Autor Wątek: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky  (Przeczytany 23078 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 09, 2015, 20:00:49 pm »

Offline elltry

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 215
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedyś elltry#683
    • Caro Coupe S2000 / Nissan Juke / Honda MSX / Honda TRX
    • Projekt S2000
A mnie interesuje jak blisko tunelu środowego jest obudowa nagrzewnicy? To że się zmieści gabarytem jako tako pod deską minusa to wiem (że są doloty powietrza zamiast rur papierowych itd) natomiast u mnie jest inny problem. Ze względu na "wyższą" skrzynię mam przespawany wyżej tunel i trochę skróconą od spodu obudowę nagrzewnicy starego typu. Jednak jej działanie (z zasady nie najlepsze) jeszcze na tym ucierpiało. Także teraz jest bez mała bezużyteczna.
Plusowa, patrząc tak na oko wisi kilka cm nad tunelem, a nie leży na nim tak jak starego typu czy calsonic. Masz może zdjęcie jak to jest po upchnięciu deski minusowej? Zakładam że nie zmieniałeś belki pod deską i została plusowa?

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 09, 2015, 22:38:04 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Nie wiem ile masz podniesiony ten tunel, ale seryjnie plusowa nagrzewnica jest upchnięta ok. 3-5 cm nad nim, zamontowana na specjalnej blaszce, która ma trzymać ją poziomo. Myślę, że jest jeszcze możliwość zwiększenia tego dystansu jednak wiąże się to z koniecznością modzenia innego nawiewu na nogi, ogólnie dość ciężka sprawa, przynajmniej w Twoim przypadku. Jak chodzi o belkę to nie trzeba jej zmieniać (w sensie z minusowej na plusową, albo w drugą stronę), ponieważ w zasadzie mają one takie same kształty tylko, że plusowa trochę bardziej zachodzi do tył, więc jest większa możliwość ruchu nagrzewnicą za to wiele ciężej założyć minusową deskę, wcześniej wspomniany kolega paweł1989 zrobił taki zabieg u siebie zostawiając minusową belkę pod deskę i się dało, no tylko, że wszystko upchnął dosłownie na milimetry. Tak więc reasumując, szansa na upchnięcie plusowej nagrzewnicy potencjalnie jest pozostaje tylko kwestia, jak bardzo zaawansowaną twórczością się wykażesz :) poza tym sam temat jest stosunkowo mało "zbadany" bo wszyscy raczej przekładali całe wnętrza z minusa na plusa, w drugą stronę znam dosłownie 4 samochody (wliczając mój), które taki zabieg przeszły z powodzeniem.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 10, 2015, 00:20:17 am »

Offline elltry

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 215
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedyś elltry#683
    • Caro Coupe S2000 / Nissan Juke / Honda MSX / Honda TRX
    • Projekt S2000
Thx za info. 3-5cm raczej niewiele mnie ratuje bo tunel jest z 10cm wyższy niż w oryginale:


Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 16, 2015, 00:16:47 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
W końcu mogę to powiedzieć skończyłem remontować atutututu <lol> co prawda jest jeszcze do ogarnięcia wcześniej wspomniany HGF, ale stan jest taki, że do przeglądu można przystępować :) Pracę zakończyłem takimi pięknymi widokami :)


Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 16, 2015, 08:55:27 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja się zastanawiam nad fenomenem obróconej puszki bez gumy, która po za hałasem nic nie daje. A 1.4 jak nie jechało tak nie jedzie. Zreszta dzisiaj dół od 1.6 można kupić za ok. 300zł wiec w 1.4 szkoda się pchać, zwłaszcza że na 3.9 względem GSi różnicy prawie nie ma.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 16, 2015, 09:32:13 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Guma wyleciała, żeby dało się upchać blosa, gdyby nie to to z chęcią bym ją zostawił, bo chcę mieć auto możliwie ciche. 1,6 chciałem wrzucić od samego początku, ba, nawet byłem oglądać jeden silnik, ale po zdrapaniu brudu z nr seryjnego okazało się, że to też jest 1,4 no i cena, póki gość myślał, że to 1,6 to śpiewał za niego 700 jak dowiedział się, że 1,4 zszedł na 400...

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 25, 2015, 22:08:21 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Znów się coś dzieje w temacie, więc najwyższy czas coś napisać :)
Poldek od przeglądu zrobił raptem 70 km... w między czasie prawdopodobnie urwał się przewód od pompy paliwa w baku, przez co na benie nie dycha... i dostał nowy rozrząd + olej (płukankę). Po przejechaniu kolejnych parunastu kilometrów zauważyłem, że w zbiorniczku jest coraz więcej majonezu, a po odkręceniu korka zaczyna bardzo mocno bulgotać i wyrzucać płyn na zewnątrz (niezależnie czy silnik był zimny czy ciepły), w tedy padła ostateczna decyzja, że "robim HGF'a". W związku z czym wczoraj czapa poszła w górę. Obejrzałem uszczelkę... i jestem tak samo "mądry" jak przed rozbieraniem, gdyż pierwszy raz robię taki zabieg i nic podejrzanego nie widzę, więc jak widzicie ewentualne miejsce/a przedmuchów to podpowiedzcie :)
Dół:

Góra:

Może ktoś bardziej doświadczony coś zauważy :)
Natomiast blok bardzo mnie ucieszył, bo na tulejach widać wyraźne ślady honowania, wyczuwalnych luzów na linii cylinder-tłok nie ma :)


Po świętach będę walczył dalej, postaram się sprawdzić czy blok silnika jest prosty/czy nie zapadły się tuleje. Myślę też o lekkim portingu głowicy skoro jest już na wierzchu, ale to zobaczę jak wyjdzie z czasem, bo planuję wymienić uszczelniacze i dotrzeć zawory.
Jak chodzi o zestaw reanimacyjny to padło na Reinza.
W najbliższym czasie wpadnie chłodnica od Bosza i jak wszystko się dobrze potoczy to jeszcze przekładnia ZF.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2015, 22:31:22 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 26, 2015, 00:10:44 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ten silnik pochodzi z poloneza, czy z rovera?Były w poldkach silniki 1,4 na nowszym typie bloku?Myślałem, że tyko ten starszy typ, gdzie tuleje ładnie siedzą u góry na odlewie bloku i nie maja takich tendencji do opadania.
Na uszczelce tam gówno widać, ale ten typ bloku ciężej uszczelnić, bo ma na górze mniej "mięsa" i jak sam piszesz, kwestia opadnięcia tulei.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 26, 2015, 00:34:28 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Cóż ja wyciągałem go z poloneza, aczkolwiek to był taki szacher macher, że nic nie wiadomo, w każdym razie na czapce pisze 95 a auto teoretycznie było 96.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 26, 2015, 00:47:32 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Były w poldkach silniki 1,4 na nowszym typie bloku?Myślałem, że tyko ten starszy typ, gdzie tuleje ładnie siedzą u góry na odlewie bloku i nie maja takich tendencji do opadania.
Były, stary typ bloku był w 94/95, potem już nowy.

Pokaż może zdjęcia głowicy,  bo może się okazać że to nie przez uszczelkę a odgnioty na głowicy.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 26, 2015, 08:24:51 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Aluminium ma taką rozszerzalność termiczną że uszczelka może być wizualnie ok a silnik i tak będzie nieszczelny.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 26, 2015, 09:22:51 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Wydaje mi się, że kwestia jest oderwania silikonu od blachy. jak oglądam sobie tak z ciekawości uszczelkę, to zawsze w którymś miejscu jest oderwane, ale zazwyczaj tylko w jednym. Jednak co za rożnica. ważne, by głowica nie była mocno wygnieciona, a tuleje równo osadzone
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 26, 2015, 12:02:42 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jest i głowica:

Edit:
Obczaiłem dziś blok, okazuje się, że z jakiegoś powodu jest krzywy :( tzn. od strony termostatu szczelinomierz 0.05 nie wchodzi pod przymiar, podobnie na tulejach, natomiast od strony wydechu szczelinomierz spokojnie pod niego wchodził (w miejscach gdzie wkręca się szpilki)... także trzeba będzie coś wymyślić, żeby go splanować.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2015, 15:21:14 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 22, 2016, 01:25:08 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Pożeniłem minusową dechę z plusową nagrzewnicą, póki co z efektu jestem dość zadowolony

Siema sorry za odkop z tamtego roku ale dopiero zauważyłem temat twojej atuwki . Czy mógłbyś rozwinąć temat pożenienia dechy z minusa  z nawiewami plusowymi . Strasznie mi ta decha w moim aucie nie leży ale slyszałem że w cholerę roboty podobno . Przmierzałem na sucho dechę od minusa jak miałem swoją zdjętą i za cholerę nie pasowała na belkę ;/
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 27, 2016, 23:21:59 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Żeby nie było, że temat zdechł.
Silnik poskładany, głowica okazała się być skrzywiona naprawdę solidnie (aż 0,12mm), w głowicy wykonałem lekki porting. Wleciała też chłodnica na dwa czujniki (poszukuję wentylatora od poldorovera jak coś ) Dorobiłem osłonę kolektora wydechowego, co prawda dziełem sztuki to to nie jest, ale swoją rolę spełnia :)

Wpadły też zagłówki na tylną kanapę:

Kierownica od kombi:

No i rzecz najważniejsza zmieniłem nagrzewnicę na Calsonica, tutaj dwie ciekawostki; po pierwsze, jeśli ktoś chciałby przejść z systemu podciśnieniowego na calsonica musi dorobić tylko instalację pod obieg wewnętrzny/zewnętrzny, przy pozostałych wtyczkach wystarczy tylko przelutowanie kostek na przewodach :) A druga ciekawostka jest taka, że ciepłym powietrzem daje tylko ze skrajnych bocznych kratek i "góra/dół", co prawda dziś tak jakby mu nieco przeszło, ale ciekawa sprawa :) Przy okazji wrzucania calsonica zmieniłem kolor podświetlenia klawiszy na pomarańczowy, także teraz jest pico bello bambino.

Dotarły do mnie jeszcze "wykonane na zamówienie unikalne i nie powtarzalne, prosto z Ośrodka Badawczo Rozwojowego" emblematy "FSO Atu", które mam nadzieje niebawem umieścić na klapie.
Metodą prób i błędów doregulowałem LPG także jest w miarę ok.
Przepatrzyłem tylne heble w poszukiwaniu 1. braku hamulca w prawym tylnym kole i 2. przyczyny grzania się lewego tylnego koła. Przyczynę braku hamulca odnalazłem, przyczyny grzania się koła niestety nie, jedynie co udało się zrobić to zminimalizować zjawisko, przynajmniej tymczasowo.
Wyruszyłem w dziewiczy rejs w trasę 20 km w jedną stronę, jedyna usterka jaka mnie spotkała w drodze to... zniknął mi boczny kierunkowskaz :)

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 28, 2016, 00:01:12 am »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Jak to wygląda za dnia?

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 28, 2016, 00:52:25 am »

Offline THRBB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 329
    • atu minus 97'
Panowie, czemu nie składacie na metalowej od Land Rovera? Co z tego, że kosztuje 2 paczki jak rozwiązuje problem HGFa niemal dożywotnio?

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 28, 2016, 13:08:17 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jak to wygląda za dnia, zupełnie normalnie ładnie i pięknie :) Czyli tak:


Brakuje jeszcze ramki od panelu nawiewu, której póki co jeszcze nie założyłem ze względu na to, że w fazie "testów" kilka razy musiałem zdejmować i zakładać panel, żeby coś poprawić itp., a dużo łatwiej się to ściąga kiedy nie ma ramki, a potem już mi się nie chciało tego robić.
Co do uszczelki, wpakowana jest rzekomo wzmocniona od reinza za calutkie 360 zł (cena za komplet uszczelek do samej czapy + uszczelkę w płynie, też reinza). Coś takiego:


Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 28, 2016, 13:35:48 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ale żeś się uparł na minusowanie tego środka  :P ale cóż, każdy ma swój gust.Tylko ta ramka w konsoli środkowej od plusa dziwnie wygląda.Nie pasuje zbytnio do reszty, ale inaczej się nie da.Ty wolisz środek minusa, ja plusa i tak już musi być  :-) Jak już tak minusujesz, to może orciari na niego?
Teraz, jak już masz czym jeździć, to daj znać, jak byś się kręcił w okolicy, to bym na Statoila podjechał, tam gdzie ostatnio.

Odp: Polonez Atu+ 1.6 GSI ---> Atu- 1,6 GSI ---> Atu- K16 by Gomulsky
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 28, 2016, 14:48:24 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Też o tym myślałem, ale jeszcze są felgi do renowacji i pasuje ogarnąć jakieś ogumienie na lato bo to co mam to tak jeszcze góra jeden sezon i to z przymrużeniem oka :P Także dokładki będą musiały poczekać, zwłaszcza, że tak po prawdzie to jeszcze muszę wymienić 3 na 4 drzwi...
Jak będę się wybierał do Szczucina to na pewno dam znać :)
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2016, 14:50:13 pm wysłana przez Gomulsky »