Autor Wątek: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014  (Przeczytany 404268 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1420 dnia: Wrzesień 08, 2014, 09:04:41 am »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Kupiłem kolejnego Poloneza:).
Szczegóły wkrótce <lol2>

Strasznie mnie ciekawi co kupiłeś!Hmm obstawiam ze to albo przejściówka albo wąskie caro, alboooo jakieś orciari:)
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1421 dnia: Wrzesień 08, 2014, 19:50:00 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Przyciąłem częściowo blachę ryflowaną, która pójdzie na zderzak. Wreszcie będę mógł go porządnie przykręcić. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1422 dnia: Wrzesień 08, 2014, 21:11:18 pm »

Offline Blacnik

  • Mroczek
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 336
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GTi
Oddałem Polda do blacharza. Będzie miał robiony prawy próg.  :d
Caro Plus 1.6 GTi
Romet Kadet m780

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1423 dnia: Wrzesień 09, 2014, 10:32:56 am »

Online jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Wymieniłem pompę hamulcową na nówkę nie śmiganą. Jest znacząca poprawa działania hebli <lol2> <lol2>

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1424 dnia: Wrzesień 09, 2014, 21:53:04 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Wymieniłem linkę gazu w zielonym soczystym 1,5 LE '86. Szczęśliwie pękła przy odpalaniu w garażu u mnie w domu. Miałem w zapasie nową linkę więc zakasałem rękawy i przystąpiłem do działania. Od spodu nie miałem szans dostać się do dziadostwa, wyczytałem na naszym pomocnym forum  <lol>  <ok> że do wymiany najlepiej przystąpić demontując licznik. Tak też zrobiłem i udało się wymienić nieszczęsną linkę <lol> <lol>.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1425 dnia: Wrzesień 09, 2014, 22:25:55 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Przygotowałem Atuwkę do pozbycia się jej. Wymontowałem radio, CB Radio, pozabierałem swoje graty i jutro jedzie do nowego właściciela. Póltora roku, 10tys km i wystarczy mi Poloneza do jazdy na codzień.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1426 dnia: Wrzesień 09, 2014, 23:09:38 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
kupiłem świece Boscha i przewody sentecha, oczywiście wymieniłem i chodzi tak jak powinien ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1427 dnia: Wrzesień 10, 2014, 00:04:28 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3096
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Truck śmiga po mieście już z kangurem na przodzie, fajnie to wygląda - coraz bardziej mnie kusi wersja TRUCK 4x4 offroad zmota :) Szkoda, że ciężko znaleźć podwozie na ramie z odpowiednim dla krótkiego Trucka rozstawem osi (281cm).
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1428 dnia: Wrzesień 10, 2014, 00:40:59 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
10tys km i wystarczy mi Poloneza do jazdy na codzień.
Bo kupiłeś boscha, najokropniejszą i najbardziej niewdzięczną wersję w jakiej ten wóz wychodził ;) Gdybyś szukał dalej GLD, to zakładając, że nie chcesz jakiś super osiągów, po montażu wspomy i trochę lepszym wygłuszeniu kabiny byś śmigał zadowolony ;)

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1429 dnia: Wrzesień 10, 2014, 11:06:39 am »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Bo kupiłeś boscha
To jest wersja mullonez ;). Co do tematu, po dozbieraniu funduszy pieniężnych szukam fajnego autka, po za tym zaczynam rozpierać tikacza i jutro najprawdopodobnie goła buda leci na gillette.. :(
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1430 dnia: Wrzesień 10, 2014, 11:32:28 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Bo kupiłeś boscha
To jest wersja mullonez ;).
Cóż. Zmieniam na samochód o podobnych osiągach, ale chociaż spalanie będzie miał adekwatne do osiągów. Nie będę wymieniał końcówek drążków do 3-4tys km, bo będę mógł kupić porządnej jakości zamiennik, nie będzie wył most i będzie miało lepiej dobrane przełożenia skrzyni jak i przełożenia głównego.

