Autor Wątek: 125p 2.0 EfI  (Przeczytany 9238 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2691
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 06, 2016, 04:32:55 am »
Rozrusznik nie bije o belkę, wygląda to tak na zdjęciu.
Poza tym zauważyłeś wszystkie rzeczy które są do poprawki  <uoee>
Łapy poduszek będą przerobione, podobnie jak poduszka skrzyni. Niestety nie mam na to na razie pomysłu.

Motor  proponuje jeszcze minimalnie podnieść. Minimum luzu to ok 12mm moim zdaniem.
Poduszki poldkowe wywal od razu - wytrzymają tydzień może. Proponuje poduszki silnika od BMW M20 nr części 11811132321 -są jak poldkowe tyle ze lite i ciut wyższe. Łapy silnika zrób od zera z blachy 4 mm. Wykorzystaj wolne gwinty w bloku wg potrzeb.
Co do poduszki skrzyni proponuje tez poduszki od skrzyni z bmw np z e36  nr części 22316799331. Z jednej strony tej dłuższej powinno dać rade złapać otwory w skrzyni(inna średnica wiec potrzebne tulejki) a z drugiej dorabiasz łapę w postaci płaskiej blachy 4mm  z powierconymi otworami tak coby z jednej strony pasowało na skrzynie a z drugiej na 4 otwory w podłużnicy. Jak dalej jest za wysoko to musisz już opuszczać samą łapę. Rozumiem ze ori puduszki z forda nie da rady zastosować ? Masz MT75 z takim dodatkowym dystansem ?
Skrzynie faktycznie są w wersji na linkę i na hydraulikę. Te drugie są chyba nawet ciut dłuższe,  ze względu na dwumasowe koło zamachowe które jest grubsze. Mocowania do bloku i wału są te same. Dzwon jest zintegrowany wiec nie da rady przerobić na linkę
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2016, 04:44:27 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Offline lukasz190

  • OHV Power
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 216
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 06, 2016, 12:16:00 pm »
http://fiat125p.pl/kolo.html Paleta w jakiej wychodziły Fiaty 125p w ciągu całej produkcji.
Mi osobiści pasowałby kolor L70, lub F456, chociaż F618 też jest nietypowy bo tylko przez dwa lata nim lakierowali, ale wybór należy do ciebie

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 08, 2016, 19:50:36 pm »
Poduszki skrzyni , tak się składa że nawet już mam takie jak napisałeś.
Niestety moja kasta była spawania w miejscu gdzie przychodzi poduszka. Musiała się chyba kiedyś odkręcić i piekło ucho, taka już do mnie trafiła. Będę musiał dać jakieś wzmocnienie w tym miejscu bo boję się że jak postawię ją na dwóch poduszkach to znowu pęknie. 
Faktycznie między skrzynią a ori poduszką jest łącznik.
Co do poduszek silnika, właśnie nie wiedziałem jakich użyć.  Dzięki za namiar,  myślę że wykorzystam  :]
Ta paletę znam już prawie na pamięć  <lol2> brałem nawet pod uwagę kolor L70, lubię kanty w tym kolorze, tylko że mam golfa w podobnym odcieniu. Waham się jeszcze nad oryginalnym kolorem, ale raczej będzie Yb.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2016, 19:59:27 pm wysłana przez tyfer »

Offline bred

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 222
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez fiat syrena tarpan
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 15, 2016, 15:25:20 pm »
A jak z prędkościomierzem? działa? Pytam ponoć coś trzeba kombinować żeby nie przekłamywało.

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 15, 2016, 16:55:50 pm »
Prędkościomierz nie jest podłączony.  Faktycznie przełożenia są różne i będzie pokazywał mniej więcej połowę faktycznej prędkości.  Nie wiem za bardzo jak to rozwiązać mechanicznie. 
Skrzynia ma dodatkowo impulsator elektroniczny i myślę że założę jakiś elektroniczny licznik.  No chyba że wymyślę jakieś rozwiązanie przekładni licznika <co>

Offline bred

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 222
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez fiat syrena tarpan
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 15, 2016, 19:56:03 pm »
A w poldofordzie jak to było rozwiązane?
Inne przełożenie ślimaka , jakaś redukcja?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2016, 20:00:26 pm wysłana przez bred »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 15, 2016, 20:25:59 pm »
W poldofordzie były zdaje się dodatkowe przekładnie . Niestety są praktycznie nie do zdobycia.  ponad to były tam chyba stosowane skrzynie N9 a nie mt75, chociaż to musiałby ktoś potwierdzić, nie mam pewności.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6341
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 16, 2016, 08:57:48 am »
Tak. W poldfordzie była dodatkowa redukcja do prędkościomierza. Problem można rozwiązać na dwa sposoby. Pierwszy to montaż prędkościomierza z forda. Drugi to zabawa z licznikiem sterowanym z impulsatora. Niestety oba sposoby nie podejdą do kreski śmierci.

Ostatecznie to zabawa mikroprocesor biorący sygnał z impulsatora i sterujący prędkością obrotową jakiegoś silniczka krokowego choćby ze starego cdromu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 16, 2016, 09:06:48 am »
A właśnie na kresce mi zależy... Mam pewien pomysł,  ale niestety na montaż elektronicznego licznika. Zobaczymy, może w między czasie wymyślę coś lepszego.

