Autor Wątek: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k  (Przeczytany 25861 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 01, 2016, 20:11:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no wlasnie, typowa obrobka kanalow ,nawet walki seryjne,
tylko ECU od T16, ktore ma taki sam skok tloka jak 1.8,
moc tez jak na 2.0 przystalo, wiec powietrza to mu raczej nie brakowalo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 01, 2016, 20:40:49 pm »

Offline Slawo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000/ BMW E36 Compact 2.8
Mnie trochę martwi dość znaczny spadek momentu w zakresie niższych pr. obrotowych w stosunku do serii, chociaż jeśli to porównać do seryjnego 1.8 VVC 145KM, który na hamowni uzyskał max. 137KM/160Nm a przy 2500 obr/min miał 145 Nm to i tak nie jest źle. Jeśli chodzi o moc max. to może po dostrojeniu da się przekroczyć 140 KM...

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 01, 2016, 21:04:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moment  do 4000rpm zbyt mocno lezy jak na te siliniki, gdyby to byly seryjne walki, to zapewne świadczyłoby o mocnym przelaniu w tym zakresie,
ale na kombinowanej glowicy,to moze byc tez zle ustawiony rozrzad
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 01, 2016, 21:59:22 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3793
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Szczerze mówiąc tu u Ciebie Bocian po za kolektorem, to nie ma za bardzo nic co dawałoby tego typu przyrosty. Prawie 40Nm przez samą zmianę kolektora wydechowego jest średnio możliwe. Fiat 1.8 VVC ITB wystrojony Ecumasterem, który ma kosmicznie lepsze przepływy przez czapkę od Twojego wypluł "zaledwie" 180Nm. Mam wątpliwości czy pomiar został dokonany prawidłowo. Przydałoby się to zweryfikować na hamowni obciążeniowej z porządną synchronizacją prędkości obrotowej.

Co do wyniku auta z wątku to jest marny. Moment mniej więcej taki, jak seryjne VVC, ale z kolei mocy sporo mniej i osiągana dość nisko. Sławek, jakie są parametry wałków rozrządu? Czasy i wznios?
A wydech jest z miejsca do poprawy. Na seryjnym wydechu 145VVC na postoju potrafił grzać zejście kolektora wydechowego do czerwoności. Przynajmniej 2 lub optymalnie 2.25cala na całej długości. W zasadzie wystarczy wymienić tylko tłumik środkowy i końcowy na większe.
Do tego sprawdzenie AFR i znowu podstroić.
Dolot na pewno nie dławi, moje VVC chodziło niewiele gorzej na kolektorze z 1.4, jak na VVC.

Hamowałem ostatnio VVC 145 na kiepskim kolektorze wydechowym (4w1) :



I dla porównania mój :


Z kolektorem 4-1 momentu miałem tyle samo co 125p.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 01, 2016, 22:08:28 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Pytanie też czy wałki były ustawiane zgodnie z tym
http://s262612653.websitehome.co.uk/verniers/

Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 01, 2016, 23:15:25 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Co do Hamowni to zdecydowanie jest ok, w ciągu ostatnich kilku lat hamowałem inne auta i wychodziło:

- Mondeo 2,2 TDCI - 155 KM (jak seria)
- Passat 1,8 TSI - 161 KM (seria 160 KM)
- BMW 528i - 245 KM (seria 245 KM)
- Skoda Octavia 1,8 T - 176 KM (seria 150 KM)

Dodatkowo FSO AK robił tam kiedyś akcję "cherlak" i słabsze Rovery miały po 95 KM, mocne CB wykręciło 87 KM to chyba była fińska eksportówka Adamusa. Krajowe zajechane AB miały od 60 kilku do 75 KM :)

Wracając do ATU - będziemy stroić ale na pierwszy ogień pójdzie wydech.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2016, 23:29:58 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 01, 2016, 23:48:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Przydałoby się to zweryfikować na hamowni obciążeniowej z porządną synchronizacją prędkości obrotowej.

Jak albo dokładniej jeśli skończę remont to mam taki cichy plan aby to w końcu zrobić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 03, 2016, 00:09:11 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Wymieniłem:

- termostat na WAXTAT 88 St.C
- płyn chłodzący
- rurę wlewu paliwa, połączenie Honkera + uniwersalną w kształcie "L"
- olej VALVOLINE Racing 5W50 + filtr Knecht

Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 03, 2016, 14:51:49 pm »

Offline Slawo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000/ BMW E36 Compact 2.8
Tak z ciekawości porównałem trzy wykresy momentu. Okazuje się, że do około 4000 obr/min wszystkie idą mniej więcej łeb w łeb, natomiast między 4000 a 6000 Atu ma nawet więcej momentu niż VVC160! Wyraźna strata jest jedynie pow. 6000 - tu może uda się jeszcze coś ugrać. W sumie całkiem nieźle jak na relatywnie łagodny (fast road) wałek ssący, seryjny wydech i układ ssący.



Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 04, 2016, 08:14:16 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Qrcze szkoda że nie m swojego wykresu pod ręką. Ale dół faktycznie podobny a i dołek na środku chyba też był...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 05, 2016, 22:56:34 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
na cuda na górze ja bym nie liczył - VVC w końcu ma zmienne czasy otwarcia zaworów więc podejrzewam że długimi czasami podciąga górę. Tutaj jedynie pobawiłbym się z fazowaniem wałków jak coś bo tu myslę że parę Nm moża by było ugrać i dopracować całą charakterystykę silnika
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 05, 2016, 23:10:49 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3793
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
U mnie i tak moment jest o 4Nm niższy niż seria. Przypuszczam, że równodległościowy 4-2-1 + cały wydech na 2,25" i ok. 160KM/180Nm powinno się pojawić.

Góra moim zdaniem jest raczej kwestią wydechu i wystrojenia. Wałki są całkiem niezłe - 260stopni i 9.65mm wzniosu. MG TF 135 ma 252st i 9.5mm i moc maksymalna wypada w okolicach 6700.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2016, 23:13:02 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 07, 2016, 19:23:27 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Qrcze szkoda że nie m swojego wykresu pod ręką. Ale dół faktycznie podobny a i dołek na środku chyba też był...
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 08, 2016, 00:05:51 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Polonez cały dzień pracował i pomagał mi w załatwianiu rozmaitych spraw.  Zrobiłem ok.120 km. Fajnie jeździ, wymieniłem tylne dwupiórowe grube resory na seryjne, komfort jazdy po mieście wzrósł nieporównywalnie <lol>. Myślę jeszcze co zrobić z przodem. Samochód bardzo dobrze się prowadzi i komfort amortyzacji jest akceptowalny, szkoda byłoby to zmieniać. Jednak dość nisko stoi i boję się że w końcu urwę Roverowy wydech bo obciera mi na progach zwalniających. Macie jakiś pomysł na to?



Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 08, 2016, 00:48:22 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Musisz przerobić wydech aby przechodził pod skrzynią.
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 08, 2016, 13:22:11 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Myślę jeszcze co zrobić z przodem. Samochód bardzo dobrze się prowadzi i komfort amortyzacji jest akceptowalny, szkoda byłoby to zmieniać. Jednak dość nisko stoi i boję się że w końcu urwę Roverowy wydech bo obciera mi na progach zwalniających. Macie jakiś pomysł na to?
Było ostatnio siedemdziesiąt razy na forum:
tylko oryginalne sprężyny i amortyzatory Bilstein-Zerkopol.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 08, 2016, 14:29:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
masz za duzo obciete sprezyny od Trucka - nie wiesz ile zwojów ciachniete ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 08, 2016, 15:42:07 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Ja?
Ja wiem.

Sprężyny z Trucka, opisane pod spodem


Pierwsza od lewej = pierwsza od prawej na zdjęciu powyżej, obok po cięciu, położeniu końcówek, wszystkie po malowaniu.  Wysokość w cm.


Tak wygląda polonez na pierwszej od lewej (nie wiem jaki motor, kupiłem od radnusa.


Tak wygląda OHV na środkowej sprężynie:
/średnica kół jak w serii/


Potwierdzając opinię T4foba, amortyzator z T4 jest do bani. Przód nerwowy. Podskakuje i trzęsie, nie trzeba rajdu by poczuć efekt piłeczki do pingponga. Jedyne, co mnie cieszy przy tym ustawieniu to brak nurkowania przy hamowaniu, ale to nie zasługa (jedynie) amortyzatorów przednich.

A na pytanie Tomkka:
Zamów nowe u śnieżka 8 zwojów. Wyjdzie taniej niż używki z trucka, pochylanie końcówki i malowanie.
Po położeniu końcówki na etapie produkcji, będzie z 1,5cm niżej w stanie spoczynku niż w przerabianej.
Opcjonalnie, dodawaj gazu na wierzchołku progu zwalniającego  <dresik>.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 08, 2016, 15:54:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ja?
nie Ty ,pytalem wlsciciela auta

a to twoje Caro to stoi jak seria na 14.0mm,
to pierwsza od lewiej zoltej,czy zardzewialej ;p ?
bo jezeli 14.5 - 2zwoje (czyli 8) rowna sie 10zwojow 14.0 to cos mi w moim Trucku nie pasuje

co do amorow
Cytuj (zaznaczone)
- sprężyny przód PN Truck + Bilstein B6 w specyfikacji ulicznej
skad wiadomo,czy to T4 ,czy model b6 do PN ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2016, 15:57:55 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 08, 2016, 17:08:22 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
a to twoje Caro to stoi jak seria na 14.0mm,
to pierwsza od lewiej zoltej,czy zardzewialej ;p ?
:-) żółtej.
Truck -1,5zwoja, końcówka położona.
Miałem założyć niższe ale Caro wciąż czeka na nieco cięższy silnik...

Te od radnusa, najniższe, mają dużo bardziej położone końcówki zwojów, dlatego teraz zamówiłbym nowe zamiast się męczyć z zardzewiałymi.

P.S.
Cofam to o amortyzatorach T4, bo mam "od pajero".
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2016, 17:20:36 pm wysłana przez lesor#1973 »
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.