Autor Wątek: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)  (Przeczytany 125315 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #200 dnia: Kwiecień 06, 2014, 15:06:31 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #201 dnia: Kwiecień 06, 2014, 15:12:55 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
tylko że w moim przypadku to by się wiązało z wycinaniem dziur w masce , po za tym to powietrze gdzieś trzeba skierować oraz ostatni problem, który nie występuje w subaru - woda przedostająca sie przez IC zalewałaby świece ....
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #202 dnia: Kwiecień 06, 2014, 15:19:14 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
zgadza sie... ten ostatni problem jest dosc dokuczliwy...rozwiazanie go jest tez dosyc proste mianowicie zrobic "dekielek" /rynienke pomierdzy głowiczkami..  mam taką zawsze w bagazniku( bo jest to wersjia jeszcze niewykonczona - dolelowo ma bycc z logiem FSO) i jak deszcz to zakladam.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #203 dnia: Kwiecień 06, 2014, 15:26:17 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
 Można dać IC nisko i wyjść obok lamp przednich pomiędzy lampą a chłodnicą wody-u siebie chyba tak zrobię.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #204 dnia: Kwiecień 06, 2014, 15:34:37 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
no tak ale w caro to inna bajka ....
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #205 dnia: Kwiecień 07, 2014, 00:25:51 am »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Ew. wyczarować jakiegoś V-MOUNTa,wtedy nie bedzie jedna chłodnica drugiej przysłaniać  ;)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #206 dnia: Kwiecień 07, 2014, 07:59:51 am »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
u mnie w kii fabrycznie intercooler jest na silniku, a powietrze na niego leci przez kierownice powietrza zza atrapy ;)

Ale wątpie żeby w polonezie dało sie tak to zrobić...
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #207 dnia: Kwiecień 07, 2014, 08:20:20 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
IC jest w dobrym miejscu, ja bym dał gdzie indziej chłodnice oleju i wspomy.
Na oko po zdjęciach widac, że olejowa zmieściła by się we wnęce koła (tam gdzie klakson)- jest tam całkiem dobry przewiew (można oczywiście prę dziur dorobić niewidocznych) masz na tyle długie węże, że spokojnie w razie czego możesz przerzucić.
Od wspomy również tam by weszła, może być też po długości, jeśli ma być seryjna, a kawałek rurki miedzianej giętkiej zawsze można gdzieś zaplątać
Moze być też pod autem, pod kołem pasowym (mam tak w roverze od początku)
Był by lepszy przewiem wodnej chłodnicy
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #208 dnia: Kwiecień 07, 2014, 10:41:30 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
chłodnica wspomy to ma marginalne znaczenie w przewiewie , oleju pasuje żeby miała dobry przewiew - tłoki są chłodzone natryskiem oleju na denka więc wiadomo, po drugie takie umiejscowienie powoduje że wentylator chłodnicy będzie zaciągał powietrze przez chłodnicę oleju chłodząc w pierwszej kolejności olej co też nie jest bez znaczenia.  Na razie nie ma co panikować z tym przewiewem - wszystko wyjdzie w praniu.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #209 dnia: Kwiecień 07, 2014, 13:15:04 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
 Święty, masz jakiś termostat do chłodnicy oleju czy idzie cały czas?

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #210 dnia: Kwiecień 07, 2014, 16:20:57 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Oj nie oglądało się wszystkich fotek z budowy silnika :P Na 4 stronie jest taka oto fotka , która powinna wszystko wyjaśnić:



z tego co pamiętam to zaczyna otwierać się powyżej 100 stopni a całkowite otwarcie jest przy 120 - o ile czegoś nie po......
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #211 dnia: Kwiecień 07, 2014, 18:57:47 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Ja u siebie ten termostat zablokowałem cały czas w pozycji otwartej. Na nim jest nabite 107*- 120* ;)  Wole podczas normlanej jazdy miec troszkę mniejszą temperature oleju niż bac sie czy mi termostat otworzy na czas podczas pałowania.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #212 dnia: Kwiecień 07, 2014, 19:37:40 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Luki, na zimnym oleju też łatwo skacić silnik... ja dorobiłem u siebie natrysk na denka, gość od którego kupowałem graty dmuchał ten silnik na ponad 300 KM bez natrysku i bez chłodnicy oleju. Wolę jednak mieć pewność, że wszystko będzie grało. Jedną podstawkę pod filtr mam (czujniki i zasilanie turbo), ciężko wymyślić coś dodatkowo pod chłodnicę (chyba, że trójnik wkręcić do podstawki i w niego jednocześnie czujnik temperatury i zasilanie chłodnicy).

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #213 dnia: Kwiecień 07, 2014, 23:57:46 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
z tego samego powodu zostawiłem termostat, za to w stopce specjalnie dodałem czujnik temperatury oleju żeby widzieć na desce czy nic złego się nie dzieje.

Dziś w końcu wleciały wszystkie chłodnice, na przepustnicę doszło mi kolanko silikonowe  - tak to wygląda prawie na gotowo:



testowaliśmy wentylator z rezystorem i bez , ciągnie powietrze przez cooler i chłodnicę oleju jak głupi, nie wspomnę że czuć w miejscu atrapy jak zaciąga więc nie powinno być źle.

Przy okazji po raz kolejny przerobiłem spływ oleju do bloku tak żeby nie wystawał za dużo - jedynym sensownym wyjściem była holenderka:



po wywaleniu wszystkich rurek poza hamulcową do tyłu między linką a ścianą boczną mam 10 cm więc będzie się dało zrobić konkretnego downpipe do turbiny :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #214 dnia: Kwiecień 10, 2014, 18:54:06 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Kolejny update - rurka wody została wykonana przez Wałka z Motoweld - coprawda musiałem nad nim siedzieć bo nie miał czasu ale jakoś się udało to ogarnąć :)



wczoraj częściowo pospinaliśmy elektrykę od zegarów oraz wstecznego, przy okazji dowiedziałem się dlaczego ktoś kombinował przy kablach od wskaźnika ciśnienia oleju - to też zostało naprawione i przy kręceniu widać że pojawia sie 2 bary na wskaźniku :)

Dziś dokupiłem kolejne zabawki do projektu - jakieś kabelki, zbiorniczki wyrównawcze, radiator do modułu zapłonowego, przedłużyłem kable od cewek, mam nadzieję że uda się to wskrzesić w przyszłym tygodniu :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #215 dnia: Kwiecień 14, 2014, 19:47:53 pm »

Offline vanisch

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
    • Caro Plus 1.4 Gti ;)
Zbiorniczki wyrównawcze mam z Delty 2.0 16vT i 1.8 vvt, trzeba było mówić ;)
Mam wentylatory na chłodnicę z 2.0 16vt, jakbyś chciał to za darmo do wzięcia :D

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #216 dnia: Kwiecień 15, 2014, 21:26:27 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
odezwę się do Ciebie i pewnie oblookam to :) bo możliwe że do szarego jakiś lepszy wentylator bym zapodał. Update jest taki że znowu dopadło mnie zwątpienie - ale dziś znowu przeszło - pompa walbo zamontowana i bak do szarego zrobiony.

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2014, 21:31:13 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #217 dnia: Kwiecień 15, 2014, 22:20:41 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Pochwal się bakiem, wlew w bagażniku czy przez błotnik? Ja ostatnio walczę z dopasowaniem baku który wyspawałem w miejsce koła zapasowego :)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #218 dnia: Kwiecień 16, 2014, 18:27:20 pm »

Offline vanisch

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
    • Caro Plus 1.4 Gti ;)
odezwę się do Ciebie i pewnie oblookam to :) bo możliwe że do szarego jakiś lepszy wentylator bym zapodał. Update jest taki że znowu dopadło mnie zwątpienie - ale dziś znowu przeszło - pompa walbo zamontowana i bak do szarego zrobiony.


Myślę, że 1-2 maja będę już w Polsce, zapraszam ;)


Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #219 dnia: Kwiecień 17, 2014, 21:03:45 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
bak będzie pod podłogą ale wlew idzie przez bagażnik. Na razie bak leży w pokoju bo kończę ostatnie rzeczy do montażu :) Tak wygląda pompa walbro w koszu z GLI , dodatkowo przespawana przez Motoweld rurka od powrotu z fi6 na fi8 żeby nie tamowało paliwa:



pierwszy test w szarym tego baku wypadł pozytywnie - pompa walbro jest sprawna , szary odpalił :)
"jest ryzyko , jest zabawa"