Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018  (Przeczytany 261620 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1580 dnia: Sierpień 19, 2018, 05:16:51 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Zbiorniczek wyczyścisz Dimmerem w stężeniu 1:3, dodatkowo dosyp drobnego żwirku i będzie jak nowy.
Oj, chyba nie wiesz, jak źle potrafi wyglądać zbiorniczek wyrównawczy... :)

dorobiłem genialny patent zastosowany w Atu - kostkę przy lewej tylnej lampie. Na prawdę nie rozumiem co za orły musiały robić w FSO, że wykastrowały wiązkę kombiaka z tego jakże przydatnego wynalazku, bo co samochód kosztował by 5 zł więcej, czy co?
Tu mnie zaskoczyłeś, bo ja w lublinie 1 nie miałem tych złączek i w razie wymiany lampy była kabelkologia i mozolne przewlekanie całej wiązki przez otworek w lampie, a w lublinie 3Mi już od nowości są.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1581 dnia: Sierpień 19, 2018, 08:32:12 am »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Również w kombi zmieniłem gniazdo od haka, przy okazji dorobiłem genialny patent zastosowany w Atu - kostkę przy lewej tylnej lampie. Na prawdę nie rozumiem co za orły musiały robić w FSO, że wykastrowały wiązkę kombiaka z tego jakże przydatnego wynalazku, bo co samochód kosztował by 5 zł więcej, czy co? <co>

Idzie jeszcze w ogóle dorwać tą kostkę do elektryki od haka ? Bo już nie wiem czy przerabiać to na jakąś inną kostkę czy może gdzieś idzie takie znaleźć. :)
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1582 dnia: Sierpień 19, 2018, 10:17:30 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Generalnie coraz trudniej, bo tego typu złącza już właściwie wymierają. Żeby zdobyć taką kostkę zwiedziłem 3 sklepy i znalazłem ją dopiero w sklepie z artykułami rolniczymi. Tutaj jest: https://allegro.pl/obudowa-8-krotna-zlacza-gniazdo-kostka-e-j-qz-8pin-i7445464226.html?reco_id=fab00e9a-a385-11e8-a84e-246e9677f8d8

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1583 dnia: Sierpień 19, 2018, 10:33:36 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
W sklepie z artykułami elektronicznymi bez problemu do dostania.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1584 dnia: Sierpień 19, 2018, 10:39:11 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Bardziej elektronicznymi, w najbliższym elektrycznym czegoś takiego nie mieli, za to w elektronicznym jest od ręki, tylko najblizszy elektroniczny 25 km od domu...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1585 dnia: Sierpień 19, 2018, 11:25:55 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Kupiłem sobie kolejny wynalazek.
Wymaga ostrego odszczurzania ale jest z 1991 czyli z ostatniego rocznika  w kolorze L-46 i w brązowym diagonalu ( ale jazda).
Teraz daleka droga do tego aby go oprowadzić do ładu i składu bo patentów ma co nie miara.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1586 dnia: Sierpień 19, 2018, 13:04:43 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Nie pierwszy raz się czymś takim chwalisz, więc może w końcu jakieś zdjęcie byś zapodał?  <marzyciel>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1587 dnia: Sierpień 19, 2018, 13:47:28 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
X2 bo narazie z tego enigmatycznego chwalenia wynika,że chodzi o 125p

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1588 dnia: Sierpień 19, 2018, 14:09:43 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
Generalnie coraz trudniej, bo tego typu złącza już właściwie wymierają. Żeby zdobyć taką kostkę zwiedziłem 3 sklepy i znalazłem ją dopiero w sklepie z artykułami rolniczymi. Tutaj jest: https://allegro.pl/obudowa-8-krotna-zlacza-gniazdo-kostka-e-j-qz-8pin-i7445464226.html?reco_id=fab00e9a-a385-11e8-a84e-246e9677f8d8

jak masz czas to polecam chiny - niecałe 3zł wraz z wysyłką
https://www.aliexpress.com/item/8P-Automotive-motor-bicycle-Connector-auto-car-6-3mm-terminal-connector/32800964019.html
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1589 dnia: Sierpień 19, 2018, 15:36:51 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Nie no bez jaj, stac mnie żeby dopłacić te 2.5 zł i mieć kostkę od razu i przy okazji nie tworzyć z drobnej naprawy przygody :p

