Autor Wątek: Opinie o zbiornikach paliwa  (Przeczytany 7155 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Opinie o zbiornikach paliwa
« dnia: Marzec 06, 2017, 12:53:58 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Od tygodnia badam ten wątek:

Po wyczerpaniu oryginałów, na rynku było kilka rodzajów rzemiosła, w tym na oko ładnie wykonane zbiorniki z wanienką pod pompę polakierowane połyskliwym szarym, lakierem. Znalazłem także zdjęcia zbiorników pomalowanych połyskliwym czarnym lakierem, co było w środku nie wiem.

Przejrzałem strony Polmozbytu, obdzwoniłem kilku sprzedawców, jedyne zbiorniki dostępne w tej chwili na rynku, to lakierowane na czarny mat, wlewy proste lub spawane pod kątem 90 stopni zamiast rury giętej. Dwóch sprzedawców mi sprawdzało że jest wanienka pod pompę.

Teraz pytanie, czy ktoś testował ten zbiornik który jest obecnie dostępny? Wiem że trzeba to zmyć i polakierować po swojemu, ale jak z paliwem w zakrętach?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 06, 2017, 13:09:21 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Jak masz mało paliwa w zbiorniku to wskaźnik szaleje na zakrętach.

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 06, 2017, 13:23:57 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Czyli mam rozumieć że z samą pompą jest ok? W oryginalnym zbiorniku FSO nawet niewielkie ilości benzyny starczały żeby był stały dopływ paliwa niezależnie od zakrętów czy hamowania.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 06, 2017, 16:00:42 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
W swoim ATU mam zamiennik, już chyba 3ci rok. Oryginalnie jak go kupiłem był pomalowany czarnym matem, ale lakier strasznie kiepskiej jakości. Ostatecznie co się dało to zerwałem i pomalowałem po swojemu.

Ma wanienkę pod pompą paliwa oraz przegrody przy pływaku, ale to specjalnie nic nie zmienia. Przy 1/4 zbiornika to już nie tyle że w zakrętach brakuje paliwa - wystarczy sprint spod świateł. Tył przysiada i koniec jazdy :] A jak zapali się rezerwa to jak stanę prawą stroną na krawężniku to już nawet nie odpali.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 06, 2017, 18:44:22 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No niestety, ale wychodzi na to, że kupując nowy zbiornik za 160 pln, bo za tyle widzę na alledrogo,, musimy go jeszcze rozcinać w połowie, rozcinać stary i wstawiać przegrody.Dopiero wtedy coś z tego będzie.

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 06, 2017, 19:29:24 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Proponuję wycinać i lutować strop zbiornika.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 10, 2017, 17:55:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kiedys te badziewie kosztowalo 80-90pln, wiec skoro sa po 160pln to po prostu podrozaly do poziomu niegdysiejszych porzadnych,
juz czas najwyzszy, zeby jakis producent zaczal robic plastikowe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 10, 2017, 18:55:51 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A plastikowe, to niby lepsze? Zamienił stryjek, siekierkę na kijek.  :P Jak tego ktoś porządnie nie zrobi, też będzie jedno wielkie gunwo za ładne (zapewne) pieniądze.To już wolę metalowy, bo przynajmniej da się coś z nim zrobić, w razie draki, a plastikowy, to już jedynie jakieś klejenie, z którego nie wiadomo co będzie.

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 10, 2017, 19:21:19 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
No tak, bo przecież plastikowy zbiornik to gówno. Co tam, że się go nie wymienia przez całe życie auta. Od dawna stosowane w większości pojazdów. Co Ty chcesz robić ze zbiornikiem, skoro z reguły jedyne jego uszkodzenia to perforacja w wyniku korozji. Klepać?  Spawać? 
P.S tworzywa tez się spawa.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 10, 2017, 19:24:10 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
znając naszych dzielnych rzemieślników, będzie co najmniej pękał na łączeniach.  :]
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 10, 2017, 19:34:12 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No, dokładnie  to miałem na myśli.To nie jest tak, że plastik jest zły, bo wiadomo, że rdza go nie chrupie, ale musi być zrobiony porządnie, a u nas, to wiadomo.Gdyby fabryka takie montowała, to pewnie były by dobre, wszak np. w lublinach, są plastiki, ale na dzisiejsze rzemiosło, to nie miałbym co liczyć.Jedyne co bym poradził najlepszego, to poszukać na złomie czegoś w miarę całego, bez głębokiej rdzy, wypiaskować i porządnie pomalować, a na końcu jakiś baranek i będzie na lata.A jak nie, to ciąć nowe, wstawiać przegrody ze starego i spawać/lutować, czy tam co.

