Autor Wątek: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)  (Przeczytany 131110 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #260 dnia: Październik 19, 2014, 15:19:53 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
To audi na 100% było zgrzebane, czy tam był TDI to też nie wiem bo gość tak twierdził ale czy się przyznał co tak naprawdę miał - 2.5TDI czy jakieś 1.8T to nie wiadomo. Jeśli miałby wirusa to napewno 160km w tym audi było do zrobienia, zwłaszcza że była gleba, duża felga z czerwonym rantem, ciemna szyba więc to na serię nie wyglądało - mina raczej też była bezcenna , natomiast laska na fotelu obok to myślała że wysiądzie przez okno :D
Na razie robimy 200-300 km na tym doładowaniu, w miedzyczasie zamotuję EBC typu N75 pierburga, podciągnę do niego wiązkę oraz zamontuję sondę lambda żeby przy podciśnieniu latać w okolicach stechiometrii.
Turbina zaczyna wstawać od 2000-2200 i full boost pojawia się między 3000-3500 to tak na pierwszy rzut oka.
Spokojnie dmuchniemy w niego 1 bara ale na to trzba chwilę jeszcze poczekać - zmiana filtra, oleju i coś typu 10w60 do miski i dopiero zabawa :)
 
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #261 dnia: Październik 19, 2014, 20:48:04 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Święty Motul Motul ;) Obawiam się, że szary obecnie może zostać odstawiony przynajmniej na jakiś czas (niech pachnie), teraz zaczyna się prawdziwa zabawa i smaczniejsze ciastka do zjedzenia :D

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #262 dnia: Listopad 16, 2014, 23:16:06 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Szarym czasem jeżdżę , choć więcej zielonym, ma już nalatane ponad 400km , jeszcze niecała setka i wymieniam mu olej na właściwy.
Goni to faktycznie masakrycznie, po strojeniu jest jeszcze lepszy efekt, silnik dostał EBC pierburga do sterowania doładowaniem:



przy okazji turbina dostała osłonę żeby bardzo nie topiło wygłuszenia na klapie...

ogarnąłem wiatrołap od klapy - musiał być pocięty i od nowa pospawany, do silnika podłączyłem sondę lambda - przynajmniej będzie mniej palił przy spokojnej jeździe.



w nogach pasażera zrobiło się trochę mniej krzaczasto - zostało zamocować ECU i przekaźnik silnika pod schwkiem:



środek został poskładany w 90% - musiałem sporo pokombinować aby pożenić linki starego typu z calsonicem i suwakami itp



oraz tak się prezentuje tył:



Jak na razie walczę z chorobami wieku dziecięcego, poprawiam , przerabiam tak żeby jak najlepiej dało się tym jeździć.

Mam nadzieję że niedługo uda się nagrać jakiś filmik jak to się odpycha przy 0.55 bara :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #263 dnia: Listopad 17, 2014, 00:39:51 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
fajny ten brazowy srodek,bo wykladzine tez masz brazowa,
nie ma dostepnych zielonych wezy silikonowych ? bo te niebieskie jakos sie gryza :p
wiatrolap to za wiele chyba nie bedzie lapal po takim splaszczeniu go nad silnikiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #264 dnia: Listopad 17, 2014, 09:31:25 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
nie spotkałem się z zielonymi wężami silikonowymi, pewnie zamówić by się dało ale cena ...
eee tam, wiatrołap daje rady spokojnie, robiliśmy to z kumatym kumplem co ładnie rzeźbi plastiki i staraliśmy się aby coś tego powietrza wpadało :) Ogrzewanie działa, nawiewy też więc nie ma tragedii
 
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #265 dnia: Listopad 17, 2014, 12:10:03 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Bardzo mi się to podoba :) Oby tak dalej.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #266 dnia: Listopad 17, 2014, 12:16:53 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
przy okazji turbina dostała osłonę żeby bardzo nie topiło wygłuszenia na klapie

Wydaje się być niebezpiecznie blisko pompy hamulcowej, daj znać czy Ci bardzo grzeje się płyn w takiej konfiuracji.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #267 dnia: Listopad 17, 2014, 14:43:21 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Nawet jak nie było tej izolacji termicznej to pompa się nie grzała jakoś masakrycznie - fakt była ciepła ale max 50-60 stopni, ciepło jednak idzie w górę i najbardziej grzeje się wygłuszenie klapy. Po za tym jak sie jedzie czy wentylator pracuje to ciepło opływa komorę i wylatuje pod spód auta.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #268 dnia: Listopad 22, 2014, 19:23:22 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Mały update - zakupiłem nowy termostat a właściwie wkład bo ten z mondeo ma 87 stopni, z racji że mam zamocowany na wejściu przy pompie to na głowicy mam podczas jazdy ponad 92 stopnie na wskaźniku, zatem żeby motorowi zrobiło się nieco chłodniej to zakupiłem wkład firmy STANT made in usa - jedyny który pasuje budową i wymiarami do wkładu z mondeo v6 a występuje w fordzie Contour i ma 82 stopnie otwarcia, co powinno pozwolić aby silnik miał nie więcej niż 87 stopni podczas normalnej jazdy.



