Autor Wątek: 125p 2.0 EfI  (Przeczytany 29557 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 25, 2016, 23:39:46 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
K licznika to 1000 czyli 1000 obrotów na kilometr czyli 1 obrót = 1metr. 180km/h to 50m/s zatem linka robi 50 obrotów na sekundę. Jak by nie liczył 3000 obrotów na minutę...

Albo inaczej przy 180km/h auto w minutę robi 3km. Mnożymy przez K i znowu wychodzi 3krpm...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 25, 2016, 23:46:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Rezygnując z licznika drogi można też faktycznie zrobić przetwornik częstotliwość-napięcie i zamiast linijki śmierci zastosować linijkę świetlną lub układ sterujący samym wysuwem linijki w liczniku
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 25, 2016, 23:51:17 pm »

Offline bred

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 221
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez fiat syrena tarpan
Czy przy takich trudnościach z prędkościomierzem nie byłoby prościej zamontować skrzynię N9 z poldoforda, rezygnując z mt75?

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 25, 2016, 23:51:39 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3144
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Skoro w dysku twardym krokowiec jest wstanie kręcić się z prędkością 7200 obr/min, to oznacza, że gdyby go wykorzystać byłby jeszcze zapas mogący przegrzać "termometr" :] Wszystko kwestia wyobraźni i funduszy.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 26, 2016, 00:14:33 am »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
W poldofordzie też była dodatkowa przekładnia do licznika

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 26, 2016, 00:17:33 am »

Offline bred

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 221
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez fiat syrena tarpan
Służę pomocą, jeśli ktoś to skopiuje to chętnie pożyczę

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 26, 2016, 00:39:06 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wazna jest jeszcze moc silniczka, bo licznik stawia opor
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 26, 2016, 00:51:21 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3144
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Bez żartów, licznik nie stawia oporu takiego, żeby silnik mający ~20-25 W nie dał rady

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 26, 2016, 02:18:05 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
25W w kontekscie silniczka z dysku twardego ? mam pod reka tylko laptokowe 2.5' , na nich 5v  0.5A
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 26, 2016, 17:12:19 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3144
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Ja mam pod ręką klasyczny 3,5' z PCta, jeśli jest zasilany 5V to ma ok. 5 W, jeśli 12V to ma ok. 25W.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 26, 2016, 17:47:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprawdzilem  samsung 12v 0.5A i 5v 0.6A ,a seagate 12v 0.35A i 5v 0.72A ,
nie wiem,czy silnik jest zasilany z 12v czy z 5v ,jednak brak dzwieku rozpedzania talerzy bez 12v sugeruje,ze bardziej bedzie to 12v

zasilany 5V to ma ok. 5 W, jeśli 12V to ma ok. 25W.
silniczek 5v zasilany na stale 12v (krokowy nie jest stale zasilany,ale jednak chcesz z niego wycisnac ponad nominalna moc w trybie ciaglym) dlugo tak nie pociagnie
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2016, 17:50:41 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 26, 2016, 17:59:05 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Panowie tylko zważcie na uwagę to że ten silniczek d dysku (przynajmniej w obudowie dysku ) wytwarza dość konkretną temperaturę  żeby nic nie stopiło . U mnie z HDD 3.5 talerzowego  temperatura użytkowa wynosi 40 stopni jeżeli nie obciążam za bardzo dysku . Więc nie wiem czy  on by po prostu nie ufajczył czegoś w środku samochodu .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 26, 2016, 18:10:14 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3144
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Czyli twierdzisz, że silnik raczej będzie zasilany 12V, a potem sugerujesz, że silnik zasilany 12V (nie stale, tylko impulsowo, jak to krokowiec), nie da rady... rzeczywistość stała się niczym ta w matrixie :]
I tak trzeba go w czymś zamocować, więc czemu nie miałby to być radiator :P Z resztą 40oC to dla większości tworzyw wykorzystanych w samochodzie to żadna temperatura.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 26, 2016, 18:24:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to sa dwa oddzielne aspekty - twierdze, ze na dyskach 3.5' ktore mam silnik jest zasilany z 12v (ale to tylko twierdzenie) i ma moc ~5W

ale nie wiem, jaki dysk masz, moze pomyliles rozmiary ;] ,wszak dyski 2.5' sa zasilane z 5v ,wiec i silniki maja na 5v ,tylko ze caly dysk bierze 2.5W
taki silnik na 5v zasilany 12v moze miec problem z wytrzymaloscia,
kiedys wentylator 12v podlaczylem pod 18v to pracowal jakby mial sie za chwile rozleciec (ale trzymalem go tak tylko jedna chwile ;> )

nie twierdze, ze to nie ma prawa dzialac, ale nie piszesz ze juz cos takiego przetestowales, wiec tez podajesz tylko tezę
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 26, 2016, 18:29:54 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
A co do ciepełka .Cóż  może i racja nie wiem nie mierzyłem przy jakich temp. się  coś może sfajczyć poprostu wyszedłem z założenia że skoro w próżni zamknięty w spoczynku ma 40 st to przy konkretnym użyciu silniczka (większych OBR) to się bardziej może nagrzewać niż te 40 st . Wiadomo że radiator może odebrać z niego temperaturę tylko gdzie go zamontować rozbierałem parę razy zepsute dyski z ciekawości i za bardzo nie widziałem w nich miejsca gdzie by można do silnika upchać radiator .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 26, 2016, 18:32:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w HDD nie ma prozni, to miejska legenda,
jest tam powietrze, tylko czyste
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 26, 2016, 18:43:58 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3144
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Tak to jest tylko teza, niemniej są silniki krokowe, które mogą się bujnąć nawet do 10k rpm, tylko, że takie to już na napięcia ~50V i mocy ok. 250W. Zdaje się, że Święty gdzieś prezentował swój patent na zelektronizowanie licznika od PNa i w prawdzie miał zwykły silnik DC, ale z tego co kojarzę nie był to jakiś demon mocy. Więc znalezienie silnika krokowego, który spełniałby założone parametry (nmax=~5 k rpm, U=12V, P=~10-15W) nie powinnobyć jakoś strasznie trudne, ani pochłonąć kosmicznych środków.

I dodatkowo, jako że dysk cały jest zrobiony z amelinum to jest wystarczającym radiatorem aby odprowadzić ciepło generowane przez silniczek.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2016, 18:46:00 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 26, 2016, 20:00:19 pm »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Może zrobienie tego na zwykłym silniku będzie mniej kłopotliwe.  Z drugiej strony, skoro mimo wszystko będzie UKP, to może zrobić tylko wysterowanie samej taśmy licznika jakimś krokowcem? Może było by łatwiej?

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 29, 2016, 11:50:31 am »

Offline tyfer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso 125p, Fsm126p, Golf mk1 kabrio, W140 S500
Mam pytanko do kolegi Bocian_s#313. Przeglądałem twój temat dotyczący hebli do tyłu, może masz zwymiarowane te adaptery?
Właśnie kombinuję taki zestaw do swojego, mam co porawda most od plusa na lukasie, ale może zabazowal bym na tym.  Nie mam za bardzo gdzie dorobić mocowania do łożyska przy dorabianiu całych płyt.

Odp: 125p 2.0 EfI
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 30, 2016, 13:34:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mieć chyba mam ale cierpliwości zanim to znajdę.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.