Autor Wątek: 125p 2.0 EfI  (Przeczytany 8433 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 24, 2016, 14:54:32 pm »
Nie źle to wykombinowałeś  <spoko> wolałbym jednak zostawić ten czujnik elektryczny, przyda mi się . Zobaczymy, mam jeszcze trochę czasu zanim będę potrzebował licznika  :]

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 24, 2016, 15:11:50 pm »
z wycieraczkami z plusa nie jest tak łatwo - musisz mieć mikroprocesor z plusa, do tego pająka też z plusa i silniczek z plusa , inaczej klocki nie będą pasowały, przerabiałem ten temat w swojej wiązce - więc napisz najpierw co masz i z czego i dopiero będziemy kombinowali jak to poskładać :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 24, 2016, 15:19:03 pm »
Panowie , takie moje zboczenie zawodowe (mechatronik ) aby tak założyć przetwornik z sygnału elektrycznego na obrotowy ? lub kupić sobie np Mikrokontrolera stm 32 , napisać program że na 10km/h potrzebujemy x sygnałów z czujnika który jest w skrzyni lub moście , któym nam przetworzy na ruch obrotowy silniczka na 12v.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 24, 2016, 15:45:51 pm wysłana przez OTRO »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 24, 2016, 15:44:58 pm »
Z atu plusa mam wszystko, dosłownie  :d szukam tylko schematu żeby ten mikroprocesor podłączyć  :] na upartego dojdę do ładu bo mam całą wiązkę,  ale ze schematem było by szybciej

Co do licznika to na mechatronice nie znam się wcale, jeśli mógłbyś rozwinąć temat, chętnie przyswoję trochę wiedzy  :]

A tak ogólnie to dla wszystkich Wesołych Świąt  <cwaniak2>

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 24, 2016, 16:06:05 pm »
tu masz schemat podłączenia mikroprocka w instalację:



najlepiej jakbyś sobie z wiązki z plusa wyciągnął kabelki idące od silniczka, do pająka oraz skrzynki z bezpiecznikami oraz zbiornikiem spryskiwaczy i to spiął z wiązką
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 24, 2016, 16:12:00 pm »
No to teraz jestem w domu, dzięki  :]

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 24, 2016, 18:32:39 pm »
myślę że poza wycieraczkami mógłbyś jeszcze podpiąć sterowanie lampką oświetlenia ew grzanie tylnej szyby - o ile nie wkurwiałoby Cie samoczynne jej załączanie ;) aaa jeszcze jedno ten moduł używa kontrolki ciśnienia oleju do sygnalizacji czy silnik pracuje czy nie , pin 15 to plus po stacyjce

« Ostatnia zmiana: Grudzień 24, 2016, 18:38:45 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 24, 2016, 18:53:50 pm »
Myślę że podepnę wszystko co się da  :]

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 24, 2016, 19:16:03 pm »
kierunki będzie problem - musiałbyś dać przełącznik awaryjnych z plusa - inaczej tego prosto nie podepniesz
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 24, 2016, 19:29:01 pm »
Może uda się to jakoś zrobić na wyłączniku od 125p, lepiej by to wyglądało.  Lampkę i szybę na pewno podłączę  :] może jeszcze kontrolę stopu

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 597
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 25, 2016, 00:42:16 am »
W sprawie licznika odezwij się do gostka pod nickiem Yamp . Robił swapa na R32 do kredensa i ogarnął tam jakoś własnie elektronicznie licznik podzrucę ci link do tematu z forum o kredensach może coś z jego tematu ci się przyda  .

http://www.fiat125p.com/viewtopic.php?f=29&t=297&sid=63c4dd50074448a8582e56e923e67382
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 25, 2016, 00:59:23 am »
W sprawie licznika odezwij się do gostka pod nickiem Yamp . Robił swapa na R32 do kredensa i ogarnął tam jakoś własnie elektronicznie licznik podzrucę ci link do tematu z forum o kredensach może coś z jego tematu ci się przyda  .

http://www.fiat125p.com/viewtopic.php?f=29&t=297&sid=63c4dd50074448a8582e56e923e67382
Jak dobrze pamietam , licznik odkrywał rolę ozdoby w autcie , mówił to któryś odcinku legend prl , a po drugie wątpię  że odpowie,,ostatnia wizyta to ,,5 lut 2016, o 21:10 ,,

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 25, 2016, 12:48:40 pm »
zegary to dalej tzw "temperatura" ?
"jest ryzyko , jest zabawa"

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 25, 2016, 14:07:35 pm »
Tak,  z okrągłym było by łatwiej, zależy mi jednak na termometrze

