Autor Wątek: Czarna lista producentów części  (Przeczytany 1837 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 09, 2018, 12:18:38 pm »
Chyba tylko dorabianie...

http://www.9477.pl/konsor/

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 748
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 09, 2018, 12:20:48 pm »
Odnośnie LPG i Tomasetto AT07 to ja nie ma m z nim problemu ,używam go od ponad 10 lat ,oczywiście nie ten sam ,tylko albo regeneruję ,lubo kupuję nowy ,i jestem zadowolony ,mam w tej chwili dwa jeden zamontowany ,a drugi w rezerwie zregenerowany ,także u mnie jest OK  <spoko> <spoko> <spoko> <spoko>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 373
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 09, 2018, 12:41:57 pm »
Chyba tylko dorabianie...

http://www.9477.pl/konsor/
O, to jest myśl! Dorabiałeś linkę?

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 576
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 09, 2018, 13:31:59 pm »
Ja brałem do ohvki linke sprzęgła z tej firmy https://www.linmot.pl z wyglądu nie różniła sie od oryginału, dorabiają też różne linki na wzór,do poloneza obecnie nie produkują bo "już w ogóle nie schodziły,to od kilku lat nie produkujemy" ale maja jeszce zapasy w magazynie bądź bez problemu mogą zrobić nową na zamówienie :)

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1032
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 09, 2018, 14:33:46 pm »
linex sprzęgło to dno, ale ręczny jest spoko w miarę.

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 110
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 09, 2018, 15:02:27 pm »
Ludzie, syfiate Margo czy Optimale moglibyście zachwalać, jakbyście zrobili na nich tyle, co na fabrycznych łożyskach, czyli 100 000km, a nie 10 czy 16, litości  <lol2>


Specialnie jej założyłem bo słyszałem różne opinie temacie łożysk, chce się tylko przekonać ...   Wymiana nie jest jakaś skomplikowana i trudna ,stwierdziłem zaryzykuje ...

Offline lukasz190

  • OHV Power
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 295
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 09, 2018, 16:12:27 pm »
Odnośnie LPG i Tomasetto AT07 to ja nie ma m z nim problemu ,używam go od ponad 10 lat ,oczywiście nie ten sam ,tylko albo regeneruję ,lubo kupuję nowy ,i jestem zadowolony ,mam w tej chwili dwa jeden zamontowany ,a drugi w rezerwie zregenerowany ,także u mnie jest OK  <spoko> <spoko> <spoko> <spoko>
.
Potwierdzam, Tomasetto AT07 ( mam wersję 140HP) od 2013 do teraz zero problemów, więc polecam.

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1906
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 09, 2018, 16:25:09 pm »
Amortyzatory KYB Premium - widzę, że ktoś dał na białą listę, ale muszę zakwestionować. Po 10tyś km zaczęły niemiłosiernie stukać, na przeglądzie sprawność 25%  ;-| a to tylko 10tyś km, myślałem wpierw, że praca ,,pod dieslem" je tak zniszczyła ale dwóch moich znajomych tez je zamontowało, jeden do Rovera, drugi do OHV i wrażenia identyczne , 10-12 tyś km i stukanie, amory na śmietnik.

Rzemieślnicze zbiorniki paliwa z rurą ,,pod kątem" - bez obcięcia tej rury i dospawania ze starego baku ani rusz, zapiera się, a trąc o blachą może spowodować korozję nadwozia w tym miejscu  ;-| do tego trzeba czyścić z czarnej farby i malować od nowa. Sporo zachodu ale nie ma dla nich alternatywy.

Zestawy naprawcze MARGO należy podzielić na dwie grupy: o oznaczeniach MAR3XXX i MAR3XXX/1. Te pierwsze zawierają przyzwoite łożyska (FŁT, TIMKEN), te z /1 zawierają MGK czyli indyjskie śmieci.
u mnie dokładnie odwrotnie, kupiłem MAR3XXX/1 i dostałem łożysko made in Poland, zrobiłem na tym dobrze ponad 20tyś i było ok. Dawałem też do Caro Plusa ale szybko sprzedałem całe auto, wiem, że sporo jeździ, jeśli nowy właściciel tego nie robił znaczy, że nie jest takie złe.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2018, 16:28:34 pm wysłana przez Dawid91 »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4730
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 09, 2018, 17:06:29 pm »
Nie zgodzę się do olejów Orlenu, skrzynia biegów w moim ma już nalatane z 260 kkm i cały czas na Orlenowskim Hipolu, więc nie demonizowałbym tak z ich olejami.

Orlen Platinum Classic Semisynthetic nie spełnia normy VW505 którą spełnia minimalnie droższy Lotos Semisynthetic, coś więc może być na rzeczy. Na pewno jakiś droższy olej będzie lepszy, za wyjątkiem oczywiście wyreklamowanego szajsu marketowego takiego jak Castrol, Mobil itp.
Ja Orlena nie lubię przedewszystkim dlatego że główny wypasacz dla krewnych i przyjaciół królika.

Sporo zachodu ale nie ma dla nich alternatywy.

Plusy trafiają teraz na złomowiska to tam trzeba szukać.
Ja za 10zł dostałem oryginalny zbiornik FSO który był praktycznie nówka. Albo za 30, w każdym razie jakieś śmieszne pieniądze za oryginalny zbiornik bez grama korozji.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2018, 17:09:54 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1906
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 09, 2018, 17:16:22 pm »
Też poszedłem w używany bak, mam trochę problem z miejsce już, ale jak skończę w końcu remont Poloneza i uładzę piwnicę, to rozważam kupić jak się trafią 2-3 ładne baki ori FSO i zachomikować w piwnicy.

Lotos jest ok, jest odczuwalnie lepszy niż oleje Orlenu, są to moje subiektywne odczucia ale testy w internecie potwierdzają. Mówię oczywiście cały czas o oleju do silnika.

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 225
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 10, 2018, 08:54:37 am »
Dorzucę swoje trzy grosze...

Pisze jak byk "zamiennik", natomiast nie sądziłem, że po roku czasu sparcieje i zacznie ponownie czuć smród benzyny. Nie pisze producent niestety. Idąc za ciosem czy macie jakieś sprawdzone firmy robiące gumowe rury wlewu do baku ? Czy tylko na zamówienie gdzieś dorobić ?

Link archiwalny do tej rury gumowej: https://archiwum.allegro.pl/oferta/przewod-rura-gumowa-wlewu-paliwa-polonez-zamiennik-i5605852138.html
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 10, 2018, 12:14:42 pm »
Dorzucę swoje trzy grosze...

Pisze jak byk "zamiennik", natomiast nie sądziłem, że po roku czasu sparcieje i zacznie ponownie czuć smród benzyny. Nie pisze producent niestety. Idąc za ciosem czy macie jakieś sprawdzone firmy robiące gumowe rury wlewu do baku ? Czy tylko na zamówienie gdzieś dorobić ?

Link archiwalny do tej rury gumowej: https://archiwum.allegro.pl/oferta/przewod-rura-gumowa-wlewu-paliwa-polonez-zamiennik-i5605852138.html
Na początku roku kupowałem nową, fabryczną w normalnej cenie (chyba 25zł) - poszukaj dobrze, da się jeszcze kupić.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 225
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 10, 2018, 13:28:05 pm »
Pytanie czy fabryka wiele więcej wytrzyma. Zawsze słyszałem, że w DF i PN te rury parciały, także nie wiem czy fabryka to dobre rozwiązanie.  :P
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 12, 2018, 11:07:44 am »
Odnośnie LPG i Tomasetto AT07 to ja nie ma m z nim problemu ,używam go od ponad 10 lat ,oczywiście nie ten sam ,tylko albo regeneruję ,lubo kupuję nowy ,i jestem zadowolony ,mam w tej chwili dwa jeden zamontowany ,a drugi w rezerwie zregenerowany ,także u mnie jest OK  <spoko> <spoko> <spoko> <spoko>


Odnośnie LPG i Tomasetto AT07 to ja nie ma m z nim problemu ,używam go od ponad 10 lat ,oczywiście nie ten sam ,tylko albo regeneruję ,lubo kupuję nowy ,i jestem zadowolony ,mam w tej chwili dwa jeden zamontowany ,a drugi w rezerwie zregenerowany ,także u mnie jest OK  <spoko> <spoko> <spoko> <spoko>
.
Potwierdzam, Tomasetto AT07 ( mam wersję 140HP) od 2013 do teraz zero problemów, więc polecam.


Mardas, masz 2 generację, więc silniczek krokowy zawsze jakoś tam zdławi/wzbogaci mieszankę, niezależnie od tego, jak parownik działa. Z tym jeszcze da się nim jeździć.

Łukasz - masz śrubę, pojedź na analizator spalin pół roku po regulacji tego parownika. Nie sądzę, żeby trzymał nastawy, a nie jest fajnie, jak auto zalewa, albo daje ubogą mieszankę. Mój się rozregulowywał losowo, raz w stronę bogatej, raz ubogiej, a wiadomo, co się dzieje z silnikiem, jak parownik mu ładuje na ubogo... Poza tym, nowy tomasetto kosztuje gdzieś w okolicach 150zł, a dobry, sprawdzony lovato ledwie 50zł drożej. Pamiętając, że parownik wymieniamy średnio raz na 10 lat, chyba warto dopłacić, żeby mieć spokój ducha, że parownik trzyma nastawy i dobrze podgrzewa gaz :).

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1032
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 31, 2018, 14:03:08 pm »
Szklanki hydrauliczne GSI Kolbensmith - trwałośc na nowym wałku 7 tyś km.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1148
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 02, 2018, 06:21:55 am »
Przewody zapłonowe NGK do rovera. Rok pod maską i są luźne przy świecach

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2038
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 03, 2018, 14:54:08 pm »
 POLFARMER  krzyżaki ,podpora wału i przegub elastyczny - szajs ciągnikowy.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2695
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 27, 2018, 01:17:23 am »
Statim  -łożysko wyciskowe - szkoda nawet złamanego grosza. Stare lepiej dobrze nasmarować i będzie lepiej chodziło niż ten złom. Za produkcje takich bubli powinni wysyłać na sybir z biletem w jedna stronę...
O dziwo tarcza i chyba docisk tez dawały radę w ohv do upalania na KJS. W 2.0 wypluwa sprężyny z miejsca...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 27, 2018, 12:02:23 pm »
Co z tego, że w OHV działa, jak ruszanie z miejsca odbywa się z łomotem, a sprzęgło działa zero-jedynkowo. Statim to szmelc pod każdym względem.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6485
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Czarna lista producentów części
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 27, 2018, 16:38:15 pm »
W kjs to zaleta...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.