ponadto muszę przepiąć zbiorniczek wyrównawczy bo trochę obieg spierniczyłem oraz poskracać mały obieg bo za wolno nieco się to nagrzewa, zwłaszcza przy obecnych temperaturach.
Po za tym zabudowałem wyłącznik obiegu - wewnętrzny/zewnetrzny tak że dzięki temu ogrzwanie działa dużo sprawniej :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2014, 19:25:21 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #269 dnia: Listopad 26, 2014, 00:07:52 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
mały filmik z pozycji pasażera z niedzieli, wiadać na nim jak mi wysiadł alternator :/

https://www.youtube.com/watch?v=c0EYoUV-zuk&feature=youtu.be


"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #270 dnia: Listopad 26, 2014, 08:46:52 am »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
ale jedzie to :D i jest blow off ^^ miny innych spod swiatel napewno bezcenne :D

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #271 dnia: Listopad 26, 2014, 15:07:37 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Mega niepozorny zapierdalacz <ok>

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #272 dnia: Listopad 29, 2014, 20:24:51 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
update - mały obieg przepięty, wleciał alternator boscha 100A z alfy romeo - niestety nie obyło się bez rozpinania całego chłodzenia, przerabiania dolnego mocowania alternatora, do tego oczywiście górne również nie pasowało - musiałem coś urzeźbić, zmieniłem pasek klinowy na nowy (stary pościnało przez to że coś popierniczyłem z pomiarami alternatora) - teraz już uwzględniłem poprawkę, termostat dostał nowy wkład. Może w końcu uda się nagrać filmik z deski jak to przyśpiesza :)
Wkrótce zmiana oliwy na valvo 10w60

Oj niektórzy przecierają oczy ze zdumienia, przechodnie też się obalają jak przelatujesz z sykiem z blow-offa :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #273 dnia: Listopad 30, 2014, 14:57:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to taki sam alternator,jak te,ktore montuja ludzie do OHV ?
bo do OHV to prawie pasuje, a do DOHCa 8v pasuje ten od OHV ,ale trzeba dolozyc gorny naciag z OHV,

tak w ogole,to jaki miales poprzedni alternator ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #274 dnia: Listopad 30, 2014, 19:51:22 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Tak ten sam alternator - przerzeźbiłem dolne mocowanie bo tam normalnie się podcina obudowę alternatora ok 5-7mm - tak mam w szarym, tu z racji że wspornik był dorobiony od zera to go ciachnąłem i jest ok. Wcześniej był Magneti marelli 70A z tipo 1.6 dohc, nie wiem czemu się ciulowo wzbudzał bo przy 1900 obr, może powinna być mocniejsza żaróweczka w zegarach, zresztą teraz już nie ważne - ten wstaje jak powinien :)
Owszem górny naciąg musiałem od nowa ustrugać ale jest ok - dziś jeździłem i daje to rady
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #275 dnia: Grudzień 06, 2014, 14:54:49 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
I stało się - korzystając z dzisiejszego "Dyno Day" w Czakramie, sprawdziłem co ma zielony do powidzenia :)

i tutaj jest wykres, seryjne doładowanie, zero ingerencji mechanicznej i elektronicznej w sterowanie wastegatem ;)



jak na początek jest bardzo sympatycznie :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #276 dnia: Grudzień 06, 2014, 16:20:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakos dziwnie,jak wolnossacy wyglada,
nie masz dupniecia momentu powyzej 2800rpm,gdy sprezara zaczyna mocno dmuchac,
co prawda jest tam spora wartosc,ale taka delikatnie narastajaca,a pozniej dolek,
mocy wiecej niz seria,bo przy wyzszych RPM ,ale momentu brakuje do 300Nm,
masz tam jakas wieksza sprezare niz seria ?
moze momentu za malo,bo seryjnie w piku w Kappie jest 0.7bara ,a nie 0.55
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #277 dnia: Grudzień 06, 2014, 16:59:50 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Pewnie ten overboost i przymkniecie wastegate robi pik momentu, powoduje szybsze wstawanie turbiny , dlatego teraz będzie można powalczyć z doładowaniem i nim ukształtować charakterystykę momentu poprzez zasterowaniem wastegate. Podejrzewam że przez to że mam większą sprężarkę oraz dłuższy wałek ssący troche później wstaje trubina, choć dla napędów taka miękka charakterystyka momentu jest napewno zdrowsza :) spreżarka jest td04hl-16T z volvo 2.3 T5R

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #278 dnia: Grudzień 06, 2014, 17:19:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13941
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no tak,wieksza turbosprezarka wyjasnia sprawe,bo wstaje pozniej i wolniej nabiera rozpedu ,ale pod koniec wiecej dmucha ,
jak podbijesz doladowanie to sporo mocy uzyskasz - oczywiscie sam przebieg momentu nie jest tutaj tak wazny,bo masa niska ,przelozenia krotkie jak na takie moce ,wiec i tak bedzie pocisk,
sam nawet wole taka charakterystyke,gdzie moment przybiera na wartosci , a nie jak w td ,ze jest szczyt nisko,a pozniej spada
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #279 dnia: Grudzień 06, 2014, 17:39:09 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
No bardzo ciekawie się to przedstawia.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata