Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019  (Przeczytany 202262 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 18, 2019, 22:15:22 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
ale nie tę nowoczesność... auta 2004+ dramat jakościowy.... jednorazowość... jakościowo deska w klopie albo cały toy toy…

No cóż... witamy w tzw. spisku żarówkowym. :) Bratu pół roku temu w Passacie B8 2.0 TDI 4motion Alltrack padła skrzynia. 3 letnie auto... koszt nowej skrzyni to 1/6 wartości nowego auta, całe szczęście, że dwa tygodnie przed końcem gwarancji. Przypadek ? Raczej nie sądzę.   ;>

Swoją drogą zawiozłem dzisiaj dwa wały do szlifierza aby wybrał lepszy. Pierwszy nadaje się na złom bo panewki oporowe w misce znalazłem a drugi poszedł na I szlif (zasadniczo tylko główne, bo korbowodowe były nominalne).  Znajomy ma panewki ze starych zapasów, zapakowane oczywiście. Czy moge takie zamontować ? Chyba panewki nie maja daty ważności   :d a z drugiej strony raz ktoś się tutaj chwalił, że po wyjęciu z opakowania takie stare panewki w palcach mu się rozpadły.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 18, 2019, 22:44:23 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Jak nic, lublina trzeba robić - wepchnęliśmy go na halę i podłączyliśmy akumulator do ładowania. W tym tygodniu sobota obowiązkowo wolna, więc dopiero na przyszły tydzień leżakowanie się szykuje...
...a najlepsze, że już mieliśmy go pogonić w świat, podczas gdy aktualnie to właśnie on, pomimo całej masy usterek, okazuje się być najbardziej niezawodnym dostawczakiem w firmie. <lol2>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #102 dnia: Styczeń 18, 2019, 22:58:57 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Wracając GTI do domu z miejscowości oddalonej o 30km, najpierw skręcając na skrzyżowaniu na trasę lewo poleciałem bokiem, co początkowo było zamierzone ale zimówki okazały się na tyle słabo trzymać na suchym asfalcie (może swoje zrobiła sól, chociaż nie za bardzo ją tam widziałem), tak mnie postawiło bokiem że stanąłem w poprzek jezdni. 10 km dalej postanowiłem zrobić szybki sprint do setki od świateł i zaliczyłem burnout do końca drugiego biegu... Bardzo tanie zimówki które na śniegu potrafią wyciągnąć Poloneza z każdej zaspy, kompletnie gubią się i na mokrym i na suchym asfalcie.

Żeby było zabawniej, kolejne kilka km dalej na długim łuku który na felgach 14 i oponach Uniroyal Rainsport 2 Polonez przechodził bez stresów 150km/h +, na tych tanich zimówkach zaczął wpadać w poślizg przy 120.

Zapyta ktoś czemu kupiłem taki szajs...
Ano temu że jak kolekcjonowałem na szrocie części na zapas, to trafiły się ładne felgi od Poloneza z na oko zupełnie nowymi zimówkami. Wziąłem bo stwierdziłem że po 50zł za ładną felgę z nową oponą szkoda nie brać. No i spoko, tylko że opony okazały się być dobre tylko i wyłącznie na śniegu.  :P

A poza tym to po raz kolejny stwierdzam że FSO zrobiło głupotę nie wprowadzając do osobowych Polonezów w serii lekkiej wersji 14tek z Trucka (tych z przedniej osi). 1 cal więcej na feldze, jeden mniej na oponie, a różnica w stabilności i precyzji kierowania po prostu kolosalna.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2019, 23:00:29 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #103 dnia: Styczeń 18, 2019, 23:01:36 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Proponuję jako zapasowe auto trzymać starego Transita 2.5TD. U mnie w firmie to się sprawdza. Gdy już wszystkie nowożytne auta na -1 stopniowym mrozie nie odpalają, pojawia się tylko pytanie czy w Fordzie jest jeszcze trochę prądu i paliwa.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #104 dnia: Styczeń 18, 2019, 23:01:49 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Samochody francuskie po prostu mają swoją specyficzną filozofię konstrukcji i serwisowania, w żaden sposób nie pasującą do troglodytów jakich można spotkać na pęczki w polskich "serwisach". Jak kiedyś wymieniałem sworzeń w Clio 2 to stwierdziłem, że gdybym tylko miał podnośnik kolumnowy i odkręcił kolejno: zacisk, sworzeń, przegub to zeszło by mi nad tym dokładnie tyle samo co szarpiąc się z samochodem na kobyłce, nie robiąc niczego z powyższych...
Mam możliwość jazdy kilkoma francuskimi wynalazkami, absolutnie nie narzekam. Auta bardzo przyjemne i wbrew pozorom pod względem serwisu całkiem fajnie przemyślane. No tylko przy ich naprawie trzeba użyć tego czego używanie niektórych boli  <rotfl2>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #105 dnia: Styczeń 19, 2019, 09:09:37 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
np. jakie   masz porównanie z 205 GTI a z dzisiejszym np. 208 GTI  masz porównanie XMa a dzisiejszą C5 forum jest po to aby fisać prawie wszystko, ale trzeba mieć trochę zaplecza doświadczenia
Nie aż tak, zwykle auta dla plebsu: Clio 1/2/3, pedzio 106 (w wersji GTI też jechałem, ale tylko raz więc nie mam porównania), kilka razy zdarzyło się jeździć Megane 1 i 3,Kangoo 1, Berlingo 1. I wszystkie były spoko.

a czy ktoś temu zaprzecza?? my piszemy tu o jakości/żywotności nowożytnych france fur...
To co wymieniłem wyżej przy Polonezie jest lata świetlne do przodu biorąc pod uwagę jakość wykonania, co się zaś tyczy trwałości, to tez nie ma dramatu.
noooo  patrząc na perturbacje z Twoimi naprawami to dobrze, że zaczynasz stawiać na "know how"
Akurat z Francuzami miałem tylko raz problem, jak mi się rozrząd przesunął o 1 ząbek, a tak wszystko co było naprawiane zostało naprawione. Poldorover to właściwie rzeźba, tyle że fabryczna, a od takich rozwiązań nie można oczekiwać wysokiej trwałości :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #106 dnia: Styczeń 19, 2019, 14:37:01 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
Stare auta nie były lepsze, a trwalsze. Głównie przez ograniczone możliwości obliczeniowe komputerów. Teraz produkt da się zrobić taniej, jest lżejszy... auto mniej pali. Główne problemy ze współczesną motoryzacją to walka UE z emisją spalin. To wymusza odchudzanie silników i montaż filtrów cząstek nawet w benzynie.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #107 dnia: Styczeń 19, 2019, 14:59:07 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Założyłem nową Alaskę, starej wymienię membrany. Po wyjechaniu z garażu od wczoraj szukałem łożyska, które zaczęło nagle hałasować. Wczoraj dałem spokój, uznając, że jak się bardziej wyrąbie, to już na pewno znajdę. A dzisiaj wpadłem na pomysł, żeby stetoskop przytknąć do nowego reduktora <uoee>

CZy Wam też zdarza się hałaśliwa praca reduktora LPG??????
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #108 dnia: Styczeń 19, 2019, 15:03:27 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Stare auta nie były lepsze, a trwalsze. Głównie przez ograniczone możliwości obliczeniowe komputerów. Teraz produkt da się zrobić taniej, jest lżejszy... auto mniej pali. Główne problemy ze współczesną motoryzacją to walka UE z emisją spalin. To wymusza odchudzanie silników i montaż filtrów cząstek nawet w benzynie.
Filtry cząstek stałych w benzynowych silnikach sprawują się dobrze, panuje tam wyższa temperatura niż w dieslu, przez co nie ma problemu z wypaleniem. Zresztą nawet w nowych dieslach bardzo sprawnie to działa. Przez 10k km w w nowym Audi Q5 2.0 TDI nie zauważyłem momentu kiedy DPF się wypala.
A co do trwałości, tutaj jest to dobrze pokazane: https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo . Serwisować samochód "tak jak kiedyś" i nawet nowoczesne silniki będą trwałe.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #109 dnia: Styczeń 19, 2019, 15:36:07 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
Nie będą, bo wszystko jest policzone na max 300 tyś km. Pękają łańcuchy, silniki tracą smarowania i co najgorsze nikt tego nie poprawia, mimo że wiadomo o tych awariach .
Np masz silniki TDI w VW, pompy oleju napędzane prętem imbusowym, problem znany od lat i nikt tego nie poprawił.
Masz silnik diesla np w insigni, padają uszczelniania miedzy miską a blokiem, silnik traci smarowanie i się zaciera - efekt ? nikt tego nie poprawił przez wiele lat
A filtry cząstek ok ;) do 100 tyś km będzie ok, a potem ? Zamiast zrobić standaryzację filtrów i możliwość wymiany np wkładów - czyli rozkręcasz puszkę z kwasówki i wymieniasz wkład i tyle , tanio i skutecznie. Jakoś w PRL była duża wymienność części między modelami.  Z jednej strony mówią ci o ekologii, a z drugiej nikt nie dba o trwałość urządzeń.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #110 dnia: Styczeń 19, 2019, 16:01:23 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Trochę przesadzasz ;). W obecnych 2.0 TDI napęd pompy oleju jest inny. Co do diesla z Insigni, fakt uszczelka między smokiem a pompą twardnieje, ale żeby z tego powodu zatrzeć silnik to naprawdę trzeba być durniem, który na nic nie zwraca uwagi. Jeśli uszczelka puszcza olej to przy odpalaniu kontrolka ciśnienia oleju nie gaśnie i zapala się komunikat włącznie z sygnałem dźwiękowym. Wystarczy wymieniać uszczelkę raz na 4 - 5 lat i tyle. Koszt uszczelki w ASO to 40 zł.
Swoją drogą to jeden z najlepszych diesli obecnie produkowanych (2.0 JTDM z Fiata). Kolega ma w Bravo z takim silnikiem 360 tys. km. przebiegu, a turbo, wtryski i właśnie filtr cząstek stałych nadal oryginalne.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #111 dnia: Styczeń 19, 2019, 16:35:56 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Niektóre marki robią obecnie trwalsze auta niż kiedyś, patrz Opel-dawniej rdzewiały bardzo, obecnie (w zasadzie od kilkunastu lat) mają świetną blachę.Dla odmiany VW zaczął oszczędzać na antykorozji (np. Passat B6, Golf 5), ale dla niektórych dalej Opel to złom, a VW jest cudowny.

Podobnie blacharsko fracuzy-obecnie się ciężko przyczepić (w sumie od wielu lat jest poprawa). Laguna 3 jest dużo lepsza od 2.

Co Wy z tym wyliczaniem trwałości?Klient sam chce być oszukiwany-np. u mnie w firmie pojawił się Peugot Boxer nowy, pierwszy przegląd z wymianą oleju jest przewidziany na... 50 tysięcy.W nowoczesnym dieslu?Serio?Ale klient się ucieszy, że na oleju zaoszczędzi...

Iveco Daily z 2004r było pod każdym względem gorsze od 2010r.Mimo pozornie tego samego silnika, ten w nowszym bez zarzutów pracuje.

Także nie dramatyzujcie.


Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #112 dnia: Styczeń 19, 2019, 16:49:47 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2861
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Naprawilem Poloneza ;) a konkretnie ladowanie. Koszt naprawy 50zł. Przyczyną nie był wjazd w kałuże lecz coś zupełnie innego :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #113 dnia: Styczeń 19, 2019, 21:40:21 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
moim zdaniem stare auta były o tyle lepsze, że w czasie ich projektowania księgowi byli zamknięci w … hm … niech każdy sobie dopowie gdzie 
Cytat: Grejfrut#1980
zgasił bym Cię i w praktyce i na teorii... 
I chyba właśnie poległeś na teorii... Ja pier**lę, takie głupoty wypisywać, to się doktorowi nie godzi <lol2>
Dawniej, to wiadomo korporacje były na tyle dobrotliwe, że jeszcze z własnej kieszeni dopłacały do produkcji samochodów... Jak można w takie duperele wierzyć i co gorsza je głosić ?? !!
W zamierzchłych czasach (czyli tak do lat 90-tych), producenci też zarabiali na swoich samochodach i sprzedawali je z odpowiednim zyskiem, bo gdyby tak nie było to żadna konstrukcja nie doczekała by się liftu, nie wspominając już o nowych generacjach. To że dawniej czas produkcji jednego modelu trwał np. 10-15 lat, a samochody spokojnie kręciły po 500 tys. km bez większego zająknięcia, wynikało z kilku przyczyn, które jako dr inż. powinieneś znać.

W temacie, rano ledwo otworzyłem Atu, drzwi zamarzły na amen, przy próbie otwarcia wyczułem luz na zawiasach drzwi kierowcy. W kombi linka/ łapa sprzęgła ma się tak "dobrze", że przestawiając je pod domem ledwo mogłem zmieniać biegi. Najwyraźniej w tym tygodniu trzeba będzie sięgnąć po mój samochodowy odpowiednik Kałasznikowa i wykorzystać tęczowe Uno jako wóz przeprowadzkowy :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #114 dnia: Styczeń 19, 2019, 22:30:00 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Nie będą, bo wszystko jest policzone na max 300 tyś km. Pękają łańcuchy, silniki tracą smarowania i co najgorsze nikt tego nie poprawia, mimo że wiadomo o tych awariach .

Te 300kkm to kręcone od nowa po wyzerowaniu z tych wcześniejszych 300kkm?

Wiadomo że zdarzają się padaki wypuszczone przez producentów (wspomniana pierwsza seria 2.0TDI i np TSI), ale bez przesady. Już od dawna te silniki są spoko. 500kkm to nie jest wyczyn. Tak samo było dawniej. Niektóre auta dożywały 200kkm, inne po takim przebiegu były dopiero dotarte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #115 dnia: Styczeń 19, 2019, 22:37:16 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
ale dla niektórych dalej Opel to złom, a VW jest cudowny.

Obserwując pojawiające się obecnie modele "Opla", można wnioskować, że Opla już chyba nie będzie.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #116 dnia: Styczeń 19, 2019, 22:47:08 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Crossland wygląda słabo, poza tym teraz Opel pod PSA podlega, więc zapewne będzie różnił się od dotychczasowych modeli.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #117 dnia: Styczeń 19, 2019, 23:06:11 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
bo łączenia myśli, albo zrozumienie treści masz wybitne
Moje łączenie myśli jest takie, że pisząc o "samochodach projektowanych przez księgowych", masz na myśli "tanio wytworzyć, drogo sprzedać", a cała reszta jest zupełnie nie istotna.
Żeby nie wdawać się w szczegóły, dzięki projektowaniu na komputerach znacznie skrócił się czas jaki trzeba poświęcić na zaprojektowanie np. nowego zawieszenia do modelu następnej generacji. Zarówno od strony wytrzymałościowej jak i projektowo-symulacyjnej. To samo tyczy się innych części i podzespołów. Mniej czasu poświęconego na projektowanie, próby itd. to automatycznie niższe koszta opracowania nowego modelu. Największe chyba niezmiennie pozostają koszta wdrożenia do produkcji.
Chyba, że myślisz o tym że nie zależnie od producenta samochody wyglądają praktycznie tak samo i różnią się tylko znaczkiem. Ale takie zjawisko jest już znane od lat i do tej pory nikt z tego powodu nie rwał sobie włosów z głowy.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #118 dnia: Styczeń 19, 2019, 23:24:22 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
teraz Opel pod PSA podlega, więc zapewne będzie różnił się od dotychczasowych modeli.

Zgada się. Będzie wyglądał jak Peugeot lub Citroen. Np nowa Zafira  <lol2>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #119 dnia: Styczeń 19, 2019, 23:31:23 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E