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 980
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 16, 2016, 12:37:21 pm »
Tak. W poldfordzie była dodatkowa redukcja do prędkościomierza. Problem można rozwiązać na dwa sposoby. Pierwszy to montaż prędkościomierza z forda. Drugi to zabawa z licznikiem sterowanym z impulsatora. Niestety oba sposoby nie podejdą do kreski śmierci.

Ostatecznie to zabawa mikroprocesor biorący sygnał z impulsatora i sterujący prędkością obrotową jakiegoś silniczka krokowego choćby ze starego cdromu.
Reduktor będzie chyba łatwiejszy. Kółka z kserokopiarki/drukarki.

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 16, 2016, 14:21:54 pm »
Potrzebne jest przełożenie mniej więcej 1:2 dokładnie musiałbym sprawdzić.  najtrudniej będzie znaleźć jakieś zębatki znaleźć. Zobaczymy,  fajnie jakby to działało.

A może ktoś ten temat przerabiał już i mógłby coś podpowiedzieć?  ;>

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2691
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 16, 2016, 23:09:05 pm »
mikroprocesor biorący sygnał z impulsatora i sterujący prędkością obrotową jakiegoś silniczka krokowego choćby ze starego cdromu.

Silnik z CD to silnik  BLDC a nie krokowy ;) Krokowy się nie nadaje do tego- sprawdzałem - pokaże max 50Km/h może 60Km/h. Musi być silnik BLDC lub normalny DC sterowany PWM. Tak czy inaczej bez mikrokontrolera się nie obejdzie. Na tą chwile nie mam pomysłu jak połączyć silnik z licznikiem. Reszta to już stosunkowo  małe piwo mając sygnał ze skrzyni czy mostu co nie oznacza ze jest to prosta robota bo trzeba np napisać procedury dekodujące  i uśredniające pomiar  z czujnika tak samo sterujące silnikiem aby działał "normalnie" a skokowo. Jakieś redukcje na kółkach domowej roboty odpadają bo padnie to szybciej niż wypijecie piwo. Fabrycznie w poldofordzie była montowana redukcja na wyjściu ze skrzyni. Powodzenia w szukaniu :] Do MT75 tez spasuje na 90 % ponieważ linki są te same. Dodatkowo np w automacie A4LD jest tak ze czujniki linka/elektroniczny są zamienne ze sobą byle kółka miały ta sama ilość zębów. Przełożenie licznika ford to 625 :1, w polonezie 1000:1, lada 1020 :1
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2016, 23:20:43 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 16, 2016, 23:45:26 pm »
Ja sobie wymyśliłem, żeby założyć uniwersalny komputer pokładowy i wcisnąć go w obudowę na przykład od ekonomizera  <cwaniak2>
Sprawa prędkości i przebiegu będzie załatwiona,  dodatkowo ma jeszcze kilka ciekawych funkcji. 
Mimo wszystko jednak fajnie gdyby normalny licznik udało się uruchomić.
Fakt, że oryginalną przekładnie od poldoforda, to najłatwiej pewnie z poldofordem kupić będzie  <uoee>
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2016, 23:48:45 pm wysłana przez tyfer »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 17, 2016, 13:49:11 pm »
Mam pytanie z innej beczki,  czy kolor giallo positano i Yellow Bahama to jest ten sam odcień?  Koleś od mieszania farb nie znalazł Yellow Bahama tylko 208 giallo positano.

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2953
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 17, 2016, 13:50:37 pm »
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 17, 2016, 14:06:30 pm »
Tak,  odwiedzałem tą stronę.  Zwątpiłem, bo to chyba jedyne miejsce, gdzie nazwy te są stosowane zamiennie. Nie widziałem na żywo żadnego ori BY i trudno mi się odnieść.

Offline bred

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 222
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez fiat syrena tarpan
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 19, 2016, 02:53:37 am »
Jakby udało Ci się  rozkminić problem niedziałającego prędkościomierza uśmiechnę się do Ciebie.
W moim fiacie z identycznym motorem i skrzynią też nie działa prędkościomierz
Oczywiście koszty pokryję
pzdr

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 19, 2016, 16:06:07 pm »
Jeśli chodzi o pomiar prędkości, skupię się pewnie bardziej na montażu tego komputera, tak jak pisałem wcześniej.  Gdyby jednak udało się ogarnąć ori licznik to na pewno będę się chwalił  :]

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 21, 2016, 01:18:52 am »
Szukam schematu instalacji do atu plusa,  przeglądnąłem już chyba cała dyskietkę z netem ;>
Czy istnieje w ogóle taki schemat?
Chciałem podłączyć u siebie wycieraczki z atu plusa bo moje są martwe a z atu mam wszystko.  Nie wiem jak podłączyć ten "mikroprocesor"  :-)
Bez tego pewnie też dam radę, ale było by łatwiej.
Pomożecie?  <mysli>

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 263
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 24, 2016, 14:45:04 pm »
Miałem ten sam problem z licznikiem
w skrzyni był czujnik elektryczny, wyrzuciłem go i w jego miejsce wstawiłem slimak napedu predkościomierza z poloneza/fiata, przekombinowałem zębatke tą z forda na ślimak fiata, zrobiłem tulejke która centruje ślimak i ustawia go na odpowiednią głębokość w skrzyni
efekt jest taki że licznik wyskalowany w km/h pokazuje tak jakby był w milach czyli jakąd według gps 100km/h licznik pokazuje 60
przełożenie dyferencjały 3:15 (bmw 2.0) koła 185/45r15
Moc V-ki