Przez dwa dni walczyłem z TBI poniewaz po 10 latach domagał sie wyczyszczenia. Rozebrałem całosc, wyczysciłem no i chodzi troche lepiej. Tutaj mam pytanie : Czy w innych miastach tez nie mozna dostac uszczelek do TBI ?
Też :x . Nawet jak FSO produkowała polonezy to nie mogłem tych gówien zdobyć nawet w samych firmowych (z autoryzacj? FSO - np. sieć Polmozbytu) sklepach. Cóż poradzić...? Jak uszczelki się porwały (lub trzeba było je po kawałku zdzierać) to trzeba sobie je po prostu wyci?ć z grubej kartki względnie z odpowiedniej gumy.
Tutaj chciałbym sie zapytac znawców DOHC o jeszcze jedn? pierdołe która spedza mi sen z powiek : Kupiłem dwururke starego typu z mysla o zaadoptowaniu jej do DOHC, ale trzeba j? nagi?c zeby poł?czyc z kolektorem DOHC. Jak j? naginaliscie, na zimno czy na gor?co a moze nie obejdzie sie bez flexa i spawarki ?
Trzeba j? po prostu przerobić - bez cięcia i spawania się niestety nie może obej?ć - albo wykorzystuj?c górn? czę?ć dwururki oryginalnej (od dohc) , w odpowiednim miejscu przycinaj?c rury, względnie je lekko ponaginać (jak dasz rade to na zimno - na gor?co. po podgrzaniu paliniem łatwiej się rury poddaj? i maj? mniejsz? tendencję do załamywania się podczas gięcia) żeby dobrze i bez ostrych załamań ze sob? pasowały i pospawać... albo można przerobić dwulufę z poldka (najlepiej now?, ale fabryczn?, bo tylko taka długo wytrzyma - rzemiosło pordzewieje i rozsypie się błyskawicznie, co przy uwzględnieniu wł?zonej pracy w przeróbkę - się nie opłaci) nie wykorzystuj?c nic z 132/argenty - mój stary opis sprzed kilku lat, ale ci?gle aktualny :mrgreen: :
(...) przerobić dwururkę polonezowsk? - nadaje się do tego zarówno i ta starego typu lub nowsza w caro.
Poniżej opis jak to poprawnie wykonać.
- odcinamy płytę mocowania do kolektora od dwururki
- odwracamy j? o 180 st. (czę?ć dolna będzie teraz płaszczyzn? przylegania do kolektora, więc należy j? starannie wyrównać z pozostało?ci spawów) i będzie pasować pod szpilki kolektora fiatowskiego
- przymierzyć i przyci?ć odpowiednio rury dwururki; fiatowska jest troszkę niższa i ma krótsze rury - jednak wielko?ć przycięcia jest zależna od posiadanej wersji silnika DOHC - blok 1.6 jest najniższy, a 2.0 najwyższy (1.8 i 1.6 o skoku 79,2mm pomiędzy nimi) , więc w zależno?ci od wysoko?ci bloku odpowiednio więcej lub mniej należy rury skrócić;
- nagi?ć odpowiednio rury - płyta mocowana do kolektora fiatowskiego jest obrócona w płaszczy?nie o około 90 st. (porównaj sobie kolektory - wystarczy na nie spojrzeć)
- ponownie zespawać.
Pomy?l nad przerobieniem kolektora PN GSI :mrgreen: - więcje pracy, większy koszt ale pieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu.
[ Dodano: 2005-01-29, 23:26 ]zdjecia ze swapu...
Pozwolę sobie na krótki komentaż do ww. zdjęć.
1. Widok zespołu wtryskowego jednopunktowego wtrysku Boscha, z poloneza plusa 1.6 GLI w silniku 2.0. Jak widać - jest on przykręcony bezpo?rednio do ga?nikowego kolektora silnika dohc.
2. Zdjęcie zł?cza głównej wi?zki wtrysku. Podejrzewam, że jest to kostka calkowicie seryjna - jednak musiałby to potwierdzić kto? kto ma zwykłego seryjnego plusa GLI.
3. Widok na kolektor z przerobion? dwururk? polonezowsk? od modelu GLI oraz oczywi?cie - na dobrze widoczn? na zdjęciu sondę lambda (uwaga do Elwooda - tak też można zrobić, tzn. mam na my?li, że przerobiona może być seryjna krótka dwururka od modeli caro - nie trzeba wtedy przerabiać nic dalej - lub też zarówno długa dwururka stargo typu, tzn. z polonezów z lat 78-91 - wtedy jednak usun?ć trzeba pierwszy tłumik jaki jest w caro i wykombinować poł?czenie z dwururki z rur?).
4. Czwarte zdjęcie przedstawia ogólny widok na komorę silnikow? Poloneza Plusa 2.0 GLI - czyli można się przynajmniej przez moment zachwycić :mrgreen: , bo taki model jest do zrobienia
! Gratulacje Tomek.
5. Widok z przodu. Ciekawy patent z poł?czeniem wyj?cia układu chłodzenia ze zbiorniczkiem wyrównawczym
Widać też kabalek czujnika położenia wału id?cy w lew? stronę oraz czujnik temperatury (ten od wi?zki układu wtryskowego) wtręcony w trójnik - w miejsce argentowskiego - czyli jak widać, pasuje.
Niedługo kilka kolejnych zdjęć, nieco dokładniejszych :mrgreen: Również dopiszę do nich co? od siebie.