Autor Wątek: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?  (Przeczytany 7458 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zombiepox

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 13, 2014, 16:00:46 pm »
Termostat już dzisiaj wyciągnąłem  <lol> czekam teraz na jakiś upalniejszy dzień.
wiatraki mam zrobione tak że jeden jest z czujnika, a drugi z guzika.
Chyba zamontuje tą z diesla + wydajny wiatrak i będzie gitarka.

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 394
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 13, 2014, 17:14:23 pm »
Mam taką z diesla w zwykłym 1.8. Dwa wiatraki spięte razem. Chłodnica jest sporo większa od tej z 1.4 wchodzi także więcej płynu. Efekt jest na pewno na plus w porównaniu do tej oryginalnej.
A tak wygląda w doładowanym 1.8

Offline elltry

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 215
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedyś elltry#683
    • Caro Coupe S2000 / Nissan Juke / Honda MSX
    • Projekt S2000
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 13, 2014, 19:58:40 pm »
Nie dodam nic odkrywczego ale polecam wentylatory SPAL - wąskie a jednocześnie wydajne. W fajnej cenie można dostać w firmie zajmującej się chłodnictwem  http://www.jmn40.eu/ Nie że robię komuś reklamę ale ja za swojego SPALa dałem niecałe 200zł a taki sam w rallyshopie ponad 400.


Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 13, 2014, 20:41:14 pm »
No fajne i rzeczywiście wąskie. Który model kupiłeś?

Offline elltry

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 215
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedyś elltry#683
    • Caro Coupe S2000 / Nissan Juke / Honda MSX
    • Projekt S2000
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 13, 2014, 21:19:18 pm »
va08-ap51c-23s

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1342
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 17, 2014, 14:27:28 pm »
tak wygląda moja robiona na wymiar. rdzeń o wymiarach 550x350x53


Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Offline daniel22

  • Facet z kanistrem
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2323
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 21, 2016, 11:30:39 am »
Odświeżam temat, która chłodnica z polonezów spisywała się najlepiej? Pomijam dieslowską, jest ciężka do zdobycia. Czy zwykła, szeroka chłodnica, np. z caro, atu będzie lepsza od starej, kwadratowej miedzianki? Czy mocno się różni od 1.4 diesla?

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 722
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 21, 2016, 11:51:11 am »
Ciężko powiedzieć, miedzianka też daje rade jak nie jest zakamieniona. A w jakim celu chcesz zmieniac chłodnice ? Fabryczna przestaje dawać rade przy naprawde ciężkim upalaniu.

Offline daniel22

  • Facet z kanistrem
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2323
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 21, 2016, 19:08:41 pm »
Ciężko powiedzieć, miedzianka też daje rade jak nie jest zakamieniona. A w jakim celu chcesz zmieniac chłodnice ? Fabryczna przestaje dawać rade przy naprawde ciężkim upalaniu.

Chcę mieć lepsze chłodzenie po prostu, moja wydaje się już być zmęczona życiem, auto się non stop przegrzewa, wszystko już było sprawdzane oprócz pompy, układ płukany. Wydaje mi się, że nowsza, szeroka chłodnica powinna być siłą rzeczy lepsza od miedzianej ze względu na większą powierzchnię oddawania ciepła i lepsze ułożenie.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12232
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 22, 2016, 00:12:19 am »
w sumie dobrze,ze mi przypomniales, to zmierze o policze,ktora ma wieksza powierzchnie radiatora,
to wcale nie jest takie oczywiste,bo stara chlodnica jest grubsza od nowszych i to jest wlasnie caly pic o le jest grubsza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2954
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 22, 2016, 01:29:52 am »
tak ze dwa razy jest grubsza, jak nie więcej. do tego miedź lepiej przewodzi ciepło niż alu.
jak ohv-ka przegrzewa ci się od stania w korkach, to masz coś grubo nie tak z układem chłodzenia. chociaż w przypadku tego auta, nie zdziwiłby mnie brak połowy łopatek w pompie wody. :P
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline daniel22

  • Facet z kanistrem
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2323
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 24, 2016, 17:16:52 pm »
tak ze dwa razy jest grubsza, jak nie więcej. do tego miedź lepiej przewodzi ciepło niż alu.
jak ohv-ka przegrzewa ci się od stania w korkach, to masz coś grubo nie tak z układem chłodzenia. chociaż w przypadku tego auta, nie zdziwiłby mnie brak połowy łopatek w pompie wody. :P

Pompę też niedługo będę wymieniał, to jest bardzo dziwne.

Zatem wymiana chłodnicy na nowszą, szeroką jest kompletnie bez sensu?

KGB , byłbym wdzięczny za informację, jutro mam zakupić szeroką chłodnicę od Atu za całe 30zł  :] Zastanawiam się, czy warto robić tą przekładkę w takim wypadku, bo podejrzewam, że w GLI chłodnica była aluminiowa, jeżeli mam tylko pogorszyć chłodzenie, to sobie odpuszczę...
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2016, 17:18:39 pm wysłana przez daniel22 »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 24, 2016, 18:08:56 pm »
Jak już jesteśmy w temacie chłodnic. Obecnie w GSI mam z Trucka Diesla. Jest OK, założyłem ją, bo tylko taką miałem w moim magazynie. Sprawdza się wyśmienicie.

Ale chciałbym w przyszłości zaadoptować chłodnice z innego auta oraz dobrać jakieś fajne płaskie wiatraki (w moim trucku bede robił komore clean look, czyli schowane kable, zaspawane wszystkie dziury i ogólnie wszystko gładko i czysto). Wiele elementów bedzie zmienionych więc i nieseryjna chłodnica nie bedzie przeszkadać.


Czy znacie jakąś chłodnice co by pasowała wymiarami i mniej więcej miejscami gdzie wychodzą króćce? Podobno z mercedesa w201 jest podobna do polonezowej. Kwestie mocowań pomijam, bo wyspawam sobie takie jak bedą potrzebne, to samo wiatrak- też dosztukuje. Fajnie jakby czujnik wentylatora dedykowany do takiej chłodnicy miał identyczną zasade działania (bimetal)

Propozycje?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12232
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 25, 2016, 01:10:06 am »
daniel22 no i widzisz, zapomnialem,
jutro zmierze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline daniel22

  • Facet z kanistrem
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2323
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 25, 2016, 01:50:34 am »
Ok, czekam na wyniki :).

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12232
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 25, 2016, 16:31:19 pm »
pomierzylem, policzylem,
sama powierznia oddawania ciepla jest w zasadzie nie do oszacownia, jezeli ktos nie zazywa relanium ,wiec pozostanmy przy kubaturze radiatora,
stara mala chlodnica ma wieksza kubature niz aluminiowa szeroka,
roznica ~15%,
jednak nowsza chlodnica ma ponad 33% wieksza powierzchnie "czolowa" co daje jej fory przy jezdzie bez wlaczonych wentylatorow,
z dwoma wentylatorami tez ma przewage  (chociaz w wiekszosci plusow byl zalozny jednak jeden wentylator)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 722
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 25, 2016, 19:09:21 pm »
Warto pamiętac, ze aluminiowe chłodnice maja duzo gesciej upchane zeberka, wiec powierzchnia czynna jest wieksza niz w miedzianych. Kompensuje to gorszy współczynnik przewodzenia w stosunku do miedzi.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12232
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 25, 2016, 20:01:19 pm »
nic nie trzeba kompensowac, bo pierwsze "miedziane" chlodnice sa najczesciej wykonane z mosiadzu, a mosiadz ma wspolczynnik przewodnosci cieplnej nie lepszy niz aluminium,
a po drugie kanaly wodne maja tak cienkie scianki,ze przewodnosc cieplna ma minimalne znaczenie,

co do samych finow, te w postaci blaszek osadzonych na kanalach maja umiarkowane mozliwosci  odprowadzania ciepla cala powierzchnia ,
dodatkowo na aluminim jedynie stykaja sie swobodnie z kanalami,
w miedzianych chlodnicach finy blaszki i finy falbanki sa lutowane do kanalow ,a cyna ma gorszy wspolczynnik przewodzenia ciepla niz miedz,mosiadz i alu,
w rezultacie trudno wyczuc, ktora chlodnica jest wydajniejsza, bo kazda ma jakies ograniczenia w budowie i materiale
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1708
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 25, 2016, 21:46:41 pm »
Aluminiowa chłodnica to zło wcielone, nie polecam nikomu <blee> Mam w swoim GTi (zakładana przez poprzedniego właściciela w 2011 roku jako nowa) i to jest porażka na całej linii. W cieplejsze dni wystarczy na chwilę stanąć na światłach i już wentylator słychać. Podczas ostrzejszej jazdy, potrafi załączyć się nawet w trakcie jazdy.

Ostatnio wracając ze zlotu autostradą, zrobiłem małego sprinta spod bramek, prędkość 170-180km/h i temperatura około 100 stopni, oczywiście wentylator chodzi (mam podłączoną kontrolkę), dodatkowo odpaliłem drugi wentylator na przycisk i też nie chętnie spada. Dopiero po odpuszczeniu i zejściu do 140-150km/h temperatura spadła do 90...

Dlatego też najbliższa "modyfikacja" w moim aucie to powrót to fabrycznej miedzianej chłodnicy.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 145KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2704
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odp: Jaka chlodnica najwydajniejsza do Poloneza?
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 25, 2016, 23:51:04 pm »
Chłodnica starego typu TYLKO wyczyszczona z syfu na zewnątrz i wewnątrz. Do tego porządny wiatrak od klimy z opla czy bmw a nie fabryczne dmuchawki które więcej hałasują niż chłodzą. W stara chłodnice wchodzi tez więcej płynu niż w nowa - coś wam to mówi ?
Z nieseryjnych to chłodnica z forda sierry - trzeba minimalnie przerobić podłużnicę bo brakuje ze 2 cm a spokojnie wystarcza do 4.0 V6 które naprawdę się grzeje.

Nie ma co porównywać wprost alu chłodnicy z plusa która pracuje w ciśnieniowym układzie ze zbiornikiem wyrównawczym a starej chłodnicy która pracuje przy ciśnieniu atmosferycznym. Często stara chłodnica jest tez pozbawiona przesłony z boku co powoduje ze powietrze leci obok a nie przez chłodnicę. Jedynie w poldofordach stara chłodnica z mosiądzu  miała zaspawany korek i zbiornik wyrównawczy z forda sierry  i dawała spokojnie rade w 2.0 pinto.
Do wyboru macie albo praktykę albo teoretyczne wywody...
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2016, 00:04:09 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG