Autor Wątek: Plus połowiczne ogrzewanie  (Przeczytany 16448 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 16, 2017, 19:06:37 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Nie próbowałem nigdy wyciągać nagrzewnicy bez rozebrania całej deski,ale ściągnięcie górnej częsci deski to niecałe 10 minut i jest to najprostsza rzecz w tej operacji więc po co utrudniac se życie :) Ale zanim zaczniesz demolować wnętrze i wykluczysz wszelkie inne przyczyny typu linka od panela,zakamieniene nagrzewnice bądź problemy z układem chłodzenia,to zdemontuj schowek,następnie wyciągnij dmuchawe wraz z obudową i wtedy bedziesz miał na wierzchu grzejnik wraz z klapą która steruje ciepłem i zimnem. Wtedy weź kręć pokrętłem ciepło zimno i zaobserwuj jak zachowuje się klapa przy nagrzewnicy-powinna się domykać szczelnie-inaczej będziesz miał zimno w samochodzie. W plusie gdy ogrzewanie jest sprawne to bardzo szybko robi się ciepło i powietrze które leci z kratek aż parzy  :-)

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 16, 2017, 19:16:00 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Góra to 10 minut roboty ? Zawsze czytałem, że to zemsta Koreańców, zwłaszcza zegary. Dół to dla mnie nie jest problem. Okej, w wolnej chwili zrobię tak jak mówicie. Choć nikogo moje problemy nie interesują tak kiedyś na budowie sobie stopy i dłonie przemroziłem i nie powiem, ale na dzień dzisiejszy bardzo nieprzyjemnie to odczuwam jadąc gdzieś Poldim.

Ps. czy dmuchawa może mieć z tym związek ? Mam nową dmuchawę (mieszalnik powietrza) od klimy i się zastanawiam czy nie podmienić jej.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 16, 2017, 19:29:03 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Tak bo jak ściągniesz konsole,schowek i dolną cześć deski po stronie kierowcy,to dostęp do wszystkich śrub górnej czesci deski masz praktycznie na wierzchu,także to jest kwestia odkręcenia kilku śrub i wyciągnięcia zegarów,te 10-15 minut stracisz,ale zaoszczędzisz wielu nerów które byś miał przy próie wycągania nagrzewnicy bez zdemontowanej góry  :d

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 16, 2017, 19:33:54 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Ooo... nie wiedziałem, że od spodu są mocowania góry. Dzięki wielkie ! :D
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 25, 2017, 20:54:14 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Dziękuje bardzo za cenne rady i pomoc. :)

Teraz jest w środku ciepło jak w chodniku w którym robię na kopalni.  <lol2>

Wymieniłem na całkowicie nową nagrzewnicę, bo stwierdziłem, że używanej nie mam za bardzo jak sprawdzić czy nie jest w środku zakamieniała.

Samo zdjęcie deski to był pikuś jak mówiliście. Najwięcej epitetów było przy próbie wyjęcia mieszalnika powietrza i obudowy nagrzewnicy i później przy jej montażu. :D Jednak nie bez powodu mówią, że deska w Plusach to zemsta Koreańczyków.  :P

Natomiast podczas montażu deski musiałem coś spieprzyć... między przednim lewym słupkiem a deską jest dużo większa szczelina niż między prawym słupkiem i w dodatku bardziej mi plastik trzeszczy. Ale chrzanię to na razie i tak w przyszłym roku zaś (o zgrozo !) będę to demontować bo będę wsadzać klimę (wiązka przewodów, mieszalnik powietrza) i go wygłuszać i wtedy może to porządnie poskładam.

Dziękuje bardzo za pomoc. :)
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 03, 2017, 16:57:18 pm »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
witam witam :) podepne sie pod temat ponieważ i mnie trafiła dziwna sytuacja z ogrzewaniem , robiłem całe uszczelnienie motoru pierscienie głowica itd wszytsko gnot ale ... pierwsze biegi nawiweu 1.2.3 leci letnie powietrze gdy dam na full wichure leci ciepłe powietrze ale cieplejsze jest zawsze na szybe niż na twarz ... aha dodam jeszcze ze olej wtarglał mi do chłodzenia przed remontem , Czysciłem cały układ dwa razy w zbiorniczku wyrównawczym czysto .temp podaczs jazdy nie dochodzi do teraz do 90 ale na postoju osiaga temperature i wiatraki sie łaczaja. Nie rozbierałem schowka na razie moze podsuniecie mi jakis pomysł ..
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2017, 16:59:01 pm wysłana przez maciejb609 »

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 03, 2017, 19:03:30 pm »

Offline CHMURA

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • XD
W Plusach zawsze były cyrki z tą puszką pod deską rozdzielczą. W zasadzie odkąd pamiętam to działało to jak chciało czyli z lewej leciało ciepłe powietrze a z prawej zimne czy na odwrót czy w ogóle nie grzało czy grzało połowicznie ale tylko na nogi etc itp...  Konstrukcja tego kurestwa przypomina budowę UFO czyli technologia nie do ogarnięcia dla zwykłego śmiertelnika. Rozbierałem to kilka razy, uszczelnialem, wymieniałem grzejnik, wymieniałem wszystkie podciśnienia, sprawdzałem szczelność gruszek. I nadal to samo. W końcu kupiłem Abimexa i w samochodzie mam saunę po kilku minutach jazdy. Przyczyn szukaj właśnie w tym mieszalniku ale od razu ci piszę: POWODZENIA <spoko>
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2017, 19:05:28 pm wysłana przez CHMURA »

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 03, 2017, 20:06:00 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Bez komentarza. Jedyny problem ze sterowaniem jaki może się pojawiać, to wypięty wężyk. Najczęściej do gruchy pod maską.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 03, 2017, 22:26:22 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Czy grucha jest sprawna to można sprawdzić następnego dnia, po kręceniu pokrętłem od ustawiania klap, czyli środkowym, powinno dać się słyszeć przesuwanie klapek, jak nic nie słychać to gdzieś ucieka podciśnienie. U mnie osobiście to miałem zwalone sterowanie tego górnego siłownika , od strony kierowcy, pospadały obie łapki. A przy okazji mam zapytanie , jest może jakiś termostat coby trzymał 90 stopni, bo dopiero przy takiej temperaturze ładnie grzeje, jak narazie nie trafiłem na termostat coby trzymał 90 stopni, te co mam pokazują tak między 70 a 90, nawet jak pisze na termostacie 88 C, wentylator chłodnicy załącza się tak przy 92 stopniach , może od jakiegoś innego auta.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 04, 2017, 07:03:31 am »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
No to kolego CHMURA mnie pocieszyłes nie planuje zmieniać teraz silnika jak wyremontowałem mojego... sterowanie gruszki działa na 100% słychać się przestawianie się klap ale nie ogarniam tego ze na szybe leci cieplejsze niż na twarz powietrze dziś zobaczę za schowkiem czy ta klapa się do końca przymyka a potem zostanie mi płukanie grzejnika albo wymiana... ręce i cycko opadają

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 04, 2017, 16:20:33 pm »

Offline CHMURA

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • XD
Bez komentarza. Jedyny problem ze sterowaniem jaki może się pojawiać, to wypięty wężyk. Najczęściej do gruchy pod maską.
Chyba sobie jaja robisz.
Daj adres, przyprowadzę 2 Plusy w których jest problem  z grzaniem. Za ogarnięcie każdego z aut płacę 200zł. To chyba dobry pieniądz jak za wpięcie wężyka?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 04, 2017, 17:11:30 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Daj adres, przyprowadzę 2 Plusy w których jest problem  z grzaniem. Za ogarnięcie każdego z aut płacę 200zł. To chyba dobry pieniądz jak za wpięcie wężyka?
Jak kolega wyżej sie nie zgodzi,to ja bardzo chętnie. Załatw mi ogrzewany garaz z dobrym oświetleniem bo nie bede tego pod blokiem robił w te pogody,narzędzia mam swoje i pokaże ci tą kosmiczną technologie ;)


