanie i obróbke głowicy i kolektorów, docieranie zaworów, szlifowanie komory korbowej i składanie robiłem sam(w swoim pokoju  :cool: ). Dodatkowo odchudziłem i wypolerowałem korbowody -z 695 zjechałem na 670 wiec uwazam ze warto było.

Podczas doprowadzania silnika do stanu uzywalnosci okazało sie ze :
-sruby korbowodowe od 2,0 nie pasuja do 1,8(sa grubsze o 1 mm)
-zapinki zaworów od ohv nie pasuja do dohc
- sa 2 rodzaje pomp wody do 2,0 różnia sie niewiele w przypadku jednej z nich jezeli ma sie mało splanowana głowice moze byc(ale nie musi) problem z cofnieciem napinacza i załozeniem paska
-Do fiata pasuja sworznie tłokowe od zUka- wystarczy je tylko skrócic
-Pierscienie z Primy Zestaw numer K4-1059-000 wymiary 84x1,5+2+4 pasuja takze do :
   Fiat Ducato 1,81 XM7T od 11/1981,
   Peugot 504od 1968 i 505 od 1981 1,8L j5/J7,
   Toyota 21R Celica, Liftback od 1980, Chaser, Mark 2
Nalezy jedynie przeszlifowac pierscien olejowy bo ciasno wchodzi.


AndrewS - Z?b w pasku fiat dohc ma tylko 2mm wysokosci. Chwilowo odkładam kase na nowe koła które beda juz prawdopodbnie regulowane :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #169 dnia: Luty 28, 2006, 21:43:26 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Złożyc wyregulować i wio. Hmm roboty serducha to jest to co tygrysy lubi? najbardziej :twisted:  :roll:  Zmierzyłes czy serwo nie bedzie wadziło o te 2 gazniczki??

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #170 dnia: Luty 28, 2006, 21:48:42 pm »

Meggido

  • Gość
Polutuj taki trójnik z mosiężnej rurki.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #171 dnia: Luty 28, 2006, 23:46:47 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Mały kosztorys :
Nasadka do srub od cromy 70złrazem

Elwood! Nie robże ze mnie takiego zdzierce  ;) . O ile pamiatam to zalatwilem j? w cenie 35 zł plus koszty najtanszej (lub priorytetowej, do wyboru) przesyłki pocztowej. Zawyzasz sobie sztucznie koszty  ;) .

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #172 dnia: Marzec 01, 2006, 05:11:02 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wiem, wiem :oops:
Juz wczoraj kolega zwrócił mi na to uwage, ale nie chiało mi sie wejsc i poprawic :roll: (trzeba jakos rozliczyc piwa wypite podczas modyfikacji ;)  )

[ Dodano: 2006-03-01, 17:08 ]
Cytuj (zaznaczone)
Hmm roboty serducha to jest to co tygrysy lubią najbardziej   Zmierzyłes czy serwo nie bedzie wadziło o te 2 gazniczki??


Zgadza sie :twisted:  lubie dłubac silniki :P  Gazniki wejda bez problemu, problem jest z filtrami powietrza - nie powinny byc grubsze niz 3 cmm :evil:  aby zachowac odległosc od nadkola  2 cm


Cytuj (zaznaczone)
Polutuj taki trójnik z mosiężnej rurki.


Nie dzieki, mam zamiar kupic taki od instalacji sprezonego powietrza - kosztuje niewiele i jes tpewnijszy niz jakies samoróbki z miedzi. Zreszta i tak nie mam sprzetu do lutowania twardego
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #173 dnia: Marzec 01, 2006, 23:18:33 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
emm 3 cm filtry :?:  to co? maławo jesli dobrze to sobie wyobrazam. Ale jeski bedzie dobrze zrobione nie bedzie dławiło autka :mrgreen:  
tylko co z ustawieniem mieszanki na 2 gaznikach. bo na jednym to silnik zaraz reaguje a na 2  :?:  :? bo zdało by sie by na paliwku też wymiatało nie tylko muchozol  :P

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #174 dnia: Marzec 02, 2006, 08:14:16 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No Elwood jest zbok na punkcie dluabnia w pozytywnym oczywiscie slowa tego znaczeniu  :smile:  Ale przynajmniej codziennie rano wstaje z bananem na twarzy jak tylko otworzy oczy i widzi swoje cudenko. Miejsce na silnik jak najbardziej prawidlowe. Kurde, jak bede mial syna to tez bym chcial zeby mial takie zamilowania :) Tylko kurde z kasy bedzie mnie czesal na panewki, gazniki hehe. A zdrugiej strony, jak on bedzie w naszym wieku to bedziemy jezdzic jakimis elektrykami kurna.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #175 dnia: Marzec 02, 2006, 11:14:16 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "Senn#1869"
A zdrugiej strony, jak on bedzie w naszym wieku to bedziemy jezdzic jakimis elektrykami kurna.


Stad wlasnie kazdy z nas w garazu bedzie trzymal ukrytego i wyszykowanego poldka (lub ewentualnie inne pozadne ustrojstwo) by czasem przejechac sie prawdziwym samochodem :)
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #176 dnia: Marzec 02, 2006, 19:35:45 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Kilka linków  :roll:

Silnik na miejscu(nie w pokoju  ;)  )

http://img406.imageshack.us/my.php?image=silnikwaucie9re.jpg

Syf wyjety z dna miski olejowej

http://img406.imageshack.us/my.php?image=syf9rr.jpg

Przyczyna remontu z lewej strony  :?

http://img159.imageshack.us/my.php?image=korba3to.jpg

Ekipa montujaca silnik i szczesliwy wł?sciciel trzymajacy swoje złozone serducho  ;)  ;)  ;)

http://img325.imageshack.us/my.php?image=ja0aa.jpg
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #177 dnia: Marzec 02, 2006, 22:36:09 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Niezły byczek z Ciebie, że prawie cały silnik (bez gowicy - to i tak kupa cieżkiego żeliwnego i stalowego żelastwa) sam unosisz jak niemolwle  :roll: Teraz rozumiem, dlaczego wyjęcie silnika z auta stoj?cego pod blokiem to dla Ciebie bułka z masłem  :mrgreen:

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #178 dnia: Kwiecień 29, 2006, 16:05:57 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odgrzebuje temat. Silnik obecnie na dotarciu i przejechałem 300 Km. Ostatnio postanowiłem wymienic poduszke pod skrzynia gdyz stara rozsypała sie wiec skrzynia waliła o podwozie. Zakupiłem wiec poduszke od PN i zwymiarowałem otwory na postawie starej poduszki od 132 i zabrałem sie za wiercenie - 2 otwory wiercilem 3 godziny :eek:  -z takiego twardego metalu jest wykonana. Przy zakładaniu takiej poduszki nalezy tez skrócic poduszke tak aby nie wystawała wiecej jak jakies 6 mm ponad wyzszy otwór, inaczej nie da sie załozyc. Zdecydowanie mniej roboty jest kiedy z poduszki fiata odetnie sie górna czesc z otworami i dospawa do poduszki PN. Dobrze jest wtedy załozyc łape skrzyni od PN - w przeciwnym wypadku nalezy rozpiłowac otwory w poduszce aby wykorzystac łape od fiata. Teraz został mi tylko jeden problem do rozwiazania - mam straszna dziure w obrotach i ruszanie to koszmar :evil:  Musze pokombinowac z rurka emulsyjna 1 przelotu lub wstawic gardziel 24 mm zamiast 26. Narazie dopiero zaczynam sie bawic z gaznikami :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #179 dnia: Kwiecień 29, 2006, 16:28:16 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
EL pamietaj,ze do czerniewic musisz sie wyrobic :mrgreen: