Autor Wątek: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)  (Przeczytany 125252 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 01, 2013, 12:17:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli membrany pekly ,to ich czas juz dawno minal,
ale membrany 40-70pln (zaleznie od parownika) ,uszczelka 30pln i jak sie postarasz to w jeden dzien naprawisz - w sumie niewiadoma jest tylko ,w jakim czasie warsztat ci glowice splanuje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 01, 2013, 12:20:20 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
ja wiem ale kufa chodziło żeby nic tej ohvki nie ruszac do czasu swapu, no cóż pech :/
raczej nie poddam się , to chyba chwilowy wkurw mnie dorwał
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 01, 2013, 13:21:06 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Koszty części, jak to zazwyczaj bywa w fso, niewielkie, tylko trochę czasu trzeba poświęcić.

Trzymam kciuki.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 01, 2013, 15:08:42 pm »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8 Turbo., Fiat 125 1.6 GSI
Święty nie podawaj się .Czasem są chwile zwątpienia ale to mija bacznie obserwuje   ten projekt bo kiedyś chciałbym mieć takie serducho w moim atu  <spoko>

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 04, 2013, 00:13:52 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Nie poddałem się - dziś ściągłem z Artkiem czapę i okazało się że na 1 cylindrze ktoś zaburaczył wymieniając uszczelkę - prawdopodobnie żle doczyścił blok i się zdeformowała - ale nie ma co pisać o starym ohv bo to nie ten temat ;)

Kolejne etapy prac przy silniku - wywalamy balancery, w zasadzie z nich została tylko środkowa część jako zaślepka panewki żeby olej nie uciekał:



następnie zostały docięte blaszki uniemożliwiające jego wypadniecie z gniazda, sam został osadzony na kleju do łożysk a śruba została skręcona nie dość że podkładką teflonową to jeszcze na kleju do gwintów tak aby nic się nie mogło z tym stać:



na przód wyciąłem z aluminium o grubości 1cm dekielek zaślepkę wałka oraz dyszy olejowej smarującej przednie łożysko, przy okazji posadziłem jedną łapę, pompę wody oraz odmę:



Drugi wałek , tutaj nie było tak łatwo:



został skrócony, z jednej strony obcięty, dodatkowo poodwiercany w celu zmniejszenia masy, oraz osadzony na kleju



oraz blok z zaślepionymi balancerami:



czas teraz na posadzenie wału :)

« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2013, 18:13:45 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 05, 2013, 18:39:53 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
I stało się - wał wleciał:





teraz będzie trochę wolniej , właśnie - jakby ktoś miał prawą łapę od argenty/132 to chętnie zakupię - moja okazała się ze 131 i średnio pasuje ...
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 05, 2013, 21:12:03 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Podoba mi się, najgorsze jest to, że im więcej o tym czytam, a zarazem widzę tym większą mam ochotę na podobne fanty ;)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 06, 2013, 18:05:55 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Pomyśl nad wzmocnionym dociskiem i tarczą z organicznymi okładzinami, seryjne sprzęgło jest takie sobie do upalania, a Ty jeszcze go będziesz modził ;)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 06, 2013, 18:56:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale on nie pisal,ze bedzie upalal w drodze do roboty
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 06, 2013, 22:07:32 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Więc tak - nie będzie upalane w kjsach czy innych zawodach - jedynie jak cos to może jakieś 1/4 , mam sprzęgło 230 z seryjnej dedry 4x4 czy delty turbo wiec powinno spokojnie te 240-260km przenieść.
Odnośnie progressu:



pompa oleju założona, podstawka filtra na próbę przykręcona, ogólnie to zacząłem zabawę z miską oleju oraz smokiem, pierwsze przymiarki:



ponadto korbowody poszły do sprawdzenia owalizacji gniazda panwek oraz nowe panewki kolbenschmidt - wersja wzmacniana zakupione, progress w przyszłym tygodniu jak odbiorę korby oraz zamówione pierścienie tłokowe goetze :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 06, 2013, 23:28:57 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Miskę zrób symetryczną plus daj przegrody. Podaj mi jak możesz nr. katalogowy tych panewek co kupiłeś, ja z KS nie znalazłem, a w sumie z chęcią bym sobie takie kupił :)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 07, 2013, 15:46:04 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Z miską będę walczył jak zrobię smoka i wtedy będzie jasne jak to rozwiązać - w każdym razie nie jest jeszcze pewne czy poleci miska głęboka czy uszata - tutaj mam dylemat. panewki korbowe to - PL - 77 768 600 STD , wg gości 2 razy sprawdzali to są te wzmocnione do 2.0, głownych nie pamiętam - sprawdzę w koszu o ile pudełko jeszcze będzie na warsztacie.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 07, 2013, 15:58:45 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Sprawdź jak możesz ten kod.
PDF o misce już Ci wysłałem :)

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 10, 2013, 22:02:02 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odnośnie panewek głównych to są: 77 772 600 STD, dziś w zasadzie tłoki pouzbrajane w pierścienie, korby okazały się być ok , wiec jutro wrzucamy wszystko do bloku



przy okazji przymierzam koła pasowe, robię wspornik alternatora, muszę dokupić pompę wspomagania i urzeźbić wspornik do niej:




« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2013, 22:04:34 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 11, 2013, 23:03:10 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
update i pewnie jeden z ostatnich na jakiś czas - tłoki wsadzone:



oraz przymiarki alternatora i paska klinowego:



kolej na pompę wspomy - bez wizyty na szrocie się nie obejdzie ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 14, 2013, 14:47:01 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Kurna,wyprzedziłeś mnie ze składaniem silnika :P Moje tłoki jeszcze leżą u tokarza :P Cylindry nie były podrobione ze nie robiłeś szlifów tylko samo honowanie? ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2013, 14:50:46 pm wysłana przez LUKI »

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 14, 2013, 15:10:52 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
No cóż - nie ma pie******ia  w tańcu ;) Blok nie był całkiem igła ale też nie było jakiś strasznych progów więc zdecydowałem zostawić tak jak jest , lekko miał rdzawy nalot na tulejach więc przehonowałem to i jest ok :)

Korzystając z braku gratów postanowiłem zająć się miską i filtrem oleju - dylemat był głęboka czy uszata - padło na uszatą , jednak przy prostej stopce musiałem oddalić ją dystansując ok 1cm od bloku , tak że filtr mija się z miską na mm.



za to udało się upiec 2 pieczenie na 1 ogniu.

Tak dla potomnych - stopka z opla ma nadlew , więc kupiłem gwintownik m14x1.5 i wykonałem gniazdo na czujnik temperatury oleju z fiata coupe.



wyszło całkiem nieźle - kombinuję teraz z mufką od wyprowadzenia ciśnienia oleju na turbinę - koncepcja jest :)

Dziś zabrałem się za miskę i smoka - miska przeklepana oraz smok wstępnie pomierzony - zostaje złapać spawem i przymierzyć.
Update wkrótce

« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2013, 15:16:56 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 14, 2013, 17:12:52 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
No mój też ma właśnie delikatne progi,ale zrobiłem to samo co Ty i też mam nadzieje że bedzie żyć :P

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 16, 2013, 20:50:07 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
update - Bing dzięki za pdfa - trochę się na nim wzorując zabrałem się za miskę i smoka:

smok przed pospawaniem,tak na 2 mm mija się z korbą



a tu już przymiarki przespawanego oczywiście przez Wałka z Motoweld.pl :)



widać przegrody w kieszeniach miski oraz centralną



w tych większych otworach na dole prawdopodobnie zagoszczą klapy - na razie kombinuję jak i z czego je wykonać ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: projekt "dziadek na viagrze" czyli przejściówka z 1990 roku ;)
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 16, 2013, 22:27:18 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Fajnie, że Ci się to przydało ale aż się prosi o zmianę podstawki tak żeby filtr nie przeszkadzał. Może od Kappy Turbo ? Będziesz miał wyjście na chłodnicę i wspomaganie kierownicy od razu :)