Autor Wątek: Akina Atu86  (Przeczytany 2998 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1836
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 09, 2017, 22:52:42 pm »
Tak samo jak ten Polonez kombi ;) i znając życie 99% użytkowników kupujących w salonie tej konserwacji nie wykona bo ,,po co"  ;-| <do bani>

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4509
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 09, 2017, 23:29:06 pm »
Ale ja mam na myśli brak fabrycznego baranka na blachach podłogi. To w każdym Fiacie i w każdej Kii jest, a w Maździe nie ma...
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 10, 2017, 01:16:23 am »
kombi pocięte na złom- jak sami widzicie ze względów bezpieczeństwa. Elementy nośne były w kiepskim stanie.
oj tam przesadzasz, to taka specjalna wersja ultrleggera, jedyna taka
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 16, 2017, 09:22:10 am »
Po co przeca teraz wszystko łocynkowane. pindziesiont lat bede tym tyrać...

Co do boczków i deski to nie wiem czy w takich KJS nie jest to obowiązek posiadać... Przynajmniej ich imitację z przodu. Decha w PN jest ciężka może coś z włókna szklanego w zamian ;)...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4509
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 16, 2017, 22:28:31 pm »
Regulamin KJS odpowie.
Wiem że zawsze regulamin wymagał boczków przednich, a że Polacy nie umieją czytać, to zawsze mi się na BK przyczepiali o brak boczków tylnych, aż zacząłem wozić ze sobą wydrukowany regulamin.

Boczki mogą być z różnych materiałów, nie muszą być fabryczne.

Parę lat temu zakazali pasów szelkowych z homologacją ECE i dopuścili tylko pasy FIA... Nie wiem czy tak jest dalej.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 634
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 06, 2017, 20:10:44 pm »
Atu żyje. Od ostatniego posta w temacie upaliło niezliczoną ilość opon.

Pod maskę trafił nowy silnik, wymieniłem alternator, akumulator i chłodnicę. Jednostka po przebiegu prawie 300 tys. Od nowości na beznynie i oleju 5w40 lotos zmienianym co 20tys. Jako ciekawostka: silnik ten napędzał poldka z klimą. Głowica splanowana po same jagody.  Zawory wystają. Nie planowałem specjalnie tak dużo: miałem po prostu taką złomową głowicę, która w swojej karierze miała kilka wymian UPG i już się zrobiła cienka.

Stary silnik wywalił uszczelkę, ale jeździł do końca. Tłukł panewkami, świecił lampką ciśnienia oleju, ale nie poddał się do samego końca. Na odchodne dostał taki łomot że rozerwało węża od chłodnicy. Wypił cały płyn chłodniczy, a nie miałem nic pod ręką żeby dolać, silnik jak ostygł normalnie odpalił :D

Ze zmian w aucie to w sumie jedna rzecz. Zainstalowałem "ekologiczną" odmę.



Zima nadchodzi, a ja wracam do gry.  <spoko> Znów bede mógł poczuć prawdziwe sportowe emocje :D

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1249
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 06, 2017, 20:57:26 pm »
Dobra taka atówka AE. To potwierdza jedno, że rozrzutnik panewek jest wytrwalszy od pedała rovera przy pałowaniu :D
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3364
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 07, 2017, 01:08:07 am »
Zależy co dla kogo znaczy pałowanie. Jeśli mowa o jeździe bez płynu chłodzącego to faktycznie, Rover może nie dać rady. Ale Rudolf udowodnił parę lat temu, że Rover do pałowania (z płynem :P ) też się bardzo dobrze nadaje.

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1836
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 07, 2017, 14:44:11 pm »
Pod maskę trafił nowy silnik, wymieniłem alternator, akumulator i chłodnicę. Jednostka po przebiegu prawie 300 tys. Od nowości na beznynie i oleju 5w40 lotos zmienianym co 20tys. Jako ciekawostka: silnik ten napędzał poldka z klimą.

Silnik z plusa czy z minusa ? Co się stało z klimą ? mam nadzieję, że też uratowana ?

Czyli jednak dobry olej ma znaczenie nawet w OHV :)

Offline Michalk77

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro + 1.6GLI '99, Polonez Truck Plus DC 1.9D '01
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 07, 2017, 14:58:54 pm »
Dobry olej ma znaczenie przede wszystkim w OHV.

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka


Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2113
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 07, 2017, 16:54:16 pm »
Ale Rudolf udowodnił parę lat temu, że Rover do pałowania (z płynem :P ) też się bardzo dobrze nadaje.

Dodam, że bagnet z tego legendarnego wręcz poloneza jeździ u nas w Krakowie :)

Online daniel22

  • Ranga: SUM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1325
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 07, 2017, 21:08:25 pm »
Dobry olej ma znaczenie przede wszystkim w OHV.

Myślę, że gdyby nie dziadowskie selektole i inne syfy w latach `80-90 to spokojnie OHV dokręcałyby do tych 300 tysięcy bez remontów. Oczywiście pamiętając o prawidłowych obrotach. Ale FSO nawet się nie chciało się wspomnieć w instrukcji obsługi, że jazda na obrotach poniżej 2000 to pałowanie auta, więc cóż...
Użytkownik pontonów KONGER

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 634
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 04, 2017, 15:44:52 pm »
Porcja zdjęć. Po paleniu gumy- jak się nadymiło do środka :D, po jakimś małym kiss the wall, po skoszeniu słupka (nie ja prowadziłem).








Udało się tak wyklepać ze nie ma śladu


Stary silnik już na złomie. Miska była zdejmowana i czyszczona, mimo to były w niej jakieś elementy. Wałek wytarty w dziwny sposób.





No i wreszcie z dzisiaj: z treningu śniegowego, błoto z treningów na terenie żwirowni samo się zmywa






Auto przyozdobione wlepą z zakońceznenia w kaziku



Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • C20XE
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 05, 2017, 11:45:15 am »
Fajny z niego strucel... :)
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 634
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 02, 2018, 13:54:18 pm »
Koniec przygody. Auto idzie do pocięcia.

Auto rozbiłem jakiś tydzień temu. Całą zimę udało się latać. Jeździłem w miarę możliwości w każdej wolnej chwili. Znacznie poprawiłem umiejętności. Jeszcze przed zimą opony o szerokości 145 w połączeniu z krótkim mostem i sprawnym ręcznym pozwalały na śmiałe manewry. Potem było "przedzimie" i ostre upierdalando na żwirowni. W zimę początkowo asekuracyjnie, po to by z czasem przyspieszyć i podnieść poprzeczkę .

W szczycie sezonu atakowałem barierki, muskałem krawężniki, wytracałem prędkość poślizgiem. Nie zgiąłem ani jednej felgi w wyniku uderzenia o przeszkodę.

Pieniędzy na gaz poszło dużo, bardzo dużo. W 4 miesiące przejeździłem równowartość najniższej krajowej.

Materiałów foto/video jest mało ale coś tam wstawię w ramach zamknięcia tematu.

Manji drift: trening powtarzalności trasy przejazdu.


Miejsce treningu potrójnej ósemki i miejsce pierwszych kiss the wall


Jak wskoczyłem na trasę to nie było śladów na śniegu: wszystkie moje. Te najbliżej barierki też moje. Atakowałem z góry więc można powiedzieć, żę downhill :)


Na koniec pokaże jak się skończyła przygoda. Jak zawsze popełniłem błąd na zmieniającej się nawierzchni. Jechałem asekuracyjnie ze względu na gołoledź, po czym trafiłem na kilka zakrętów z przyczepną nawierzchnią. Nie znałem trasy, przyspieszyłem, nie spodziewając się tego, źe na kolejnym zakręcie też będzie przyczepnie. Nie było...

Przód mi wyniosło. Chciałem trochę wyhamować przed uderzeniem i na szczęście się udało. Uderzenie konkretne. Wyrwało butle z gazem razem z mocowaniem, otworzyły się daszki słoneczne i rękami lekko zgiąłem kierownicę. Wszyscy cali i zdrowi. Udało się wyszarpać auto drugim polonezem.

4

tyle.




Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3350
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 02, 2018, 14:09:48 pm »
No to go chłopie dobiłeś na 100% Wykorzystany do ostatniej panewki.To teraz jeszcze nie zapomnij wyciągnąć wiązki elektrycznej z niego, jeśli ma kabelki do luster elektrycznych, bo to drogie i pożądane rzeczy są.

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 982
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 02, 2018, 14:19:03 pm »
No to go chłopie dobiłeś na 100% Wykorzystany do ostatniej panewki.To teraz jeszcze nie zapomnij wyciągnąć wiązki elektrycznej z niego, jeśli ma kabelki do luster elektrycznych, bo to drogie i pożądane rzeczy są.
Tak, narobi się a można było kupić za 40zł nową...

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11074
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 02, 2018, 14:45:26 pm »
Uderzenie konkretne. Wyrwało butle z gazem razem z mocowaniem
gdyby butla byla zamontowana prawidlowo, to predzej by wam makowki wyrwalo z kregoslupa niz butle z mocowania,
a przynajmniej tak stanowia przepisy, do ktorych trzeba sie stosowac przy montażu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3350
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 02, 2018, 15:49:41 pm »
Tak, narobi się a można było kupić za 40zł nową...
To była ironia. Jemu niepotrzebna.

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 217
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 05, 2018, 14:25:14 pm »
Wstydził bym się dawać takie foty na forum.  <cwaniak2>