Autor Wątek: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k  (Przeczytany 74800 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 28, 2015, 22:03:55 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Z tą uszczelką to mnie zaskoczyliście, nawet nie patrzyłem ile tam jest śrub, w razie czego mam kilka innych, muszę się przyjrzeć czy 2 czy 3 śruby.
Mam prawie nowe stalówki ale leżą w firmie gdzieś głęboko w magazynie i nie za bardzo mam je jak wytargać w tej chwili więc wpadną ALU Plusowe:)
Klocki Fomar? Co z nimi nie tak? Po prostu takie leżały na półce w garażu.  ]:->

/ I tym sposobem wydziergałem 500 postów na tym forum / <lol2>
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 28, 2015, 22:27:49 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Klocki Fomar? Co z nimi nie tak? Po prostu takie leżały na półce w garażu.
Znam je pod nazwą klocki hamulcowe firmy melodia:)Dokup sobie TRW bo są i jakość dużo lepsza od fomara

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 28, 2015, 23:07:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w GLE to masz na 3 sruby,
ale olej ta uszczelke,bo do nowego termostatu nie jest potrzebna
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 28, 2015, 23:20:13 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P

Klocki Fomar? Co z nimi nie tak? Po prostu takie leżały na półce w garażu.  ]:->

/ I tym sposobem wydziergałem 500 postów na tym forum / <lol2>
Tak jak u mnie klocki Tomex i nie wiadomo co zrobić wrzucić szkoda , zakładać też nie chce względu na jakość.

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 29, 2015, 03:08:20 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
w GLE to masz na 3 sruby,
ale olej ta uszczelke,bo do nowego termostatu nie jest potrzebna
nie byłbym taki pewien. dawno temu kupiłem do poloneza nowy termostat. elegancko wyczyściłem obudowę z osadów, poskładałem wszystko w całość i ciekło. po dorobieniu uszczelki z bloku technicznego i posmarowaniu odrobiną silikonu i problem ustał. nie przeczę, że teoretycznie papierowa uszczelka, nie jest potrzebna, ale jakość fso... i mamy problem.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 30, 2015, 23:41:55 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Idziemy jak burza <lol>, w Polonezie zostały od wczoraj wymienione części eksploatacyjne i wykonane następujące czynności

- 4 tarcze i klocki hamulcowe /Fomar przód, tył TRW/
- nowy termostat Mera 85 St
- nowy wyłącznik termiczny
- zlutowana chłodnica
- założone 4 nowe opony zimowe 165/80/13 Dębica Frigo + AF
- 4 nowe amortyzatory olejowe KYB
- nowa listewka ozdobna błotnika

Jestem zachwycony jego stanem blacharskim, po bliższych oględzinach nieco zapuszczonego auta nie widać śladów korozji, wszystko wygląda dziewiczo :). Muszę odwiedzić "dziadka" od którego mam samochód, mam nadzieję że znajdą się zagubione piloty do alarmu / centrala bowiem otwieranie kluczykowe przy -5 StC. doprowadza mnie do szału... <rotfl2>

Plany na nowy rok - odwiedziny blacharza celem usunięcia wgniecenia na drzwiach i zaproszenie kolegi detailera - samochód jest cały porysowany i zmatowiony od wycierania na sucho ponadto miał bliskie spotkania z jakimiś krzakami, wszędzie pełno śladów i zarysowań. Będzie detailingowe mycie, glinkowanie, i korekta lakieru <spoko>

Taki nieco zapuszczony i brudny na nowych alufelgach z nowymi oponami wygląda nienaturalnie <cwaniak2>. Świetnie działa ogrzewanie, silnik wreszcie trzyma 90 Stopni mimo sporego mrozu u nas.















« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2015, 23:44:26 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 31, 2015, 00:48:19 am »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Świetna sprawa, to mi się podoba :) Kolekcjonujesz FSO, i jeździsz dziennie FSO :) Tak ma byc!

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 31, 2015, 01:38:26 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tylek cos wysoko stoi jak na resory 2piorowe,
oj domaga sie on butli w bagazniku ;>

a tak to ladnie sie prezentuje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 31, 2015, 09:29:02 am »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
No proszę stan lepszy od niejednego niskoprzebiegowca nawet ramki drzwi ok <spoko>
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 31, 2015, 12:11:55 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
tylek cos wysoko stoi jak na resory 2piorowe,
Mój GTI też tak stoi
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 31, 2015, 20:00:45 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Zrobiłem dzisiaj wypad autostradowy, łącznie ok. 100 km. Fajnie przyspiesza, nie dławi się, silnik rozjeżdżony i dobrze dotarty, czuć że 1,6 na gaźniku ma sporą moc i niezłą charakterystykę.  Rozpędziłem auto do 140 km/h. Normalna całkiem przyjemna jazda 120-130 km/h nie jest problemem.
Cieszę się że mostu nie słychać jak ma to miejsce np. w niskoprzebiegowym ATU, skrzyni też. Zatem kolejne miłe zaskoczenie.

