Autor Wątek: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k  (Przeczytany 25797 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 08, 2016, 17:19:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13898
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pierwsza od lewej napisane ma -2 zwoje ,dlatego nie pasowalo mi,
srodkowa ma -1.5 zwoju

Miałem założyć niższe ale Caro wciąż czeka na nieco cięższy silnik...
ten silnik nie widac,zeby obciazal bardziej waski zawias na 13.3mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 08, 2016, 20:23:13 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
Było ostatnio siedemdziesiąt razy na forum:
tylko oryginalne sprężyny i amortyzatory Bilstein-Zerkopol.

Nie pisałem NIC o seryjnych sprężynach. Powiem więcej, seryjne sprężyny są za miękkie do sportu, a powiedziałbym że nawet do normalnej jazdy, bo to nurkowanie bardzo utrudnia wyczucie punktu zerwania przyczepności przy hamowaniu.
Pisałem o Bilach, bo to jedyna rzecz którą można dostać dostosowaną specjalnie do Poloneza. A pisane 70 razy, bo nie moja wina że 70 osób doszło do absurdalnego wniosku że jedynym kryterium dopasowania amortyzatora jest to czy się go da zamontować- gdyby tak było, to istniałby tylko jeden typ amortyzatora do wszystkich aut, różnicy się jedynie mocowaniami i rozmiarem. Wkładacie amortyzator od aut które ważą 2  tony, w pierwszym przypadku jeszcze do wersji utwardzonej i obniżonej, gdzie już nawet skok amortyzatora przestaje się zgadzać, mają masę dopuszczalną 3,5 i potem się dziwicie że charakterystyka tłumienia jest nieodpowiednia do auta które waży najwyżej 1100kg.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2016, 21:24:28 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 08, 2016, 21:05:55 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Dam przykład jak założyłem amortyzatory od Fiata 132 który jest dość ciężki "gazowe", do 125p. Samochód i owszem, trochę lepiej się prowadził ale zrobił potwornie twardy, dosłownie czuć było jak za każdym razem po zjechaniu na nierówność buda dostawała w d.... Wróciłem do standardowych olejowych KYB, prowadzenie nie pogorszyło się a i nadwozie daje się "ugiąć" <spoko>
Kluczem dobrego prowadznia jest przede wszystkim sprawne pozbawione luzów zawieszenie, dobre opony a dopiero później rozmaite "tuningi".
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2016, 21:08:37 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 08, 2016, 21:53:45 pm »

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
Tak wygląda polonez na pierwszej od lewej (nie wiem jaki motor, kupiłem od radnusa.
Tutaj siedział Rover z tego co pamiętam.
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
Cytuj (zaznaczone)
I to się chwali bo dla większości remont sprowadza się do szukania blach w kolorze i ich wymiany

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 09, 2016, 11:24:03 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Kluczem dobrego prowadznia jest przede wszystkim sprawne pozbawione luzów zawieszenie, dobre opony a dopiero później rozmaite "tuningi".
Święte słowa, należałoby dopisać także w wątku o swapie hamulców oraz zmianie kół na "wiadra obite papo".
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 09, 2016, 14:16:02 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1214
Jak ktoś nie lubi podskakujących samochodów to musi pamiętać o skręcaniu obciażonego zawieszenia. Dzięki temu że tuleje będą wstępnie statycznie napięte to małe drgana będą tłumione przez amortyzatory w sposób kontrolowany. A nie przez tuleje które są sztywne i przenoszą drgana na nadwozie.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 02, 2017, 23:51:12 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Odebrałem od tapicera obszytą na nowo kierownicę. Wieczorem zamontowałem i polatałem bokami bo trochę śniegu u nas spadło :)

Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 03, 2017, 00:11:57 am »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
Jakie są koszta takiej usługi ?

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 03, 2017, 09:00:19 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Zwyczajowo 200 zł. Tym razem jednak, z uwagi że jestem jego stałym klientem a ostatnio "zapomniał" podpiąć zamontowane przez siebie maty podgrzewanych foteli do gotowej instalacji  i musiałem jeździć jeszcze raz, tym razem obszycie było gratis.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 06, 2017, 08:59:33 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Koła zimowe założone. Zima w 3 city taka "jak kiedyś" odpaliłem wieczorem zabawkę i pojechałem sprawdzić jeździ.
Dawno się tak dobrze nie bawiłem za kierownicą PN-a <ok> <ok> <ok>:







Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 07, 2017, 15:53:56 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
Przez tę różnicę w wysokości zawieszeń masz kiepski jak na Poloneza rozkład masy. U mnie jak było równo, a tylko tył pusty (bez kanapy itd.) to jeździło mi się po śniegu dość beznadziejnie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 07, 2017, 15:58:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13898
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
banned, roznica w wysokosci zawieszania nie zmienia rozkladu mas (nie o wartosci mierzalne praktycznie)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 07, 2017, 19:47:30 pm »

Offline Slawo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000/ BMW E36 Compact 2.8
Cytuj (zaznaczone)
Dawno się tak dobrze nie bawiłem za kierownicą PN-a
Dwie zimy przejeździłem nim na oponach z kolcami co w połączeniu ze szperą dawało niesamowity fun i przy okazji możliwość czasami napsucia krwi właścicielom czteronapędowych wynalazków ;)

Skoro auto teraz nie będzie już raczej jeździło w zawodach to może wstawić mu nieco mniej skrócone sprężyny od trucka? Tak żeby wyrównać wysokość przodu i tyłu.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 07, 2017, 23:51:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
banned, roznica w wysokosci zawieszania nie zmienia rozkladu mas (nie o wartosci mierzalne praktycznie)

Szkoda że nie wiedziały o tym zespoły FSO, Opla, Vauxhalla, Toyoty i paru innych.
Pamiętaj też o tym że przyspieszenia będą inaczej wpływać na rozkład przy takim ustawieniu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2017, 23:53:08 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 08, 2017, 00:13:52 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Pamiętaj też o tym że przyspieszenia będą inaczej wpływać na rozkład przy takim ustawieniu.
bo w tym wszystkim nie chodzi o rozkład w trakcie postoju, tylko o dodatkowe wsparcie naturalnego dociążania tylnych kół w czasie przyśpieszania, wiec o transfer masy
swoją drogą ktoś to nieźle musiał wykombinować by nie przegiąć w 2 stronę
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 08, 2017, 00:36:39 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13898
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Szkoda że nie wiedziały o tym zespoły FSO, Opla, Vauxhalla, Toyoty i paru innych.
Pamiętaj też o tym że przyspieszenia będą inaczej wpływać na rozkład przy takim ustawieniu.
przespieszenie zmienia polozenie srodka ciezkosci nie zmieniajac geometrii bryly - takie cuda fizyczne
to czy doope zadrzesz do gory, czy plozysz na asfalcie nie wplynie na to - sa bryly, ktore maja srodek ciezkosci poza swoimi granicami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 15, 2017, 23:54:45 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Tydzień temu odwiedziłem imprezę "Zimowy trening na torze w Rusocinie". Tor gokartowy, śniegu po kolana, zabawa po pachy, super trasa i możliwość potrenowania w trudnych warunkach  <ok> <ok> <ok> <ok> <ok> <ok>










 
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 17, 2017, 11:35:39 am »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 930
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Faktycznie mieliście umaw.. widać na ostatnim zdjęciy ze żeby nie uszy to uśmiech dookoła  :D  >:D

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 10, 2017, 22:54:22 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Polonez daje wielką radość z jazdy. Niedaleko firmy mamy duży zamknięty plac treningowy, gdzie można w dobrych warunkach ciasnymi uliczkami polatać bez obawy spotkania niebieskich. Jak się tylko nadarza okazja Poldek dostaje wycisk. Poprzedni właściciel wykonał kawał porządnej roboty, toporny z natury Polonez daje się świetnie kontrolować i daje idealne wyczucie podczas jazdy bokami. Nisko zamontowany fotel RECARO, poręczna kierownica,długi drążek zmiany biegów i dobra, niska pozycja za kierownicą znacznie ułatwiają jazdę.

Ostatnio były także przygody - od kiedy go kupiłem dość opornie odpalał, rozrusznik słabo kręcił,do tego miałem wrażenie że akumulator jest wciąż niedoładowany. Wynik 13,1 V nie dawał wątpliwości - prądu jest za mało. Przy powolnym kręceniu rozrusznikiem miałem wrażenie że brakuje prądu dla świec i dlatego nie chce odpalać. Odstawiłem zatem Poloneza do elektryka, założyli nowy alternator i zregenerowali rozrusznik. Jak ręką odjął, idealnie kręci, ładowanie ponad 14V.

I mała sensacja - po operacji wymiany alternatora stwierdziłem że stał się znacznie żwawszy, mam wrażenie że kilka KM przybyło. Znaaacznie lepiej przyspiesza, wyraźnie czuć że coś lepiej chodzi. Tłumaczę sobie to tym że iskra jest mocniejsza, bogate nastawy nie idą w kosmos tylko wreszcie jest czym przepalić.  Z ciekawostek - elektryk do wyjęcia alternatora zdemontował wentylator, po czym pomylił śruby, dzięki czemu uszkodził mi chłodnicę. Na szczęście miałem nową  zapasową w domu, w efekcie Poldek ma nowy wymiennik a elektryk 250 złotych mniej.



Jakiś czas temu pojechaliśmy z kumplem na małe ściganko po byłym lotnisku wojskowym, 60 km od trójmiasta. Zrobiliśmy po śniegu blisko 60 km na pełnym ogniu, w zasadzie cały dzień tam jeździliśmy. Zabawa była fantastyczna, zważywszy że 95 % aut stanowiły profi auta rajdowe, wszelkie EVO, Imprezy, Focusy z klatką. W klasie aut z napędem na tylną oś na 6 załóg mieliśmy 2 miejsce :)

Zapakowaliśmy Poldka na Mastera i...w drogę:







Teren wręcz wymarzony na taką imprezę, latanie Poldkiem 130 km / h bokiem...bezcenne !





Ostatnie 10 km przelataliśmy bez ładowania, po pasku pozostało tylko wspomnienie, pasek rozpadając się zrzucił pasek od wspomagania:



Ale mój serwis dał radę i udało się przynajmniej przywrócić wspomaganie na czas ostatniej pętli:



Zdjęć z samej jazdy niestety brak.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2017, 22:57:56 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU Plus 1,8 GTI - by Tomek_k
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 10, 2017, 23:12:27 pm »

Offline Michalk77

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro + 1.6GLI '99, Polonez Truck Plus DC 1.9D '01
To jest ta oryginalna chłodnica z allegro?