Autor Wątek: Akina Atu86  (Przeczytany 1785 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1740
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari / Rover 25 1.6 16V
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 09, 2017, 22:52:42 pm »
Tak samo jak ten Polonez kombi ;) i znając życie 99% użytkowników kupujących w salonie tej konserwacji nie wykona bo ,,po co"  ;-| <do bani>

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4276
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 09, 2017, 23:29:06 pm »
Ale ja mam na myśli brak fabrycznego baranka na blachach podłogi. To w każdym Fiacie i w każdej Kii jest, a w Maździe nie ma...
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1126
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 10, 2017, 01:16:23 am »
kombi pocięte na złom- jak sami widzicie ze względów bezpieczeństwa. Elementy nośne były w kiepskim stanie.
oj tam przesadzasz, to taka specjalna wersja ultrleggera, jedyna taka
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Online Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6479
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 16, 2017, 09:22:10 am »
Po co przeca teraz wszystko łocynkowane. pindziesiont lat bede tym tyrać...

Co do boczków i deski to nie wiem czy w takich KJS nie jest to obowiązek posiadać... Przynajmniej ich imitację z przodu. Decha w PN jest ciężka może coś z włókna szklanego w zamian ;)...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4276
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 16, 2017, 22:28:31 pm »
Regulamin KJS odpowie.
Wiem że zawsze regulamin wymagał boczków przednich, a że Polacy nie umieją czytać, to zawsze mi się na BK przyczepiali o brak boczków tylnych, aż zacząłem wozić ze sobą wydrukowany regulamin.

Boczki mogą być z różnych materiałów, nie muszą być fabryczne.

Parę lat temu zakazali pasów szelkowych z homologacją ECE i dopuścili tylko pasy FIA... Nie wiem czy tak jest dalej.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię przednie błotniki 44E i rogal do Rovera

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 633
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 06, 2017, 20:10:44 pm »
Atu żyje. Od ostatniego posta w temacie upaliło niezliczoną ilość opon.

Pod maskę trafił nowy silnik, wymieniłem alternator, akumulator i chłodnicę. Jednostka po przebiegu prawie 300 tys. Od nowości na beznynie i oleju 5w40 lotos zmienianym co 20tys. Jako ciekawostka: silnik ten napędzał poldka z klimą. Głowica splanowana po same jagody.  Zawory wystają. Nie planowałem specjalnie tak dużo: miałem po prostu taką złomową głowicę, która w swojej karierze miała kilka wymian UPG i już się zrobiła cienka.

Stary silnik wywalił uszczelkę, ale jeździł do końca. Tłukł panewkami, świecił lampką ciśnienia oleju, ale nie poddał się do samego końca. Na odchodne dostał taki łomot że rozerwało węża od chłodnicy. Wypił cały płyn chłodniczy, a nie miałem nic pod ręką żeby dolać, silnik jak ostygł normalnie odpalił :D

Ze zmian w aucie to w sumie jedna rzecz. Zainstalowałem "ekologiczną" odmę.



Zima nadchodzi, a ja wracam do gry.  <spoko> Znów bede mógł poczuć prawdziwe sportowe emocje :D

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 06, 2017, 20:57:26 pm »
Dobra taka atówka AE. To potwierdza jedno, że rozrzutnik panewek jest wytrwalszy od pedała rovera przy pałowaniu :D
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3347
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 07, 2017, 01:08:07 am »
Zależy co dla kogo znaczy pałowanie. Jeśli mowa o jeździe bez płynu chłodzącego to faktycznie, Rover może nie dać rady. Ale Rudolf udowodnił parę lat temu, że Rover do pałowania (z płynem :P ) też się bardzo dobrze nadaje.

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1740
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari / Rover 25 1.6 16V
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 07, 2017, 14:44:11 pm »
Pod maskę trafił nowy silnik, wymieniłem alternator, akumulator i chłodnicę. Jednostka po przebiegu prawie 300 tys. Od nowości na beznynie i oleju 5w40 lotos zmienianym co 20tys. Jako ciekawostka: silnik ten napędzał poldka z klimą.

Silnik z plusa czy z minusa ? Co się stało z klimą ? mam nadzieję, że też uratowana ?

Czyli jednak dobry olej ma znaczenie nawet w OHV :)

Online Michalk77

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 26
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro + 1.6GLI '99, Polonez Truck Plus DC 1.9D '01
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 07, 2017, 14:58:54 pm »
Dobry olej ma znaczenie przede wszystkim w OHV.

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka


Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 07, 2017, 16:54:16 pm »
Ale Rudolf udowodnił parę lat temu, że Rover do pałowania (z płynem :P ) też się bardzo dobrze nadaje.

Dodam, że bagnet z tego legendarnego wręcz poloneza jeździ u nas w Krakowie :)

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1028
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 1.2 turbo diesel
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 07, 2017, 21:08:25 pm »
Dobry olej ma znaczenie przede wszystkim w OHV.

Myślę, że gdyby nie dziadowskie selektole i inne syfy w latach `80-90 to spokojnie OHV dokręcałyby do tych 300 tysięcy bez remontów. Oczywiście pamiętając o prawidłowych obrotach. Ale FSO nawet się nie chciało się wspomnieć w instrukcji obsługi, że jazda na obrotach poniżej 2000 to pałowanie auta, więc cóż...

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 633
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 04, 2017, 15:44:52 pm »
Porcja zdjęć. Po paleniu gumy- jak się nadymiło do środka :D, po jakimś małym kiss the wall, po skoszeniu słupka (nie ja prowadziłem).








Udało się tak wyklepać ze nie ma śladu


Stary silnik już na złomie. Miska była zdejmowana i czyszczona, mimo to były w niej jakieś elementy. Wałek wytarty w dziwny sposób.





No i wreszcie z dzisiaj: z treningu śniegowego, błoto z treningów na terenie żwirowni samo się zmywa






Auto przyozdobione wlepą z zakońceznenia w kaziku



Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1318
  • Płeć: Mężczyzna
    • C20XE
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 05, 2017, 11:45:15 am »
Fajny z niego strucel... :)
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil