Autor Wątek: Rover - chłodzenie  (Przeczytany 18561 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 14, 2008, 20:08:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witka.

Cytat: "jimo#1921"
w trasie temp jest na poziomie 70st.

Też tak mam. Tyle że u mnie chłodzenie jest zajefajnie wydajne (prawie cała chłodnica odsłonięta). Podejrzewam że termostat nie działa jak trzeba. Nowy leży ale czasu nie mam na zmianę tego.

Dodam też że w 1,8 fabrycznie był termostat na 92st. Jakiś czas jeździłem na nim i silnik utrzymywał temperaturę ponad 90 na wskaźniku. Wsadziłem z 1,4 i mam takie objawy jak u jimo.

Co do wycieków to w borkowym 1,4 walnęła mi uszczelka pod głowicą tak że sylikon wyszedł na zewnątrz pod kolektorem ssącym. wyciel był na tyle niewykrywalny że w aucie ubywało płynu szklanka na miesiąc. połapałem się gdzie jest wyciek jak zobaczyłem rdzawy zaciek na bloku silnika.

W carusie mam nadal wyciek w samej górze z prawej strony (od pasażera) w pierwszej zaprasce. śladów nei widać prawie wcale. Delikatne zapocenie i po nagrzaniu woń parujacego borygo.

akrupowicz, Może w twoim wypadku też masz gdzieś wyciek że na zimnym nie widać a na ciepłym odparowuje. Warto poszukać dokładnie wszystkie połączenia z góry i z dołu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 14, 2008, 16:09:05 pm »

akrupowicz

  • Gość
Mogę nareszcie powiedzieć, że zakończyłem temat chłodzenia.
Wymiana termostatu bardzo wiele zmieniła. Z ciekawości jak wymontowałem stary stwierdziłem, że muszę zrobić teścik, żeby porównać, czy jest w ogóle jakakolwiek różnica w ich działaniu.

Użyłem do tego czajnika elektrycznego do gotowania wody. powiesiłem na druciku oba termostaty i okazało się, że jest różnica. Stary później się otwierał i nie tak szeroko.

Po zmianie jest różnica. Jeszcze nie miałem większej temperatury jak 105 stopni jak stałem w korkach. Nie ukrywam jestem bardzo zadowolony ;)


Przy okazji wspomnę o wątku, który widziałem na innym wątku. Warto mieć zapasowego o-ringa, który uwielbia się podwijać i urywać (jest on na wejściu obudowy plastikowej termostatu w kadłub silnika).

[ Dodano: 14 Lis 2008 16:11 ]
a co do wysokich temperatur, to również myślę, że ma prawo przy wyższych obrotach podskoczyć nawet dosyć znacznie ponad normę.

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 14, 2008, 20:29:56 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Bocian_s#313"
Dodam też że w 1,8 fabrycznie był termostat na 92st.

Małe sprostowanie. jednak był 88st. Temperatura utrzymuje się nieco ponad 90 ale może to wynikać z samego wskaźnika. Niemniej jednak założyłem oryginalny termostat z silnika i w końcu temperatura jest jak trzeba a nie 70st...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 30, 2008, 17:29:35 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
a zaworek dziala dobrze ?? otwiera sie?? moze kolega wywalil ta zwezke na rurce miedzy zaworkiem
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 25, 2009, 18:18:16 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Podlacze swoj problem tutaj, pacjent to Caro 1.4.
Wyszystko dzialalo jak najbardziej wporzadku dopóki nie zmienilem plynu chlodniczego. Po spuszczeniu starego plynu i zalaniu nowym nie wlancza sie wentylator. Czujnik na chlodnicy zmienilem na nowy dalej to samo, jak zewre kable idace do czujnika na chlodnicy to wtedy weltylatorki startuja. Chlodnica jest goraca. Moze byc zapowietrzona chlodnica i jak ja odpowietrzyc?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 25, 2009, 18:47:11 pm »

marcij

  • Gość
Moze to (a nawet napewno) jest glupie pytanie , ale czy odpowietrzyles uklad , czy moze zalales nowy plyn , zakreciles korek i pojechales ?

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 25, 2009, 18:48:49 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Zalalem nowy plyn i tak jak w trzeciaku pisze nie zakrecalem korka tylko odpalilem i czekalem az sie wlaczy wentylator.

[ Dodano: 2009-04-25, 18:49 ]
A jak to mam teraz odpowietrzyc?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 26, 2009, 09:04:56 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Wlasnie chlodnica cala goraca, nagrzewnice tez otworzylem.. Dziwny sprzet, dobrze ze mam przycisk do recznego wlanczania wentylatora to go nie ugotuje.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 30, 2009, 20:16:39 pm »

TOMEKC77

  • Gość
byc może termostat sie nie otwiera

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 30, 2009, 22:42:31 pm »

martynapce

  • Gość
Cytat: "OZi1845"
chlodnica cala goraca


Cytat: "TOMEKC77"
byc może termostat sie nie otwiera

  :shock:

Jeśli chłodnica jest gorąca to chyba może raczej na pewno termostat się otworzył. Ja bym zaczęła od początku tylko dokładnie nagrzewnica open na zgaszonym silniku zalać go przez zbiorniczek wyżej niż max w momencie, kiedy bujniesz autem i nie poleci żaden pęcherzyk z układu w zbiorniczek odpalić i pilnować!!!! Zbiorniczka, bo tak jak u mnie to ze 3-4 razy potrafi zaciągnąć cały stan ze zbiorniczka i powinno być ok. Sprawdź czy przelewem z chłodnicy ciśnie gorąca woda, Jeśli wszystko zawiedzie wzięłabym się za czujnik to, że wymieniłeś nie znaczy, że na sprawny(włóż w garnek i sprawdź miernikiem czy jest przejście w odpowiedniej temperaturze). I proszę o troszkę wyrozumiałości, jeśli nie nazwałam czegoś tak jak to się nazywa i jeśli w którymś miejscu mijam się z prawdą to poprawcie mnie gdyż jestem samouk amator  :mrgreen: Aha i zwróć uwagę ile płynu weszło.

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 31, 2009, 00:20:12 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "martynapce"
to, że wymieniłeś nie znaczy, że na sprawny

Tak jest z większością rzemieślniczych części obecnie dostępnych w "polmozbytach"

A tak poza tym... patrzyliście na daty postów? Toż to temat z kwietnia  :P

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 31, 2009, 02:17:29 am »

martynapce

  • Gość
:shock: oj tam faktycznie. Temat zaczęty należy skończyc  :mrgreen: a może chłopak czeka od kwietnia :D (ale siara popatrzyłam tylko na date ostatniego  :oops: )

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 31, 2009, 09:01:26 am »

martynapce

  • Gość
:shock:

daj spokój już...

 :oops:

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 01, 2009, 17:26:40 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
sytuacja opanowana, winowajca nieznany - samo sie naprawilo
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 01, 2009, 17:31:57 pm »

martynapce

  • Gość
Excalibur#1937, no i co ????
Cytat: "OZi1845"
sytuacja opanowana,
hehe

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 20, 2011, 13:04:44 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Potrzebuję pomocy

1. Gdzie znajduje się jakiś korek co mogę spuścić płyn chłodniczy z dużego obiegu?
2. Jak prawidłowo odpowietrzyć układ ?

3. Czy jest możliwość wyczyszczenia nagrzewnicy bez demontażu, np. zalania układu chłodniczego jakimś specyfikiem ?
Kiedyś gdzieś czytałem że najlepiej octem zalać układ żeby wypłukało kamień i potem wszystko spuścić z układu ale nie wiem czy to działa.
Przez pół roku jeździłem na samej wodzie no i tej zimy nagrzewnica nie grzeje.
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 20, 2011, 14:43:35 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
ad 1 - z dużego obiegu spuszczasz... odkrecajac wąż od chłodnicy.

ad 2 - zalac płynem do poziomu max w zbiorniczku, zakrecic korek, rozgrzać auto, zgasic, ewentualnie dolac płynu.

3 jeździj na wodzie z octem w kilku cyklach po 2-3 dni.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 20, 2011, 15:26:09 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytat: "Stingerek"
ad 1 - z dużego obiegu spuszczasz... odkrecajac wąż od chłodnicy.

albo wyjąć termostat zawsze wyleci trochę więcej :)

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 20, 2011, 20:14:53 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Dzięki teraz już wszystko wiem :)
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 21, 2011, 08:14:09 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Stingerek"
dużego obiegu spuszczasz... odkrecajac wąż od chłodnicy.
Niektóre chłodnie mają też korek spustowy na dole z prawej strony (stojąc przed autem i patrząc pod maskę)
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.