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 10, 2017, 20:33:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ksztalt zbiornika w PN jest stosunkowo prosty,wiec obyloby sie bez żadnego szwa,
jakby mu ubylo 2-3 to tragedii by nie bylo,

w sumie to zawsze mozna zaadaptowac butle na LPG jako zbiornik na benzyne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 10, 2017, 21:09:09 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Co tam, że się go nie wymienia przez całe życie auta. /quote]
Akurat w BMW te zbiorniki są mocno wadliwe. Szczególnie modele e38, e39 oraz e65/66 mają problem z szczelnością na łączeniu dwóch połówek. Wystarczy wbić na forum np 7er.pl i poczytać co tam się odczynia :)

wypiaskować i porządnie pomalować
Obawiam się że po takim piaskowaniu 20-to letniego zbiornika zrobi się z niego sitko.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 10, 2017, 21:13:26 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Obawiam się że po takim piaskowaniu 20-to letniego zbiornika zrobi się z niego sitko.

W moim przypadku była to jedna dziura 2x10mm
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 10, 2017, 21:30:41 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Akurat w BMW te zbiorniki są mocno wadliwe. Szczególnie modele e38, e39 oraz e65/66 mają problem z szczelnością na łączeniu dwóch połówek. Wystarczy wbić na forum np 7er.pl i poczytać co tam się odczynia
w e34 mam 25 letni bak z tworzywa i jako jedna z niewielu rzeczy w tym aucie, działa ok.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 10, 2017, 21:43:02 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Akurat w BMW te zbiorniki są mocno wadliwe. Szczególnie modele e38, e39 oraz e65/66 mają problem z szczelnością na łączeniu dwóch połówek. Wystarczy wbić na forum np 7er.pl i poczytać co tam się odczynia
w e34 mam 25 letni bak z tworzywa i jako jedna z niewielu rzeczy w tym aucie, działa ok.
Wielce prawdopodobne. Użytkownicy e30, e36~, e32, e34 nie mają problemu ze zbiornikami. Ale w tych modelach które wymieniłem już te problemy występują!
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 10, 2017, 22:13:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w e32 zbiornik jest blaszany ,dwa modele : 90L i ponad 100L
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 11, 2017, 08:08:50 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A nie idzie dobrać jakiegoś plastika z innego auta?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 11, 2017, 10:04:04 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
raczej nierealne, trzeba by dorwac jakis katalog zbiornikow do aut z wymiarami i wertowac,
w FWD podobne ksztaltem zbiorniki montuja za tylna osia najczesciej w wersji z  duzym bakiem,
np. pastuch b3/b4 kombi ma podobny zbiornik zawieszony na 3 pasach ,bo 100L do niego wchodzi po rozdmuchaniu,
nie da sie go zmiescic do Poloneza, chyba ze do jakiejs podwyzszonej wersji SAC
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Opinie o zbiornikach paliwa
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 20, 2017, 19:51:45 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Miałem dzisiaj okazję zajrzeć do wnętrza rzemiosła z błyszczącym lakierem i giętą, pofałdowaną rurą wlewową, i do oryginału.

Nie licząc technologii wykonania, wanienka i układ komór jest taki sam. No może wanienka jest odrobinę niższa, a komora pływaka w rzemiośle ma odstęp gdzieś 1 cm do stropu zbiornika ze wszystkich stron, podczas gdy w oryginale z jednej strony jest trochę wyżej, ale nie widać powodu dla którego ten zbiornik miałby się zachowywać jakoś radykalnie inaczej od oryginału. Jutro testy, zobaczymy.

A propo, mam już dwa fabryczne zbiorniki, jeden do lakierowania, drugi do zalutowania w jednym miejscu i wprawienia gwintów przy kołnierzu pływaka. Ktoś chce?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E