Autor Wątek: 2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy  (Przeczytany 48502 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #80 dnia: Luty 03, 2005, 01:25:04 am »

DooMinick#1823

  • Gość
Bede to robil za jakies 2 tygodnie (podpinal w aucie). Jakbym mial problemy to napisze na forum. Dzieki za dotychczasowe wyjasnienia.

P.S. Niektore zrodla podaja, ze L i LE mialy w opcji czasami lambde. Musze sprawdzic, bo bylaby milym dodatkiem do calosci :)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #81 dnia: Luty 03, 2005, 01:59:38 am »

Mrozek#83

  • Gość
Cytat: "DooMinick#1823"
Czyli nie ma lepszego i gorszego, tylko po prostu 2 rozne tak???

Krótko, na temat i tre?ciwie: tak.  :mrgreen:

Elwood - publicznie mogę Ci udzielić tylko takiej, że legalnie tego nie da się zrobić, więc... zrobisz co uznasz za słuszne  :cool: . W takim stanie jaki jest obecnie, z tego co piszesz, to nawet się nie pokazuj na stacji z tym silnikiem, bo Ci go zarekwiruj?, a jak przyjachałby? samochodem z zamontowanym takiem silikiem to jeden wariant to taki, że wyl?duje na parkingu policyjnym. Co? z tym numerem (lub silnikiem) w każdym razie trzeba zrobić...

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #82 dnia: Luty 03, 2005, 11:38:57 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
DooMinick napisał :

P.S. Niektore zrodla podaja, ze L i LE mialy w opcji czasami lambde. Musze sprawdzic, bo bylaby milym dodatkiem do calosci.

Niestety musze cię zmartwic gdyz literartura któr? posiadam, i lektura licznej ilosci postów na róznych forach nie potwierdza tego. Istniał natomiast układ LU z BMW który tak? sonde posiadał i byc moze był montowany w argentach. Aczkolwiek  taka mozliwosc moze istnieje, gdyz w LE jest wyprowadzonych kilka pinów które s? nie wykorzystane, pytanie tylko co i gdzie nalezy podpi?c.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #83 dnia: Luty 03, 2005, 13:32:15 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Powtarzajac za http://www.opeltuners.com/inj_conv.html L-Jetronic dorobil sie 2 odmian nowszych LE na Europe i LU na USA. LU obligatoryjnie mialo lambde (wymogi w USA), natomiast L i LE czasami jako dodatek. Co wcale nie musi byc prawda, ale nie jest to pierwsza stronka, na ktorej widze, ze niektore L i LE mialy lambde.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #84 dnia: Luty 03, 2005, 19:14:00 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Shemat na tej stronce, to shemat LE. Nigdzie jednak nie jest pokazane jak t? sonde podł?czyc. Czy masz jakies info na ten temat ? Jezeli mnie pamięc nie myli to LE który mam  ma wyprowadzone i wolne styki o numerach 6,11,14,15,16. W BMW s? wykorzystane 6 i 11 ale nie na sonde lambda. Obawiam sie tez ze LE i LU mog? miec inna budowe wewnetrzn? , nawet jezeli pozostałe styki realizowałyby to samo.( a nie wiem czy maj? takie same wtyczki)
Dzisiaj wyciołem podłoge w fiacie i rozkreciłem układ przeniesienia napędu :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #85 dnia: Luty 03, 2005, 21:17:33 pm »

SerU#408

  • Gość
Oj chłopaki, chłopaki :D Szukajcie a znajdziecie :mrgreen: Pin nr 20 :mrgreen:





Duuużo mam tych schematów w pdf-ach ale Wam nie dam :P :P :P :P :P  :cool:

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #86 dnia: Luty 03, 2005, 21:23:15 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Ja znalazlem schemat do L i tam ni mo... Ale dzieki SerU :)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #87 dnia: Luty 03, 2005, 21:34:07 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ciekawe, ale w kompie który ja posiadam nie s? wyprowadzone zadne styki powyzej 16, wiec u mnie sie raczej tej sondy nie podł?czy. Co ze stykami 6 i 11 tutaj tez nie s? opisane.
Z LE na razie zakonczyłem wpółprace na rzecz gaznika i abimexa, bo mi szkoda nerwów na to utrojstwo, wiec za bardzo sie nim nie interesowałem. Dzieki za info.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #88 dnia: Luty 03, 2005, 21:46:09 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Mam nadzieje, ze w sobote/niedzleie napisze, jak wyglada podlaczenie mojego, bo na razie to tylko go tak sobie obejrzalem, ze jest wtrysk. Kumpel zalatwil mi juz pompke zewnetrzna za 110zl, zastanawiam sie teraz czy takie cos zmiesci sie do Fiata (bo wolalbym chlodzic go czyms lepszym, poza tym i tak musze na elektryczny went przejsc)

Jak skonczysz Elwood to napisz artykul, jak przelozyc 2.0 zasilanego Abimexem, a ja postaram sie napisac jak wrzucic z L-Jetroniciem taki w miare dokladny (jak mi tata cyfrowke pozyczy).

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #89 dnia: Luty 03, 2005, 21:52:25 pm »

Czaku

  • Gość
Taka sama chlodnica jest w polonezie dieslu ale nie radze brac ci tej z aukcji poniewaz gnije na dole i bedza nici z nije lepiej poszukaj chlodnice polda trucka diesla jak najmlodszego, a do fiata powinna wejsc aha od razu dokup sobie zbiorniczek wyrownawczy pasuje on od forda sierry

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 03, 2005, 21:56:55 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Artykół to juz ma siedem stron ;) Jak cos wyprodukuje, to na pewno pojawi sie w tym w?tku(oby jak najszybciej), ale najpierw musze załatwic problem z silnikiem :(
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 03, 2005, 21:58:38 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
dokup sobie zbiorniczek wyrownawczy pasuje on od forda sierry


Podprowadze ojcu, nawet nie powinien zauwazyc :P A swoja droga czemu nie moge zostawic swojego starego?

