Autor Wątek: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?  (Przeczytany 17540 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« dnia: Październik 14, 2017, 22:17:44 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ktoś z Was montował może inny niż fabryczny czujnik ciśnienia oleju? Z fabrycznymi wiadomo, jak jest, działają jak im się podoba, więc warto "gruszkę" zastąpić jakimś współczesnym zamiennikiem, wyskalować od nowa wskaźnik na zegarach i mieć pojęcie, co się dzieje w silniku. Z tego, co pamiętam problem był w nietypowym gwincie fabrycznego czujnika. Może ktoś się podzieli wiedzą?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 14, 2017, 22:23:04 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A jak chcesz "wyskalować" ten wskaźnik? On ma pracować ze swoim czujnikiem i tyle.Jak już tak chcesz, to kup sobie komplet, czujnik ze wskaźnikiem i umocuj na słupku.Pełno tego jest w sprzedaży.A jak nie, to w pełni mechaniczny wskaźnik, idzie coś ładnego znaleźć i wtedy już jest czarno na białym.

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 15, 2017, 00:21:29 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Mówisz o tym samochodzie, w którym masz skończone panewki? Bo jeśli tak, wymiana czujnika raczej nic nie da. U ojca w Caro wskaźnik cis. oleju ledwo się wychylał do pierwszej kreski. Po swapie na zdrowego GSi (z podmienioną stopką filtra oleju, na taką z czujnikiem), odpalamy i alleluja, cud!!! Wskaźnik ciśnienia oleju odżył i zaczął pokazywać normalne wartości w okolicach połowy skali.

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 15, 2017, 00:47:35 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
załóż manometr i będziesz znał ciśnienie oleju na bieżąco. wskazania elektrycznego są zależne od napięcia w układzie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 15, 2017, 10:50:44 am »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Ja mam w volkswagenie zamontowany czujnik z poloneza w komplecie ze wskaźnikiem i wszystko ładnie pokazuje. Polonezowski silnik to takie ustrojstwo co rzadko kiedy trzyma odpowiednie ciśnienie oleju. Jeśli bardzo Ci zależy na wymianie oryginalnego czujnika ciśnienia to kup redukcję i wkręć inny. Gwint na polonezowskim czujniku to 14x1,5. Przejściówkę na np. 10x1 (gwint czujników VW) dostaniesz nawet w sklepie rolniczym.

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 15, 2017, 10:53:08 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Mówisz o tym samochodzie, w którym masz skończone panewki? Bo jeśli tak, wymiana czujnika raczej nic nie da. U ojca w Caro wskaźnik cis. oleju ledwo się wychylał do pierwszej kreski. Po swapie na zdrowego GSi (z podmienioną stopką filtra oleju, na taką z czujnikiem), odpalamy i alleluja, cud!!! Wskaźnik ciśnienia oleju odżył i zaczął pokazywać normalne wartości w okolicach połowy skali.

Myślę raczej przyszłościowo, chcę założyć coś działającego poprawnie do silnika po remoncie. Co nie szkodzi na chwilę go wkręcić do starego, aktualny, trzeci już czujnik wychyla wskazówkę tylko do pierwszej kreski, natomiast po rozgrzaniu wskazówka leci poniżej skali, więc pokazuje kompletne bzdury. Chyba jednak ciśnienie musi być podczas jazdy trochę większe, niż 0,0, nawet bez panewek :P Zamówiłem sobie normalny przyrząd pomiarowy wkręcany do gniazda, zobaczymy, co on pokaże, z czystej ciekawości.

Znalazłem dość sporo takich czujników na allegro, gwint niby ten sam: http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-oleju-mercedes-m12x1-5-0-5-bar-i6733207296.html#thumb/2

Wskaźnik myślę, że da się wyskalować przekładając wskazówkę przy jakichś niewielkich rozbieżnościach, dobierając opornik... a może wskazania się pokryją? Zawsze można poeksperymentować :).

Ja mam w volkswagenie zamontowany czujnik z poloneza w komplecie ze wskaźnikiem i wszystko ładnie pokazuje. Polonezowski silnik to takie ustrojstwo co rzadko kiedy trzyma odpowiednie ciśnienie oleju. Jeśli bardzo Ci zależy na wymianie oryginalnego czujnika ciśnienia to kup redukcję i wkręć inny. Gwint na polonezowskim czujniku to 14x1,5. Przejściówkę na np. 10x1 (gwint czujników VW) dostaniesz nawet w sklepie rolniczym.

Gwint czasem nie jest 12x1,5?

« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2017, 10:55:54 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 15, 2017, 17:42:20 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
14x1,5 bo czujnik idealnie wkręca się w nakrętkę koła od ursusa c-360 :)

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 18, 2017, 22:05:30 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
14x1,5 bo czujnik idealnie wkręca się w nakrętkę koła od ursusa c-360 :)

Faktycznie, myślałem, że gwint jest taki sam jak w czujniku od lampki :).

Dzisiaj wkręciłem normalny manometr i na zimnym silniku pokazał 4 bary. Oczywiście, wraz ze wzrostem temperatury ciśnienie spadało, ale wskaźnik ewidentnie zaniża.

