Autor Wątek: Największy przebieg PN  (Przeczytany 36786 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 07, 2013, 17:30:31 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
kuzynka rover, 370tyś z czego 270 na gazie, dalej opier*ala róznej maści TDI ;)
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 07, 2013, 18:09:17 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jedno trzeba pamiętać, przebieg przebiegowi nie równy. Jak ktoś lata często w trasy, to tak na prawdę przebieg można podzielić przez 2 albo i więcej, jak spokojnie jeździ.
Więcej widziałem jednak Fso które kapitulowało dużo wcześniej niż powinno, niż takich co robią konkretne przebiegi.
Najwięcej z tych jeździłem miał kolegi truck: 320, ale był po jednym remoncie silnika przy 160 i po wymianie na inny przy 270. potem się rozpadł cały :) dużo skubany wytrzymał, bo na trasy nie jeździł prawie, tylko kręcenia się po warszawie i okolicach w usługach hydraulicznych.
moj roverek też daje rade, choć z seryjnego napędu został tylko silnik, ale on działa wyśmienicie a ma jakieś 230tys (nie wiem dokładnie, trochę miał most 3,9, troche nie działał licznik, pokazuje 213) też trasy mało, głownie miasto

znajomego bosch 257 i poszedł do huty, z samochodu niebardzo było co zbierać, silnik działał (głównie trasowy)


Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 07, 2013, 19:26:21 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
No popatrz, mój zagazowany BENZYNOWY silnik zbliżający się do 400 tysięcy bez remontu jakoś się z tym nie chce zgodzić ;). Dobra i sensowna instalacja gazowa raczej przedłuży żywotność tego silnika niż go skróci.
Cytuj (zaznaczone)
Nie jestem pewny czy zgodzić się ze stwierdzeniem , że dobra instalacja LPG przedłuży żywotność silnika.. Chyba , że miałeś na myśli "będzie się opłacało nim jeździć na gazie" :P
oczywiście, że przedłuży, szczególnie jeśli odpalamy na gazie. co innego, że parownik dostaje ostro w dupę.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 07, 2013, 20:52:44 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
Panewki nie obracają się od wysokich obrotów bo na wysokich obrotach silnik kręci się tak jak ma się kręcić i ma siłę toczyć te auto.
Przekręcają się od durniów którzy zmieniają biegi zbyt szybko i wciskają gaz do podłogi przy obrotach poniżej 2000rpm. Nie wiem skąd u takich przekonanie że oszczędzają bo silnik kręci się wolniej to i na pewno mniej pali :). Ale co poradzić ludzie są głupi. A silnik w tej sytuacji jest zmuszany do ciężkiej pracy jak nie ma siły by ją wykonać.

Ot cała prawda, cały czas ciotce wmawiam by wyżej go kręciła to ta jedzie od 1-2 no góra 2,5obr/min  "bo ekonomicznie" no i co poradzisz jak wie lepiej ;p
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 07, 2013, 21:05:48 pm »

Offline Mynx

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
Jedno trzeba pamiętać, przebieg przebiegowi nie równy. Jak ktoś lata często w trasy, to tak na prawdę przebieg można podzielić przez 2 albo i więcej, jak spokojnie jeździ.
Więcej widziałem jednak Fso które kapitulowało dużo wcześniej niż powinno, niż takich co robią konkretne przebiegi.
Najwięcej z tych jeździłem miał kolegi truck: 320, ale był po jednym remoncie silnika przy 160 i po wymianie na inny przy 270. potem się rozpadł cały :) dużo skubany wytrzymał, bo na trasy nie jeździł prawie, tylko kręcenia się po warszawie i okolicach w usługach hydraulicznych.

Otóż to. Po mieście jednak silnik dostaje o wiele większy wycisk niż w trasie, chociaż to też oczywiście zależy od stylu jazdy
Polonez - just drive and relax....

www.histmag.org - portal nie tylko dla humanistów

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 07, 2013, 21:12:04 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Tak jak powyżej piszecie, oby nie jeździć poniżej 2000obr. Mój Stary tak jeździł i robił około 50 tyś i panewek praktycznie nie było :D,
ale w przebiegi typu 400tyś nie mogę dać wiary. Wczoraj złożyłem silnik w atu ,ma przelatane 40 tyś ,jeździł nim Pan z 28r. i panewki już postukiwały to zmieniłem na nominał i zobaczymy jak to się ułoży, póki co jest cisza jak z fabryki.

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 07, 2013, 21:36:07 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Nie jestem pewny czy zgodzić się ze stwierdzeniem , że dobra instalacja LPG przedłuży żywotność silnika.. Chyba , że miałeś na myśli "będzie się opłacało nim jeździć na gazie

Jedyne na co może szkodzić gaz to gniazda zaworowe, ze względu na większą temperaturę.