A co do chlodnicy, to ta jest podobno szczelna (a jak jest jeszcze szczelna to mozna rdze usunac i zabezpieczyc) i z gosciem ugadalbym sie, ze jak nieszczelna to zwraca kase.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 03, 2005, 22:00:31 pm »

Czaku

  • Gość
Cytat: "DooMinick#1823"
Cytuj (zaznaczone)
dokup sobie zbiorniczek wyrownawczy pasuje on od forda sierry


Podprowadze ojcu, nawet nie powinien zauwazyc :P A swoja droga czemu nie moge zostawic swojego starego?

A co do chlodnicy, to ta jest podobno szczelna (a jak jest jeszcze szczelna to mozna rdze usunac i zabezpieczyc) i z gosciem ugadalbym sie, ze jak nieszczelna to zwraca kase.

Przerabialem czyszczenie i lutowanie tego juz sie naprawi , jesli jz zacznie rdzewiec to sie robi takie miekkie ze az strach tego dotykac :(
A co do zbiorniczka  to moze zostac stary

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 03, 2005, 22:08:58 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Ja czyscilem chlodnice w Dacii, to miekkie byly tylko te blaszki pomiedzy kanalami przeplywowymi i tylko one rdzewialy. Po usunieciu ich srubokretemi palcem zapsikalem WD 40. Konstrukcja wodna byla nienaruszona. Ale moze w polonezie to inaczej wyglada, nie wiem :(

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 03, 2005, 22:12:57 pm »

Czaku

  • Gość
Cytat: "DooMinick#1823"
Ja czyscilem chlodnice w Dacii, to miekkie byly tylko te blaszki pomiedzy kanalami przeplywowymi i tylko one rdzewialy. Po usunieciu ich srubokretemi palcem zapsikalem WD 40. Konstrukcja wodna byla nienaruszona. Ale moze w polonezie to inaczej wyglada, nie wiem :(

U mnie ja zaczela sie sypac to moj tatko chcial ja polutowac tak zaczal lutowac ze wydziobal praiwe 1/3 chlodnic :mrgreen: a naprawiac takich chlodnic sie nie oplaca , uzywka od diesla to jakies 250-300 zlocziszy a nowa cos kolo 780 zl

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 03, 2005, 22:18:05 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
uzywka od diesla to jakies 250-300 zlocziszy a nowa cos kolo 780 zl


Duzo za duzo :( Moj budzet na cala przekladke (silnik, skrzynia, wtrysk, pompa, chlodnica, wentylator elektryczny) to ok 1300zl. Z czego wszystko prawie juz mam i zostalo mi ze 200...

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 03, 2005, 23:02:39 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Niestety brak kasy w trakcie swapu jest dobijaj?cy(potem zreszta tez). Mi do kupienia został jeszcze gaznik, linka od gazu, kilka uszczelek, przegub wału napędowego, i wyjscie wody na chłodnice do DOHC poniewaz ktos odkrecił wczesniej srube razem z kawałkiem odlewu :mad:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #97 dnia: Luty 03, 2005, 23:27:31 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Ja kupilem silnik na wtrysku 10tys. po remoncie podobno ze skrzynia od poldka V, do tego dostalem gratis kolektor pod turbo, podkladke pod glowice do turbo, zapasowy komp L-Jetronic, zapasowy modul zaplonowy (zaplon tam jest poloneza), sprzeglo tam jest z Lady jeszcze. Wszystko za 1000.

Do tego musze kupic pompe paliwa (110), termostat i czujnik temp plynu dla Jetronica, chlodnice lub przynajmniej wentylator elektryczny (i kombinowac z mocowaniami mojej lub wentyl przed chlodnice) i jeszcze zaplacic troche za pomoc w postaci rak do pracy, garazu z kanalem i hakiem w suficie. Pozniej bede sie martwil o kase na przeglad, OC i rejestracje :)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 03, 2005, 23:45:06 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ja najpiew kupiłem most+skrzynia+rozrusznik za 500zł. Pózniej zaczołem poszukiwac serca w postaci 1.8, trafiło się az jedno i to w Czestochowie. Postanowiłem szukac czegos blizej, znalzłem 2.0 wtrysk +skrzynia za 700 zeta po remoncie ale bez papierów, pózniej 2.0 z Ritmo 130 TC, miał aparat zapłonowy w głowicy i wpornik filtra oleju z wyjsciem na chłodnice, cena 1000 zeta stargowałem na 700, ale gosc krecił osto i niezdecydowałem sie na niego.(poza tym okazało sie ze jest tam gaznik polonezowski a gosc nie ma kolektora na dwa gazniki wiec sami rozumiecie). W miedzyczasie upolowałem 4 motylki z oponami zimowymi za 200zeta. Ostatnio kupiłem 2.0 o którym jest ten w?tek i wróciłem nim do domu  ;) , na oku mam teraz 132 na gazniku +silnik +skrzynia za kolejny patyk, a o tym co mnie omineło mozecie przeczytac w innym w?tku... Nie udało mi sie natomiast znalesc zadnego 1.6 DOHC znalazłem za to dwa ohc  :D
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 03, 2005, 23:57:26 pm »

Piotrek_

  • Gość
Doominick, a czemu kombinujesz z chlodnica? Twoja stara sie sypie? Jam mam u siebie chlodnice z AB i nawet w upaly daje rade ;)