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1590 dnia: Sierpień 19, 2018, 15:42:56 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tyle że te chińskie są inne niż te potrzebne w fso...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1591 dnia: Sierpień 19, 2018, 15:59:46 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
bardziej chodziło mi o fakt dostępności niż o samą cenę - myk polega na tym, że na aliexpress bez większych problemów dostanie się większość popularnych wtyczek do wiązki: u siebie wymieniłem wtyczkę od tps, krokowca, czujnika temperatury cieczy, lambdy, bo były pozrywane a nie chciałem lepić jakichś starych parchów z odzysku
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1592 dnia: Sierpień 19, 2018, 16:22:16 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
Tyle że te chińskie są inne niż te potrzebne w fso...

fakt, mój błąd - z tego, co pamiętam to w fso przy haku wtyczki mają skośne brzegi (te z obu ogłoszeń mają wcięcie), ale ostatecznie same piny powinno się dać przełożyć (choć to trochę już mija się z celem)
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1593 dnia: Sierpień 19, 2018, 22:02:51 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dobiłem w końcu do tych sztywnych 1500km, przy których sobie założyłem wreszcie sobie wcisnąć na chwilę gaz w podłogę. Pięknie się zbiera, kopniak niesamowity jak na polonezowski silnik, ale brzmieniem przypomina trochę... łutututu szesnachę  ;-| <rotfl2>  słychać tylko basowe, lekko metaliczne buczenie, oczywiście nie identyczne, jak 1.4 którego przez chwilę posiadałem, ale jednak podobne. Czyżby kolektor GSi odpowiadał za taki dźwięk? Już wcześniej miałem wyprutą z termostatu i przegród puchę filtra, co prawda zagłuszały ją rąbiące panewki, ale nie chce mi się wierzyć, że tylko ona generuje taki dźwięk.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1594 dnia: Sierpień 19, 2018, 22:22:56 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Kupiłem sobie kolejny wynalazek.
Wymaga ostrego odszczurzania ale jest z 1991 czyli z ostatniego rocznika  w kolorze L-46 i w brązowym diagonalu ( ale jazda).
Teraz daleka droga do tego aby go oprowadzić do ładu i składu bo patentów ma co nie miara.

Pochwal się fotkami :) jak nie chcesz całego auta to chociaż wnętrza, brązowy diagonal jest bardzo rzadki :)

Dobiłem w końcu do tych sztywnych 1500km, przy których sobie założyłem wreszcie sobie wcisnąć na chwilę gaz w podłogę. Pięknie się zbiera, kopniak niesamowity jak na polonezowski silnik, ale brzmieniem przypomina trochę... łutututu szesnachę  ;-| <rotfl2>  słychać tylko basowe, lekko metaliczne buczenie, oczywiście nie identyczne, jak 1.4 którego przez chwilę posiadałem, ale jednak podobne. Czyżby kolektor GSi odpowiadał za taki dźwięk? Już wcześniej miałem wyprutą z termostatu i przegród puchę filtra, co prawda zagłuszały ją rąbiące panewki, ale nie chce mi się wierzyć, że tylko ona generuje taki dźwięk.
Gratuluję silnika :) Swoją drogą, nie wiedziałem, że miałeś kiedyś Rovera

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1595 dnia: Sierpień 19, 2018, 22:30:00 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Miałem, wyrwanego z parkingu w Puławach za całe 400zł... z gazem, fajny był, ale wolałem wrócić do OHVki w borewiczu/akwarium... jeździłem nim parę tygodni, po czym sprzedałem go mając na horyzoncie akwarium w stanie "igła" ponad 500km od miejsca zamieszkania, po które jechałem pociągiem, i które okazało się wrakiem ze 115c pod maską... ale to długa historia :)

Wracając, to faktycznie jest niesamowicie cichy, aż dziwnie się nim jeździ. Podczas wkręcania na wyższe obroty słychać tylko coś, co przypomina brzęczenie komara, identyczny dźwięk słyszałem w moim (też miałem  ]:->) GSi z przebiegiem 220 tysięcy (w którym silnik pracował zresztą równie cicho, jak ten aktualny w "świętym"). Mam wrażenie, że to jest przez kolektor. Trzeba będzie chyba wyrzucić pierwszy tłumik carowski, wtedy zostaną dwa, środkowy i końcowy z borewicza, będzie fajnie słychać wydech, nie będzie wrażenia, że jadę jakimś japońcem  <rotfl2> Zrobię jeszcze trochę kilometrów jeżdżąc spokojnie i postaram się nagrać jakiś filmik, jak to chodzi.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2018, 22:32:13 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1596 dnia: Sierpień 19, 2018, 22:37:54 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
A ja się chyba starzeje, bo dla mnie samochód im cichszy tym fajniej ( poza wyjątkami w postaci Syreny np ) ale takie OHV pracujące jak ,,szwajcarski zegarek" to musi być coś pięknego. Czytając Twoje posty aż momentami zachciewa mi się mieć jakąś OHV-kę  ;p

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1597 dnia: Sierpień 19, 2018, 22:40:59 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Do zegarka jeszcze trochę, trzeba go dotrzeć do końca; ale szczęśliwie olej przestał już zdaje się zupełnie palić, więc wszystko wydaje się układać jak należy :). Ale fakt, postęp w stosunku do wszystkich innych OHV,z jakimi miałem do czynienia, ogromny. Ja jeszcze chyba nie zdążyłem się zacząć starzeć i brakuje mi tego dźwięku borkowego wydechu, który jednak pierwszy tłumik trochę wycisza, szczególnie na wyższych obrotach.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1598 dnia: Sierpień 20, 2018, 11:15:08 am »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
W zeszłym miesiącu trochę porobiłem przy samochodzie. Na początek w końcu wymieniłem piastę na odpowiednią, bo gdy w tamtym roku urwałem śruby od kół, to wykręciłem na miejscowym szrocie piastę od trucka. Była inna od tej w caro, więc tarcza blokowała się o jarzmo. Nie miałem wtedy za bardzo czasu, więc podszlifowałem jarzmo diaxem i tarcza weszła, ale jeździć z taką konstrukcją nie chciałem. Dla porównania wstawiam zdjęcie jak różni się piasta od trucka od piasty od caro - z lewej strony caro, z prawej truck:

Kupiłem na facebookowej grupce parę części, w tym piastę. Niestety wysłano mi piastę z pourywanymi kołkami, których nie mogłem wykręcić żadnymi sposobami:

Zanim kupiłem, koleś mi wysłał zdjęcie wszystkich części i nie dopatrzyłem, że na piaście są pourywane śruby. Gdy kontaktowałem się ze sprzedającym w tej sprawie już jak doszła mi paczka, powiedział, że wysłał mi zdjęcie i widziały gały co brały. Cwaniaczek. Gdy próbowałem wykręcić jednak te kołki, zepsułem imadło:

Nie pomogły palnik gazowy, finezyjny zestaw młotków, rozwiercanie i użycie wykrętaków (tanich), które się ukręciły. Tak więc już nie tracąc czasu na tę piastę pojechałem na szrot do Łodzi na Św. Teresy i wykręciłem nową:

Kosztowała mnie 25 zł. Dałem nowe łożyska - większe PBF (Kraśnik), mniejsze Timken, nowy uszczelniacz, smar do przegubów homokinetycznych Texaco Molytex z MoS2 i dodatkami EP2, o odpowiedniej konsystencji (ze starych piast wywalałem niemal niezmieszany, niezużyty towot - kompletnie się nie nadaje do piast).

Wymieniłem oczywiście też jarzmo oraz wyczyściłem też łożyska w drugiej piaście i nałożyłem nowego smaru.

Po zakończeniu zmagań z piastą wymieniłem przewody hamulcowe. Chciałem wymienić tylko giętkie z przodu, ale nie chciały puścić, więc musiałem wymienić też sztywne. Wymieniłem więc obydwa giętkie z przodu, giętki z tyłu do mostu oraz dorobiłem miedziane przewody przednie dwa i ten centralny. Na moście szczęśliwie od trójnika normalnie dało się odkręcić, więc nie musiałem wymieniać przewodów sztywnych na moście. Wymieniłem płyn hamulcowy i odpowietrzyłem układ.


Później przyszedł czas na wymianę w końcu oleju w moście. Spuściłem olej, wyleciało błoto, na moje oko niecały litr. Zalałem ropy, przejechałem 200m na jedynce, powoli i spuściłem. Olej zalałem normalny hipol 80w90, ze względu na szumiące łożysko w moście, które będę musiał wymienić niedługo, więc i tak wleci nowy olej. W ferworze walki już nie robiłem zdjęć, bo brudne miałem łapy.


Z mniejszych rzeczy wymieniłem oring na rurce od pojemnika spryskiwaczy, więc już można zalać płyn i nie wylatuje:

oraz wymieniłem ogranicznik w drzwiach kierowcy - na zdjeciu stary i nowy:

Teraz drzwi fajnie się otwierają, jest taki dwustopniowy opór. Poprzednio ogranicznik nie działał w ogóle i drzwi otwierały się na maksa bez oporu i niszczyła się listwa na drzwiach. Nowy ogranicznik kupiłem za 18 zł.
Chciałem wymienić tę osłonę kabli od głośników, ale nigdzie tego nie mieli:

Naprawiłem kable do głośników w drzwiach, wymieniłem pasek alternatora i wymieniłem plasticzki w tylnej półce.


Odnowiłem felgi na zimówki - wyczyściłem z rdzy, 2 warstwy szarego podkładu i 2 warstwy czarnej farby w sprayu, budżetowo, ale i tak daje to dobry, trwały efekt:

W dwóch kołach były dętki. Tak na przyszłość: czym różnią się felgi do opon dętkowych od tych bezdętkowych? Ja żadnej różnicy nie zauważyłem poza tym, że na feldze do opon bezdętkowych jest wentyl. Można założyć na felgę do dętkowych opon oponę bezdętkową? <co>


Nie miałem już czasu odnowić drugiego kompletu felg. Były w dobrym stanie, tylko tyle że się nie błyszczały jakby były nowo pomalowane, więc założyłem od razu na nie nowe opony. Kupiłem nowy komplet opon Nexen N'Blue HD+ 185/70 R13. Są bardzo dobre, samochód prowadzi się o wiele lepiej, nie pływa przy wyższych prędkościach tak jak na starych, 15-letnich oponach, które dotychczas miałem i są przy tym ciche. Moim zdaniem druga najlepsza rzecz w jaką można zainwestować w samochodzie, zaraz po zatankowaniu go, to nowe opony. Polecam <ok>


Do roboty mi została wymiana paska rozrządu oraz uszczelki pod pokrywą zaworów. Kupiłem juz uszczelkę pokrywy (5zł), uszczelkę kolektora dolotowego (20zł) i uszczelkę pod przepustnicę (chyba 12zł, nie pamiętam). Do wymiany czekają także przekaźniki i do przejrzenia jest kabelkologia, filtr paliwa (pewnie z przewodami, bo odkręcić się nie dały) i przede wszystkim łożysko w moście, bo szumi. Tego ostatniego nie będę się podejmował już sam, bo nie mam już czasu na to. Czy ktoś poleci mechanika z łódzkiego lub mazowieckiego, kto by mi to zrobił tanio i dobrze? Może ktoś z forum?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2018, 11:37:18 am wysłana przez marian. »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1599 dnia: Sierpień 20, 2018, 12:37:42 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Bezdętkowe mają rowek na poziomym, zewnętrznym odcinku przekroju, na obręczy, wzdłuż całego obwodu; w tym miejscu bezdętkowe są gładkie.
Bardziej obrazowo...

Bezdętkowa:


Dętkowa:


Często dętki zakładane są z powodów nie wynikających z konstrukcji felgi, lecz z powodu jej np. deformacji bądź korozji, nietrzymania ciśnienia przez oponę itp.