Autor Wątek: Największy przebieg PN  (Przeczytany 36812 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 13, 2014, 19:11:33 pm »

Offline Luk10m

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
Mój ma przebieg ogólny 240 tyś. w tym 90 tyś. po kapitalnym remoncie, olej ELF 15W40 bardzo dobrze mu sprzyja, na razie od wymiany do wymiany na 10 tyś. nic prawie nie pobiera, jazda na gazie, niestety głównie po mieście.
19 lat z FSO. Kiedyś były Fiaty 125p MR'77, MR'78, był Polonez MR'87.

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 13, 2014, 19:16:05 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
rojver 350 tyś, dalej lata z czego 200 na lpg ;).

Polonez to nie jest zabawka tylko solidny wóz !

Jak się dba tak się ma ;)
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 13, 2014, 19:57:41 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Jeśli się dba o ohv to nie ma prawa się nic dziać ale niektórzy nie mogą się pogodzić , że te silniki nie lubią jak się nimi hamuje samochód i kręci się do wysokich obrotów , niestety...
Nieprawda. W Technikum Samochodowym które kończyłem wiele lat temu wmawiano nam wiele razy że 3 podporowe silniki można zarżnąć jeżdżąc na niskich obrotach i NIE HAMUJĄC silnikiem właśnie. Chodzi o to że podczas niskich obrotów pompa wytwarza niskie ciśnienie oleju co przy nieco zużytym silniku i pompie skutkuje słabiutkim klinem smarnym na wale. Podobne uwagi słyszałem kiedyś od Sobiesława Zasady. Nie wspominając już o takich drobiazgach jak zerowe zużycie paliwa podczas hamowania silnikiem czy bilansie cieplnym silnika który niepotrzebnie traci ciepło lecąc bez obciążenia.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 13, 2014, 20:33:53 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Otóż to , OHV lubi wysokie obroty . Jazda na zbyt niskim biegu rozwala i przeciąża silnik(aż cała buda drży) .

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 13, 2014, 20:57:53 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
Otóż to , OHV lubi wysokie obroty . Jazda na zbyt niskim biegu rozwala i przeciąża silnik(aż cała buda drży) .

zacznijmy od tego że każdy silnik lubi się kręcić, bo wtedy czuje że żyje :P
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 13, 2014, 21:19:49 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Otóż to , OHV lubi wysokie obroty . Jazda na zbyt niskim biegu rozwala i przeciąża silnik(aż cała buda drży) .

zacznijmy od tego że każdy silnik lubi się kręcić, bo wtedy czuje że żyje :P
Mój nisko przebiegowy Bosch nie lubi wysokich obrotów, powyżej 5tys brzmi jakby chciał się rozpaść - wydaje jakieś metaliczne dźwięki... a ma dopiero prawie 50tys km
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 13, 2014, 21:34:25 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Ja myślę że akurat wiele silników OHV niezbyt dobrze brzmi powyżej 5 tys. obr./min., jednak niekiedy osiągnięcie takiej prędkości obrotowej jest konieczne, by bezpiecznie przeprowadzić manewr wyprzedzania i w jego trakcie wrzucić wyższy bieg, aby sprawnie ten manewr ukończyć. Boli mnie trochę to, że GSi zostało ograniczone odcinką do 5800 obr./min., ale może to i dobrze, bo jest to zdecydowanie bezpieczna granica dla tego silnika. Zdecydowanie polecam jazdę na wysokich obrotach bardziej niż na skrajnie niskich. Sam dokręcam GSi kiedy jest taka potrzeba powyżej 5 tys. i nic przy nim nie robię poza wymianą oleju, filtra oleju, pozostałych filtrów, świec i kabli, a już rozpocząłem 5 rok wspólnej przygody z tym samochodem, 50 000 km wspólnych podróży.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 13, 2014, 21:41:59 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
swojego sprzedawałem jak miał na liczniku 292.000 i całe 'życie' na gazie ... wydaje mi się, że nie wyglądał na zmęczonego życiem, pomimo braku garażowania, jazdy w zimę ... silnik całe 292.000 bez remontu, na 10W40, oleju pomiędzy wymianami nie dolewano, wyższe prędkości nie były mu obce, a jazdy na niższych obrotach nie lubiałem ... podłoga dzwon, progi bez grama rdzy nawet na końcówkach, można było samochód podnosić na fabrycznym lewarku w miejscu tego przeznaczonym, niestety przez miejsce mocowania przekładni kierowniczej/podłużnica został sprzedany ...




Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 15, 2014, 16:23:28 pm »

Offline ADAM84

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU 1.6 ROVER ORI LIMITED :D
Moje caro przekroczyło już 455 tyś.  :)
A kupione ostatnio atu ma 312 tyś.
Moja fioletowa niunia i jeszcze dwa skarbeczki :D

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 15, 2014, 20:05:00 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Te przebiegi bez remontu silników?
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 15, 2014, 20:22:46 pm »

Offline ADAM84

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU 1.6 ROVER ORI LIMITED :D
Caro bez remontu.
A atu najprawdopodobniej też  :)
Moja fioletowa niunia i jeszcze dwa skarbeczki :D

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 15, 2014, 22:57:16 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Szacunek :). Nie wiem skąd zatem bierze się opinia o tym, że silniki OHV są nietrwałe.
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 15, 2014, 23:07:31 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Bo ludzie myślą na zasadzie "im mniejsze obroty będę trzymać tym mniej spali". To tak samo jak jazda nowoczesnym dieslem co mało pali, nieważne że jak dodać koszty napraw elektroniki, dwumasy i innego badziewia. To Amerykańskie niezawodne auta V8 wychodzą taniej.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 15, 2014, 23:17:18 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
Nie wiem skąd zatem bierze się opinia o tym, że silniki OHV są nietrwałe.
bierze się z tąd że sie oszczędzało na olejach, paskach rozrządu itd. bo: "bo to tylko polonez nietrwały polski samochód" ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 16, 2014, 00:21:16 am »

Offline zazikupl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-98, Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-90
4 dni temu kupiłem Atu- rovera po właścicielu rocznik 1932 ( świeć panie nad jego duszą) który nalatał nim 75tys km. Polonez był tak zamulony że 1.5GLE by go wzięło jak by chciało. Zacząłem mu teraz ostro dawac po zaworach i zaczyna sie odmulać. Jutro wywalam kata oraz barana i gume z pod filtra. Wtedy zobaczę jak sobie da radę. Generalnie samochody które używa zbyt łagodnie potrafią sprawić w przyszłości więcej kłopotu niż takie które czasem mocno sie przeciąga. W końcu nasze silniki bez wzglądu na to czy 16V czy 8V maja obrotomierz i powinniśmy czasem w pełni wykorzystać jego skalę :)
Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-98 96'
Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-90 96'
Mazda 6 2.0 16V Sedan "Exclusive" 03'
3x Romet Chart 210/211 89', 2x Romet Ogar 200 89', MZ ETZ 250 88', 4x WSK 125 68' 83', Romet Pegaz 710, WFM M06 125 59' 62'

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 16, 2014, 00:30:55 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wyjmowanie gumy spod filtra po za hałasem gówno daje. Co do kata to też mam mieszane uczucia.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 16, 2014, 00:37:17 am »

Offline Daniel#1981

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu+ 1.4 98, 125p 1.8 16V 88
Ale z tym patentem poldorover staje się rasową szesnachą :d
1.4 GLI 16V

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #77 dnia: Luty 16, 2014, 00:50:00 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja tam wole zwykłego Poldorovera. Zresztą rogala docenia się w długiej trasie. :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 16, 2014, 06:54:18 am »

Offline ADAM84

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU 1.6 ROVER ORI LIMITED :D
Mam też kilka poldków z mały przebiegiem i wydaje mi się że są bardziej zamulone.
Więc o samochód nie należy tylko dbać lecz należy nim też jeździć.
Moja fioletowa niunia i jeszcze dwa skarbeczki :D

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 16, 2014, 09:06:55 am »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Auto które stoi - psuje się. Bo urządzenie to służy do jazdy, a nie stania. Proste.
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79