Caro oczywiście u mnie zostaje i będzie robione, ale dużo musiałem się przy nim napracować, żeby przy moście 3.9 ten samochód był dynamiczny.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1431 dnia: Wrzesień 10, 2014, 13:23:23 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Rafał na jakia 106 zamieniłeś?
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1432 dnia: Wrzesień 10, 2014, 13:56:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cóż. Zmieniam na samochód o podobnych osiągach, ale chociaż spalanie będzie miał adekwatne do osiągów.
oczywiscie,ale pisales o jezdzaniu zaladowanym na maksa ,wiec pedziem bedziesz musial dwa razy obrocic z takim pakunkiem,bo sie nie pomiesci - zatem i tak pojdzie wiecej paliwa
Nie będę wymieniał końcówek drążków do 3-4tys km, bo będę mógł kupić porządnej jakości zamiennik
to nie wina auta, tylko jego uzytkownika,
jezeli zmieniasz co 4kkm to w pedziu bedziesz zmienial co 5kkm, ewentualnie rozwalisz przekladnie,
jakos u mnie przy szerokich kapciach drazki jakiejs manufaktury siedza juz 60kkm
nie będzie wył most i będzie miało lepiej dobrane przełożenia skrzyni jak i przełożenia głównego.
nie bedzie mostu to nie bedzie wyl ,ale co ty chcesz od przelozen ? przeciez w polonezie przelozenia sa dobrane wrecz idealnie, co sam kiedys sprawdzalem przy okazji cwiczen na "napedach"
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1433 dnia: Wrzesień 10, 2014, 14:44:02 pm »

Offline ZMD

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 384
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Cóż. Zmieniam na samochód o podobnych osiągach, ale chociaż spalanie będzie miał adekwatne do osiągów. Nie będę wymieniał końcówek drążków do 3-4tys km, bo będę mógł kupić porządnej jakości zamiennik, nie będzie wył most i będzie miało lepiej dobrane przełożenia skrzyni jak i przełożenia głównego.
Tu masz 100% racji,ale żeby przy takim małym przebiegu wył most ;-|

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1434 dnia: Wrzesień 10, 2014, 15:03:55 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cóż. Zmieniam na samochód o podobnych osiągach, ale chociaż spalanie będzie miał adekwatne do osiągów. Nie będę wymieniał końcówek drążków do 3-4tys km, bo będę mógł kupić porządnej jakości zamiennik, nie będzie wył most i będzie miało lepiej dobrane przełożenia skrzyni jak i przełożenia głównego.
Tu masz 100% racji,ale żeby przy takim małym przebiegu wył most ;-|
Ba, mało tego, nawet w książce serwisowej był wpis, że przy przebiegu bodajże 7tys była naprawa mostu w serwisie. Pewnie z tego samego powodu.
jakos u mnie przy szerokich kapciach drazki jakiejs manufaktury siedza juz 60kkm
Pogratulować. Nie mam takiego szczęścia.
ale co ty chcesz od przelozen ? przeciez w polonezie przelozenia sa dobrane wrecz idealnie
Przy mocno pomodzonym 1.6 mozna powiedziec ze sa idealne do podrozy po miescie jak i dwupasem. Ale nie do teoretycznych, mocno zawyżonych danych katalogowych mówiących o około 76KM. Każdym normalnym samochodem człowiek sobie jedzie 60km/hw mieście na 4 biegu. OHVką na 3.9 jest to wykonalne, ale kosztem panewek i jak widzi wzniesienia szybciej od oczu kierowcy. Do tego mocniejsze dodanie gazu oznacza buczenie i przenoszenie wibracji na nadwozie, a nie przyspieszanie. I nie mówię tu o jakimś wciskaniu w fotel. Poprostu w takiej sytuacji kierowca ma nadzieję chociaż utrzymywać te 60km/h bez redukcji do 3. Głupią Pandą 1.1 można przyspieszyć z 60km/h na piątce i nie odczuwa się aby jej ciężko było.
pisales o jezdzaniu zaladowanym na maksa ,wiec pedziem bedziesz musial dwa razy obrocic z takim pakunkiem,bo sie nie pomiesci - zatem i tak pojdzie wiecej paliwa
Nie pójdzie, bo już nie będę jeździł z takim bagażem jak Polonezem.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1435 dnia: Wrzesień 10, 2014, 16:18:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Pogratulować. Nie mam takiego szczęścia.
to nie jest kwestia szczescia,
pewnie nie sprawdziles,czy po obcieciu 1.5zwoja drazki nie opieraja sie ograniczniki skretu ? a byl przypadek ,ze pękł łącznik ,bo ocieral sie o ogranicznik skretu,
jezeli drazki sa poddawane takim naprezeniom,to nic dziwnego,ze szybko padaja - ciesz sie ,ze zdazysz wymienic przed peknieciem ;]

Przy mocno pomodzonym 1.6 mozna powiedziec ze sa idealne do podrozy po miescie jak i dwupasem. Ale nie do teoretycznych, mocno zawyżonych danych katalogowych mówiących o około 76KM. Każdym normalnym samochodem człowiek sobie jedzie 60km/hw mieście na 4 biegu. OHVką na 3.9 jest to wykonalne, ale kosztem panewek i jak widzi wzniesienia szybciej od oczu kierowcy. Do tego mocniejsze dodanie gazu oznacza buczenie i przenoszenie wibracji na nadwozie, a nie przyspieszanie. I nie mówię tu o jakimś wciskaniu w fotel. Poprostu w takiej sytuacji kierowca ma nadzieję chociaż utrzymywać te 60km/h bez redukcji do 3. Głupią Pandą 1.1 można przyspieszyć z 60km/h na piątce i nie odczuwa się aby jej ciężko było.
ale to nie ma nic wspolnego z prawidlowym doborem przelozen ,bo nie ma takiego wyznacznika jak 60km/h na IV !
mam dobry przyklad z Kappa 2.0 ,bo wystepuje w  wersji power drive i comfort drive,
PD ma przelozenia ~takie jak Polonez 1.6 ,mimo silnika 2.0 146-155KM i masy 1440kg i tu mozesz jechac 60 na IV bo masz 2000rpm ,ale silnik jest rownie niechetny do przyspieszania jak w Polonezie,
w CD masz przelozenia dluzsze niz 2.4 ,chyba nawet takie jak 2.0t i tutaj niezdrowe dla silnika byloby jechanie 60 na IV, bo bedzie sporo ponizej 2000rpm

P.S.
jaka instalacje masz w tym pedziu i jaki to silnik ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1436 dnia: Wrzesień 10, 2014, 16:57:44 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Tylko kto normalny przyspiesza na 5 przy 60 ? Wibracji nie odczuwasz bo w tej "genialnej" pandzie 1.1 jest to po prostu mniej odczuwalne a silnik ma bardzo ciężko ... Miałeś Boscha to w sumie się nie dziwię ,że byłeś trochę sfrustrowany , miałem okazję tym jechać . U mnie nie ma żadnych oznak przeciążeń przy przyspieszaniu nawet z 4 przy 60km/h bardzo ładnie się zbiera i pali około 10L/100 w mieście a nawet poniżej , no tyle ,że ja mam GSi . Co do wyjącego mostu przy tak niskim przebiegu to na pewno wada fabryczna była -  już nie pierwszy raz słyszę o tym zjawisku i to właśnie w  Atu . Drążki wymieniłem w swoim przy 40 000 od nowości  ;)

A ta 106 po lifcie jest ? Jaki silnik ?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2014, 17:04:15 pm wysłana przez Bartek GSi »

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1437 dnia: Wrzesień 10, 2014, 20:05:35 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
na IV biegu bez problemów przyspieszam z 50km/h nic nie drży, na V biegu spokojnie można jechać od 70km/h, jakoś moja ohavka na to nie narzeka :d

a w temacie, dzisiaj przy wyjeżdżaniu z garażu zobaczyłem, że polonez chodzi nierówno i nie ma siły po płaskim ruszyć, do tego zapalił się check, więc przeprowadziłem diagnostykę i okazało się że ułamał się zatrzask trzymający wtyczkę, trytytka rozwiązała problem wyśmienicie  <lol>
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1438 dnia: Wrzesień 10, 2014, 22:30:11 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1747
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Ludzie, jeździcie tymi Poldkami nie dość że jak dziadki to jeszcze jakbyście mieli diesla pod maską a potem marudzicie że się nie zbiera i pluje panewkami. Przejeździłem w tym roku ponad 20 tyś po całej Polsce OHV-ką, wiele razy z kompletem pasażerów i bagażu zarówno po mieście jak i po autostradach i mogę powiedzieć że do jazdy na co dzień lepszych osiągów nie potrzeba...
W temacie, wymienione końcówki drążków oraz dolne sworznie wahacza. Co ciekawe końcówki były jeszcze fabryczne, tak samo jak sworznie górne które mimo przebiegu prawie 70 tyś są w super stanie. Przy okazji rozgrzebanego przedniego zawieszenia zamontowałem sobie wspomaganie kierownicy :-)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2014, 22:35:11 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1439 dnia: Wrzesień 10, 2014, 22:54:14 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3096
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
OHV lubi >3000obr/min :) Jak większość benzynowych motorów.

70 tyś to niezły wynik ale w naszym Borku jedyny sworzeń padł przy ponad 90 000km tak zawias się sztywno trzyma. Ale przyznać trzeba, że nikt nie zapierdalał po dziurach jak głupi "bo wtedy mniej buja" :P

Jak poszło wybijanie dziury w ścianie Sławku? :) No i postawiłeś na JKC czy ZF? Też jestem świeżo po montażu tego udogodnienia w Trucku i jestem więcej niż zadowolony. JKC w pakiecie z kierą z kombi pozwala naprawdę przyjemnie manewrować tym niemałym przecież autem :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .