Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015  (Przeczytany 172236 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #760 dnia: Listopad 02, 2015, 23:32:51 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Ja dziś swojego przegoniłem kawałek  ]:->
https://www.youtube.com/watch?v=8Babu7U6OVM

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #761 dnia: Listopad 02, 2015, 23:36:09 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Na MPI z GSI?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #762 dnia: Listopad 02, 2015, 23:38:13 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Nie z Argenty ;)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #763 dnia: Listopad 02, 2015, 23:42:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jakie przełożenie mostu i rozmiar kół ? :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #764 dnia: Listopad 02, 2015, 23:45:38 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Przełożenie 3.9, a koła 195/50/15 :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #765 dnia: Listopad 02, 2015, 23:50:26 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wskazania licznika mocno optymistyczne. :) Zakładając przełożenie skrzyni (132) 1,357 to wychodzi setka w okolicach 4900 czyli prawie że przy licznikowych 120km/h. Aczkolwiek i tak bardzo przyjemnie się zbiera. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #766 dnia: Listopad 02, 2015, 23:54:42 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Po kolejnej trasie na taborecie nie wytrzymałem i wstawiłem Inter groclin standard. Póki co tylko dla kierowcy ale w najbliższym czasie wleci też pasażera. Od razu inny komfort jazdy  <spoko>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #767 dnia: Listopad 02, 2015, 23:58:51 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Wskazania licznika mocno optymistyczne. :) Zakładając przełożenie skrzyni (132) 1,357 to wychodzi setka w okolicach 4900 czyli prawie że przy licznikowych 120km/h. Aczkolwiek i tak bardzo przyjemnie się zbiera. :)
Wskazania licznika jak przy dłuższym przełożeniu mostu, nie kombinowałem też przy włoskiej skrzyni ;) zwężka w postaci Blosa jeszcze siedzi, a średnica wydechu jest Polonezowska...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #768 dnia: Listopad 03, 2015, 00:32:51 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
opor stawiany przez chlodnice dla powietrza zalezy od budowy radiatora,a ta z diesla za bardzo sie nie rozni budowa od innych,
a ilosc ciepla i tak bedzie ta sama jak juz wspomniano
Między standardową aluminiową a miedzianą z diesla różnica jest zdecydowana.Przy miedzianej chłodnicy silnik nie osiąga tak wysokiej temperatury jak przy aluminiowej dzięki temu jest chłodniej pod maską.Mam dwa identyczne plusy z klimą i różnica jest znaczna w obu są nowe fabryczne chłodnice i pompy wody.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #769 dnia: Listopad 03, 2015, 08:47:06 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1327
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
opor stawiany przez chlodnice dla powietrza zalezy od budowy radiatora,a ta z diesla za bardzo sie nie rozni budowa od innych,
a ilosc ciepla i tak bedzie ta sama jak juz wspomniano
Między standardową aluminiową a miedzianą z diesla różnica jest zdecydowana.Przy miedzianej chłodnicy silnik nie osiąga tak wysokiej temperatury jak przy aluminiowej dzięki temu jest chłodniej pod maską.Mam dwa identyczne plusy z klimą i różnica jest znaczna w obu są nowe fabryczne chłodnice i pompy wody.
Może któraś sprężarka jest słabsza albo osuszacz przytkany.
Wierzę w Twoje odczucia co do działania ale teoria nieco naciągana. No może nie naciągana ale różnica przeszacowana.
Faktem jest, że tego lata było potwornie gorąco i w mieście często, właściwie stale włączały mi się wentylatory na chłodnicy ale na problem osłabiania klimy w funkcji gorąca wpływa IMO nagrzanie kabiny przez dach i szyby.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #770 dnia: Listopad 03, 2015, 09:28:42 am »

Offline Maciek BP

  • Psuj
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 251
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: 97' C20NE
Wskazania licznika mocno optymistyczne. :) Zakładając przełożenie skrzyni (132) 1,357 to wychodzi setka w okolicach 4900 czyli prawie że przy licznikowych 120km/h. Aczkolwiek i tak bardzo przyjemnie się zbiera. :)
Wskazania licznika jak przy dłuższym przełożeniu mostu, nie kombinowałem też przy włoskiej skrzyni ;) zwężka w postaci Blosa jeszcze siedzi, a średnica wydechu jest Polonezowska...
Łukasz i tak świetnie jezdzi, jak to powiedziałeś ma zap#!*!alac a nie wyglądać, bo jak wygląda i niejedzie to nie auto:D

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #771 dnia: Listopad 03, 2015, 15:20:38 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Może któraś sprężarka jest słabsza albo osuszacz przytkany.
Wierzę w Twoje odczucia co do działania ale teoria nieco naciągana. No może nie naciągana ale różnica przeszacowana.
Faktem jest, że tego lata było potwornie gorąco i w mieście często, właściwie stale włączały mi się wentylatory na chłodnicy ale na problem osłabiania klimy w funkcji gorąca wpływa IMO nagrzanie kabiny przez dach i szyby.
Nie jest naciągana w obu chłodnice sprężarki i osuszacze są nowki sztuki.Ty masz minusa inny kolektor wydechowy,nagrzewnica odcinana zaworkiem.W plusie są zdecydowanie wyższe temperatury pod maska.Wentylatory na klimie pchaja powietrze pod maske przy miedzianej jest mniejszy opór i latwiej schlodzic skraplacz.Oczywiscie mowa o wydajnosci przy jezdzie z malymi predkosciami przy wiekszych zadnego problemu z wydajnoscia nie ma bo skraplacz jest schladzany pedem powietrza
« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2015, 15:28:34 pm wysłana przez Grizli »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #772 dnia: Listopad 03, 2015, 15:36:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie jest naciągana w obu chłodnice sprężarki i osuszacze są nowki sztuki.Ty masz minusa inny kolektor wydechowy,nagrzewnica odcinana zaworkiem.W plusie są zdecydowanie wyższe temperatury pod maska.Wentylatory na klimie pchaja powietrze pod maske przy miedzianej jest mniejszy opór i latwiej schlodzic skraplacz.Oczywiscie mowa o wydajnosci przy jezdzie z malymi predkosciami przy wiekszych zadnego problemu z wydajnoscia nie ma bo skraplacz jest schladzany pedem powietrza
to jest zupelnie inny problem,
wczesniej pisales o nizszych temp. pod maska przy wiekszej chlodnicy,co sie  mija z faktami (ktorymi rzadzi fizyka),
mozliwosc przepchniecia powietrza przez skraplacz to inna sprawa - tutaj najskuteczniejsze byloby odsuniecie skraplacza o 5cm od chlodnicy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #773 dnia: Listopad 03, 2015, 17:20:19 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Sa niższe temperatury bo przy chlodnicy z diesla silnik nie osiaga takich temperatur.Nawet jak zalaczy sie wentylator to temperatura spada momentalnie w przeciwieństwie do chlodzenia aluminiowa chodnica.Wiekszy przewiew rowna się nizsza temperatura.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #774 dnia: Listopad 03, 2015, 17:42:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
skoro chlodnica jest goraca,bo przeplyw powietrza przez nia jest slabszy,to powietrze odbiera mniej ciepla z chlodnicy i w komorze moze byc tylko zimniej ,a nie cieplej !
cieplejsza chlodnica -> zimniejsza komora
zimniejsza chlodnica -> cieplejsza komora
w przyrodzi nic nie ginie, tylko zmienia wlasciciela
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #775 dnia: Listopad 03, 2015, 18:14:28 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
KGB silnik caly czas pracuje przy slabym chlodzeniu osiaga wyższa temperature.Komora silnika nie jest szczelna.Jak wpada powietrze to wentyluje komore.A jak masz ogranioczona wentylacje i wyzszą temperature silnika to robi sie piekarnik.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #776 dnia: Listopad 03, 2015, 19:46:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
silnik pacuje przy mniej wiecej stalej temperaturze, bo temp. reguluje termostat,
wentylator nie przylega szczelnie od chlodnicy,wiec przy wiekszym oporze zasysa bokami ,a roznice w oporze powietrza chldnic nie sa duze - kazda jakis stawia,
wyglada na to,ze czesciej pracujacy wentylator na chlodnicy, z ktorej odbiera mniej ciepla lepiej przedmucha komore,

takich zmian nie ogarniesz chlodnica z innymi lamelami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #777 dnia: Listopad 03, 2015, 19:55:47 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Pojeździj latem plusem z klima to zobaczysz jak termostat reguluje a wentylator ladnie przedmu"ch*"e komore.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #778 dnia: Listopad 03, 2015, 20:00:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
troche postalem w korku Plusem z klima w sierpniu,
wszystko chodzilo jak trzeba - upewnilem sie,ze klima przy normalnych szybach to dermatologiczne nieporozumienie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2015
« Odpowiedź #779 dnia: Listopad 03, 2015, 20:39:50 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1327
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Może któraś sprężarka jest słabsza albo osuszacz przytkany.
Wierzę w Twoje odczucia co do działania ale teoria nieco naciągana. No może nie naciągana ale różnica przeszacowana.
Faktem jest, że tego lata było potwornie gorąco i w mieście często, właściwie stale włączały mi się wentylatory na chłodnicy ale na problem osłabiania klimy w funkcji gorąca wpływa IMO nagrzanie kabiny przez dach i szyby.
Nie jest naciągana w obu chłodnice sprężarki i osuszacze są nowki sztuki.Ty masz minusa inny kolektor wydechowy,nagrzewnica odcinana zaworkiem.
Obecnie mam kolektor z gsi owinięty bandażem a przewód do skraplacza wsunięty w koszulkę termoizolacyjną, więc powinno być 5 x lepiej niż w plusie. Jednak konstrukcja w minusie to raczej imitacja klimatyzacji.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.