Autor Wątek: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995  (Przeczytany 12103 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 20, 2019, 11:38:56 am »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Ja mam  Sentechach od kilku lat , nie narzekam ...

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 20, 2019, 13:18:34 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
janmor PRO też spoko

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 22, 2019, 14:39:48 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Ledwo zapalał, strzelał z wydechu, check się świecił, oczywiście nawet nie próbowałem jazdy.
Miałem dokładnie to samo, Janmor Proline D10S.P do Boscha. Założyłem Sentechy śmierdzące jak klapki z bazaru i jest rewelacja.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 25, 2019, 19:15:15 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Janmory proline które kupowałem zawsze były bardzo dobrej jakości (2-letnie kable podczas wymiany nie miały przebić, a oporność była taka sama jak nowych z pudełka), dzięki temu mają wyjątkowo małą oporność, w domyśle więc iskra ma silniejsze wyładowanie, w porównaniu do gównianych sentechów jakieś 600-1000 ohm na kablu do 15 kiloohmów w przypadku sentecha.

Może więc jednak, w połączeniu ze świecami bez opornika potrafiły siać w instalację, i w boschu to wystarczyło do zakłócenia pracy np. komputera i tym samym -  zakłóceń w pracy silnika. W takim wypadku wystarczyłoby wrzucić świece (np. irydówki jak kogoś stać, lub zwykłe NGK) z opornikiem i tyle.

W skodzie wrzuciłem proline, w polonezie też, znajomi też montują i nie mają żadnych problemów. Skoda odpala z pół obrotu, polonez także, jedyna zmiana po montażu irydówek z opornikiem to całkowity brak zakłóceń na radiu (wcześniej występowały lekkie, ale radio wiraż 5 jest podatny na zakłócenia). Ale fakt faktem, zawsze polecałem te przewody do minusów/caro i innych aut, do plusa jeszcze nie polecałem/montowałem. Na sentechach się przejechałem, oprócz wysokiej oporności, nowe przewody potrafiły zrobić dyskotekę pod maską. Jak nie dyskoteka, to ogromny luz na połączeniu świeca-przewód i nowe kable trzeba było ściskać kombinerkami. Jak dla mnie jakość ujemna. Ostatni raz dałem je forumowiczowi w prezencie i z tego co pamiętam, też nie był z nich zadowolony.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2019, 19:24:22 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 19, 2020, 19:40:06 pm »

Offline wlodek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus / FSO Poloneza Caro 1.4
Z racji ogólnej sytuacji, #zostanwdomu i HO, znalazłem czas na wrzucenie paru spontanicznych, aktualnych zdjęć.

Na początek Polonez w towarzystwie MG ZSa którym do października jeździłem na co dzień:







Polonez zaparkuje wszędzie:



Wiosna:





Wymiana pasów - oryginalnie były zamontowane pasy firmy NORMA. Niestety ale przyciski z zapinek rozsypały się, pasy pasażera notorycznie się skręcały, a zapinka kierowcy potrafiła się rozpiąć w czasie jazdy. Wymiana na pasy z Caro Plusa - stan BDB. Zacząłem od pasażera:



Na koniec zdjęcie podłużnicy prawej, przedniej. Niestety bardzo mocno skorodowała:



Oczywiście, że będę naprawiał.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2020, 19:44:16 pm wysłana przez wlodek »

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 19, 2020, 22:19:52 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Uuu :/ I już ktoś próbował łatać. Powodzenia, będzie potrzebne, chociaż gorsze przypadki już udawało się wyprowadzić.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 20, 2020, 10:15:02 am »

Offline wlodek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus / FSO Poloneza Caro 1.4
Tak, była już tam "wstawka" robiona.

Dzisiaj odkręcę belkę i ocenię czy mocowanie belki jest ok.

Jeżeli tak, to dorobię reparaturkę - odtworzenie złożenia dwóch blach jak w oryginale.

Nie będzie to w profesjonalna naprawa, bo moim zdaniem przy tym elemencie powinno się odwiercić podłużnicę i wstawić ją w całości. Niekoniecznie "ćwiartkę" z nadkolem ale najlepiej samą podłużnicę:

https://archiwum.allegro.pl/oferta/belka-podluznicy-poloneza-lub-fiat-125-lewa-prawa-i7003677983.html


Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 20, 2020, 14:56:16 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Lepiej było by wstawić całą podłużnicę, a najlepiej całą karoserię zmienić, jest to dość ważny element konstrukcyjny więc warto poświecić mu trochę czasu.

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 20, 2020, 15:20:35 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Lepiej było by wstawić całą podłużnicę, a najlepiej całą karoserię zmienić, jest to dość ważny element konstrukcyjny więc warto poświecić mu trochę czasu.
A karoserię najlepiej kupić nową  wprost z linii produkcyjnej w FSO. A jak już byc  w FSO to najlepiej kupić nowego Poloneza. ;-)
Ja wiem że apetyt rośnie w miarę jedzenia Ale gdzieś trzeba powiedzieć Stop.

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 20, 2020, 16:40:34 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zeby zmieniac podluznice, to trzeba dokladnie wiedziec co sie robi - to wazny element konstrukcyjny karoserii, a nie klocek z zestawu, ktory mozna odpiac i wpiac na jego miejsce drugi,
z tego co widze na zdjeciu, to znacznie prosciej jest wyciac nawet polowe podluznicy od dolu i do pozostalej polowy dorobic solidny dol
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 20, 2020, 16:45:20 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 878
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Nie wygląda to tragicznie,jak chcesz dam Ci namiar na fachowca co to ogarnie. Tanio nie będzie ale solidnie i dokładnie ;)
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 20, 2020, 21:33:47 pm »

Offline wlodek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus / FSO Poloneza Caro 1.4
Samochód podniesiony, wymiary zdjęte. Reparaturka powstaje.

zeby zmieniac podluznice, to trzeba dokladnie wiedziec co sie robi - to wazny element konstrukcyjny karoserii, a nie klocek z zestawu, ktory mozna odpiac i wpiac na jego miejsce drugi,
z tego co widze na zdjeciu, to znacznie prosciej jest wyciac nawet polowe podluznicy od dolu i do pozostalej polowy dorobic solidny dol

Zgadzam się co do trudności w wymianie całej podłużnicy. Łatwo stracić geometrię karoserii.

Reparaturka będzie wykonana podobnie jak piszesz - góra zostaje, dół wycięty od belki zawiesznia do przedniego wspornika drążka wahacza. Bok od strony silnika będzie wycięty do połowy wysokości.

Sposób naprawy jest podyktowany sytuacją jaką mam wśród swoich samochodów - MG skończę najwcześniej w maju. Polonez więc pozostaje DAILY CARem - muszę go naprawić przez weekend.


Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 22, 2020, 12:14:29 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Ehh sentyment jest kumpel kila lat temu wstecz miał identycznego wyposażenie też tak jak opisałeś na początku relaxy rover ten sam kolor nawet czarne blachy miał ze ślaska i 1.4  i też na daily używał .  Niestety baba się w niego wpieprzyła na czołowe i całe auto przestawiła ale sentyment do kolorku mam dużo tripów po polsce się strzeliło tym Poldkiem ;)

"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 22, 2020, 14:04:53 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
To jest właśnie ten ból, że jak ci ktoś walnie, to ma wyje*ane bo to zwykły poldek, a dla nas to coś więcej. Nowego nie kupisz, a starych ubywa.

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 22, 2020, 14:38:48 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Macfly Posiadam identyko caro rovera,który miał pierwotnie numer rejestracyjny większy o 158 sztuk :P

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 24, 2020, 13:32:17 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
To jest właśnie ten ból, że jak ci ktoś walnie, to ma wyje*ane bo to zwykły poldek, a dla nas to coś więcej. Nowego nie kupisz, a starych ubywa.

