Autor Wątek: Akina Atu86  (Przeczytany 2997 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 634
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Akina Atu86
« dnia: Maj 08, 2017, 15:42:04 pm »
Auto stylizowane na Toyote AE86 z serialu Initial D. Przeznaczenie auta:zimowe i deszczowe upalanie. Dodatkowo auto odciąża troche niebieskie caro i zastępuje go w roli auta codziennego. Specyfikacja:

Silnik: Przebieg szacowany około 270tys, dół z gażnika 1600, czapka z GSI. Po wymianie rosżontu, i pąpy wody  :] uszczelniony. Zalany sportowy olej Lotos 20w50, na dolewki Superol CC, reszta oleju od kosiarki Honda SAE 30, Młotul 10w40 i lotos turdus 15w50. Niedługo zmieniam olej w Caro, więc stan oleju bedzie uzupełniany przepracowanym. Zużycie oleju w trasie, przy spokojnej jeździe to 200ml na 1000km. Przy ostrym pałowaniu łyka około litr oleju na 30 minut treningu.
Skrzynia: zgrzytający 4ty bieg, drugi bieg wchodzi spokojnie przy 100km/h (udało się dwa razy, bez zgrzytu)
Most: 4,55 z elektroszperą, zalany olejem 85w140 + 0,5 kg smaru ŁT43.
Wnętrze: Kierownica Monte Carlo, fotele Inter Taboretti
Rozmiar ogumienia: przód 175/70 r13, tył 155/70 r 13 (chyba ze akurat trafi się coś innego). Ciśnienie w oponach tylnej osi 3-3,5 bara.
Karoseria: Zderzaki z Atu bez plusa. Przebieg "budy" 44tys. Stan blacharki podwozia perfekt. Bezwypadkowy. Rdza na nadkolach, siekierkach i przednich drzwiach. Malowanie "Panda". Oznaczenia zespołu Akina Speed Stars.
Układ wydechowy: brak katalizatora, końcówka wydechu bosozoku.

Koszty: po odliczeniu wyjętych części koszt zakupu 250zł (wyjęty silnik po 44 tys od nowości na 5w40, cicha skrzynia i cichutki most 3.9 i wiele wiele innych podzespołów w idealnym stanie), serwis olejowy po zakupie około 100zł, lakierowanie 50zł.

zdjęcia:






Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1325
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 08, 2017, 17:58:30 pm »


Gruba impreza Atu jest paskudne i przechodzę obok nich obojętnie, to akurat to mi się wizualnie podoba, ciekawe malowanie.
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2017, 18:04:03 pm wysłana przez daniel22 »
Użytkownik pontonów KONGER

Offline trucker

  • tysionc pincet
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 269
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5 SLE '90
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 08, 2017, 18:07:14 pm »
Od razu widać, że dopracowany i doinwestowany projekt. Kiedy wpadają pomarańczowe kierunki i swap na K16? :d

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 634
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 08, 2017, 18:11:34 pm »
daniel22, zapomniałem dodać jednej ważnej rzeczy odnośnie silnika

ten motor trzecią budę napędza!!!

Pierwsze było caro, które dostało strzała przodem o czym świadczy pogięta obudowa rozrządu, potem był w kombi (z którego wyjąłem ten silnik), a teraz jest w atu. Jak miał dzwona to pas przedni musiał oprzeć się o koło pasowe, w wyniku czego półpierścienie oporowe wału korbowego wytarły się znacznie. Luz osiowy wału był duży. Nie zmierzyłem go ale na oko było to ponad 2mm. Wymieniłem półpierścienie na nowe i jest ok. Luz w granicach normy.

 skurwisilnika k16 nie bedzie. do jazdy to tylko ohv się nadaje.  <lol>

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1325
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 08, 2017, 18:12:37 pm »
Od razu widać, że dopracowany i doinwestowany projekt. Kiedy wpadają pomarańczowe kierunki i swap na K16? :d

Zaraz po glebie, żółtych halogenach i alusach :P

Że silnik siedzi w trzeciej budzie i nie jest to XUD aż ciężko uwierzyć.  ;p
Użytkownik pontonów KONGER

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3050
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 08, 2017, 19:46:46 pm »
Podoba mi się ten projekt, wszak coś ciekawszego niż gleba i szeroka stal i brak zawieszenia:).

Będzie przekładka wnętrza na kanapowce plus stara decha?
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 634
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 08, 2017, 20:11:18 pm »
z wnętrza zostanie tylko oświetlenie kabiny, dwa fotele, włączniki świateł i sterowanie nawiewami.

no i oczywiście boczki muszą zostać na przednich drzwiach. W tą zimę leżałem już na boku i gdyby nie boczki to bym się pokaleczył nieosłoniętymi blachami wnętrza drzwi.

Kupiłem Groklina Standarda, ale nie miałem czasu zamontować i całą jesień i zimę przelatałem w plusowym taborecie. Była masakra. Latałem po całym samochodzie. Muszę to nadrobić: kubełek to przesada, ale groklin byłby ułatwieniem. Żałuję też ze nie wyprułem przed zimą wnętrza. Kolega co wspólnie ze mną trenował pozbył się wnętrza ze swojego Abimeksa i było widać że lżejsze auto ma więcej wigoru.

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 08, 2017, 20:37:21 pm »
kurcze zajebista fura, mega mi się podobają takie no fucks given poprawiacze humoru :D
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1325
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 08, 2017, 22:01:42 pm »
Eeeeee.... ale z wyprutym wnętrzem nie mógł bym już jeździć, głośno i paskudnie w środku :).
Użytkownik pontonów KONGER

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 634
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 08, 2017, 22:14:42 pm »
dlatego trzeba mieć kilka polonezów

jednego z wnętrzem, a drugiego bez na przykład. :d

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 617
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 09, 2017, 01:25:26 am »
To to ustrojstwo jeszcze żyje :D ? Myślałem że po zimie go wyzłomujecie :D
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 634
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 09, 2017, 09:28:45 am »
Macfly, no pamiętam, ze wtedy jak byliście to mówiłem ze po zimie idzie pod prase. Ale zime przelatało i działa nadal to nie ma co psuć. Może obskoczy jeszcze jedną zime.

kurcze zajebista fura, mega mi się podobają takie no fucks given poprawiacze humoru :D

początkowo mi było troche szkoda tak męczyć w miare ładny egzemplarz. Chciałem sprzedać żeby się ktoś nacieszył. Ale doradzono mi ( i jak się okazuje po czasie- słusznie doradzono) zeby nie sprzedawać, bo kupi handlarzyna a nie miłośnik. W sumie uratowałem przed złomem, bo jak kupowałem, to OC wychoziło za 3 dni, i właściciel mówi ze juz wziął wizytówkę od laweciarza ze skupu aut. Więc budzie dałem dodatkowe dwa lata życia (a może i więcej), a zespół napędowy z niego posłuży jeszcze pewnie z 10 lat w innym polonezie. Ogólnie rozrachunek na plus: i dla mnie finansowo, i dla mnie jako dla pasjonata marki i ratownika :D


Dodam jeszcze zdjęcie auta dawcy. Silnik który napędza atu, jeździł w tym kombi.




kombi pocięte na złom- jak sami widzicie ze względów bezpieczeństwa. Elementy nośne były w kiepskim stanie.

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1325
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 09, 2017, 11:37:51 am »
początkowo mi było troche szkoda tak męczyć w miare ładny egzemplarz. Chciałem sprzedać żeby się ktoś nacieszył. Ale doradzono mi ( i jak się okazuje po czasie- słusznie doradzono) zeby nie sprzedawać, bo kupi handlarzyna a nie miłośnik. W sumie uratowałem przed złomem, bo jak kupowałem, to OC wychoziło za 3 dni, i właściciel mówi ze juz wziął wizytówkę od laweciarza ze skupu aut. Więc budzie dałem dodatkowe dwa lata życia (a może i więcej), a zespół napędowy z niego posłuży jeszcze pewnie z 10 lat w innym polonezie. Ogólnie rozrachunek na plus: i dla mnie finansowo, i dla mnie jako dla pasjonata marki i ratownika :D

Eeee nie przesadzaj. Nawet debile handlarzyny chyba widzą, że na atu jest słaby zbyt. Jakbyś wrzucił ogłoszenie na fora, a nie OLX to pewnie ktoś by kupił sobie na dupowóz.
Użytkownik pontonów KONGER

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 634
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 09, 2017, 15:00:04 pm »
na dupowóz? bez gazu i z oc na dwa dni? no proszę Cię. ;p

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1325
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 09, 2017, 21:35:52 pm »
Zależy co miałeś na myśli mówiąc "w miarę ładny" i ile djengów byś za niego wtedy chciał. Gaz przecież można przerzucić  ]:->
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1836
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 09, 2017, 21:56:35 pm »
Patrząc na zdjęcia tego kombi, po raz kolejny jestem przerażony, jak relatywnie nie tak stary samochód może tak bardzo zgnić  ;-|

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1325
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 09, 2017, 21:58:32 pm »
Nie widziałeś matiza mojego ojca.  <ok>
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1836
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 09, 2017, 22:10:35 pm »
Póki co i tak nie widziałem gorszego obrazu zgnilizny niż na moim Roverze przed remontem  :P ( jeśli mówimy o autach z lat 90' i młodszych ) Matiz rozumiem konserwacji dodatkowej nie widział ;) ?

Offline daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1325
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 09, 2017, 22:27:11 pm »
Raczej nie widział, ale parę pierwszych lat po kupnie stał w garażu. To kombi pewnie też nie widziało ani grama konserwacji ;).
Użytkownik pontonów KONGER

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4509
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 09, 2017, 22:50:20 pm »
Obecnie produkowane Mazdy nie widzą ŻADNEJ konserwacji- ciekawe jak będą wyglądać po 10 latach.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera