Autor Wątek: Akina Atu86  (Przeczytany 10421 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 09, 2017, 22:52:42 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Tak samo jak ten Polonez kombi ;) i znając życie 99% użytkowników kupujących w salonie tej konserwacji nie wykona bo ,,po co"  ;-| <do bani>

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 09, 2017, 23:29:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Ale ja mam na myśli brak fabrycznego baranka na blachach podłogi. To w każdym Fiacie i w każdej Kii jest, a w Maździe nie ma...
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 10, 2017, 01:16:23 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
kombi pocięte na złom- jak sami widzicie ze względów bezpieczeństwa. Elementy nośne były w kiepskim stanie.
oj tam przesadzasz, to taka specjalna wersja ultrleggera, jedyna taka
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 16, 2017, 09:22:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Po co przeca teraz wszystko łocynkowane. pindziesiont lat bede tym tyrać...

Co do boczków i deski to nie wiem czy w takich KJS nie jest to obowiązek posiadać... Przynajmniej ich imitację z przodu. Decha w PN jest ciężka może coś z włókna szklanego w zamian ;)...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 16, 2017, 22:28:31 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Regulamin KJS odpowie.
Wiem że zawsze regulamin wymagał boczków przednich, a że Polacy nie umieją czytać, to zawsze mi się na BK przyczepiali o brak boczków tylnych, aż zacząłem wozić ze sobą wydrukowany regulamin.

Boczki mogą być z różnych materiałów, nie muszą być fabryczne.

Parę lat temu zakazali pasów szelkowych z homologacją ECE i dopuścili tylko pasy FIA... Nie wiem czy tak jest dalej.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 06, 2017, 20:10:44 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Atu żyje. Od ostatniego posta w temacie upaliło niezliczoną ilość opon.

Pod maskę trafił nowy silnik, wymieniłem alternator, akumulator i chłodnicę. Jednostka po przebiegu prawie 300 tys. Od nowości na beznynie i oleju 5w40 lotos zmienianym co 20tys. Jako ciekawostka: silnik ten napędzał poldka z klimą. Głowica splanowana po same jagody.  Zawory wystają. Nie planowałem specjalnie tak dużo: miałem po prostu taką złomową głowicę, która w swojej karierze miała kilka wymian UPG i już się zrobiła cienka.

Stary silnik wywalił uszczelkę, ale jeździł do końca. Tłukł panewkami, świecił lampką ciśnienia oleju, ale nie poddał się do samego końca. Na odchodne dostał taki łomot że rozerwało węża od chłodnicy. Wypił cały płyn chłodniczy, a nie miałem nic pod ręką żeby dolać, silnik jak ostygł normalnie odpalił :D

Ze zmian w aucie to w sumie jedna rzecz. Zainstalowałem "ekologiczną" odmę.



Zima nadchodzi, a ja wracam do gry.  <spoko> Znów bede mógł poczuć prawdziwe sportowe emocje :D

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 06, 2017, 20:57:26 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Dobra taka atówka AE. To potwierdza jedno, że rozrzutnik panewek jest wytrwalszy od pedała rovera przy pałowaniu :D
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 07, 2017, 01:08:07 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zależy co dla kogo znaczy pałowanie. Jeśli mowa o jeździe bez płynu chłodzącego to faktycznie, Rover może nie dać rady. Ale Rudolf udowodnił parę lat temu, że Rover do pałowania (z płynem :P ) też się bardzo dobrze nadaje.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 07, 2017, 14:44:11 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Pod maskę trafił nowy silnik, wymieniłem alternator, akumulator i chłodnicę. Jednostka po przebiegu prawie 300 tys. Od nowości na beznynie i oleju 5w40 lotos zmienianym co 20tys. Jako ciekawostka: silnik ten napędzał poldka z klimą.

Silnik z plusa czy z minusa ? Co się stało z klimą ? mam nadzieję, że też uratowana ?

Czyli jednak dobry olej ma znaczenie nawet w OHV :)

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 07, 2017, 14:58:54 pm »

Offline Michalk77

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro + 1.6GLI '99, Polonez Truck Plus DC 1.9D '01
Dobry olej ma znaczenie przede wszystkim w OHV.

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka


Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 07, 2017, 16:54:16 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Ale Rudolf udowodnił parę lat temu, że Rover do pałowania (z płynem :P ) też się bardzo dobrze nadaje.

Dodam, że bagnet z tego legendarnego wręcz poloneza jeździ u nas w Krakowie :)

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 07, 2017, 21:08:25 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dobry olej ma znaczenie przede wszystkim w OHV.

Myślę, że gdyby nie dziadowskie selektole i inne syfy w latach `80-90 to spokojnie OHV dokręcałyby do tych 300 tysięcy bez remontów. Oczywiście pamiętając o prawidłowych obrotach. Ale FSO nawet się nie chciało się wspomnieć w instrukcji obsługi, że jazda na obrotach poniżej 2000 to pałowanie auta, więc cóż...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 04, 2017, 15:44:52 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Porcja zdjęć. Po paleniu gumy- jak się nadymiło do środka :D, po jakimś małym kiss the wall, po skoszeniu słupka (nie ja prowadziłem).








Udało się tak wyklepać ze nie ma śladu


Stary silnik już na złomie. Miska była zdejmowana i czyszczona, mimo to były w niej jakieś elementy. Wałek wytarty w dziwny sposób.





No i wreszcie z dzisiaj: z treningu śniegowego, błoto z treningów na terenie żwirowni samo się zmywa






Auto przyozdobione wlepą z zakońceznenia w kaziku



Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 05, 2017, 11:45:15 am »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Fajny z niego strucel... :)
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 02, 2018, 13:54:18 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Koniec przygody. Auto idzie do pocięcia.

Auto rozbiłem jakiś tydzień temu. Całą zimę udało się latać. Jeździłem w miarę możliwości w każdej wolnej chwili. Znacznie poprawiłem umiejętności. Jeszcze przed zimą opony o szerokości 145 w połączeniu z krótkim mostem i sprawnym ręcznym pozwalały na śmiałe manewry. Potem było "przedzimie" i ostre upierdalando na żwirowni. W zimę początkowo asekuracyjnie, po to by z czasem przyspieszyć i podnieść poprzeczkę .

W szczycie sezonu atakowałem barierki, muskałem krawężniki, wytracałem prędkość poślizgiem. Nie zgiąłem ani jednej felgi w wyniku uderzenia o przeszkodę.

Pieniędzy na gaz poszło dużo, bardzo dużo. W 4 miesiące przejeździłem równowartość najniższej krajowej.

Materiałów foto/video jest mało ale coś tam wstawię w ramach zamknięcia tematu.

Manji drift: trening powtarzalności trasy przejazdu.


Miejsce treningu potrójnej ósemki i miejsce pierwszych kiss the wall


Jak wskoczyłem na trasę to nie było śladów na śniegu: wszystkie moje. Te najbliżej barierki też moje. Atakowałem z góry więc można powiedzieć, żę downhill :)


Na koniec pokaże jak się skończyła przygoda. Jak zawsze popełniłem błąd na zmieniającej się nawierzchni. Jechałem asekuracyjnie ze względu na gołoledź, po czym trafiłem na kilka zakrętów z przyczepną nawierzchnią. Nie znałem trasy, przyspieszyłem, nie spodziewając się tego, źe na kolejnym zakręcie też będzie przyczepnie. Nie było...

Przód mi wyniosło. Chciałem trochę wyhamować przed uderzeniem i na szczęście się udało. Uderzenie konkretne. Wyrwało butle z gazem razem z mocowaniem, otworzyły się daszki słoneczne i rękami lekko zgiąłem kierownicę. Wszyscy cali i zdrowi. Udało się wyszarpać auto drugim polonezem.

4

tyle.




Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 02, 2018, 14:09:48 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No to go chłopie dobiłeś na 100% Wykorzystany do ostatniej panewki.To teraz jeszcze nie zapomnij wyciągnąć wiązki elektrycznej z niego, jeśli ma kabelki do luster elektrycznych, bo to drogie i pożądane rzeczy są.

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 02, 2018, 14:19:03 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
No to go chłopie dobiłeś na 100% Wykorzystany do ostatniej panewki.To teraz jeszcze nie zapomnij wyciągnąć wiązki elektrycznej z niego, jeśli ma kabelki do luster elektrycznych, bo to drogie i pożądane rzeczy są.
Tak, narobi się a można było kupić za 40zł nową...
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 02, 2018, 14:45:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Uderzenie konkretne. Wyrwało butle z gazem razem z mocowaniem
gdyby butla byla zamontowana prawidlowo, to predzej by wam makowki wyrwalo z kregoslupa niz butle z mocowania,
a przynajmniej tak stanowia przepisy, do ktorych trzeba sie stosowac przy montażu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 02, 2018, 15:49:41 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Tak, narobi się a można było kupić za 40zł nową...
To była ironia. Jemu niepotrzebna.

Odp: Akina Atu86
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 05, 2018, 14:25:14 pm »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Wstydził bym się dawać takie foty na forum.  <cwaniak2>