Autor Wątek: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie  (Przeczytany 23389 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 10, 2019, 00:25:34 am »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Ja mierzyłem właśnie twardościomierzem. Stary ale jeszcze w miarę dobry wałek miał od 30 do 33 HRC a nowy ok 30 HRC. Z tego co wiem do hydropopychaczy to zdecydowanie za mało. Szklanki natomiast miały równo po 55 HRC
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 10, 2019, 00:28:19 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
szklanki oryginalne wyszły mi podobnie. Próbę robiłem na denku. Niestety nie znam się na technikach utwardzania, więc wiele mi to nie mówiło.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 27, 2019, 20:32:56 pm »

Offline Franz Maurer

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Były: Polonez Caro 1.6 GLE, Polonez Caro 1.6 GLI 16v, Polonez Atu 1.6 GLI, Polonez Caro Plus 1.6 GSi Jest: Polonez Caro 1.9 GLD
Wyjaśni mi ktoś dlaczego np: w Abimexach nie było tego typu problemów?
W życiu cenię sobie spokój. Dlatego wybrałem Poloneza z silnikiem OHV

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 27, 2019, 23:44:02 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
bo abimex nie miał hydrauliki

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 28, 2019, 01:46:45 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
bo abimex nie miał hydrauliki

Zdziwiłbyś się, trafiały się już w 1996.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 28, 2019, 09:10:04 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Wyjaśni mi ktoś dlaczego np: w Abimexach nie było tego typu problemów?
Bo popychacz lżejszy, a więc sprężyny zaworowe mniej twarde.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 28, 2019, 09:40:16 am wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 28, 2019, 10:36:13 am »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Do tego większa średnica popychacza względem tych stosowanych w hydro.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 28, 2019, 14:51:36 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
bo abimex nie miał hydrauliki

Zdziwiłbyś się, trafiały się już w 1996.

Potwierdzam, silnik z 1996 roku abimex hydro plus fabryczne miejsce na wspomaganie.
Aktualnie przerobiony na gaźnik w 125p- idzie jak zły:)
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 29, 2019, 11:24:59 am »

Offline Franz Maurer

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Były: Polonez Caro 1.6 GLE, Polonez Caro 1.6 GLI 16v, Polonez Atu 1.6 GLI, Polonez Caro Plus 1.6 GSi Jest: Polonez Caro 1.9 GLD
W Abimexach można było mieć hydro, kolego ostatnio takiego kupił i twierdzi, że ma; jest to Caro z 95 z hydro i co ciekawe na heblach.
W życiu cenię sobie spokój. Dlatego wybrałem Poloneza z silnikiem OHV

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 29, 2019, 23:04:35 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Problemem nie jest normalny fabryczny wałek, czego dowodzą egzemplarze Plusów robiące ogromne przebiegi.

Problemem są wałki z trefnej serii, i gooowniane wałki od polskich rzemieślników.

Mówiłem, wyciągać wałki ze złomowisk. Odpowiedź: beee.

No to czelaką was swapy na OHV bez hydro i Rovery.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 29, 2019, 23:20:47 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
No to czelaką was swapy na OHV bez hydro i Rovery
Tyle że do swapa na rovera trzeba mieć belkę i skrzynię z odzysku, a z tym jest już problem. Szukam od jakiegoś czasu i nic w normalnych pieniądzach nie znajduję.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 30, 2019, 00:41:20 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nie trzeba wstawiać odkurzacza, wystarczy pojechać na pierwszy lepszy złom i kupić silnik na hydro z przebiegiem do 100kkm, których jeszcze jest sporo... Już bez przesady, naprawdę.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 30, 2019, 09:16:47 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Na pierwszym lepszym zlomie też już brakuje Polonezow. Na szrotach tak samo.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 30, 2019, 10:21:13 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Jak ktoś ma nowego Morawskiego niech sprawdzi pasowanie starych i nowych popychaczy, czy nie zrobiono ciaśniejszego w hydro. Wystarczy lepszy syfek, czy gorszej jakości niedogrzany olej i popychacz przestanei się swobodnie obracać w gnieździe. Wtedy już szybka droga do wytarcie się krzywki/denka popychacza. Nie bez przyczyny w silnikach z hydro zalecano olej 10W40 zamiast minerała 15W40
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 30, 2019, 11:37:33 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak ktoś ma nowego Morawskiego niech sprawdzi pasowanie starych i nowych popychaczy, czy nie zrobiono ciaśniejszego w hydro. Wystarczy lepszy syfek, czy gorszej jakości niedogrzany olej i popychacz przestanei się swobodnie obracać w gnieździe. Wtedy już szybka droga do wytarcie się krzywki/denka popychacza. Nie bez przyczyny w silnikach z hydro zalecano olej 10W40 zamiast minerała 15W40

Już dawno było pisane, żeby lać 5W40 albo nawet 0W40, żeby te silniki miały jak najlepsze smarowanie, i wiadomo, że lanie gorszego oleju ma wpływ na szybkie zużycie hydro, to niektórzy z uporem maniaka dalej leją przestarzałe oleje (10W40 też szału nie robi, bo to dalej prawie całkowicie mineralny na sterydach), żeby zaoszczędzić 10zł na oleju, a stracić 300 na silniku. Zauważyłem też, że plusy są ciągle w dużej części w rękach osób, które je traktują jako woły robocze, i głównie tym osobom padają wałki.

Na pierwszym lepszym zlomie też już brakuje Polonezow. Na szrotach tak samo.

Trzeba szukać dalej, a nie liczyć, że mamy 2000 rok i silniki od poloneza oddają za 100zł z uśmiechem. Na grupach bywa sporo silników z całego kraju.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 30, 2019, 12:06:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zawsze mozna rozwiercic gniazda na stare popychacze i pozbyc sie hydro,
zbierajcie laski i sprezyny ze starych silnikow, samych szklanek tez nie wyrzucajcie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 30, 2019, 13:26:58 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Jak ktoś ma nowego Morawskiego niech sprawdzi pasowanie starych i nowych popychaczy, czy nie zrobiono ciaśniejszego w hydro. Wystarczy lepszy syfek, czy gorszej jakości niedogrzany olej i popychacz przestanei się swobodnie obracać w gnieździe. Wtedy już szybka droga do wytarcie się krzywki/denka popychacza. Nie bez przyczyny w silnikach z hydro zalecano olej 10W40 zamiast minerała 15W40
Popychacz nie będzie się w stanie obracać, bo w trakcie jego pracy nie ma fazy luzu, krótko mówiąc nie ma momentu, gdy nic go nie hamuje-jest ciągle uwięziony między laską a krzywką. Punkt przyłożenia nacisku z laski jest na jego szczycie, a nie na dole, jak w starej szklance.
...wystarczy pojechać na pierwszy lepszy złom i kupić silnik na hydro z przebiegiem do 100kkm
I po rozebraniu silnika przekonać się, że wałek do wymiany :P
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2019, 13:41:48 pm wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 30, 2019, 14:40:26 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Popychacz nie będzie się w stanie obracać, bo w trakcie jego pracy nie ma fazy luzu, krótko mówiąc nie ma momentu, gdy nic go nie hamuje-jest ciągle uwięziony między laską a krzywką. Punkt przyłożenia nacisku z laski jest na jego szczycie, a nie na dole, jak w starej szklance.
Mylisz się. Każdy hydropopychacz się obraca. Wystarczy spojrzeć na przylgnie na którą krzywka wywiera nacisk. Rysy w kształcie elipsy mówią jedno. Twoja teoria jak najbardziej trafna lecz w praktyce jest nieco inaczej
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 30, 2019, 15:44:41 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Popychacz nie będzie się w stanie obracać, bo w trakcie jego pracy nie ma fazy luzu, krótko mówiąc nie ma momentu, gdy nic go nie hamuje-jest ciągle uwięziony między laską a krzywką. Punkt przyłożenia nacisku z laski jest na jego szczycie, a nie na dole, jak w starej szklance.
Mylisz się. Każdy hydropopychacz się obraca. Wystarczy spojrzeć na przylgnie na którą krzywka wywiera nacisk. Rysy w kształcie elipsy mówią jedno. Twoja teoria jak najbardziej trafna lecz w praktyce jest nieco inaczej
Z kołowymi śladami masz rację. Sęk w tym, że ja zawsze wkładam popychacze otworem w stronę otworu z magistrali olejowej. Część popychaczy (nie wszystkie) wyjmuję w tym samym położeniu. Cześć popychaczy na stopce ma ślady niesymetrycznego wytarcia - szczególnie gdy popychacz jest stosunkowo nowy, więc nie zaryzykowałbym twierdzenia, że każdy się obraca.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2019, 16:06:48 pm wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 30, 2019, 18:46:21 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Być może w OHV się nie obracają zbyt często natomiast silnikach ohc i dohc obracają się napewno. Skoro się nie kręcą to według mnie jest coś nie tak jak trzeba. Temat sporny więc pozostawmy to bez dalszej dyskusji.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)