Kosmiczna technologia rodem z NASA w plusie ogranicza się do:
- klapa ciepło zimno wraz z panelem sterowania
- klapy sterowania kierunkiem powietrza wraz z dwoma siłownikami
- kula podciśnienia
- grzejnik nagrzewnicy
 Jeśli któryś z tych elementów nie będzie działał jak potrzeba ogrzewanie w plusie będzie kiepskie
Skutki awarii poszczególnych elementów:
klapa ciepło zimno- nie domyka się dokonca przez co zimne powietrze omija nagrzewnice, najczesciej jest to spowodowane przez : linke panela ogrzewania,która się wypina z "napinacza/zatrzasku" ,uszczelki w kiepskim stanie na klapie,ogólne wyrobienie mechanizmu przez co spręzyna odciągająca klape za bardzo ją odciąga w dół i się niedomyka
- klapy sterowania same z siebie w środku obudowy nagrzewnicy się nierozlatują,jedynie z zewnątrz czasami spadają cięgna przez co uzyskujemy różne temperatury z poszczególnych kierunków,słaby nadmuch na ciepłym powietrzu i różne inne anomalie.Wtedy wystarczy schylić głowe pod deske rozdzielczą w okolice pedałów i obejrzeć czy wszystkie cięgną są na miejscu,jeśli nie to należy je włożyć
-kula podciśnienia wraz z ubiegiem lat (ale nie musi) traci zdolność podtrzymywania podciśnienia,przez co kulawo działa system sterowania.Wtedy sterowanie będzie zależało od obrotów silnika,a po zgaszeniu silnika klapy się poprzestawiają w inne pozycje. Jeśli chcemy się dowiedziec czy problem tkwi w kuli bądź nieszczelności ukłądu,na pracującym silniku pod maską zaciskamy przewód od kuli idący do kabiny i gasimy silnik. Jeśli klapy nie zmienią swego położenia to oznacza ze kula jesto do wymiany,w innych przypadkach znaczy,że problem tkwi w nieszczelnym układzie
-grzejnik nagrzewnicy,jeśli słabo grzeje jest zasyfiony bądź zakamieniony. Jedyne rozwiązanie to płukanie z wodą,octem,kwaskiem cytrynowym-jeśli to nie pomoże zostaje tylko wymiana

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 04, 2017, 17:55:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przypomnieliscie mi,ze czas zalozyc wezyk od kolektora do kuli w Trucku, bo zima przyszla,
chociaz z drugiej strony na szybe wieje tak,ze cale wnetrze nagrzewa, a szyba jest najwazniejsza, wiec ...
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 04, 2017, 21:20:37 pm »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
Czyli klapy Oki oblukam temat ale jak steruje nawiewem to słyszę przestawianie sie czegoś tam w środku i nawiew się zmienia ... kurczę wydaje mi się ze przed rozebraniem silnika te ogrzewanie lepiej grzało podciśnienia są podłączone do gruszki ale rozumiem ze obojetnie w „ któraś dziurkę w gruszce „ ?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 04, 2017, 21:36:55 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
No właśnie może źle podpiąłeś gruche

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 04, 2017, 23:03:49 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Bez komentarza. Jedyny problem ze sterowaniem jaki może się pojawiać, to wypięty wężyk. Najczęściej do gruchy pod maską.
Chyba sobie jaja robisz.
Daj adres, przyprowadzę 2 Plusy w których jest problem  z grzaniem. Za ogarnięcie każdego z aut płacę 200zł. To chyba dobry pieniądz jak za wpięcie wężyka?

Pieniądz jak pieniądz. Mogę Ci to nawet za darmo zrobić.

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 05, 2017, 11:26:43 am »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
No właśnie może źle podpiąłeś gruche

A ma to jakiś wpływ podłączenie tych dwóch wezykow ? Podmienić mogę sekunda roboty

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 05, 2017, 11:28:48 am »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
Jeszcze pomyślałem o tej zasłonie na gril może to coś da?

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 05, 2017, 14:40:16 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jeszcze pomyślałem o tej zasłonie na gril może to coś da?

Jak masz sprawny termostat, to niewiele.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Plus połowiczne ogrzewanie
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 05, 2017, 21:25:39 pm »

Offline maciejb609

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro plus 1.6 k 1997r
Termostat wydaje mi się ze jest Ok węże cieplutkie chłodnica dziepla nie patrzyłem do grzejnika bo jeszcze w pracy , teraz przy tej pogodzenie przy jeździe mam niecałe 90 jak stanę w korku podedjdzie do 92 i wiatraki ruszają