Autor Wątek: Biała lista producentów części  (Przeczytany 27233 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 05, 2019, 09:14:13 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Pamiętam że ktoś kiedyś linkował do konta FB firmy wytwarzającej aluminiowe dystanse, i tam robili wszelkie zamówienia, w tym ze średnicą piasty po Poloneza. Ktoś może pamięta namiar?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 05, 2019, 10:32:52 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Maćko miał zbierać grupowe zamówienie do mnie, bo też się tym zajmuje. Jedyne w Europie z aluminium 7075. Ale pojedynczych kompletów nam się nie opłaca robić.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 05, 2019, 12:07:32 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Potwierdzam, temat profi dystansów wisi w powietrzu. Jak tylko znajdę wolną chwilę to będzie odpowiedni wątek na forum.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 05, 2019, 14:51:42 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Linki LINMOT - w porównaniu do dziadowskiego LINEXU niebo a ziemia, miałem okazję wczoraj zobaczyć, jak sprzęgło chodzi na lince z LINMOTU - nie ma porównania, można naciskać pedał ręką, tak samo inne linki do PRL-owskich pojazdów - linka sprzęgła do WSK 125 również znacznie solidniejsza, niż badziew z linexu.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 05, 2019, 14:52:59 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 930
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Maćko miał zbierać grupowe zamówienie do mnie, bo też się tym zajmuje. Jedyne w Europie z aluminium 7075. Ale pojedynczych kompletów nam się nie opłaca robić.
Możesz dorobić dystanse z aluminium?
Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 05, 2019, 15:02:46 pm »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Linki LINMOT - w porównaniu do dziadowskiego LINEXU niebo a ziemia, miałem okazję wczoraj zobaczyć, jak sprzęgło chodzi na lince z LINMOTU - nie ma porównania, można naciskać pedał ręką, tak samo inne linki do PRL-owskich pojazdów - linka sprzęgła do WSK 125 również znacznie solidniejsza, niż badziew z linexu.
A ktoś dorabiał linki w firmie Linor? Kontaktowałem się z nimi. Stwierdzili, że bez problemu mogą dorobić wszystkie linki Polonezowe (w ludzkiej cenie).

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 05, 2019, 17:26:59 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Linmot ma linkę lucas za 21 i plus za 137 ... ciekawe jaka różnica.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 05, 2019, 17:49:47 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A nigdy w życiu, szmelc. Termostaty do OHV trzymają w carówkach z szeroką chłodnicą 70 stopni w trasie w zimie, w lecie termostat 87 stopni w trasie trzyma z trudem 80-83 stopnie, z wąską, starą i zakamienioną chłodnicą termostaty mery sobie radzą. Wiecznie niedogrzany silnik, wiadomo,co za tym idzie. Z termostatów do OHV tylko stahler/termot, trzymają temperaturę idealnie +- 2-3 stopnie, tak jak deklaruje producent, zresztą omawialiśmy już to w tym temacie:

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=49786.40
Ja na termostaty Mery nie narzekam. Bardzo ładnie trzymają parametry, sprawdzałem je mierząc temperaturę w trakcie podgrzewania w garnku. A z trzech kupionych innych jeden otwierał się przy 70 stopniach, a dwa w ogóle się nie otwierały nawet w gotującej się wodzie...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 05, 2019, 19:02:55 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 136
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
Linki LINMOT - w porównaniu do dziadowskiego LINEXU niebo a ziemia, miałem okazję wczoraj zobaczyć, jak sprzęgło chodzi na lince z LINMOTU - nie ma porównania, można naciskać pedał ręką, tak samo inne linki do PRL-owskich pojazdów - linka sprzęgła do WSK 125 również znacznie solidniejsza, niż badziew z linexu.
A ktoś dorabiał linki w firmie Linor? Kontaktowałem się z nimi. Stwierdzili, że bez problemu mogą dorobić wszystkie linki Polonezowe (w ludzkiej cenie).

Ja, z tym, że po prostu kupowałem linki do poloneza w ich sklepie internetowym. Póki co mam założoną chyba tylko linkę od ręcznego - sprawuje się ok
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 05, 2019, 19:26:59 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A nigdy w życiu, szmelc. Termostaty do OHV trzymają w carówkach z szeroką chłodnicą 70 stopni w trasie w zimie, w lecie termostat 87 stopni w trasie trzyma z trudem 80-83 stopnie, z wąską, starą i zakamienioną chłodnicą termostaty mery sobie radzą. Wiecznie niedogrzany silnik, wiadomo,co za tym idzie. Z termostatów do OHV tylko stahler/termot, trzymają temperaturę idealnie +- 2-3 stopnie, tak jak deklaruje producent, zresztą omawialiśmy już to w tym temacie:

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=49786.40
Ja na termostaty Mery nie narzekam. Bardzo ładnie trzymają parametry, sprawdzałem je mierząc temperaturę w trakcie podgrzewania w garnku. A z trzech kupionych innych jeden otwierał się przy 70 stopniach, a dwa w ogóle się nie otwierały nawet w gotującej się wodzie...

No właśnie, w garnku, ale chłodnica to nie garnek i w aucie z czystą, szeroką chłodnicą kompletnie sobie nie radzą. Mają za duży rozrzut parametrów, i w efekcie w zimie masz niedogrzane auto, co nie występuje w termostatach z dwoma sprężynami(stahler).
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 11, 2019, 02:51:15 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
W samochodzie też przez całe lata sobie radzą.  :) Sprawdzanie w garnku to stara wypróbowana metoda i nie za bardzo łapię co ma do niej kształt chłodnicy?
Zacząłem je sprawdzać po tym jak silnik mi się przegrzewał na nowym (polecanym przez sprzedawcę) wcale nie tanim termostacie. No i właśnie  się wtedy okazało, że się w ogóle nie otwierał aż do 100 stopni.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 11, 2019, 12:00:38 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ma, i to bardzo dużo. W garnku masz dookoła termostatu powolnie rosnącą, jednakową temperaturę, w chłodnicy termostat styka się z zimną cieczą z chłodnicy, i gorącą z głowicy, masz szybki przepływ cieczy pod ciśnieniem. Mera w tym wypadku ma ogromną bezwładność i nie trzyma prawidłowej temperatury - z wyjątkiem mniej wydajnych, wąskich miedzianek, w borkach, akwariach i wąskich caro. Na szerokiej chłodnicy, obojętne, czy aluminiowej, czy z diesla, nie daje rady. Trzyma maksymalnie 70-75 stopni. Sprawdzone na kilku autach, przy chłodnicy z diesla jest najgorzej, termostat ledwo się unosi ponad pierwszą kreskę. Stahlter jest lepiej i dokładniej wykonany, widać to nawet gołym okiem, a na wskaźniku podczas jazdy mam 85-88 stopni na chłodnicy diesla, jak deklaruje producent, a nie 70. A jaki wpływ na temperaturę oleju i na zużycie silnika ma różnica 15-18 stopni, to sobie odpowiedz :)

Stahlter:



Mera:



Problem jest taki, jak w przypadku wszystkich porządnych części do poloneza. Producent w ogóle nie dba o promocję i trzeba robić gimnastykę, żeby taki kupić, a badziewie mery jest w każdym sklepie  <do bani>
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2019, 12:04:13 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 11, 2019, 12:51:12 pm »

Offline fenek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6GSI
W Atu Plusie też mam Merę. Działa bez zarzutu czy to lato czy zima.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 11, 2019, 13:05:01 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
W Atu Plusie też mam Merę. Działa bez zarzutu czy to lato czy zima.

I jaką temperaturę trzyma w trasie w zimie? :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 11, 2019, 14:56:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
powiedzialbym, ze raczej ten złoty termostat jest lepiej wykonany - ale to urzadzenie, ktore ma dzialac,a nie wygladac,
czy ten złoty to na pewno MERA ? mam mere 82*C jako zapas i ona tak nie wyglada,
ten na zdjeciu wyglada jak METAL-INCAR z duzym talerzem od mery,
same metal-incar to byly bardzo dobre termostaty, chyba nawet montowane fabrycznie i domowym sposobem mozna im dorobic regulacje (w sumie do TERMOTa tez)

ten Stahlter, biorac wymiary z proporcji na zdjeciu, ma jakis maly talerzyk zaworu, wiec bardziej ogranicza przeplyw i moze dlatego latwiej mu trzymac odpowiednio wysoka temp.
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 11, 2019, 16:32:59 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Miałem kilka sztuk mery i kiepsko działały zarówno kilka lat temu jak i obecnie

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 11, 2019, 17:52:08 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No wszystko by było fajnie, gdyby MERA działała, ale nie działa. Nieważne, czy na 82, 85 czy 87 stopni, zawsze trzyma temperaturę do bani. Nie chce mi się bawić w przerabianie termostatów - nowy ma działać i koniec. Stahlter działa jak należy, poza tym, według mnie wygląda lepiej - ma sterowanie na dwóch sprężynach, poza tym producent zakłada dokładność jego termostatów +-3 stopnie. Mera nie podaje żadnej dokładności. Stahlter (i stare termoty, koloru mosiężnego) zamontowało kilku znajomych i sobie chwalą. Na merze i szerokiej chłodnicy/chłodnicy diesla było zawsze to samo. Dopóki w aucie siedzi chłodnica zakamieniona/wąska - problemu nie ma.

Tak, to na pewno mera na zdjęciu - stare mery były całe "złote", nowe są w kolorze srebrnym. Temat termostatów do caro/plusa był wałkowany zresztą parę miesięcy temu, i doszliśmy do podobnych wniosków. Nie ma sensu znowu tłuc tego samego kotleta, Stahlter jest tańszy i precyzyjniejszy, jak ktoś chce to niech montuje merę :P
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2019, 17:55:16 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 11, 2019, 18:10:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakie dwie sprezyny, przeciez ta druga jest od docisku talerza zamykajacego maly obieg,
mera ze zdjecia tez ma sprezyne, tylko wewnatrz tego korpusu w ciemniejszym kolorze,

mnie tam firma produkujaca termostat nie grzeje, wymagam zeby prawidlowo dzialal i mial znosna cene oraz byl jakos normalnie dostepny do kupienia,
jezeli Stahlter jest najtanszy i dziala prawidlowo, to taki bym kupil, jezeli jest dostepny,
na razie mam zamontowane stare termostaty,ktore dzialaja prawidlowo i z tego najbardziej sie ciesze, bo kazdy nowy to loteria
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 11, 2019, 22:04:52 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ależ mnie też grzeje firma, mógłby te termostaty produkować i Zdzisław Termostat we Wrzodowie, ważne, żeby działał, a mera nie działa :P. Podkreślam to od początku. Trzymanie temperatury 70 stopni podczas jazdy po autostradzie przy 10 stopniach na plusie to żenada.

Stahler jest tańszy od mery. Działa lepiej, bo trzyma temperaturę. Trzymany w rękach wydaje się lepiej wykonany, mera mam wrażenie, że poleciała z jakością w ostatnich latach, trafiłem nawet jedną z niedopasowaną uszczelką.

Dostać je w tej chwili można tutaj, w pozostałych sklepach stany zerowe (akurat na tą temperaturę, bo ta mnie interesuje najbardziej) http://sklep.roda24.pl/termostat-6593-88-fso-pn-pn-caro-stahlter.html



Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Biała lista producentów części
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 11, 2019, 23:00:03 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Ehh, jako swego czasu heavy user OHV-ki przerabiałem wszystkich wymienionych producentów termostatów i żaden nie działał poprawnie dłużej niż 30k km czyli u mnie nie cały rok, trochę to wkurzające było. Teraz przetestuję sobie jeszcze Verneta, zobaczymy jak się będzie spisywać. Chociaż przy Turbo, taka wcześnie otwierająca się Mera muszę przyznać, że była nawet pomocna:p
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...