Zaskoczony na plus oponami. Nie słychać ich prawie wcale, zero wibracji, dobre prowadzenie na suchym (było -7 St.C.).

Znalazłem w szpargałach bagażnika książeczkę gwarancyjną, instrukcję i jakieś faktury.  W pierwszym roku zrobił 5 tys km. W 1997 roku miał już przejechane 18 tys km. Na gwarancji coś było sprawdzane w zawieszeniu, wymienione sprzęgło oraz naprawiany wał napędowy.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 31, 2015, 20:26:36 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Jak działa ogrzewanie  ?

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 31, 2015, 20:36:54 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Zastanawiam się jakie masz odczucia jak przesiadasz z nowego auta do poloneza ? 

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 31, 2015, 21:23:46 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Ogrzewanie: po wymianie termostatu przy -7 musiałem ustawić na 3/4 gwizdka i minimalny nawiew bowiem było za ciepło. Widać różnicę między nowoczesnymi pojazdami w kwestii rozdziału powietrza w kabinie, trochę zmarzły mi paluchy u nóg ;-|

Porównanie ze współczesnymi autami? Hmm...Polonez wbrew pozorom ma zalety których nie ma wiele współczesnych wozidełek np. bardzo cenię komfort wybierania nierówności. Od Poloneza zaczynałem, w latach 1997-2000 było to moje pierwsze i podstawowe auto, mam taką swoją opinię wyrobioną na podstawie jazdy tym dosyć topornym, średnio się prowadzącym ale do opanowania autem "jak nauczyłeś się jeździć Polonezem, ogarniesz wszystko co ma 4 koła" <spoko>
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 01, 2016, 02:38:15 am »

Offline THRBB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 329
    • atu minus 97'
Trafiła się dobra partia blachy w fabryce <lol2>

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 01, 2016, 12:29:27 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Widać różnicę między nowoczesnymi pojazdami w kwestii rozdziału powietrza w kabinie, trochę zmarzły mi paluchy u nóg ;-|
Czyli nie jestem sam z tym problemem  :d

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 03, 2016, 09:11:23 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Podziwiam to auto i trochę zazdroszczę... Sam szukam teraz zdrowego L115 dla siebie i żony... Kiedyś mieliśmy taki i wspominamy go najmilej ze wszystkich jakimi jeździliśmy... Tyle, że nasz był XII 95' na lucasie rover z LPG i wnętrze IGS... i takiego szukam.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 03, 2016, 22:26:27 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Podziwiam to auto i trochę zazdroszczę... Sam szukam teraz zdrowego L115 dla siebie i żony... Kiedyś mieliśmy taki i wspominamy go najmilej ze wszystkich jakimi jeździliśmy... Tyle, że nasz był XII 95' na lucasie rover z LPG i wnętrze IGS... i takiego szukam.

Mam taki prospekt, L-115 z Roverem i na Rialach,  wstawię jak znajdę w szpargałach.

Dzisiaj odpaliłem Poldka po kilkudniowym postoju. Temperatura -13 stopni, od kilku dni nie było cieplej niż -9 więc wszystko zastygnięte na amen.
Włożyłem aku które ładowałem prostownikiem w domu bo wydawało mi się jak ostatnio odpalałem to wolno kręcił.
Dzisiaj zdziwiłem się bowiem mimo świeżutkiego aku, wciśniętego sprzęgła kręcił dość słabo, nie mniej w końcu zapalił. Po odpaleniu chodził jakby na 2 cylindrach, zgasł, jeszcze ze 2 próby i zaczął chodzić normalnie. Wiem że jest zalany Lotosem 15W40, chyba zaleję mu Motula 10W i wymienię świece / kable bo słabo wyglądają. Boję się że gdyby było w nim słabsze AKU to by nie odpalił.
Jak Wam odpalają Poldki w takich przecież jeszcze nie ekstremalnie niskich temperaturach?
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 03, 2016, 23:46:53 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jak Wam odpalają Poldki w takich przecież jeszcze nie ekstremalnie niskich temperaturach?
Wąski zakręcił 2 razy i brakło prądu, kombi jakoś zakręcił i załapał, ale też bez szału, wszystko przy ok. -8 stopniach. Co ciekawe, ta dwucylindrowa "bestia", która jeszcze przez jakiś czas będzie pełnić rolę mojego dupowozu zaraz po włożeniu akumulatora (trzymałem go w domu, żeby na mrozie nazbyt nie osłabł) na ssaniu łapała praktycznie po 4-5 obrotach przy jedynych 13 kreskach poniżej zera.

Odp: FSO Polonez CARO 1,6 GLE 1994 srebrzysty - by Tomek_k
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 03, 2016, 23:55:46 pm »

Offline Blackbull

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu-
U mnie przy -17°  po podlaniu reduktora zapalił po kilku obrotach tylko troszkę głośno pracował z początku. Oczywiście palony z gazu