Autor Wątek: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)  (Przeczytany 131114 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #220 dnia: Maj 01, 2014, 21:08:55 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
mały update - dopiero dziś uruchomiliśmy układ paliwowy - niestety z roboty na 2-3 godziny wyszły 3 wieczory, wymiana baku została uprzykrzona przez hak, który trzymał się na śrubach od baku i musieliśmy ściągać zderzak, hak i dopiero bak, do tego dodatkowo rurki paliwa poszły po drugiej stronie, trzeba było przeciągać kabel od pompy koło wiązki więc też  chwilę zeszło. W każdym razie po podpięciu paliwa słychać przepływ przez listwę, nic sie nie leje - zatem do uruchomienia samego silnika pozostało spiąć elektrykę i wgrać mapy :)
Przy okazji wpadł nowy zbiorniczek wyrównawczy z plusa  i kilka pierdół

Może jutro spróbujemy go dygnąć :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #221 dnia: Maj 02, 2014, 22:07:39 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
I udało się - odpalił w końcu - na razie w wersji takiej jak na filmiku, tutaj bez map sensora wpiętego, mapy z kosmosu, przelany jak lokomotywa ale żyje, mam nadzieję że teraz poleci z górki:

https://www.youtube.com/watch?v=R1c9YpSxj3Q&feature=youtu.be

w tygodniu składamy chłodzenie, dokupuję turbinę i pasuje wyjechać dziadem w końcu z tego garażu i spod tej sosenki :P
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #222 dnia: Maj 03, 2014, 14:56:30 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
I w końcu na jakom dmuchawkę się zdecydowałeś.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #223 dnia: Maj 03, 2014, 15:01:51 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
czekam na wypłatę i będę wiedział na ile mnie stać - ale coraz bardziej przymierzam się do td05-16g z lancera evo ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #224 dnia: Maj 03, 2014, 15:27:59 pm »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Święty pełen szacun za wkład pracy , pomysły  , a przede wszystkim chęci do zrobienia takiego pocisku :) Już mam dosyć czytania  jak ktoś kupuje Poloneza robi i zaraz sprzedaje bo znalazł coś fajnego .Prawdziwy maniak widać i czuć  ;) Wyobrażam sobie minę cwaniaczków, którzy nie szanują Polskiego sprzętu i patrzą z pogardą ,a będą wąchać spaliny tego Dziadka . Pozdrawiam i  życzę dużo kasy na  odbudowę  i doprowadzenie  Polonezika do wzorowego stanu  takich przejściówek to już praktycznie nie ma , a niech ludzie widzą co to znaczy mieć zajawke na rodzimą motoryzację  :]

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #225 dnia: Czerwiec 15, 2014, 12:58:03 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Jest update , pewnie patrząc na czas jaki minął to ruszyło się delikatnie tylko ale zawsze coś do przodu.
Ogólnie sprawa wygląda tak - silnik ma poskładane chłodzenie, został nagrzany , zmieniłem mapy paliwa żeby odpalał i chodził na wolnych normalnie, ładnie trzyma 1000 obrotów na wolnych. Jakieś 2 tgodnie temu dopiero upolowałem turbosprężarkę - TD04HL-16T z volvo 2.3 turbo wraz z downpipe, tak że teraz czekam na flanszę do turbiny wyciętą na laserze.
Fotka turbiny:



potencjał tej turbiny to 300km , seryjnie występuje w wersjach 250 km więc jakieś 270-280 zrobi bez wysiłku.

Aby utrzymać cichociemny charakter auta zdecydowałem że nie będzie żadnych słupków i dodatkowych wskaźników, ale klimatyczne coś takiego:



jest to kontroller wyświetlacza OLED , z układme pomiaru EGT oraz portem serial, przez który komunikuje się to z megasquirtem i otrzymuje pakiet danych zawierający wszystkie chwilowe parametry , więc mogę na nim wyświetlać wszystko co mi przyjedzie do głowy - od położenia przepustnicy, temperaturę wody, powietrza, obroty, ciśnienie, czas wtrysku po wszystkie korekcje itp.
Dodatkowo wyposażyłem układ w mostek do pomiaru prądu do 30A więc mogę monitorować pobór prądu przez pompę paliwa :)

Ostatecznie wszystko będzie w takiej obudowie - na razie nie jest przemodzona , a jedynie rozpiłowana i oklejona taśmą izolacyjną:



z tematów rozwiązanych to wpadł w końcu pasujący silniczek wycieraczek , musiałem przerobić obtotomierz w desce starego typu aby zbierał impulsy z ecu i kilka pierdół jeszcze.
 
