Autor Wątek: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada  (Przeczytany 5947 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« dnia: Styczeń 09, 2015, 18:34:19 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Witam

Co w poldroverze atu+ odpowiada za pracę układu zapłonowego?

Wiem, że: świece, przewody WN, kopułka, palec, cewka, komputer, cpwk.

Co jeszcze? Co z pozostałych rzeczy w aucie może powodować, że układ zapłonowy nie działa tak jak powinien.

pzdr
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 09, 2015, 18:48:28 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Obrotomierz, w Polonezach 94-96 w przypadku Poldorovera potrafil zakłucac impuls z kompa na tyle mocno, ze iskra nawet na powietrzu nie miala sily przeskakiwac na świecy. Nie wiem jak to sie odnosiło w Plusach bo w minusach taka awarie doświadczyłem 3 razy. Być może w plusach też taka usterka moze miec miejsce.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 09, 2015, 21:11:00 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Ale mogę go odpiąć i sprawdzić czy będzie lepiej, czy idzie przez niego jakiś sygnał i z odłączonym auto zgłupieje?
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 09, 2015, 22:30:58 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
po odlaczeniu zegarów silnik powinien dać sie uruchomic bez zadnych problemów.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 12, 2015, 15:00:38 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
A alternator? Czy zdychający alternator też może powodować zakłócenia ?
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 12, 2015, 17:04:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
zdychajacy tzn? Pamietam, ze jak mi padl alternator to bez ładowania lepiej jezdzil jak z ładowaniem :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 12, 2015, 18:19:11 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Zdycha czyli słabo ładuje (13.6V bez obciążenia), a czasem potrafi się dość długo żarzyć kontrolka ładowania
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 13, 2015, 18:49:41 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
w skrajnym przypadku może to mieć znaczenie. A tak w ogóle, dlaczego twierdzisz, że twój układ zapłonowy nie domaga?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 22, 2015, 18:32:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
MAP sensor odpowiada za odpowiedni dobor kata ,
posrednio  tez TPS ,ale to tylko przy ruchach przepustnica
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 24, 2015, 16:08:41 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Bez odpowiedniego napięcia w instalacji iskra będzie słabsza, pompa paliwa będzie gorzej pracować itd. ładowanie powinno być min.14v na obciążeniu. Moj samochód z ładowaniem 13,5 ledwo się wkręca na 4tys obrotów.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 24, 2015, 18:07:07 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
eee tam, chcesz powiedzieć że zmiana o 0,5V az tak wplywa na prace sterownika i itd??
co co powiesz na to
Senn kiedyś wracał z wawy kompletnie bez ladowania czyli napiecie na starcie wynosiło okolo 12V
Samochód normalnie jeździł padł dopiero w okolicach Kozienic.
Właśnie zaletą elektroników jest to że iskra jest stabilna w szerokim zakresie napięć.
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 24, 2015, 19:28:16 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja również kiedyś wróciłem z trasy bez ładowania. Jechałem ok 40-50km do domu bez ładowania i czym słabszy był akumulator praca silnika się nie zmieniała.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 24, 2015, 20:41:29 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
trasa warszawa - lublin - przemyśl - bez alternatora :)


A tak na poważnie - to układ zapłonowy w Roverku jest tak banalny  że mało jest rzeczy które mogą się zepsuć - a jeśli już to w sposób który umożliwia naprawę w szczerym polu przy użyciu prostych narzędzi.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 24, 2015, 21:52:43 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Zgodzę się z wypowiedzią Andrewsa.
Ogólnie, z tego co widzę większość układów elektronicznych/elektrycznych w aucie jest przystosowanych do prawidłowej pracy przy znamionowych 12 woltach (np. wbudowane stabilizatory napięcia zasilania itd.). Czyli tolerancja gdzieś 11 do 15V, a w praktyce, w skrajnych warunkach pewnie nawet od ~10,5 do ponad 16V (ostatnio jak padał mi stabilizator i napięcie rosło z obrotami, to okazuje się, że na krótką metę nawet i ponad 18V niczego nie uszkodziło, samochód, pomijając odcinanie silniczka krokowego i checka, chodził normalnie; a jak wycieraczki zap****alały - jak króliki na koksie :d ).
W samochodach z elektronicznym zapłonem (moduł) iskra raczej albo jest ok albo nie ma jej wcale (jeśli napięcie zasilania elektroniki modułu nie jest w stanie go "włączyć"), w Roverze jest natomiast chyba klasyczny aparat z rozdzielaczem na palcu z 1 cewką więc też może być podatny na spadki napięcia... Co do pompy - przy wysokociśnieniowej przy wielopunkcie może gorzej coraz gorzej pracować przy spadającym napięciu zasilania.
Także, Zoltan, wydaje mi się że powodem Twoich problemów przy niskim ładowaniu była raczej pompa paliwa "już na wykończeniu" - przy nominalnym napięciu jeszcze jako-tako podawała (na niskich i średnich obr.), a jak spadło to już niedomagała... Chociaż kogo jak kogo, ale Ciebie bym nie podejrzewał że stanu pompy byś w porę nie zdiagnozował  :-)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2015, 21:55:53 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 26, 2015, 14:04:43 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
A tak w ogóle, dlaczego twierdzisz, że twój układ zapłonowy nie domaga?

Szarpie, przerywa, skacze wskazówka obrotomierza.


Ostatnio wymieniłem świece, przewody, poprawiłem ładowanie (teraz 14,4V) i wciąż to samo :/
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 26, 2015, 15:47:21 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Wiem, że auto będzie jechać bez ładowania i jedzie, ale brakuje mu ze 20-30KM. głownie własnie przez pompę, która ma za słabe napięcie, ale na lpg jest podobnie.
w zeszłym roku jechaliśmy z żoną wraz campingiem w góry, naszym niezniszczalnym 1.4. gdzieś 20km przed sanokiem czuję, ze coś słabiej jedzie, górki sie same zrobiły bardziej strome, czy jak-sobie myśle. Po paru km byłem pewnien, że coś jest źle i zaczeła sie lekko żarzyć kontrolka. Co parę minut coraz bardziej.
Wiedziałem, że zaraz jest stacja, więc jadę-pod wzniesienie pod stacją ledwo podjechaliśmy na 2biegu z gazem w podłodze. Przykładam miernik- 13V-ładowania brak. na szybkości wyciągam alternator-skończyły się szczotki, montuję drugi, odpalam i za 20minut znów jesteśmy w trasie-auto jedzie normalnie. aku 74Ah dobrze naładowany i w dobrym stanie, a już spadek napięcia o tak niewielką wartość dał efekty.
Więc iskra, to jedno, a zasilanie kompa drugie.
ostatnio, przed swapem znów wysypał się altek-sytuacja analogiczna.

skakanie wskazówki obrotka i szarpanie, to moze być cpwk
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 26, 2015, 15:51:39 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
A układ paliwowy w jakim stanie? Wtryskiwacze, filtr, pompa, stan zbiornika paliwa?

U mnie obrotomierz wariował jak z układem paliwowym były problemy i były spadki ciśnienia na listwie, obrotomierz wyrywał do przodu a w rzeczywistości obroty spadały/stały w miejscu.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 26, 2015, 16:36:53 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 26, 2015, 19:00:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wystarczy, ze wtryskiwacze sa zasilane z 12v,
w roverze banowej strzaly zwalilo sie ladowanie i mapa w sterowniku gazowym sie rozjezdzala w oczach wraz z rozladowywaniem sie aku,
robilem korekty na biezaco ,a mapa sie ciagle rozjezdzala, a to, ze napiecie jest zbyt niskie oswiadczyla mi przetwornica do laptopa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Układ zapłonowy - co za niego odpowiada
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 26, 2015, 19:38:48 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
wystarczy, ze wtryskiwacze sa zasilane z 12v,
w roverze banowej strzaly zwalilo sie ladowanie i mapa w sterowniku gazowym sie rozjezdzala w oczach wraz z rozladowywaniem sie aku,
robilem korekty na biezaco ,a mapa sie ciagle rozjezdzala, a to, ze napiecie jest zbyt niskie oswiadczyla mi przetwornica do laptopa

Ale poprawa ładowania załatwiła sprawę ?
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D