Słyszałem o patencie polegającym na dodaniu smaru grafitowego do Hipola żeby wyciszyć most, ale również że most tak potraktowany się przegrzewa więc nie uskuteczniałem tego.
dawno dawno temu, czyli bedzie z 17lat wstecz, postanowilem kupic puszke towotu, zeby smarowac rozne rzeczy : gwinty srub, jakies lozysko itp.
wpadam na stacje benzynowa, a tam kilka rodzajow, wiec jest problem, zatem czytam,
na grafitowym napisane jest, ze pracuje do 60*C i nie stosowac do lozysk tocznych i mechanizmow precyzyjnych,
na ŁT43, ze pracuje do 120*C i jest do lozysk,
duza pucha dowolnego kosztowala ~7pln ,wiec kupilem grafitowy i ŁT43 ,byly jeszcze jakies dwa rodzaje o posrednich "wlasciwosciach",
dzisiaj sie dziwie po co oni w ogole produkowali i sprzedawali smar grafitowy, ktory jest do dudy (tak, smaruje sobie narty i nie tylko
) ,skoro rownolegle mieli smary o lepszych wlasciwosciach i w tej samej cenie,
wtedy nie dziwilem sie w ogole, bo od starych mechaniorow slyszalem,ze do lozysk to sie daje grafitowy
dobrze ze przeczytalem etykiete i wzialem jeszcze ŁT43,
zapewne grafitowym smarem smarowalo sie kiedys wszystko, a wiec i lozyska, ale tuz po wojnie, gdy nic lepszego nie bylo produkowane i oczywiscie przed wojna, gdy smar grafitowy byl nowym super smarem stalym,
ale po roku 2000 producent wyraznie ostrzegal, by tego produktu do lozysk i przekladni nie stosowac,
nie przegrzejesz mostu pchajac do niego smar grafitowy, problem jest tego typu, ze skoro ma pracowac w temp. nizszej niz 60*C, to latwo sie domyslic, ze powyzej tej temp. ulega szybszemu utlenianiu, a ze ma bardzo duzo wegla w sobie, to produktem tego utleniania sa gazy - to co pozostaje po reakcji w formie polplynnej nie wiadomo jakie ma parametry i wlasciwosci smarne,
kiedys wcisnalem do mostu spora kupke ŁT43, zeby go wyciszyc, czy raczej sprawdzic, czy ucichnie i nic to nie dalo, wiec nie wierze w zadne wyciszanie zageszczami,
ale kazdy moze sie sam przekonac, tylko zamiast wciskac smary, proponuje użyć motodoktora, puszka 440ml, wiec jeszcze 800ml hipolu i mozna sprawdzac,czy most wyje inaczej