Autor Wątek: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek  (Przeczytany 30219 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11485
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 18, 2016, 13:34:33 pm »
80kkm i juz mial wymieniane koncowki wahaczy   ;-|  po kocilbach caly czas jezdzil  <co>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 18, 2016, 17:16:26 pm »
Z tym to różnie bywa. Jedne wytrzymają inne nie. Ale z rok pomykał w wawce. Wcześniej na wsi.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4721
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 20, 2016, 12:11:15 pm »
Gumę ze starości szlag trafia, weź też pod uwagę KGB, że tym autem jeździł wnuczek :P Dawno temu na którymś forum opisywano przypadek praktycznie nieużywanego Rovera którego odziedziczył nastolatek po dziadku. Typ doprowadził do tego, że po 10 tys. km silnik miał luzy na sworzniach tłoków.

Po zdjęciach patrząc, wydaje się że nadwozie zachowało się b. dobrze.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 22, 2016, 14:40:23 pm »
Na to wygląda że buda jest ok. Teraz auto czeka na pełniejszy portfel. Poleci na remont silnika najpierw. Założę nowe resory i nowe hamulce. Może trzeba będzie też wymienić sprzęgło. Wymienic albo dolać oleju do skrzyni i tylnego mostu. Potem kolejny etap to lakierowanie poldasa.

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 25, 2016, 12:48:52 pm »
Zaczynam powoli obmywać podłogę. Jakieś miejsca do zeszlifowania się ukażą na pewno jak na tym foto z przodu. Ale myślę że nadal jest to kropla w morzu  <lol>


Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4721
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 26, 2016, 11:31:51 am »
Wygląda b. dobrze. Ściany grodziowej nie rozbieraj, nic tam złego nie będzie, a to wygłuszenie jest b.ciężkie i trudne do dostania. Od środka pomaluj tylko lakierem. Otwory w podłodze można zaślepić żywicą, one nie są do niczego potrzebne, tylko niszczą wygłuszenia umożliwiając dostęp wilgoci.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2657
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 26, 2016, 12:13:48 pm »
Otwory w podłodze można zaślepić żywicą, one nie są do niczego potrzebne, tylko niszczą wygłuszenia umożliwiając dostęp wilgoci.
Otwory są potrzebne, odprowadzają wilgoć.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2016, 12:47:16 pm wysłana przez Trojan »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2955
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 26, 2016, 12:22:42 pm »
tak, tak, oczywiście.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4721
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 26, 2016, 18:49:11 pm »
Otwory są potrzebne, odprowadzają wilgoć.

Raczej doprowadzają.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2657
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 26, 2016, 21:26:07 pm »
Jak masz przeciek np z nagrzewnicy czy wody z podszybia to raczej odprowadzają a czasami nie od razu zauważa się takie rzeczy.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6476
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 26, 2016, 23:39:07 pm »
Szczególnie jak są zaklejone matami bitumicznymi. U mnie auto stało całą zimę bez wnętrza to na podłodze skropliło się dobre kilka cm wody...
Te otwory były wykorzystywane do odprowadzania nadmiaru farby po kąpieli nadwozia w wannie z antykorozją.

Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11485
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 27, 2016, 01:09:45 am »
gdy we wnetrzu jest cieplej niz na zewnatrz, to wilgoc otworami z wnetrza ucieka,
kiedys byly zapewne wykladziny,ktore przepuszczaly wode i ta woda musiala sie wydostac z samochodu,
te nowsze wykladziny sa od spodu powlekane jakims plastikiem,wiec wody nie powinny przepuszczac, ale otwory zostaly - trudno,z jednej strony auto nie moze robic za amfibie, ale z drugiej strony zagraniczne wcale takiej funkcji nie maja mimo braku otworow,
wiec w sumie te otwory bardziej pomagaja niz przeszkadzaja i szkoda tracic czas na zaklejanie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6476
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 27, 2016, 09:16:11 am »
Zachodnie też mają tylko po złożeniu wszystkie otwory technologiczne zatykane są odpowiednimi korkami...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11485
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 27, 2016, 11:52:39 am »
otwor technologiczny zatkany korkiem nie wypuszcza wody ze srodka i moze nawet nie wpuszcza, wiec to nie to samo,
przekonalem sie o tym na wlasnej skorze dzieki szyberdachowi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4721
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 27, 2016, 22:04:20 pm »
Tam nie ma prawa się woda znaleźć, bo niszczy wygłuszenie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 28, 2016, 11:31:50 am »
Jeśli chodzi o otwory w podłodze te trójkątne to one są do zaspawania bo na nich jest szczelnie naklejona mata bitumiczna czy jak tam się ona nazywa i te otwory w tym przypadku juz nie działają nic a nic. Nic nie odprowadza bo są zakitowane smołą.

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 638
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 28, 2016, 18:16:27 pm »
Ja tez jestem zwolennikiem zaklejenia lub zaspawania tego.

Juz tlumacze bez zbędnej ideologi. Dwa auta. Jeden zaklejony drugi nie. Po zimie byla roznica i to znaczna. Zero rdzy w zaklejonym kontra rudo jak skurczubyk w otwartym.

Jak dach w domu komuś przeceka to przeciez nikt nie robi otworów w podłodze.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11485
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 28, 2016, 18:32:38 pm »
Jak dach w domu komuś przeceka to przeciez nikt nie robi otworów w podłodze.
ale jak w srodku nachucha, to bez wentylacji bedzie mial saune ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 29, 2016, 12:30:38 pm »
Te otwory są w każdym caro zaklejone matą bitumiczną a więc nie spełniają żadnej roli. Tak było u mnie. Aby sie do nich dostac musiałem rwać,skrobać i zmywać nitrem tą matę smolną. Co innego może jak by była tam materiałowa mata bezpośrednio na nich. Wtedy by może i wentylowały coś. Ale jak są zakitowane smołą to nic nie dają.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2016, 12:32:10 pm wysłana przez łapek »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Odp: Polonez Caro 1.6 GLI 1995 by Łapek
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 09, 2016, 11:36:12 am »
Podłoga przygotowana do prac blacharskich na tip top. Ale najpierw remont silnika i czyszczenie jego elementów wraz z komorą.