Autor Wątek: Głowica roverek  (Przeczytany 6653 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Głowica roverek
« dnia: Marzec 23, 2015, 22:16:49 pm »

hugomaster

  • Gość
Cześć, nie wiem czy obrałem dobry dział na ten wątek; jak nie to proszę o przeniesienie  ]:-> moje pytanie brzmi czy głowica z roverka 1.8 k-serii montowana w seryjnym silniku freelandera 117 hp jest taka sama jak w silniku 1.4 k-serii o mocy 103 hp? Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Pytam bo mogę tanio kupic blok 1.8 a w moim poldku siedzi 1.4. Pozdrawiam

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2015, 22:24:15 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Kupuj śmiało, pod warunkiem, że masz pewność, że nikt nie obrócił wałem po zdjęciu glowicy.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2015, 22:28:03 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2015, 22:29:54 pm »

hugomaster

  • Gość
nie wiem, ale napisał że daje gwarancję rozruchową. btw jakie to ma znaczenie czy obrócił wałem głownym czy nie, po zdjęciu łowicy. I nie odpowiedziałeś mi czy pasuje głowica z mojego 1.4 do tego bloku 1.8. Pozdrawiam :)

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2015, 22:36:05 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Temat jest kontynuowany od 11lat na tym forum. Po niejednokrotnej moderacji w celu odchudzenia objętościowo wynosi 28 stron. Wszystko zostało przewałkowane wielokrotnie. Ale i tak nie można nic znaleźć samemu i trzeba zadawać trywialne pytania.
O masz na głównej stronie jest napisane nawet http://www.fsoptk.pl/montaz-silnika-1-8-16v-k16/


Czytaj. Czytaj. Czytaj.
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2015, 22:40:05 pm wysłana przez Tomasz#1969 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 08, 2015, 22:37:23 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
że nikt nie obrócił wałem po zdjęciu glowicy

pytanie jest o głowice, co ma do tego wał??
krecenie wałem przy zdjętej głowicy, może zaszkodzic, ale akurat dolnej cześci silnika
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2015, 12:09:29 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Pytam bo mogę tanio kupic blok 1.8 a w moim poldku siedzi 1.4.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 14, 2015, 19:19:01 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Kupuj śmiało, pod warunkiem, że masz pewność, że nikt nie obrócił wałem po zdjęciu glowicy.
Nie siej herezji...
Silnikowi bez głowicy nic się nie stanie - jeśli będziesz kręcił wałem.
Musiałby stać chyba z miesiąc pod chmurką i tłoki musiałby się scalić razem z cylindrami.

Dowód:

https://www.youtube.com/watch?v=j8gvgISVHak


Nigdy nie słyszałem o wyskoczeniu tulei i tym podonych fanaberiach - na filmie dowód że nawet 10000RPM mu nie zaszkodzi.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 14, 2015, 22:07:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Musiałby stać chyba z miesiąc pod chmurką i tłoki musiałby się scalić razem z cylindrami.Dowód:https://www.youtube.com/watch?v=j8gvgISVHakNigdy nie słyszałem o wyskoczeniu tulei i tym podonych fanaberiach - na filmie dowód że nawet 10000RPM mu nie zaszkodzi.
to znak, że rozebrałeś za mało K-serii i mało wiesz o tych silnikach. Tuleja nie oklei sie pod warunkiem, że silnik nie został przegrzany to raz a dwa, że tłoki są na tyle wydymane, że ich luz jest ponad norme i nie ma właściwego oporu. Zbyt duży luz na panewkach też pozwoli na obracanie wałem bez głowicy i w efekcie tuleja się nie odklei. Złóż silnik na nowych częsciach, odpal, rozbierz i wtedy sie przekonasz.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 14, 2015, 23:10:03 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dokładnie... idealnie czuć na nowych panewkach kiedy wałem nie da się obrócić dopóki chociaż wstępnie (powiedzmy 20Nm) nie skręci się czapki. Dół w K16 był fabrycznie obrabiany (gniazda panewek) z symulowanymi siłami jakie normalnie występują przy skręconej głowicy, dlatego jak jej nie ma to otwór robi się owalny.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 15, 2015, 11:37:30 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wałem bez głowicy naprawdę ciężko jest ruszyć. Jak odkręcałem koło pasowe to nie musiałem blokować koła zamachowego - sam brak głowicy wystarczył żeby śruba przykręcona na 210Nm puściła.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 18, 2015, 18:50:53 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
210Nm puściła
Nie no to przesada, silnik nie jest zablokowany, ciężej się kręci ale się da normalnym kluczem, nie przesadzajmy :)
Mnie też tak straszyli, kręciłem i nic wielkiego się nie stało. A jeśli nawet tuleja się odklei to co? Nie jest przyspawana, smarujemy klejem, skręcamy i po ptakach. Tragedii nie ma, nic się nie zniszczy.

Z tego co wyczytałem na forach (dla jasności, 1.4 rozebrałem do ostatniej śrubki kilka razy jednak z 1.8 do czynienia nie miałem) 1.8 ma większe zawory jednak prócz tego to ta sama głowica.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 18, 2015, 19:16:05 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie ma większych zaworów. To dokładnie jedna i ta sama głowica. Różnica leży w wałkach i to też chyba do 1999 roku.
Większe zawory ma VVC.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 18, 2015, 19:53:00 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
To ciekawe co piszesz, bo na forum roverki i tu widziałem temat, że wałki to ściema. Wszystkie podobno mają te same numery katalogowe, te same czasy i wzniosy
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 18, 2015, 22:36:53 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Mnie też tak straszyli, kręciłem i nic wielkiego się nie stało.

Jak to sie mówi dotyl dotyl, az Ci wpadnie w du.e motyl.
Dla mnie instrukcja to wyrocznia :-)
W niej zdaję się jest mowa o panewkach nie o tulejach.
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 19, 2015, 00:33:49 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Łatwo się domyślić co się dzieje przy obracaniu wałem kiedy panewka nie leży tak jak trzeba... :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 19, 2015, 09:42:32 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Łatwo się domyślić co się dzieje przy obracaniu wałem kiedy panewka nie leży tak jak trzeba...

Panewka ma styk praktycznie punktowy w dwóch miejscach z wałem, a ciśnienie wyciska olej i obracając wałem trzemy metal o metal ;) Po co w ogóle obracać wałem bez głowicy ? Dla zabawy ?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2015, 09:45:49 am wysłana przez zacekpl »

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 19, 2015, 19:32:46 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
To ciekawe co piszesz, bo na forum roverki i tu widziałem temat, że wałki to ściema. Wszystkie podobno mają te same numery katalogowe, te same czasy i wzniosy
to czas cofnąć się do podstawówki i nauczyć się czytac ze zrozumieniem. Jasno i wyraźnie napisane jest na kilku różnych forach, że wałki 1.8 sa inne niz w 1.4 i do 99r. w 1.6. Dopiero 1.6 po 1999r otrzymało walki takie jak 1.8.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 02, 2015, 00:51:29 am »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
otrzymało walki takie jak 1.8.
czyli jakie?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Głowica roverek
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 02, 2015, 10:25:06 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
na forum roverki
Nie traktowałbym tego forum jako wyroczni, znaczna większość użytkowników jest ,,niekumata" jeśli chodzi o kwestie techniczno mechaniczne. O silnikach rovera serii K, dużo dużo więcej można się dowiedzieć na forum PTK ;)

i tu widziałem temat, że wałki to ściema. Wszystkie podobno mają te same numery katalogowe

Na pewno nie, wałki od 1.8 i późniejsze 1.6 mają numer LGC xxx970, te xxx to też jakieś cyfry ale nie są istotne, ważne żeby trzy ostatnie cyfry to było 970 , wałki w silnikach 1.4 mają inne numery. Z relacji większości osób które przełożyły wałki od 1.8 do 1.4 wynika, jakoby auto miało lepiej wkręcać się w dolnej partii obrotów