W aucie zaszły zmiany, ale niewielkie, żeby odświeżyć temat, wrzucę:
Do auta trafiły świece irydowe Boscha, model
WR7KI33S. Cena za sztukę to 17,60zł. Zobaczymy, jak będzie z ich trwałością w porównaniu do gazowych iskier. W teorii następuje znacznie szybsze samooczyszczanie tych świec w porównaniu do tradycyjnych, iskra jest "pewniejsza", a trwałością mają przeżyć 5 kompletów zwykłych świec. Przykład niezawodności irydówek mam na przykładzie matiza ojca, który nie wymieniał świec od... 120 tysięcy kilometrów! Auto już gubi zapłony i chodzi strasznie nierówno, ale ciągle odpala
Zmierzyłem oporność kabli zapłonowych Janmor Proline i o dziwo jest bardzo niska - zaledwie ok. 700 do 1000 ohm na jednym przewodzie. Po zamontowaniu w/w świec z oponikiem auto odpala tak samo dobrze, powiedziałbym, że nawet szybciej i ma trochę równiejszą pracę na wolnych obrotach, ale równie dobrze to może być spowodowane zamontowaniem nowych świec w miejsce starych po przebiegu ok. 10 kkm. Za to duża różnica jest w pracy radia wiraż 5: zniknął niewielki przydźwięk, który sobie grał w rytm zapłonu i lepiej trzyma słabo odbierające, dalekie stacje
Trochę martwi napis na świecy "made in china". Ciekawe, czy to się przełoży na jakość. Zobaczymy.
Wyregulowałem też zawory. Po ponad 10kkm luz zwiększył się z 0,15 do 0,25-0,30. Teraz znowu jest cichy jak wcześniej. W najbliższym czasie będę musiał wymienić linkę sprzęgła i gazu - o ile sprzęgło chodzi jeszcze znośnie, ale ciężej niż na nowym lin-mocie u Autosana, o tyle fabryczna linka gazu po ponad 103kkm ma już dosyć i zaczyna się blokować po rozgrzaniu silnika na lekkim gazie. Sprawę utrudnia fakt braku nowych linek gazu w lin-mocie. Nie ma i nie będzie...
Po jeździe wąsko-szerokim ze zdjęcia niżej stwierdziłem fakt, że coraz bardziej mi brakuje kwadratowych zegarów i widoku z "camela". Chyba pobawię się w zrobienie odwracalnej przeróbki, t.j licznik na przejściówkach. Brakuje mi tylko lampki "check engine" i obrotomierza z wąskiego abimexa.
Przerobione koło pasowe, które przyśpieszy dodatkowo zapłon o 5 stopni będzie zamontowane niebawem