Poza tym nie zawiera zanieczyszczeń jak benzyna i ma większą liczbę oktanową, więc eliminujemy przypadki spalania stukowego z powodu różnych awarii i błędów w regulacji.

W OHV pełny moment obrotowy jest przy 3400, czyli obciążenie układu korbowego jest przy tych obrotach najmniejsze.
O jednej rzeczy trzeba pamiętać: OHV ma przewidziany interwał wymiany oleju co 10 tys. km.

A propo OHVałek to słyszałem o takiej która na dobrym oleju przejechała 530 tys. bez remontu, po czym jeszcze kilka tys. przejechała katowana na polu.


Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 07, 2013, 22:55:23 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
OHV ma przewidziany interwał wymiany oleju co 10 tys. km
od zawsze wymieniamy co 20kkm do 200kkm był lany syntetyk (mobil 1), a teraz półsyntetyk (mobil 2000) i jakoś nie ma problemów z niczym ten silnik, a jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać?? :D
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 07, 2013, 23:58:44 pm »

Offline djarq

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck 1999 1.6 LB, Truck 2001 1,6 LB
410 tysi w moim trucku, w 3 cylindrze niestety nie było wiatrów jak go kupiłem 6 lat temu. Jeszcze jeździ ;)

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 08, 2013, 00:00:29 am »

Offline Marki89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 311
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6 GSI
Przed oknem mam Abimexa 97 rok 280 tyś bez dotykania, raz tylko upg było robione.

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 08, 2013, 06:30:21 am »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
410 tysi w moim trucku, w 3 cylindrze niestety nie było wiatrów jak go kupiłem 6 lat temu. Jeszcze jeździ ;)
To może być kwestia zaworu  któregoś ,nie koniecznie pierścienie ;)

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 08, 2013, 19:26:30 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
OHV ma przewidziany interwał wymiany oleju co 10 tys. km
od zawsze wymieniamy co 20kkm do 200kkm był lany syntetyk (mobil 1), a teraz półsyntetyk (mobil 2000) i jakoś nie ma problemów z niczym ten silnik, a jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać?? :D

No to gratulacje skoro działa. Jednak ten mały interwał raczej nie bierze się znikąd. Napisali 10tys. pewnie dlatego że 3 panewki są mocno obciążone i chcieli mieć pewność że ich przepracowany olej przedwcześnie nie załatwi. A wiele osób kiedyś w ogóle nie wiedziało że trzeba olej zmieniać albo było im szkoda kasy i stąd tyle padłych samochodów.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 08, 2013, 19:47:10 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ja myślę że to raczej kwestia jakości oleju w dawnych czasach.

Silniki VW z lat 90' mają wymiany co 15tys, ale na oleju Long Life już 30tys km. Silnik jest ten sam.

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 09, 2013, 12:01:20 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jakoś oleju to jedna sprawa, jednak wymiana co 30 tys jest specjalnie zaplanowana, by się wcześniej zepsuł. nie ma opcji by po 30 tys olej dale dobrze czyścił, jaki by nie był.
lepiej zmienić częściej i stosować "zwykły" dobrej jakości
W volvo mam przebieg powyżej 566tys i silnik chodzi na mobilu1 5w50- zero wycieków, zużycie oleju na 10tys około 0,6l czyli prawie nic. teoretycznie wg instrukcji zadowolił by się 10w40 SF, ale mam oszczędać 50 zł na wymianie oleju?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 09, 2013, 16:04:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Panewki nie obracają się od wysokich obrotów bo na wysokich obrotach silnik kręci się tak jak ma się kręcić i ma siłę toczyć te auto.
raczej ciezko obrocic panewke przy niskiej predkosci obrotowej :],
na niskiech obrotach poprostu rozgniatasz film olejowy i zdzierasz panewke ,ale sila jest zbyt mala,zeby ja obrócić
Może nie idealne, ale jakość montażu, materiałów czy samej obróbki była znacznie lepsza niż w FSO i stąd też zdecydowanie mniej przypadków w stylu "egzemplarzy z poniedziałku"
z tym materialem to bym polemizowal,bo nawet kiepskie żeliwo jest twardsze niz najlepsze aluminy,
zreszta w przypadku tego akurat silnika ,to wszystko co lepsze w produkcji jest pogrzebane kiepska konstrukcja,
ciezko wyczuc, czy jego konstrukcja byla zbyt skomplikowana dla Anglikow, czy jednak jest zbyt uproszczona,zeby moc dobrze dzialac
No to gratulacje skoro działa. Jednak ten mały interwał raczej nie bierze się znikąd. Napisali 10tys. pewnie dlatego że 3 panewki są mocno obciążone i chcieli mieć pewność że ich przepracowany olej przedwcześnie nie załatwi.
interwal wymian oleju jest usredniony,tak by zachowac bezpieczenstwo,
w praktyce okazuje sie,ze w jednym silniku trzeba wymieniac czesciej ,a w innym rzadziej ,
do OHV dopuszczony jest olej jakosci SG czy nawet SF ,ktory ma sie nijak do olejow SL oraz najnowszych SM,
OHVka ma 3 podpory ,ale duze - one wcale nie maja tak ciezko,jak ci sie wydaje i nie potrzebuja superoleju,zeby zyc,
kiedys zalalem Orlena GAS 10W40 na ktorym bylo napisane,ze wymiana powinna nastepowac co rok lub 35kkm ,na nastepnym opakowaniu usuneli 35kkm i pozostala jedynie wskazowka o roku i zaleceniach proucenta,
Selenia 20K 10W40 to olej ,ktory producent przewiduje do wymiany co 20kkm dla silnikow o interwale 10kkm,
oleje syntetyczne sila rzeczy maja wyzsza odpornosc na starzenie i zuzycie,
w silnikach Saaba uzytkownicy zmieniaja olej co 7kkm ,bo silnik ma zwalona konstrukcje smoka ,co wyszlo dopiero po zatarciu wielu sztuk ,a interwal wynosi chyba 10 lub 15kkm,
w silnikach OHV moze spokojnie machnac 20 lub i 30kkm na jednym oleju ,jezeli bedzie to duzo lepszy olej niz potrzeba ,bo w momencie spuszczania moze byc dalej lepszy niz najgorszy dopuszczony przez producenta,
w BMW M3 nie mozesz sobie na to pozwolic ,bo jak przypalujesz silnik ,to moze to byc jego ostatnia jazda
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2013, 16:22:17 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 09, 2013, 16:14:31 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Jakoś oleju to jedna sprawa, jednak wymiana co 30 tys jest specjalnie zaplanowana, by się wcześniej zepsuł. nie ma opcji by po 30 tys olej dale dobrze czyścił, jaki by nie był.

