Autor Wątek: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"  (Przeczytany 92232 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #320 dnia: Kwiecień 09, 2019, 15:07:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Może na początek wystarczą dwa koła, z dodatkowym wyprzedzeniem 3 i 5 stopni.
ponizej 5* nie ma co nawet zaczynac

 
Co do puszki, o jakiej myślisz? Pospawanie czegoś w kształcie tłumika/katalizatora, tylko bez wnętrzności?
mniej wiecej tak to wyglada,
kiedys byla taka fajna strona z opisem przerobek 125p, ale nie moge jej namierzyc, moze juz nie istnieje,
tam autor podawal wymiary takiej puszki,
z grubsza kasztalt wyglada podobnie do tego https://www.olx.pl/oferta/strumienica-michael-oryginalna-nierdzewna-luskowa-CID5-IDxUWBj.html
tylko ta dluzsza czesc z lagodniejszym katem powinna byc znacznie dluzsza,
nic tez nie stoi na przeszkodzie,by ksztalt przekroju byl owalny zamiast okraglego, by nie zwisal mocniej niz fabryczny tlumik czy kat
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #321 dnia: Kwiecień 09, 2019, 15:32:55 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
większość silników mierzonych na złomach miała kompresję max 10-11, jak dobrze poszło
A Tobie ile wyszło po remoncie, bo nie mogę znaleźć, i jaki jest min wynik, który nie kwalifikuje silnika jeszcze do remontu?

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #322 dnia: Kwiecień 09, 2019, 20:05:17 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
KGB - muszę brać pod uwagę, żeby nie przegiąć z przyśpieszeniem dla benzyny, bo na LPG wiadomo, że nie wyjdzie stukowe. Chyba 5 stopni będzie najbezpieczniejsze na początek?

Kształt tej puszki przypomina dyfuzor z 2t, faktycznie to się sprawdzi?

mp79 - najważniejsze, żeby kompresja była równa, poniżej 10 silnik jest już w słabym stanie, choć jedzie - mój pierwszy 1,5 GLE miał kompresję od 6 do 8 i jeździł, ale słabo. Mój silnik po remoncie miał ok. 12 atm po bodajże 2500 przebiegu (będę musiał wykonać ponowny pomiar po dłuższym dotarciu). Silniki niskoprzebiegowe - prawie nowe miały po 13 - 13,5 na każdym cylindrze, ale fabryczne tłoki pozmianowe były pasowane od 0,035m. Tłoki złoteckiego, które mam zamontowane, niestety nie miały wkładki termicznej, więc dla bezpieczeństwa producent dał luźne pasowanie - 0,06mm. Więc i pewnie kompresja będzie trochę niższa.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2019, 20:07:40 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #323 dnia: Maj 28, 2019, 11:52:13 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
W aucie zaszły zmiany, ale niewielkie, żeby odświeżyć temat, wrzucę:

Do auta trafiły świece irydowe Boscha, model WR7KI33S. Cena za sztukę to 17,60zł. Zobaczymy, jak będzie z ich trwałością w porównaniu do gazowych iskier.  W teorii następuje znacznie szybsze samooczyszczanie tych świec w porównaniu do tradycyjnych, iskra jest "pewniejsza", a trwałością mają przeżyć 5 kompletów zwykłych świec. Przykład niezawodności irydówek mam na przykładzie matiza ojca, który nie wymieniał świec od... 120 tysięcy kilometrów! Auto już gubi zapłony i chodzi strasznie nierówno, ale ciągle odpala  <lol>

Zmierzyłem oporność kabli zapłonowych Janmor Proline i o dziwo jest bardzo niska - zaledwie ok. 700 do 1000 ohm na jednym przewodzie. Po zamontowaniu w/w świec z oponikiem auto odpala tak samo dobrze, powiedziałbym, że nawet szybciej i ma trochę równiejszą pracę na wolnych obrotach, ale równie dobrze to może być spowodowane zamontowaniem nowych świec w miejsce starych po przebiegu ok. 10 kkm. Za to duża różnica jest w pracy radia wiraż 5: zniknął niewielki przydźwięk, który sobie grał w rytm zapłonu i lepiej trzyma słabo odbierające, dalekie stacje  :]



Trochę martwi napis na świecy "made in china". Ciekawe, czy to się przełoży na jakość. Zobaczymy.

Wyregulowałem też zawory. Po ponad 10kkm luz zwiększył się z 0,15 do 0,25-0,30. Teraz znowu jest cichy jak wcześniej. W najbliższym czasie będę musiał wymienić linkę sprzęgła i gazu - o ile sprzęgło chodzi jeszcze znośnie, ale ciężej niż na nowym lin-mocie u Autosana, o tyle fabryczna linka gazu po ponad 103kkm ma już dosyć i zaczyna się blokować po rozgrzaniu silnika na lekkim gazie. Sprawę utrudnia fakt braku nowych linek gazu w lin-mocie. Nie ma i nie będzie...

Po jeździe wąsko-szerokim ze zdjęcia niżej stwierdziłem fakt, że coraz bardziej mi brakuje kwadratowych zegarów i widoku z "camela". Chyba pobawię się w zrobienie odwracalnej przeróbki, t.j licznik na przejściówkach. Brakuje mi tylko lampki "check engine" i obrotomierza z wąskiego abimexa.

Przerobione koło pasowe, które przyśpieszy dodatkowo zapłon o 5 stopni będzie zamontowane niebawem  ;>



Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #324 dnia: Maj 28, 2019, 12:34:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zmierzyłem oporność kabli zapłonowych Janmor Proline i o dziwo jest bardzo niska - zaledwie ok. 700 do 1000 ohm na jednym przewodzie.
faktycznie bardzo malo, zdecydowanie przeznaczone sa do swiec z opornikiem,
Kuguary Gold maja 4x wieksza rezystancje (najdluzszy do GSI 4kOhm)

Trochę martwi napis na świecy "made in china". Ciekawe, czy to się przełoży na jakość. Zobaczymy.
skoro maja oznaczenie, to raczej oryginalne, bo podróby raczej nie chwalilyby sie takim prestizowym miejscem wytworzenia ;>

zmierzyles jaki opor maja swiece ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #325 dnia: Maj 28, 2019, 13:17:31 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Właśnie nie zmierzyłem, będę musiał sprawdzić. Z rozpędu kupiłem do WSK 125 też świecę irydową (w dwusuwie ze względu na cięższe warunki pracy się sprawdzi jeszcze bardziej), tyle, że NGK aż za 40zł/szt, zmierzona na stole ma rezystancję 4,5 kohm (producent deklaruje 5 kohm, ale dobrze, że różnica na mniej, a nie więcej). Dla porównania za jakiś czas wykręcę i zmierzę jedną ze świec boscha. W każdym razie, za tą cenę, jeśli przeżyją choćby 3 komplety iskier bez mocnego wypalenia elektrody, zakup się opłaca. Zobaczymy na długodystansowym teście :P.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #326 dnia: Maj 28, 2019, 22:24:11 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Wytlumaczcie mi proszę na co ma wpływ oporność kabli zapłonowych ? Praca silnika, spalanie, osiągi ?
U siebie w GSI, bez gazu mam również nowe Janmory Proline. Silnik pracuje ładnie. Wcześniej miałem z Ełku i też było w porządku do czasu przebić  ;> Świece Iskry Super.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #327 dnia: Maj 28, 2019, 23:44:40 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zbyt duży opór elektryczny nie jest mile widziany, bo osłabia energię iskry, a przecież nam zależy na tym, żeby była jak najmocniejsza  :] Oprócz tego wymagane jest wtedy wyższe napięcie zapłonu, więc układ zapłonowy jest bardziej obciążony = łatwiej o uszkodzenie typu upalenie cewki. 

Przy zapłonie elektronicznym i tak często silnik pracuje na byle jakich kablach, przy stykowych (które szczęśliwie oglądam już tylko w czyimś sprzęcie, nawet w WSK trójce mam CDI) to była dość istotna sprawa, bo "zbić" energię iskry było bardzo łatwo. Po nich zostało mi zboczenie, żeby układ zapłonowy utrzymywać w jak najlepszym stanie :P.
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2019, 23:47:11 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #328 dnia: Maj 29, 2019, 12:38:41 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2231
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Irydówki dobra rzecz, dałem mamie do Punto jakieś czas temu i po 100.000km wymieniłem tylko profilaktycznie, na kolejne irydówki. Jedne i drugie kupiłem Denso, coś koło 50zł za sztukę. Do Rovera też planuję dać Irydowe Denso w najbliższym czasie :)

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #329 dnia: Maj 31, 2019, 20:33:55 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Ciekawe jak się spisują przy Gazie w Roverze bo może bym się szarpnął . Mój silnik nie wiadomo przez co bo wszystko ma sprawne czasem lubi lekko pierdnąć i wtedy słychać że mu troszkę wypadnie zapłon ale chodzi bardzo ładnie a podczas jazdy mu się takie coś nigdy nie zdarza . Właśnie się zastanawiam czy to nie przez świece ale były nie dawno wymieniane a na poprzednich było to samo .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #330 dnia: Maj 31, 2019, 22:54:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Denso można sobie w d... wsadzić. Ngk lub Beru. Denso się popsuło i to grubo. Grozi dziura w masce
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #331 dnia: Czerwiec 01, 2019, 18:25:09 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2077
NGK się popsuło bo większość jest już UE. Ciężko o coś z napisem Japan
Denso montuje w większości aut na serwisie i jest ok. Bosch jest najbardziej problematyczny ze wszystkiego.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #332 dnia: Czerwiec 09, 2019, 18:53:02 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG


Rówieśnik spotkany pod blokiem. Ten sam rocznik, ta sama wersja wyposażeniowa, ba, nawet to samo radio sherion. Pewnie są z tego samego salonu, szkoda, że nie ma naklejek  :d

Wymieniłem linkę sprzęgła. Linka lin-motu chodzi, jakby jej nie było, praca sprzęgła naprawdę teraz jest fajna i lekka :D. Została jeszcze przycinająca się linka gazu i w sumie wszystko z irytujących bzdur będzie ogarnięte na tą chwilę. Linkę gazu kupiłem firmy auto-linka, zobaczymy, jaka będzie jakość.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #333 dnia: Czerwiec 10, 2019, 08:36:04 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
...ale malunek trochę inny. Twój wygląda na 128, ten drugi - na 126.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #334 dnia: Czerwiec 10, 2019, 11:57:53 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
126 to metalik brazowy,a tu widać,ze to ten sam kolor, tylko umęczony latami.

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #335 dnia: Czerwiec 10, 2019, 12:11:43 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Oba są koloru L128. Kwestia robienia zdjęcia późną porą.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #336 dnia: Lipiec 27, 2019, 17:40:42 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Polonez powrócił do macierzy na chwilę:



Stan licznika przekroczył już 106000km. Jak szybko te kilometry lecą...  <mysli>

W przyszłym tygodniu coś się będzie działo. Małe modyfikacje techniczne, ale nie chwalę się, dopóki nie będzie efektów.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2019, 17:43:06 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #337 dnia: Lipiec 28, 2019, 11:49:35 am »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Ile już km zrobiłeś od remontu jednostki, bo to jakoś rok temu wrzucaliśmy ją do samochodu?

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #338 dnia: Lipiec 28, 2019, 21:57:52 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
W momencie remontu było coś po 92kkm, czyli prawie 14 tysięcy :).
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: FSO polonez caro 1996 Abimex "Święty"
« Odpowiedź #339 dnia: Sierpień 29, 2019, 00:32:11 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Choruję sobie od paru dni, i żeby nie zgłupieć od siedzenia w domu wypełzłem sobie do garażu, tym bardziej, że nowe głośniki kusiły, żeby je przetestować. Wymiana to kilka minut, nawet standardowe wtyczki polonezowskie od tonsili pasują, więc przystąpiłem do wymiany.



W miejsce oryginalnych tonsili wleciały te pajoniery kupione za 89zł + przesyłka.



Czy słychać różnicę w stosunku do tonsili i czy warto kupić te głośniki? W mojej opinii, jeśli nie chcemy nic przerabiać i zależy nam na wpasowaniu głośników w oryginalne maskownice, to tak. Brzmienie w porównaniu do tonsili jest bardzo podobne - może jest nieco więcej basu, więc na plus. Wysokie tony nie robią szału, cóż, czego oczekiwać od piezaków. W każdym razie są. Zależało mi na tym, żeby nie było gorzej, bo tonsil jak zwykle trzymał poziom i jak na głośniki o tak małej średnicy grały całkiem przyzwoicie. Niestety, jak to w tonsilach - zawieszenie piankowe się rozpadło po latach użytkowania. Pioneery mają na szczęście zawieszenie "szmaciane", tekstylne, więc nie powinno się szybko rozpaść. Prędzej odsłonięta cewka zatrze się od piasku, który jak to w aucie może się dostać między cewkę a membranę, która nie jest w żaden sposób zabezpieczona jak to ma miejsce w tonsilach.

Tonsile spróbuję zregenerować na resorze od GDM 10/60 (na resorze od GDN-a 10cm się nie udało, był za szeroki) i wlecą na tył w półki :).
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...