Czy czujnik od kombajnu "bizon" mógłby podejść? Są tańsze, prawdopodobnie świeższe, gwint ten sam. Oczywiście bizon ma inne napięcie w instalacji, ale na oryginalnym, polonezowskim czujniku jest jak byk wybite 12-24V, więc... powinien działać? Różnica jest taka w stosunku do poloneza, że zakres na wskaźniku bizona jest do 0,6 MPa. Pytanie, czy będzie fałszował wyniki na całym zakresie, czy nie?

http://hurt.techrol.com/product/2920/czujnik-cisnienia-oleju-38005725003-do-bizon-5040995180-bz16-017.html

http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-oleju-star-s-200-autosan-bizon-i6725252705.html

Polonezowski pafal:

https://7.allegroimg.com/original/03457a/3ee994ca40909dd86d8c9314a237
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2017, 22:15:04 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 18, 2017, 23:44:19 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
http://www.polmozbyt-jelcz.pl/sklep/czujnik-wskaznik-man-czujnik-cisnienia-oleju-lublin-zuk-honk-fcc0-5,23-1-elcm-----fcc0~65.aspx
To jest to samo, co polonezowski (powinno być), ale ta cena, to tragedia.Ja nadal namawiam Cię na mechaniczny wskaźnik.Jest gdzie go zamontować, a ten w zestawie wskaźników, zastąp zaślepką, taką jak w roverach i po temacie.
Zamontuj sobie taki
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-oleju-wskaznik-ursus-c-360-3p-mf-i6988860334.html
To jest gotowy zestaw.Trzeba zredukować gwint, bo tu jest bodajże M10x1,25, czy coś takiego.Masz mechaniczny, podświetlany wskaźnik i dodatkowo, czujnik na kontrolkę w trójniku na wyjściu z silnika.Jeżeli masz cokolwiek zdolności manualnych, to możesz sobie takie coś zrobić samemu.Kupić sam wskaźnik
http://allegro.pl/wskaznik-cisnienia-oleju-mechaniczny-ursus-zetor-i6993412284.html
kawałek wężyka ciśnieniowego, olejoodpornego i odpowiednie końcówki.Przy wskaźniku, powinien być gwint M12x1,5 a przy silniku, to już sam wiesz, a można redukować.Ja miałem wskaźnik zamontowany w miejscu (bezużytecznego) korektora ustawienia świateł.Trzeba tylko wyciąć kawałek blachy w mocowaniu skrzynki bezpieczników i zrobić ładny, okrągły otwór w plastiku, gdzie siedzi korektor.Ja miałem to w desce plusowej, ale to niemal to samo.Miałem założony wskaźnik z podwójną skalą.Z jednej strony, ciśnienie oleju, a z drugiej, paliwa.

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 19, 2017, 13:05:49 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nie chcę nic zastępować zaślepką, wiem, że elektryczny manometr ma mniejszy sens, ale lepszy taki "gadżet", niż brak wskaźnika, zresztą - zawsze coś tam pokazuje ;). Dzięki za podrzucenie linków, ale jednak wolę uruchomić ten na desce. Zwykły manometr mam w razie czego w garażu to sprawdzenia, czy wyniki się pokrywają.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 19, 2017, 17:14:21 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Znalazłem jeszcze czujnik ciśnienia oleju do Kamaza, produkcja współczesna, na obudowie wybity zakres 0-10 bar, gwint M14x1,5 Ciekawe, czy podejdzie elektrycznie, za tą cenę chyba zaryzykuję.

http://truck.shop.pl/index.php?p1473,czujnik-cisnienia-oleju-mm370-kamaz-na-wskaznik



« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2017, 17:19:41 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 19, 2017, 20:00:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To podziel się potem wrażeniami...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 19, 2017, 20:19:44 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Twoja wola, panie kolego, ale licz się z tym, że jaki byś czujnik nie kupił typu "bąk" to on może być tyle samo wart, co ten w polonezie.Ten kamazowski czasem może podejść elektrycznie itd. bo ruscy, chyba tak jak nasi, lubili wszystko unifikować, wiec może to jest to samo, co w ładach? Miałem raz w ręce czujnik temperatury z łady i był praktycznie taki sam, jak w poldku/fiacie, więc pewnie u nich też unifikowali.

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 19, 2017, 23:06:52 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Podzielę się na pewno  :]. Ta gruszka naprawdę nie jest warta ponad 100zł za kilkunastoletni leżak, który nawet nie wiadomo, czy zadziała po montażu. Jeśli znajdą się tańsze odpowiedniki, wszystkim będzie na rękę.

Buźka,Te czujniki czasem naprawdę działają. Na starym silniku miałem taki, który się pokrywał z rzeczywistymi wskazaniami. Na ich niekorzyść działa czas, po prostu nie są od lat produkowane, no i z czasem ten wąziutki kanalik olejowy na pewno się zapycha. Ja wiem, że to nie jest stuprocentowo dokładny przyrząd pomiarowy, ale fajnie by było, jakby działał i pokazywał jakieś orientacyjne wartości, a nie cały czas zero. Niesamowicie mnie irytuje, jak jakiś wskaźnik nie działa, jak powinien, i myślę, że nie tylko mnie. :P
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 20, 2017, 03:02:26 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
z problemem niedziałającego elektrycznego wskaźnika ciśnienia oleju walczyłem w 2007, w końcu założyłem manometr.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 21, 2017, 10:07:02 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
fajnie by było, jakby działał i pokazywał jakieś orientacyjne wartości, a nie cały czas zero. Niesamowicie mnie irytuje, jak jakiś wskaźnik nie działa, jak powinien, i myślę, że nie tylko mnie.
Otóz to. Po prostu fajnie jak działa. Zmieniłem sobie zegary w roveku na pafale, to założyłem gruszkę by się ruszało. Potem się zepsuła, ale to inna sprawa.
Tak z czystej ciekawości-po co Wam te manometry? co  tam wypatrujecie? co jeśli zniknie ciśnienie? zrobicie remont na szybko na trasce, paneweczki w bagazniku czekaja czy jak? silnik chyba wydaje inne "informacje" z siebie jeśli już zdycha.
Kontrolka to absolutny max co jest potrzebne-brak oleju-nagły wyciek=motor stop.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 21, 2017, 10:54:25 am »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Tak z czystej ciekawości-po co Wam te manometry?

Idąc Twoim tokiem myślenia. Po co jest wskaźnik temp. wody? Przecież widać jak paruje spod maski kiedy się gotuje. Po co jest obrotomierz? Przecież słyszysz, że silnik już wyje. Po co jest prędkościomierz? Przecież widzisz jak szybko się poruszasz. Po co jest licznik kilometrów? Przecież to nie ma znaczenia.
Można tak z każdym wskaźnikiem i kontrolką :P

To jest podstawowa informacja o silniku. Tak jak Temperatura wody. Jak ktoś się nie zna/ma to gdzieś, to jemu wystarczy tylko prędkościomierz na desce. Ja natomiast lubię wiedzieć jakie parametry trzyma mój silnik.

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 21, 2017, 11:41:03 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Zoltan, czujnik ciśnienia oleju na kontrolkę, też może się popsuć.I nie zawsze będzie to taka awaria, że kontrolka będzie się świecić cały czas, bo bywa i tak, że coś się w środku zawiesi i przestanie świecić.Może się to równie dobrze stać w czasie jazdy i w połączeniu z rzeczywistym brakiem smarowania w silniku (tak tak, wiem, niemożliwa sytuacja) nie będzie żadnej informacji, czy wszystko jest ok.Elektryka jest wygodna, bo kabelek poprowadzi się byle gdzie i go nie widać, ale bywa też zawodna.O ile niektórych rzeczy nie da się zmierzyć inaczej, niż elektronicznie, to o tyle, ciśnienie oleju, czy temperaturę silnika, można zmierzyć inaczej.Zakładacie sobie niektórzy dodatkowe wskaźniki elektryczne, dublujące te już istniejące, a to jest dopiero bez sensu.Nie mówię to o wskazaniu np. ciśnienie doładowana, ale temperaturę silnika np. czy ciśnienie oleju.Są dzisiaj bardzo ładne wskaźniki mechaniczne, podświetlane itd. które można ładnie sobie gdzieś włożyć i już.Na upartego, to np. temperaturę oleju, można by podłączyć pod istniejący wskaźnik temperatury silnika, bo dać taki sam czujnik i puścić oba obwody przez zwykły przełącznik, który po wciśnięciu, rozłączał by obwód "wody" a załączał "oleju" i wskaźnik pokazywał by to, lub to.Coś na zasadzie przełączania wskaźnika paliwa pomiędzy zbiornikami w Honkerze.Tam jest przycisk z ikona dystrybutora na desce.

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 21, 2017, 11:58:41 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie to nie to samo co obrotomierz czy temp wody. na ciśnienie oleju nie mam wpływu żadnego, jego wahania są stałe. To nie silnik z ręczną pompą smarowania by to było potrzebne. Kontrolka mi osobiście nie jest rownież potrzebna, ale ma zalety jakie wymieniłem. przez 7 lat w 1,4 zupełnie mi nie działala. Np. w gld może się przydać-jak by się łańcuch od pompy urwał
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Czujnik ciśnienia oleju - jaki zamiast fabrycznego?
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 21, 2017, 15:49:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wskaznik cis. oleju to fajny bajer, ale wlasnie tylko bajer,
zdecydowanie bardziej przydatnym bajerem bylby wskaznik ladowania - normalnie rowniez nizbyt przydatny, ale przynajmniej mozna jezdzic na zdychajacym altku i kontrolowac sytuacje ;>
kontrolka ladowania tez nie zawsze dziala, gdy styk bedzie zly to nie ma ani kontrolki, ani wzbudenia, wiec w sumie wskaznik ladowania ma jednak zdecydowanie wiecej sensu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.