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #226 dnia: Czerwiec 15, 2014, 13:30:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
OLED to niezbyt klimatyczny bajer,
klimatycznie to by wygladal beżowy cieklokrystalik z czarnymi literkami i zielonym podswietleniem :p
ale odwrocone kolory wygladaja znacznie lepiej i w ogole OLED daje znacznie lepszy obraz

ta sprezarka z volvo to z wersji 5cyl. tak ? a nie z redbloka 2.3
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #227 dnia: Czerwiec 15, 2014, 20:03:21 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2984
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
vfd by pasowało epokowo.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #228 dnia: Czerwiec 15, 2014, 23:44:18 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
no niestety tutej przeważyły walory użytkowe - wskaźnik ma być czytelny w każdych warunkach a lepszego kontrastu niż oled nie uzyskam prostymi środkami. VFD może i fajne ale mniej praktyczne do tego droższe niż oled .
Turbina z 2.3 T5 240 czy 250km więc prawie największa z seryjnych - były 18T ale dostępność w sensownych pieniądzach zerowa....

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #229 dnia: Lipiec 18, 2014, 16:56:30 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Jak tam postępy prac, dla mnie to najlepszy projekt na fsoptk.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #230 dnia: Sierpień 08, 2014, 10:27:47 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Dziadek stoi u Wałka i czeka aż się wbije w kolejkę na zrobienie kolektora wydechowego .... Po za tym prawdopodobnie dziadek dostanie przód z borewicza ale wszystko w swoim czasie :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #231 dnia: Sierpień 08, 2014, 11:10:57 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czemu przod borewicza ,liczysz na lepsze chlodzenie ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #232 dnia: Sierpień 08, 2014, 12:10:15 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
chłodzenie to z jednej strony , po drugie tym bardziej będzie niepozorny po trzecie dziadek zepsuł przedni zderzak oraz poobijał noski ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #233 dnia: Sierpień 08, 2014, 13:23:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
skoro i tak trzeba przod robic, to mozna troche wydziwiac - najgorzej,ze dostepnosc czesci do borka slaba,
a jakie swiatla montujesz ,okragle,czy kwadratowe ?
okragle lepiej swieca ,ale lepsza stylówa przy kwadratowych jest (no i grill szerszy)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #234 dnia: Sierpień 08, 2014, 14:55:00 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
mam mieć kompletny przód z poloneza borewicza z okrągłymi lampami ale zoabcze w poniedziałek stan tego bo przyszedł do kumpla na złom borek i już przód czeka na mnie :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #235 dnia: Sierpień 08, 2014, 23:26:11 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Ja bym zostawił przód przejścówki ponieważ jest ich stosunkowo mało i są rzadkie :)
Poza tym, wg mnie to najładniejsza wersja Poldka :P
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #236 dnia: Wrzesień 26, 2014, 13:33:06 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Jest w końcu jakiś update - zdjęcia szpiegowskie z produkcji kolektora wydechowego - prawdopodobnie będzie gotowy w przyszłym tygodniu więc zabierzemy się za umiejscowienie turbiny i spięcie tego do kupy






tak że mam nadzieję że update wkrótce :)
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2014, 09:54:07 am wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #237 dnia: Październik 08, 2014, 10:02:42 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Wczoraj zielony odpalił ze sprężarką, jest opcja że w tym tygodniu auto wyjedzie na ulice :) fotki wkrótce
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #238 dnia: Październik 08, 2014, 15:23:39 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Super :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #239 dnia: Październik 08, 2014, 22:16:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
no niestety tutej przeważyły walory użytkowe - wskaźnik ma być czytelny w każdych warunkach a lepszego kontrastu niż oled nie uzyskam prostymi środkami. VFD może i fajne ale mniej praktyczne do tego droższe niż oled .

Dobre i tanie VFD wyciagnie sie z kazdego starego magnetowidu - munus jest taki ze najczesciej steruje tym procesor od magnetowidu z wbudowanym kontrolerem wiec trzeba sterownik  i przetwornice wysokiego napiecia dorabiac(VFD jako typowa lampa wymaga napiecia ok 40V do działania a podgrzewana katoda wymaga pradu zarzenia rzedu 0,5 A  dla porównania LCD wystarcza 0,005A albo jeszcze mniej) i sa to  niestety wyswietlacze znakowe, mozna poszukac od innego sprzetu np wieze hi-fi czy np kasy fiskalne i tam czesto sie trafiaja sie gotowe moduły Futaba/Noritrake do których mozna znalesc dokumentacje sterownika  i napisac biblioteke do obslugi tego przez mikrokontroler. Sa tez gotowe moduły VFD ktore posiadaj sterownik kompatybilny z HD44780 ale cena niestety spora :/ nie mniej idzie dostac wyswietlacz 2x16 lub 2x20 kompatybilny z HD44780 w wersji VFD idzie wyrwac  jak sie poszuka
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG