Autor Wątek: Remont 1.6 GLE  (Przeczytany 14625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 04, 2018, 20:53:10 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
W miarę możliwości trzeba dawać nowe śruby, zawsze jesteś spokojniejszy, że nie pęknie Ci śruba od korbowodu na wysokich obrotach. Ja niestety dałem stare - w metalowym powiedzieli, że jakbym chciał kupić takie śruby, jak sobie zażyczyłem (korbowodowe) - nie ma problemu, ale minimum 100 sztuk, bo mają nietypowy skok gwintu.


A ile by kosztowało te 100szt?

4. Nowy wałek kosztuje 150zł, chyba warto dla spokoju jednak dać nowy. Zależy, ile będziesz kilometrów robił tym silnikiem rocznie.

Tylko może się okazać że nowy wałek padnie szybciej niż oryginalny z przebiegiem 163 tys.

  pytanie dotyczy szlifu cylindrów. Według książki luz montażowy powinien wynosić 0.04-0.06, ale spoglądając w stronę innych silników zachodnich luz jest sporo mniejszy, czy mogę zmniejszyć ten luz na 0.03 stosując olej 5W30 albo 5W40?

Nie kombinuj.
Co do oleju, to większość z nas leje do OHV oleje 5W40 i doświadczenie pokazuje że na takim oleju OHV wykręca największy przebieg.
Poza tym nie ma problemu uwalenia całego wnętrza silnika milimetrami nagaru jak to się działo przy olejach mineralnych.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 05, 2018, 23:06:45 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak kupujesz oryginalny wałek, to nic nie padnie. Nie widziałem nawet na rynku niefabrycznych wałków do starego OHV.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 07, 2018, 08:27:32 am »

Offline Sprychu98

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • wąskie caro
A mógłby ktoś jeszcze powiedzieć jakie tłoki były lepsze oryginalne czy złotecki i czy były jeszcze jakies inne?

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 07, 2018, 11:42:24 am »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Legenda głosi, że najlepsze były oryginały, ale jak sobie położyłem na wadze kilka tłoków z Gorzyc i zobaczyłem różnice mas, to już sam nie wiem. Tłoki złoteckiego kupują maluchowcy i podobno nie są złe, ale więcej na ten temat nie wiem. Ja z konieczności zamontowałem dwa tłoki gorzyckie i dwa rzemieślnicze "Lucas" wyrównane do jednej masy. Najlepiej szukać gorzyckich oryginałów z wkładką bimetal, bo pozwala na ciaśniejsze pasowanie, niż tłoki bez niej, ale wybór teraz masz taki, że najpewniej weźmiesz to, co trafisz.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 07, 2018, 12:17:49 pm »

Offline Sprychu98

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • wąskie caro
A jeszcze powiec mi te tłoki złotecki to na jakie pasowanie?

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 07, 2018, 17:50:37 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A tego to ja nie wiem, nie miałem go w ręku. Trzeba się dowiadywać u Złoteckiego.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 07, 2018, 18:27:28 pm »

Offline Sprychu98

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • wąskie caro
U złoteckiego, powiedzieli że są robione według procedur gorzyckich i że są równie dobre. I mają ten pierścień zapobiegający rozszerzaniu. A o pasowaniu powiedział gość ze sprawdzi w jakiej książce i on jakość przeliczał i najmniejszy wyszedł mu 0.06 ale mówił że pasowanie według gorzyckich. Czyli jak dam 0.04 może bd może nie :/

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 07, 2018, 20:52:40 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Mam zestaw tłoków moninalnych złoteckiego kupionych na zapas (ciężkie czasy) i są wykonane znacznie lepiej i dokładniej niż gorzyce. Stop ten sam, trwałość mi nie znana.

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 07, 2018, 22:24:28 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Gorzyce Gorzycom nierówne, przecież pisałem, jedne tłoki klepali z wkładką, bez anodowania z zalecanym pasowaniem 0,04mm, a drugie bez wkładki, anodowane i z luzem 0,06 (takie zamontowałem do silnika). Także porównywanie do "oryginałów" jest bez sensu, bo sami mieli rozjazd z jakością i technologią wykonania, jak i ogromnym rozrzucie wagi pomiędzy tłokami. Miło wiedzieć, że tłoki Złoteckiego mają wkładkę, oni dla bezpieczeństwa mogą zalecać luz 0,06, żeby nikomu się silnik nie przytarł i nie było na producenta. Ale czy takie tłoki można spasować na 0,04, to już musisz ich wymęczyć, i pogadać ze szlifierzem. Ewentualnie kupić ciągle dostępne nominały z Gorzyc z luzem 0,04 i tulejować blok. Ciaśniejsze pasowanie - większa trwałość i lepsze parametry silnika, wiadomo, ale z jakiego stopu robi tłoki Złotecki i czy puchną, trzeba by poszukać na forach innych pojazdów, w końcu produkują tłoki do sporej ilości samochodów i zdaje się motocykli.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 08, 2018, 11:54:46 am »

Offline Sprychu98

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • wąskie caro
Blok jest u szlifierza z tłokami złoteckiego i luz na 0.04. i teraz prosze mnie nie straszyć że za ciasno :) Stare bez wkładki według książki od 0.04-0.06 to tu da rade, jak kupowałem w hurtowni ostatnie to powiedzieli że na 0.04. Dotrę na spokojnie na dobrych olejach i wsio, ryzyko zabawa 4fun :D

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 08, 2018, 11:55:52 am »

Offline Sprychu98

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • wąskie caro
Napisze jak sie sprawdzi silniczek oczywiście (może przetrę szlak, oby) zrobiłbym bezpieczniejszy luz, ale to minęłoby się z moim założeniem o poprawieniu jednostki i bym gdybał co by było. 
Dla jakiegoś zminimalizowania odchudze je i wyrównoważe i wypoleruje denko i być może od spodu tłoka i przytępię pierścienie od wewnątrz. Może MoS2 do oleju? różnice w wadze to 3g od 357 do 360 na 80.6mm

a i takie info możliwe że złotecki wznowi produkcje we wrześniu

(pomyliłem przyciski modyfikuj z cytuj dlatego dwa  posty, przepraszam)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2018, 12:05:11 pm wysłana przez Sprychu98 »

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 08, 2018, 12:02:53 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No i fajno, daj koniecznie potem znać, jak silnik chodzi :) Z ciekawości, który szlif dostałeś? Pewnie jakieś zapasy, bo Złotecki od ręki na już miał tylko 4 szlif.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 08, 2018, 12:05:49 pm »

Offline Sprychu98

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • wąskie caro
trzeci szlif

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 08, 2018, 12:06:54 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A zrobiłeś może fotki tych tłoków? Wkładka jest taka sama jak w tym zdjęciu, co wrzuciłem? Są anodowane, czy nie?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 08, 2018, 12:24:26 pm »

Offline Sprychu98

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • wąskie caro
no od spodu są identyczne, z różnicą że nie widać tak śladów po formach, I się na pewno błyszczą bardziej. Tłoki nie są anodowane.
Jeszcze chce w tym tyg wysłać wał do szlifowania i wyważania 230+80 w czestochowie u Sprawki i niech mi dobiorą panewki uwzględniając odstąpienie od wartości jaka powinna być, bo nie mam ochoty juz szukać panewek, dość zdrowia mnie kosztowały tłoki xD Mam tylko jedno zdj z zewnątrz tłoka, jak wrócą to podrzucę tutaj.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2018, 12:28:11 pm wysłana przez Sprychu98 »

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 08, 2018, 12:31:03 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zrób od wewnątrz i zewnątrz, ciekaw jestem jak to wygląda, skoro mówisz, że są tak fajnie wykonane  :] Będziesz je wyważał oczywiście? Widzę, że szykuje się kolejna fajna OHVka na forum.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 08, 2018, 13:19:28 pm »

Offline Sprychu98

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • wąskie caro
Może nawet temat założe, z tym że budę też trzeba odbudować :/ ale wizja jest

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 08, 2018, 13:51:14 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 10, 2018, 22:43:02 pm »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Też się powoli zabieram za gromadzenie części do remontu GLE tyle że 1.5 a nie 1.6 więc odpadnie mi problem braku tłoków. Ale zastanawiam się nad zaworami w głowicy. Samochód ma 137k przelotu, ktoś już wcześniej robił głowicę, bo kolektory były wklejone na sylikon. Opłaca się wymieniać zawory na nowe? Widziałem że są dostępne głównie zamienniki. Ktoś miał styczność z zaworami AMP, bo widziałem że są ogólnodostępne ale zastanawiam się nad jakością, bo brak jednoznacznych informacji.

Odp: Remont 1.6 GLE
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 11, 2018, 12:03:35 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Montowałem AMP na wydechy i po 7 tyś km miały już wypalone kratery. Ogólnie ciężko o twarde zawory do Poloneza ... Fabryczne też są z plasteliny (te od GSI czyli dłuższe o 5mm).