Wszystkie trzy powody dobre.

We Fiacie 5 podporowym który rodzice mają od nowości jest olej zmieniany co 10 tys. choć producent podawał 20. Tak jest wymieniany tylko dlatego że taki przebieg auto robi w 12 miesięcy. Na liczniku blisko 100 tys. km, przez większość roku olej jest czysty, ale jakieś 2 miesiące przed wymianą robi się już czarny. Ciekaw jestem czy to zarówno Castrol, Mobil jak i Selenia to takie kiepskie oleje że wypłukanie silnika zajmuje im rok, czy po prostu silnik od częstych wymian jest taki czysty że olej brudzi się od bierzących produktów spalania.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 13, 2014, 15:10:14 pm »

Offline ADAM84

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU 1.6 ROVER ORI LIMITED :D
W moim caro 1.6 gle na samej benzynie mam 436 tys. <cwaniak2>
Moja fioletowa niunia i jeszcze dwa skarbeczki :D

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 13, 2014, 15:17:27 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
Ostatnio widziałem na szrocie atu Plusa 1.6 GSi 2000r 42u oczywiście z gazem, 385tyś a nie wyglądał na tyle : :jezyk2:
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 13, 2014, 15:17:56 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
193.700km w boszu i nadal rośnie  <spoko>

Odp: Największy przebieg PN
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 13, 2014, 17:03:00 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Poldzisław z 92 roku którego mój ojciec dosiadł w roku 94... przez około rok śmigał nim tylko do pracy.... samochód zakupiony został z przebiegiem 110000km....
Potem samochód pod koniec 94 roku został przerobiony na taksówkę... po dwóch remontach głównych silnika i jednej wymianie satelity mostu, dobił to 550 000km..... po czym w 2004 roku dosiadłem go ja... i doklepałem mu kolejne 65 tysięcy w trzy lata...
Pod koniec 2007 roku pojechał na złom.. ze względu na masakrycznie zgnitą budę...

615 000km.....
Mechanicznie samochód był bez zarzutu , ojciec dbał o wszystko... z wyjątkiem blachy :) Do końca nie wył w nim most (kiedyś niedługo po kupnie rozleciał się satelita.)

Zobaczcie jak wyglądał samochód z takim przebiegiem:

Tutaj już za mojego panowania (rozbity kierunkowskaz to skutek walnięcia psa nocą - pies przeżył i zwiał)




Nie mam zdjęć które wrzucałem gdzies po jakichś portalach ale jak znajdę to wrzucę :D

To on właśnie dostął ksywę - czerwony październik :D



Tutaj jego ostatnie wakacje...



Potem w 2008 roku kupiłem srebrnego abimexa... którego pewnie do tej pory zarzyna teściowa NIkity ;)
A ja w styczniu 2010 kupiłem roverka,.. z przebiegiem 210tyś......

przy 227 tyś szlag trafił uszczelkę....
pojeździłem nim rok... i od tamtej pory licznik nie działa....
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2014, 17:06:56 pm wysłana przez Stingerek »

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...