Autor Wątek: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"  (Przeczytany 13240 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #300 dnia: Sierpień 09, 2018, 23:28:57 pm »
Dzisiaj jeszcze sprawdzałem kolejny raz wszystkie przewody, niby wszystkie połączenia są OK, nic nie wygląda podejrzanie, wszelkie węże są podpięte poprawnie. Nic, najwyżej czeka mnie siedzenie przy aucie i szukanie, co skopaliśmy podczas montażu - pewnie jakaś błaha pierdoła, bo podczas przyśpieszania nie czuć żadnego szarpania. Wtrysk nawet nie był ruszany, wszystko razem z kolektorem przekręciliśmy z silnika do silnika.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11496
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #301 dnia: Sierpień 09, 2018, 23:57:11 pm »
na gazie tez gubi zaplony ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #302 dnia: Sierpień 09, 2018, 23:58:11 pm »
Na obu paliwach praca jest identyczna na wolnych.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11496
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #303 dnia: Sierpień 10, 2018, 00:37:59 am »
sprawdz cis. sprezania i luzy zaworowe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #304 dnia: Sierpień 10, 2018, 00:46:38 am »
Luzy zaworowe prawidłowe, do sprawdzenia ciśnienia poczekam do końca docierania, mierzenie go teraz chyba nie ma większego sensu.

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2310
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #305 dnia: Sierpień 10, 2018, 00:53:23 am »
nie ma to nic wspólnego z silnikiem. sprawdź połączenia elektryczne czujników- położenia wału korbowego, położenia przepustnicy, temperatury i podciśnienia. bo te połączenia odpinałeś.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #306 dnia: Sierpień 14, 2018, 22:48:01 pm »
Dzisiaj z lukaszem_FSO (dumnym właścicielem klucza dynamometrycznego ;) ) dokręciliśmy głowicę. Ani jedna śruba na uszczelce goetze się nie poluzowała - dokręcaliśmy po złożeniu silnika momentem 105nM, i przy tym momencie klucz pyknął. Ustawiliśmy na nowo zawory (0,15 ssące i wydech) i odpaliliśmy auto.

Tak jak myślałem, na poszarpywanie musiało się złożyć parę czynników. Szukając wcześniej dziury w całym zagiąłem mocniej mocowanie do cewki wewnątrz jednego przewodu zapłonowego, było dość luźne. Zwiększyłem szczelinę na świecach na 0,7mm. Zawory też prawdopodobnie nieco się ułożyły i luzy zaworowe były inne, niż świeżo po złożeniu klawiatury. Po złożeniu auto pracuje zdecydowanie równiej i mniej rzuca silnikiem, nie słychać też gubienia zapłonów z wydechu - a jeśli już, to sporadycznie.  :] Liczę, że po przejechaniu kolejnych kilkuset kilometrów silnik będzie pracował już normalnie.

Zmierzyłem też kompresję, choć mam wrażenie, że przed zakończeniem docierania nie miało to zbyt wiele sensu, dopiero niedawno przestał zapluwać wydech olejem, więc pewnie pierścienie jeszcze się układają ale będzie do porównań później:

1 cyl - 11,5
2 cyl- 12,5
3 cyl- 12
4 cyl - 12,5
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2018, 22:50:00 pm wysłana przez daniel22 »

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #307 dnia: Wrzesień 03, 2018, 23:26:46 pm »
Doszło coś nowego.

Od początku zastanawiałem się, jak zakryć "garba" na tylnej klapie, niezbyt udany według mnie, detal stylistyczny w polonezie. W teorii miało to zastąpić gumowy spojler z borewicza w akwarium - jaki był efekt, każdy widzi.

Więc od teraz to CARO SPORT  ]:->





Dzisiaj też ustawiłem prawidłową szczelinę CPWK - wynosiła u mnie aż 1,1mm - w starym silniku, w którym czujnik nie był dotykany od nowości - 0,9mm. Instrukcja zaleca 0,6-0,7mm, więc ładny odjazd :). Nie trzeba ściągać pokrywy rozrządu, jak wyczytałem na elektrodzie - wystarczy wcisnąć szczelinomierz pomiędzy obudowę a czujnik. Po spiłowaniu tulejki wyszło elegancko 0,65mm. Z ciekawostek, wyczytałem, że większość abimexów miała fabrycznie źle ustawioną tą szczelinę, co zresztą potwierdza pomiar na poprzednim silniku...

Nieco dzięki temu poprawiła się kultura pracy podczas przyśpieszania, wydaje mi się, że szybciej odpala na gorącym silniku, ale nie są to różnice ogromne. Zmierzyłem ostatnio kompresję - już była po 12 na wszystkich cylindrach. Niestety, chyba walnięty jest któryś uszczelniacz - auto kopci na niebiesko po odpaleniu po 20-30 minutach postoju. Później już nie. Jedna ze świec jest lekko okopcona na czarno, więc podejrzany jest 1 cylinder.

Od remontu poszło już 2000km, na coraz więcej więc sobie pozwalam. Auto się rewelacyjnie wkręca na obroty na pełnym gazie. Jest nie do porównania z silnikiem przed remontem. Warto było. :) Jak już zrobię 3000-4000km i uznam etap docierania za zakończony w 1000 procentach, zmierzę czas 0-100 i pojadę na hamownię sprawdzić z ciekawości, jakim momentem i mocą teraz dysponuję.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2018, 23:29:37 pm wysłana przez daniel22 »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1021
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #308 dnia: Wrzesień 04, 2018, 17:52:51 pm »
Doszło coś nowego.

Od początku zastanawiałem się, jak zakryć "garba" na tylnej klapie, niezbyt udany według mnie, detal stylistyczny w polonezie. W teorii miało to zastąpić gumowy spojler z borewicza w akwarium - jaki był efekt, każdy widzi.

Więc od teraz to CARO SPORT  ]:->



Tuning z epoki!
Z czego ta nakładka? Guma? Napisy to naklejki? Przylega po całości do nadwozia?

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #309 dnia: Wrzesień 04, 2018, 18:18:03 pm »
Włókno szklane, jest bardzo lekka. Wizualnie, patrząc z boku nadwozia przypomina nieco fabryczny spojler z borka. Wykonanie - rzemieślnicze, nie jest idealnie spasowana - to znaczy, przylega, owszem, ale jest średnio spasowany z błotnikami - za mocno wystaje. Co ciekawe, ten sam model spojlera pojawiał się fabrycznych autach wystawowych/prospektowych z pierwszej połowy lat `90 - nie mogę teraz znaleźć zdjęcia, ale chyba polonez w kolorze błękitnego metaliku, ze zderzakami w lakierze posiadał identyczny.

Oglądany przeze mnie niedawno egzemplarz, również wystawowy z 1993 roku, posiada identyczny spojler, tylko pomalowany w kolorze nadwozia:



Napisy oczywiście zostają, ta czcionka jest bardzo charakterystyczna dla tej epoki, nie będzie malowany w kolor, czarny według mnie bardziej pasuje  :]

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1906
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #310 dnia: Wrzesień 04, 2018, 19:25:17 pm »
Hmm... jak wrzuciłeś zdjęcie tego spojlera pomyślałem ,,gdzieś już to widziałem..." a jak dorzuciłeś zdjęcie wystawowego Caro z 1993 to już nawet wiem gdzie to widziałem  <cwaniak2>

Choć osobiście preferuję Spojler orciari to ten też jest ok, Caro ma dość ciężki stylistycznie tył i ze spojlerem moim zdaniem wygląda zgrabniej :)

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2130
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #311 dnia: Wrzesień 04, 2018, 21:19:54 pm »
Miałem taką dokładkę w swoim Caroroverze, wizualnie dawało temu nadwoziu +10 do lansu :) Daje ciekawy efekt w tylnym lusterku podczas jazdy w mocniejszym deszczu z wyższymi prędkościami - samochód zostawia po sobie ładną "smugę".

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #312 dnia: Wrzesień 05, 2018, 22:41:55 pm »
Wpływa, nie wpływa, według mnie nawet jeśli ma jakiś wpływ, to znikomy - pojawił się dla ozdoby.







Uważam, że siadł, więc zostaje jako gadżet z epoki :).
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2018, 22:47:58 pm wysłana przez daniel22 »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 523
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #313 dnia: Wrzesień 06, 2018, 11:00:39 am »
Spoiler Orciari wygląda zgrabniej i dobrze funkcjonuje jako chwyt klapy, jak dla mnie tylko oryginał  ;)