Autor Wątek: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady  (Przeczytany 27801 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 23, 2016, 21:42:35 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Czy mechanik, który sprzedaje wyjące mosty do poloneza jako odnowione po 700 zł/szt., nie boi się, że "wdzięczni" klienci spalą mu dziuplę?

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 10, 2016, 20:26:16 pm »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
Mój most nie wyje tylko szumi przy hamowaniu silnikiem  powyżej 100km/h i nie wiem co to może być kosz z satelitami czy łożyska tak się zachowują ?

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 11, 2016, 01:23:30 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
"Mam od niego most leży w garażu i sobie wyje". most leży w garażu i wyje z nudów- tak chyba trzeba to zrozumieć. bo nie napisał że jeździ i wyje.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 11, 2016, 19:59:59 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
He he, słuszna uwaga. :)

Tak nawiasem, u mnie most już całkowicie odkręcony i tylko leży pod autem. W tygodniu zamierzam sprawdzić ślady współpracy. Jeśli będą takie jak trzeba (w co wątpię, bo wył już od 50 km/h), dam sobie przysłowiowego siana z ulepszaniem, bo jeszcze naprawdę coś spierdolę. <nono> Dam nowy uszczelniacz i zamontuję grata z powrotem. Jeśli z nowym olejem nadal będzie wyć (a pewnie będzie) - trudno.  <bezradny>
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2016, 20:40:39 pm wysłana przez mp79 »

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 11, 2016, 21:31:53 pm »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6 16V VVC Klima., Fiat 125 1.6 GSI
Już mu się nie będzie nudziło będzie jeździł w  traktorku u sąsiada  :] a tak nawiasem jaki mechanik poleca zalać zregenerowany most hipolem 85w 140 kturego na mrozie nie da się wylać z butelki.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 11, 2016, 21:47:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
85W to indeks zimowy, czyli plynnosc zimnego jest taka sama dla 85W140 i dla 85W90,
do mostu i skrzyni maja byc lane 80W90 i 85W90 ,wiec 85W140 mozna lac ,
mozna tez syntetyczny 75W90 lac, ale kiedys takich nie bylo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 11, 2016, 22:03:48 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Płynność jest ta sama, ale lepkość inna, stąd różnica. Ja mam wlany 85W140 AGIPa do swojego mostu i jest nieco ciszej niż było na 80W90. Do skrzyni bym się nie odważył zalać. Według mnie w moście taka lepkość nie zaszkodzi, zwłaszcza, że przekładnia główna, jak i sam dyfer są jakie są...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 11, 2016, 22:12:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
140 wytrzymuje wyzsze temp. pracy niz 90 ,dlatego po rozgrzaniu do takiej samej temp. lepkosc dla 140 jest wieksza niz dla 90,
ale zimne maja taka sama lepkosc,bo oba sa 85W
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 11, 2016, 23:44:17 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Ja mam dość dziwny przypadek z mostem słyszę już łożyska (wymiana łożysk pewnie by pomogła ) ,jednak pod dużym obciążeniem słyszę dziwny dźwięk z mostu . występuje przy wysokim biegu ,niskich prędkościach . Np 4bieg , 20km/h .Co to może być  ? <co>

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 12, 2016, 09:00:55 am »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
mozna tez syntetyczny 75W90
ja wlałem do skrzyni biegów i jestem zadowolony skrzynia ciszej działa i płynniej biegi wchodzą

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 12, 2016, 09:03:31 am »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r

Np 4bieg , 20km/h
a wszystko bo przy takiej prędkości wszystko w aucie hałasuje hehe . a powyżej 100 km/ przy hamowaniu silnikiem jest jakiś dźwięk?

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 12, 2016, 13:31:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozna tez syntetyczny 75W90
ja wlałem do skrzyni biegów i jestem zadowolony skrzynia ciszej działa i płynniej biegi wchodzą
do skrzyni to jest bardzo dobra opcja,
niektorzy leja ATF ,a to juz nie jest dobre
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 12, 2016, 16:20:16 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P

Np 4bieg , 20km/h
a wszystko bo przy takiej prędkości wszystko w aucie hałasuje hehe . a powyżej 100 km/ przy hamowaniu silnikiem jest jakiś dźwięk?

Moim przypadku most , most mówi mi kiedy bieg należy zredukować :P
U siebie nic nie słyszałem przy 100km/h podczas hamowania .

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 12, 2016, 21:56:39 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Most wyjąłem spod truckła i wtargałem do pomieszczenia, by ogołocić z reszty "zbędnych" elementów i sprawdzić ślad współpracy.
Sprawdzałem na smar ŁT-43 i powiem tak: jest znacznie lepiej niż się spodziewałem. Za sukces uważam już symetryczne odciskanie się zębów wałka na zębach koła. Te pierwsze wchodzą na ok. połowę głębokości tych drugich; może nieco więcej. Nie za płytko?
Nadmienię, iż na kole talerzowym nie jestem w stanie stwierdzić śladów zużycia. Dla mnie ono wygląda jak nowe.
Nie miałem przy sobie aparatu, a telefonem... No cóż, "szkoda kliszy" na gówniane zdjęcia, więc dzisiaj bez zdjęć, aczkolwiek najlepszy sprzęt, jakim dysponuję, to DMC-LS60, więc nie wiem, czy w ogóle dam radę wykonać zdjęcie, które dobrze zobrazuje, jak się z mechanizmem różnicowym sprawy mają.
Nadmiar smaru, który powyłaził, powpychałem w łożyska obudowy. Myślę, że nie zaszkodzi.
Trochę zielonej mazi próbowałem też wsadzić w rolki tylnego łożyska wałka. Niestety, oprócz smaru dostał się tam również szlam, zalegający w moście po spuszczeniu oleju. Pocieszam się, że w razie czego, łożyska wałka można wymieniać bez rozwalania całego mechanizmu różnicowego... A przynajmniej taką mam nadzieję. <boisie>

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 12, 2016, 22:04:47 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
nie wiem, po co dawałeś smar do łozysk, ale ok. natomiast, by wyjąć atak, musisz wyjąć najpierw dyfer, więc w razie czego, czeka cię kompletna rozbiórka mostu. :D
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 12, 2016, 23:15:54 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Miło mi, że poprawiłem ci nastrój, choć trochę mnie dziwi, że cię to cieszy, bo w razie czego i tak nie ty na tym zarobisz. Rozumiem, że na samą myśl o czyimś niepowodzeniu tak zacierasz łapki. :) To do ciebie wróci, więc uważaj. :)

Smar dałem, żeby było ciszej. Głośniej raczej nie będzie. <mysli>
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2016, 23:19:57 pm wysłana przez mp79 »

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 13, 2016, 00:06:33 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Smar dałem, żeby było ciszej. Głośniej raczej nie będzie.
przejedziesz kilka kilometrów i olej wypłucze cały ten smar.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 13, 2016, 07:44:46 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
No to jeszcze jedno laickie pytanie: czy uszczelniacz wału ma zabezpieczać przed naganianiem syfu do łożysk, czy przed wylewaniem się oleju z mostu?

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 13, 2016, 07:55:30 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
dobre pytanie. Ma zabezpieczać przed jednym i drugim. Głownie przed wyciekiem oleju. Jeśli niema wycieku to i syf z zewnątrz sie do środka nie dostanie.....
Lilka wymian ojelu w moście i syf sam sie wypłucze. Zalej do płukania na początku coś gównianego rzadkiego i taniego. Pokręć się autem trochę po okolicy, i zlej to do czegoś. Tak możesz zrobić płukanie mostu z syfu. Na buczenie inny olej na pewno nie zaszkodzi przy takim niewielkim przebiegu.......

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 13, 2016, 12:47:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w srodku jest olej, wiec logiczne,ze uszczelniacze trzeba zalozyc warga do srodka,czyli tak by nie pozwalaly by olej sie wydostawal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.