Mały kosztorys :
Czesci
Tłoki od 2,0 nominał 180zł
Pierscienie 87zł
Sworznie tłokowe(od zuka) 28zł
Panewki główne 70zł
Panewki korbowodowe 44zł
Łozysko wałka sprzegłowego(od PN) 5zł
Trybik pompy oleju(od ritmo) 35zł
Uszczelki 120zł
Uszczelka pod głowice(lepsza) 50zł
Uszczelniacze zaworowe 8zł
Silicon 10zł
Sruby głowicy(od cromy) 70zł
Filtr oleju(od PN) 14zł
Papier scierny, sruby, obejmy itd 50zł razem 777zł
Robocizna
Dorobienie panewek, skrócenie
sworzni ,podciecie tłoków 200zł
Odchudzenie koła zamachowego 20zł
Planowanie bloku 90zł
planowanie głowicy 70zł razem 480zł w sumie ok 1250zł
Gazniki 600zł
Kolektor dolotowy(ritmo 130TC) 200
WYdech od PN przespawany do DOHC dostałem :D
Do tego dojda jeszcze uszczelki 180zł
Oprócz tego kupiłem :
Klucz dynanometryczny KIngStony 250zł
Nasadka 19 1/2 12zł
Gwintownik M10x1,25(głowica) 35zł
Nasadka do srub od cromy 70złrazem 367zł
ogółem jakies 2420zł
Swiece, napinacz paska, pasek, termostat zostaja stare
Polerowanie i obróbke głowicy i kolektorów, docieranie zaworów, szlifowanie komory korbowej i składanie robiłem sam(w swoim pokoju :cool: ). Dodatkowo odchudziłem i wypolerowałem korbowody -z 695 zjechałem na 670 wiec uwazam ze warto było.
Podczas doprowadzania silnika do stanu uzywalnosci okazało sie ze :
-sruby korbowodowe od 2,0 nie pasuja do 1,8(sa grubsze o 1 mm)
-zapinki zaworów od ohv nie pasuja do dohc
- sa 2 rodzaje pomp wody do 2,0 różnia sie niewiele w przypadku jednej z nich jezeli ma sie mało splanowana głowice moze byc(ale nie musi) problem z cofnieciem napinacza i załozeniem paska
-Do fiata pasuja sworznie tłokowe od zUka- wystarczy je tylko skrócic
-Pierscienie z Primy Zestaw numer K4-1059-000 wymiary 84x1,5+2+4 pasuja takze do :
Fiat Ducato 1,81 XM7T od 11/1981,
Peugot 504od 1968 i 505 od 1981 1,8L j5/J7,
Toyota 21R Celica, Liftback od 1980, Chaser, Mark 2
Nalezy jedynie przeszlifowac pierscien olejowy bo ciasno wchodzi.
AndrewS - Z?b w pasku fiat dohc ma tylko 2mm wysokosci. Chwilowo odkładam kase na nowe koła które beda juz prawdopodbnie regulowane :roll: