Autor Wątek: [GSI] stracił połowę mocy  (Przeczytany 10761 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

[GSI] stracił połowę mocy
« dnia: Wrzesień 09, 2017, 19:12:32 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Witam,

Na wstępie chce zaznaczyć, że przeszperałem FSOAK, google i to forum i nic zadowalającego dla mnie nie znalazłem.

Do meritum...

Wczoraj na trasie (jechałem ok 130-140km jeżeli ma to znaczenie) z kilometra na kilometr stracił moc. Chciałem wyprzedzać a tu zonk, bo nawet auta nie dałem rady dogonić. Na początku myślałem, że wiatr jest przeciwny, ale się myliłem. Samochód zbiera się jak totalny muł. Na 1-2 biegu jedzie ledwo 20-30km (współczuje kierowcom za mną wczoraj...) dopiero powolutku się zbiera. But w podłogę, 5 bieg na trasie i więcej jak 90-105 nie pojedzie.

Co dzisiaj sprawdziłem:
-kompresje na cylindrach (od strony rozrządu: 1: 10,5 2: 10 3: 11,25 4: 12 bar)
-olej/płyn chłodniczy czy nie ma masełka - nie ma
-podmieniłem cewkę na działającą
-wymontowałem kolektor wydechowy (sąsiad mówił, że może coś się posypało w środku i nie przepuszcza wszystkich spalin)
-filtr powietrza
-odmę olejową

Nic to nie pomogło. Samochód dużo szybciej łapie temperaturę (dzisiaj złapał mi w mieście 120 stopni).  <uoee>
Rozumiem, że GSI ma tendencje do wycierania wałka, ale z kilometra na kilometr ?!

Na początku myślałem, że wydmuchało UPG, pierścienie na którymś cylindrze się posypały, albo zawór się wypalił, ale przecież pomiar kompresji to wykluczył.

Jakieś pomysły ? Brakuje mi już pomysłów do mojej "Księżniczki". <mysli>

Jeżeli temat się powielił (choć w "szukajce" patrzyłem) to proszę admina o usunięcie tematu.

Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 09, 2017, 19:30:08 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Rozumiem, że GSI ma tendencje do wycierania wałka, ale z kilometra na kilometr ?!
Mnie się zdarzyło :) Auto umarło na odcinku 2 km.
Jak stopka popychacza będzie wklęsła, to ostra jak brzytwa krawędź zabawi się w nóż tokarski.
Nie zapomnij wyjąć wiórków z miski olejowej.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 09, 2017, 19:38:46 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Nie dobijaj mnie tym wałkiem. :D

Czyli na to wychodzi, że odkąd mam Poloneza i zrobiłem nim już prawie 9k km to zarżnę druga OHV'kę  <rotfl2> (w pierwszej śruba stopy korowodu się sama odkręciła). :D
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 09, 2017, 19:55:45 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
To czas pewnie zająć się reanimacją OHV-ek  :d
Mam dwa +  a 3 silniki, czyli jeden silnik czeka na wrzutkę do auta zamiast jakiegoś umarlaka do leczenia <uoee>
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 09, 2017, 20:44:34 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Tak mocno wytarty wałek nie dawałby takich ciśnień w cylindrach.
Masz może LPG czy tylko benzyna? Check engine się świeci? Bo może Ci po prostu pompa paliwa siadła, u mnie w atu jak jakiś mędrzec założył do GSi pompę od GLi to były podobne objawy po przełączeniu na benzyne.

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 09, 2017, 20:45:44 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Tez miałem podobną sytuację i też w GSI. Wysypał się katalizator i zatkany był przepływ spalin. Sprawdź to.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 09, 2017, 21:15:31 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Miesiąc temu robiąc mu porządek z całym układem paliwowym (nowe przewody, zbiornik, filtr) wymieniłem pompę paliwa na używaną (nie wyje). Więc ją raczej bym wykluczył. Mam gaz zamontowany, pełna sekwencja Lovato w kwietniu montowany. Na jednym i drugim paliwie identycznie pracuje. :/

Check Engine się nie świeci.

Zerknę w wolnej chwili na kata, choć jak dzisiaj tam dłubałem to jak trząsłem katalizatorem (odkręcałem kolektor wydechowy by własnie to sprawdzić) to nie było nic słychać w środku, czyli tak jakby katalizator się nie rozsypał.  <uoee>
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 09, 2017, 22:24:33 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Ale mógł się zatkać, jedno drugiego nie wyklucza. Jeśli na jednym i drugim chodzi tak samo, to można spojrzeć na kata i wałek rozrządu.

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 09, 2017, 22:36:13 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Tak mocno wytarty wałek nie dawałby takich ciśnień w cylindrach.
Zmasakrowane krzywki wałka dają tyle objawów co schizofrenia u ludzi, mamy bowiem do czynienia z kombinacja zniknionej krzywki na dolocie i na wydechu x 4 cylindry. Zaś kompresja twierdzi, że ok. Często się łudziłem, że brak ciśnienia paliwa etc. Zatkany katalizator dawałby gwizd z przegubowego złącza miedzy kolektorem a katalizatorem.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 10, 2017, 11:40:17 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Wczoraj odkręciłem kolektor wydechowy i odpaliłem by własnie ten objaw sprawdzić, lecz tylko go przegazowałem (chyba chodził tak samo słabo), ale nie odważyłem się nim nigdzie jechać, bo tak wył, że nie chciałem sąsiadów wk...ać. W ostateczności sprawdzę kata, ale takie pytanko... czy macie jakiś pomysł jak zrobić by wymontować kata (sprawdzić czy się poprawi), ale by nie wył tak strasznie ? Myślałem, aby rurkę wyprofilować tak jak ta z kata i ją podmienić na czas testu, ale jest tak zagięta, że w garażowych warunkach chyba nie dam rady tak rury wygiąć. Hmm... W ostatecznej ostateczności wyjmę kata, wytnę go, a w jego miejsce wstawię rurkę. Tylko będzie chyba kicha jak się okażę, że to nie kat i przy przeglądzie jak w miejsce kata diagnosta zobaczy rurkę.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 10, 2017, 12:17:57 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Tłumik mozesz wstawić w miejsce katalizatora,diagnosta nie bedzie sie czepiał

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 10, 2017, 14:25:28 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Nie wycinaj katalizatora. Czemu popadasz od razu w skrajność  <co> Po prostu odkręć go i przejedź się kawałek, zobacz czy jest poprawa w temacie. Jeżeli to nie pomoże to raczej wyciął się wałek.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 10, 2017, 18:58:47 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Zrobiłem głupotę, aczkolwiek stwierdziłem "ryzyk-fizyk".

Wyciąłem kata, a w jego miejsce wspawałem rurkę i obspawałem. Trzęsąc całym wydechem zdaje mi się, że coś było w którymś z tłumików, ale nie chce sobie całego wydechu pociąć by się okazało, że to nic z tych rzeczy...

Wyciąłem dobry katalizator (miał siatkę z jednej i drugiej strony, był przepływ światła przez środek, nic nie wypadło z niego)...  <lol2>

Poza faktem, że teraz chodzi jak Duży Fiat to nic się nie poprawiło. Na biegu jałowym jak przytkałem dłoń do wydechu to wydaje mi się, że dawał tyle samo spalin co i przed.

Po wycięciu kata dmuchałem ustami przez cały wydech (sąsiedzi pewno mieli niezły ubaw  :P ), i wydaje mi się, że jakiś opór czułem, a może to po prostu opór tłumików ?

Reasumując: poza wycięciem dobrego kata nic się nie zmieniło.

Ps. nie mogłem odkręcić samego kata, bo śruby do rury z wydechu były tak zapieczone, że bym je pourywał, stąd chęć wycięcia i wstawienia rurki.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 10, 2017, 19:05:54 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Zapomniałem dodać... na odcinku 1,5km osiągnął temp. prawie 90 stopni (zawsze się wolniej nagrzewał). Jutro po pracy zajadę w nim w miejsce odosobnienia od ludzi, wyjmę kolektor i przejadę się bez obawy, że ktoś mnie zabije za hałas. Jutro się okażę czy to wałek czy któryś z tłumików się posypał.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 10, 2017, 19:53:50 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A wrzuć autko na luz... i spróbuj je popchnąć po równej twardej nawierzchni...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 10, 2017, 20:13:25 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Nie zrozumiałem wypowiedzi, czy była w nim szczypta ironii czy jakaś złota rada ?
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 10, 2017, 20:20:06 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Jutro po pracy zajadę w nim w miejsce odosobnienia od ludzi, wyjmę kolektor i przejadę się bez obawy, że ktoś mnie zabije za hałas. Jutro się okażę czy to wałek czy któryś z tłumików się posypał.

Jak wyciąłeś kata i dalej jest muł to szansa na to, że wina leży w kolektorze jest na tyle mała, że szkoda Twojej roboty. Najpewniej siadł wałek nierządu, co jest całkiem możliwe biorąc pod uwagę, że kupiłeś silnik w stanie niewiadomym ze złomu. Taką teorię potwierdzałby też fakt, że silnik szybciej się nagrzewa, czyli że spaliny dłużej/wolniej z niego się wydostają.

Nie zrozumiałem wypowiedzi, czy była w nim szczypta ironii czy jakaś złota rada ?
Pewno chodzi o to, żeby sprawdzić czy samochód nie ma jakiś oporów toczenia, trzymające hamulce też objawiają się "brakiem" mocy.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2017, 20:22:00 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 10, 2017, 20:47:03 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Zdjęcie kolektora ma na celu sprawdzenie czy nie jest któryś z tłumików zapchany, bo tak jak wspomniałem wydawało mi się, że w którymś coś rzęziło. Co do oporów toczenia to jutro sprawdzę. :)
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 10, 2017, 21:22:28 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
<lol>
Każdy człowiek ma średnio 1,5 litra powietrza w pucach, wydech ma znacznie większą objętość, więc nie ma technicznej możliwości, żebyś dmuchnął w wydech tak mocno coby realne opory przepływu były odczuwalne. Znaczy teoretycznie jest taka możliwość, ale przy tak zatkanym wydechu to silnik nawet nie chciałby odpalić, a co dopiero mówić o dłuższej pracy...
Jeszcze jedna opcja przyszła mi do głowy, może Ci rozrząd przeskoczył o ząbek?

Odp: [GSI] stracił połowę mocy
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 10, 2017, 22:36:40 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
<lol>
Każdy człowiek ma średnio 1,5 litra powietrza w pucach, wydech ma znacznie większą objętość, więc nie ma technicznej możliwości, żebyś dmuchnął w wydech tak mocno coby realne opory przepływu były odczuwalne. Znaczy teoretycznie jest taka możliwość, ale przy tak zatkanym wydechu to silnik nawet nie chciałby odpalić, a co dopiero mówić o dłuższej pracy...
Jeszcze jedna opcja przyszła mi do głowy, może Ci rozrząd przeskoczył o ząbek?

Znając życie to wróżenie z fusów.
Pewnie wałek powiedział do widzenia i się skończyła jazda.
Bez rozbiórki silnika, ewentualnie zwalenia czapeczki się nie obędzie.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........