nad parametrami olejow z wyzszej polki to mozna,a nawet trzeba dywagowac w przypadku posiadania bmw M3 czy M5 lub jakiegos krowiego lancuch S4, S6,
w OHVce czy K16 sprawe zalatwiaja normalne oleje, a syntetyczne normalne nie sa, bo sa drogie, te wszystkie zwane polsyntetykiem lub syntetykiem ,to po prostu HC - czyli bardzo dobra baza w znosnej cenie, praktycznie wszystkie 10W40 i 5W40 na tym stoi, wiekszosc 5W50 i 0W40 tez ,wiec nie ma powodow miec kompleksow,
w pelni sie zgodze, ze zamiast placic 100 za motula 10W40 ,to lepiej wlac Lotosa lub Elfa 5W40 za 80pln (taka cena sklepowa,bo wysylkowo nawet taniej) - jakosciowo zapewne bedzie taki sam, a w niskich temp. lepiej plynie
nawet 5W50 po 70pln mozna lac, mimo ze nasze silniki maja za mala moc i za wolne tloki, zeby wykorzystac gorna lepkosc,
oczywiscie zakladam, ze podane parametry sa prawdziwe, chociaz nie widze tego, by HC dorownaly prawdziwym bazom syntetycznym np. na PAO,
ale to nie jest problem tego forum, bo OHVka na takim HC bedzie miala jak pączek w maśle (nie doslownie
)