Autor Wątek: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)  (Przeczytany 125269 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #340 dnia: Lipiec 19, 2015, 15:28:03 pm »

Offline michal17abc

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
    • Nie Polonez :)
Zwija asfalt jednym słowem :) Fajny projekt. Czytam temat od początku :)
Nie Polonez  <3 SDI :P

Tak po mojemu - parodia ... Zamienił stryjek siekierkę na kijek ;/

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #341 dnia: Lipiec 19, 2015, 17:59:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Szyja jeszcze mnie boli po dzisiejszej przejażdżkę. Szkoda że nie spojrzałem na minę kierowcy beemki jak go objechaliśmy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #342 dnia: Lipiec 19, 2015, 18:44:53 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
A ja kurde się w końcu nie załapałem :( Może jak będę w Tarnowie to się uda :) Ten cichociemny poldon musi robić niezłą robotę na mieście. Zresztą wystarczy posłuchać Świętego jak opowiada o tym wynalazku, jak grzebie w mapach itp. - tu nie ma żadnej lipy :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #343 dnia: Lipiec 19, 2015, 22:45:08 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Senn - będzie okazja w tarnowie to czemu nie :)
Dzięki za słowa uznania , teraz widzę że warto było tyle czasu i nerwów włożyć w to auto :)

tutaj filmik z hamowania , drugi pomiar na podniesionym ciśnieniu:

https://www.youtube.com/watch?v=sTwKrZfqLoc

oraz wykres



pierwszy pomiar to wastegate bezpośrednio do muszli turbiny - 225km i 264Nm
drugi to podpięty boost controller - 235km i 305Nm - tutaj widać przeregulowanie zaworu ale wszystko do ustawienia :)

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #344 dnia: Sierpień 13, 2015, 19:12:00 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Dziadek jeździ , na razie za dużo nie grzebię bo pasuje mi żeby wakacje przejeździł, po będę trochę kombinował - zmieniał wiązke itp, teraz pora na poprawienie trakcji z czym mam problem, w porównaniu do szarego prowadzi się to jak tampon, tzn ponton. Na pierwszy ogień idą dolne wahacze -wypiaskowane, obspawane od spodu,pomalowane oraz dostały nowe sworznie od starego dużego fiata z kalamidkami - ciekawe jak się będą sprawować. Montaż wkrótce - będę przyglądał się przy wymianie górnym wahaczom czy aby tam nie trzeba coś pokombinować jeszcze



jak to nie pomoże to leci żółty poliuretan
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #345 dnia: Grudzień 02, 2015, 15:53:46 pm »

Offline jasko894

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez caro
Co sie dzieje z projektem jakies info

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #346 dnia: Grudzień 02, 2015, 16:34:35 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Projekt obecnie jest w fazie snu zimowego, choć graty do niego zostały zakupione - sprężyny z caro plusa, resory 3 piórowe, przekładnia ZF z małym przebiegiem, w kolejce czekają wiązki do zmiany na plusowo-caro mr93 z kilkoma bajerami , od miesiąca nie jeździłem nim, pasuje go koło weekendu przepalić
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #347 dnia: Grudzień 02, 2015, 16:51:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zakladasz sprezyny 14.0 mm do waskiego zawiasu, tak ?
wkladasz cale i mierzysz o ile sie podniesie, a pozniej dopiero ciecie na wymiar ?
ciekawi mnie jak wysoko bedzie stal przod na 14.0 mm (na waskim zawiasie) ,bo chce takie wlozyc do trucka ROYa zamiast 14.5 mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #348 dnia: Lipiec 10, 2016, 19:30:59 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
tutaj dawno nie było aktualizacji więc auto jakoś jeździ , coprawda nie tak często jak dawniej bo naprawiłem dupowoza, ogólnie to dalej pozostaje zrobić przedni zawias , sprężyny i amortyzatory. Jako ciekawostka kilka fotek z róźnych imprez:







update wkrótce
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #349 dnia: Lipiec 18, 2016, 22:44:07 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A tutaj 3 filmiki z zabawy na torze - brak zawieszenia i ocierające tylne koła o nadkole popsuły nieco zabawę ale widać jak to jedzie :)

https://www.youtube.com/watch?v=IVRVo-KjSx4

https://www.youtube.com/watch?v=EDyl1c9Kj6s

oraz krótki onboard:

https://www.youtube.com/watch?v=kqXlvkFyTa0

po tych wszystkich zabawach dziadek dostał z przodu nowe amortyzatory monroe sensatrac , mam zamotować na dniach twardsze sprężyny z caro , z tyłu wleciały 3 piórowe resory - jazda teraz jest bez porównania lepsza - tylne koła w końcu nie trą o nadkola a przód nie nurkuje tak strasznie, tył czuć że mniej się przechyla a jedyne czego brakuje to nieco twardszego przodu

Nie obyło się bez ofiar - tak wygląda przegub elastyczny po podróży autostradą ponad 170km/h



później pękło mocowanie dolne alternatora i musieliśmy go pospawać na nowo i wzmocnić konstrukcję, na torze przy upałach papa powiedział regulator alternatora z alfy romeo, niestety ten typ tak ma więc mówi się trudno ;)

« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2016, 22:47:20 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #350 dnia: Lipiec 18, 2016, 22:55:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale to zdjecie ryje mózg - dobre sprzeglo gumowe, ktoremu ktos w fotoszopie wymazal kawalek,
jak Cię juz beatyfikuja, to bedzie najlepsza relikwia  ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #351 dnia: Lipiec 18, 2016, 23:03:03 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
jak Cię juz beatyfikuja, to bedzie najlepsza relikwia  ;>
dlatego pozostawiłem to dla potomnych ;)

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #352 dnia: Lipiec 19, 2016, 19:55:31 pm »

Offline Slawo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000/ BMW E36 Compact 2.8
Fajne auto, ale jakieś dystanse by się przydały, zwłaszcza z tyłu. Z przodu też, ale umiarkowanie, żeby nie popsuć prowadzenia.  :-)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #353 dnia: Lipiec 20, 2016, 01:04:09 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
 zadaniem przegubu gumowego jest tłumienie drgań a nie przenoszenie sił pod kątem. wał wychodzący ze skrzyni i wał napędowy powinny pracować w jednej osi, dopuszczalne są tylko niewielkie zmiany spowodowane elastycznym mocowaniem silnika. bardzo ważnym elementem jest pierścień centrujący oba wały. zużycie tego pierścienia może powodować drgania wału i szybkie zniszczenie przegubu elastycznego.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #354 dnia: Lipiec 22, 2016, 00:23:16 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Nie obyło się bez ofiar - tak wygląda przegub elastyczny po podróży autostradą ponad 170km/h

Rzemiosło, fabryczne miały metalowe wypustki a te prywaciarskie juz nie. Szukaj albo fabrycznego przegubu z wypustkami (ale przy Twoim silniku i KJS to proteza) albo za 50-70 zł kup od forda pod skrzynie N9  i zapomnij o problemie na zawsze :) Skoro przy  2.8 V6 dawał rade to bedzie ok Od Mt 75 nie pasuje jakby ktoś pytał.  Od siebie dodam ze młody w fiatofordzie załatwił taki przy docieraniu silnika w tydzien :]
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #355 dnia: Lipiec 22, 2016, 10:04:37 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Zastanawiam się, co silnik ma do rzeczy? Na wyjściu ze skrzyni kluczowe znaczenie dla ilości Nm ma zapięty bieg, a nie Nm silnika. Zarówno 1.4 jak i 300konne 2.0 turbo podda element podobnym obciążeniom, bo koniec końców wentylem bezpieczeństwa jest przyczepność kół. Zrozumiałbym że szlag trafia przegub po założeniu 300 mm slicka, a nie kiedy mocniejszy silnik ślizga oponą o przyczepności zbliżonej do seryjnej. To raczej silnik jest źle wyosiowany wtedy może rozwalać przegub zwłaszcza przy dużej prędkości czyli wysokich obrotach wału, ze względu na obciążenia kątowe których nie powinno być.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #356 dnia: Lipiec 23, 2016, 13:10:16 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
zgodzę się z tym że przegub nie powienien przenosić innych sił niż napędowa, pewnie lekkie niewyważenie wału miało wpływ na życie tego przegubu, wyosiowanie silnika nie powinno mieć znaczenia choćby ze względu że na wale są po to krzyżaki żeby móc przenosić momnet obrotowy w różnych kierunkach , niekoniecznie góra dół, nawet jeśli napęd będzie lekko przekoszony to w dupę dostaną krzyżaki a nie powinien przegub, który jest centrowany na końcówce wału i wyjściu skrzyni.
Za to moim zdaniem napewno ma znaczenie prędkość obrotowa wału - im większa tym większa siła odśrodkowa działająca na przegub i większa skłonność do jego rozwanenia - to by pewnie tłumaczyło że w większości przypadków przegub leci przy rozwijaniu dużych prędkości.
Elwood - mam przegub z forda 2.3 scorpio z skrzyni automata, jako kolejny nie wytrzyma to go założę.



tak czy tak muszę wyważyć wał i to doprowadzić do końca
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #357 dnia: Lipiec 23, 2016, 14:31:15 pm »

Offline kuras180

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 197
    • polonez 125
Idnetyczny przegub jak ten  z forda jest w omedze ,i na ostatnim rajdzie udalo mi sie taki wykonczyc a mam tylko 230 nm ,tylko ze u mnie parcuje caly czas w ekstramalnych warunkach. Byc moze rozpadl sie juz ze starosci zobaczymy ile wytrzyma nowy.
Oryginalnego z poloneza nigdy nie udalo mi sie wykonczyc 1,5 roku rajdowania na slicku

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #358 dnia: Lipiec 27, 2016, 20:13:48 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
dziś kolejny zakup, gazówki z bmw e30 - mts technik na tył, mam nadzieję że będą fajnie współpracowały z 3 piórowymi resorami



update wkrótce
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #359 dnia: Lipiec 27, 2016, 20:25:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jeszcze jezdzisz na sprezynach 13.3mm z przodu,
jestes uzalezniony od adrenaliny, czy jak ?

zwroc uwage, czy/ile podniesie sie tyl po zamontowaniu tych gazowych amorkow, bo to w sumie ciekawe jaka silą sa rozpychane
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.