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 597
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 25, 2016, 19:57:02 pm »
Czy ja wiem ? Z filmików co widziałem to prędkościomierz podłączony na sucho działał jedynie przekłamywał licznik przebiegu . Sam nie wiem raz to auto w życiu pod FSO widziałem  więc nie było mi dane  zapytać właściciela czy to działa .  Cóż rozumiem że zależy ci na termometrze  . W sumie wpadł by trochę dziki pomysł (oczywiście  nie wiem czy do wykonania czy nie bo się nie znam za bardzo na elektronice ) Gdyby się udało dobrać jakiś czujnik który przelicza impulsy z skrzyni (Ja w atu z roverem mam czujnik prędkości z abimexa podpięty pod UKP i pokazuje prędkość ale to niestety u ciebie odpada ze względu na inną skrzynię )  i dorwać schemat powiedzmy takiego licznika z VW
 
 i na podstawie obrotka spróbować zrobić coś podobnego na drukowanej płytce w liczniku do kanta (w końcu licznik jak i obrotek ma podobne działanie) bo im większa prędość/obr tym bardziej wysuwa się pasek . Może wpadłem na szalony i chory pomysł ale może jak by ktoś kto się zna na elektronice przysiadł nad tym to może by to zdało egzamin .
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2016, 20:12:49 pm wysłana przez Macfly »
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10983
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 25, 2016, 20:29:07 pm »
zrobienie malej przekladni z kolek zebatych od drukarki,xero czy innego elektrosmiecia to problem umiarkowany - mozna sie wspomoc zestawem maly technik, ostatnio nawet w Biedzie widzialem reaktywacje ,szkoda ze polski producent,a nazwy maszyn budowlanych po angielsku,

zastosowanie silnika elektrycznego sterowanego PWM to troche bardziej ambitny projekt,ale jak najbardziej wykonalny,
nie ma co dywagowac na innymi rozwiazaniami,jezeli ktos chce zachowac oryginalny licznik - trzeba myslec nad parametrami tych dwoch rozwiazan
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1912
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 25, 2016, 20:42:53 pm »
A nie lepiej byłoby zastosować jakiś silnik krokowy napędzający licznik wraz z układem przeliczającym impulsy z VSS na obroty silnika krokowego, zamiast kombinować z PWMem i standardowym silnikiem DC?
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6589
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 25, 2016, 21:25:25 pm »
180km/h to jakieś 50m/s. Przy 625 impulsach na km mamy ok 32 impulsów ze skrzyni na każdą sekundę. Licznik df-a potrzebuje wtedy 50 obrotów. 50 obr/s to daje 3000 rpm. Nie wiem czy istnieje taki krokowiec który uciągnie 3000 obrotów na minutę.

Osobiście zastanawiałem się nad silniczkiem z wentylatora komputerowego. Tyle że zamiast halla sterującego cewkami dać sterowanie cewkami analogicznie jak w krokowcu...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2016, 21:27:01 pm wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 25, 2016, 22:01:06 pm »
Macfly, to co napisałeś nie jest wcale takim szalonym pomysłem,  tak mi się wydaje. Pozostaje jednak kwestia zliczania przebiegu, to już chyba trudniejszy temat.
Pierwotnie też myślałem o UKP, to jest najprostsze rozwiązanie.  Myślę że wyświetlacz dało by się zmieścić w obudowie od ekonomizera z epoki i nie rzucał by się w oczy tak bardzo. Skrzynia ma w sobie elektroniczny czujnik prędkości.
Ogólnie to coraz bardziej skłaniam się ku stworzeniu jakiejś przekładni,  tak jak pisze KGB. Myślę, że nawet jak uda się uruchomić ori licznik to UKP też znajdzie u mnie swoje miejsce :]
Ogólnie to elektrykę ogarniam, ale tworzenie układów elektronicznych i programowanie to nie moja bajka,  musiałbym to komuś zlecić
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2016, 22:04:37 pm wysłana przez tyfer »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 25, 2016, 22:51:47 pm »
180km/h to jakieś 50m/s. Przy 625 impulsach na km mamy ok 32 impulsów ze skrzyni na każdą sekundę. Licznik df-a potrzebuje wtedy 50 obrotów. 50 obr/s to daje 3000 rpm. Nie wiem czy istnieje taki krokowiec który uciągnie 3000 obrotów na minutę.

Osobiście zastanawiałem się nad silniczkiem z wentylatora komputerowego. Tyle że zamiast halla sterującego cewkami dać sterowanie cewkami analogicznie jak w krokowcu...
Przy 180km/h , linka na pewno obraca z  3tyś obr / min ?