Panewki nie obracają się od wysokich obrotów bo na wysokich obrotach silnik kręci się tak jak ma się kręcić i ma siłę toczyć te auto.
raczej ciezko obrocic panewke przy niskiej predkosci obrotowej
![:] :]](http://forum.fsoptk.pl/Smileys/emoty/kwadr.gif)
,
na niskiech obrotach poprostu rozgniatasz film olejowy i zdzierasz panewke ,ale sila jest zbyt mala,zeby ja obrócić
Może nie idealne, ale jakość montażu, materiałów czy samej obróbki była znacznie lepsza niż w FSO i stąd też zdecydowanie mniej przypadków w stylu "egzemplarzy z poniedziałku"
z tym materialem to bym polemizowal,bo nawet kiepskie żeliwo jest twardsze niz najlepsze aluminy,
zreszta w przypadku tego akurat silnika ,to wszystko co lepsze w produkcji jest pogrzebane kiepska konstrukcja,
ciezko wyczuc, czy jego konstrukcja byla zbyt skomplikowana dla Anglikow, czy jednak jest zbyt uproszczona,zeby moc dobrze dzialac
No to gratulacje skoro działa. Jednak ten mały interwał raczej nie bierze się znikąd. Napisali 10tys. pewnie dlatego że 3 panewki są mocno obciążone i chcieli mieć pewność że ich przepracowany olej przedwcześnie nie załatwi.
interwal wymian oleju jest usredniony,tak by zachowac bezpieczenstwo,
w praktyce okazuje sie,ze w jednym silniku trzeba wymieniac czesciej ,a w innym rzadziej ,
do OHV dopuszczony jest olej jakosci SG czy nawet SF ,ktory ma sie nijak do olejow SL oraz najnowszych SM,
OHVka ma 3 podpory ,ale duze - one wcale nie maja tak ciezko,jak ci sie wydaje i nie potrzebuja superoleju,zeby zyc,
kiedys zalalem Orlena GAS 10W40 na ktorym bylo napisane,ze wymiana powinna nastepowac co rok lub 35kkm ,na nastepnym opakowaniu usuneli 35kkm i pozostala jedynie wskazowka o roku i zaleceniach proucenta,
Selenia 20K 10W40 to olej ,ktory producent przewiduje do wymiany co 20kkm dla silnikow o interwale 10kkm,
oleje syntetyczne sila rzeczy maja wyzsza odpornosc na starzenie i zuzycie,
w silnikach Saaba uzytkownicy zmieniaja olej co 7kkm ,bo silnik ma zwalona konstrukcje smoka ,co wyszlo dopiero po zatarciu wielu sztuk ,a interwal wynosi chyba 10 lub 15kkm,
w silnikach OHV moze spokojnie machnac 20 lub i 30kkm na jednym oleju ,jezeli bedzie to duzo lepszy olej niz potrzeba ,bo w momencie spuszczania moze byc dalej lepszy niz najgorszy dopuszczony przez producenta,
w BMW M3 nie mozesz sobie na to pozwolic ,bo jak przypalujesz silnik ,to moze to byc jego ostatnia jazda