No powiem ci tego kumpel miał jako 1 samochód po zdaniu prawka wcześniej też miał DFa z 1.6 Rovera  którym też hasał ale bardziej po woichach niż po mieście   sam robił chodząc do zawodówki ale jednak wiecej wspomnień było z Poldkiem .Po sztrzale mimo złamanej podłużnicy  przesuniętego dachu wrócił nim z miejsca wypadku 2 KM pod dom. Auto stało rozbite na placu gdzieś 2-3 miesiące i tyle znajomy łaził przybity bo jak to kiedyś po % powiedział wiele rzeczy się zmienia odchodzi a on ciągle przy mnie jest i nie marudzi noi pewnego dnia panią wyniosło na zakręcie i zamiast odbić na 2 pas to spanikowalą i wpieprzyła się w lewą strone poldka skłądając go a auta naprawdę szkoda bo nie miało nigdzie rdzy a pamietam jak byłem po niego z kumplem w Dąbrowie Górniczej do dziś pamiętam gdzie go kupowaliśmy ul. Puszkina ehh miał rzeczywiste 76 tys przebiegu jak go kupował i czuć było że auto nie wytłuczone . Teraz ma kolejengo poldka 1.4 ale widzę po nim że jednak to nie to i dalej mu tamtego egzemplarza brakuje , więcej stoi niż jeździ i nie lata tak wokól niego grzebiąc przy nim jak przy tym poprzednim .
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2020, 13:36:32 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 24, 2020, 19:17:03 pm »

Offline wlodek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus / FSO Poloneza Caro 1.4
Caro Plusem miałem dwie takie sytuacje - raz kobieta zjechała na mój pas jadąc z przeciwka. Na szczęście ruszała dopiero - ale lewy przód skasowany. Szkoda całkowita, naprawa.

Dosłownie rok później (2011) kolejna sytuacja. Staje na światłach, patrzę w lusterko-  jedzie Opel Agila… jedzie i nie ma zamiaru się zatrzymać - zdążyłem tylko hamulec puścić.
Kierowca twierdził, że się zamyślił - była sobota ok 6:00 ;-) Powrót z 3 zmiany.

Wtedy też szkoda całkowita ale nie musiałem nic wymieniać. Agila miała cały przód skasowany ;-)

Co do Caro L139 - podejrzewam, że wszystkie wspomniane egzemplarze wyjechały z salonu MARCAR.

W moim na słupkach B mam naklejki żelowe z napisem MARCAR.

Opuściłem dzisiaj #zostajewdomu - musiałem zakupy zrobić. I taki oto mini spot pt. "Rovery dwa":





Spot jak to na panów po trzydziestce pod Biedronką - na spoty pod TESCO wiek już mnie nie puszcza ;P


Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 24, 2020, 21:42:57 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
pamietam jak byłem po niego z kumplem w Dąbrowie Górniczej do dziś pamiętam gdzie go kupowaliśmy ul. Puszkina
O kurde ja swojego kupiłem na ul. 1 maja w Dabrowie Górniczej,czyli po drugiej stronie S1 :P  Jaką miał końcówke nr. nadwozia? Mój tak wygląda z tym że ma 2 razy tyle przejechane,bo już 150 tys prawie.


Jeszce odnośnie przypadków,to w listopadzie mój kumpel tak wydzwonił roverem.Ledwo uszedł z życiem,dobrze że auto było bardzo zdrowe bo inaczej już by było po nim,koło weszło do środka

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 24, 2020, 22:03:14 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
W moim na słupkach B mam naklejki żelowe z napisem MARCAR
Identyczne miałem na moim Caro roverze 95 rok. I jeszcze na ramkach tablic były czarno białe napisy "Firma motoryzacyjna Marcar K-ce ul. Tartaczna 6" Orciari w kolorze, groki standardy w niebieskie krzaki elektryka szyb. Widać tam same wypasy sprzedawali.
 A najlepsze, że raz widziałem żuka skrzyniowego z takimi naklejkami na słupkach, tylko 2 razy większymi. I to też jakiś wypas był, bo miał fotele lotnicze w zielono czarne paski, te wąskie i znaczki inter groklin na oparciach. Szkoda, że zdjęć wtedy nie zrobiłem, bo nikt mi nie uwierzy. Sam nie wierzę. Widocznie IG, to też fabryka cudów.

Odp: Polonez Caro 1.4 16V rocznik 1995
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 25, 2020, 01:00:26 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna

Jeszce odnośnie przypadków,to w listopadzie mój kumpel tak wydzwonił roverem.Ledwo uszedł z życiem,dobrze że auto było bardzo zdrowe bo inaczej już by było po nim,koło weszło do środka


Rany nieboskie, co wy robicie?! Jeżdżę 170, driftuję po najbardziej pokręconym rondzie w kraju, jeździłem na KJSach i na oponach ze śmietnika, ale czegoś takiego to nie zaliczyłem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E